Vaybee!
  |   Mitglied werden   |   Hilfe   |   Login
 
Sie sind hier: Startseite > Vaybee! Forum > Gesellschaft & Soziales


Hilfe Kalender Heutige Beiträge

Antwort
 
Themen-Optionen Thema durchsuchen
  #2991  
Alt 30.04.2007, 23:39
Benutzerbild von 1insanol
1insanol 1insanol ist offline
Erfahrener Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 390
Standard Rüya gerçekleşirse!

Türkiye yılda petrole: 12 milyar dolar. Doğalgaza: 8 milyar dolar. Toplam: 20 milyar dolar ödüyor. Dışa gidiyor paralar. Bu “suyla çalışan pil” hayatımıza girdiği zaman Türkiye’nin yılda 20 milyar dolar ödediği enerji faturası 2 milyar dolara inecek. Dünya da kurtulacak. Çevre kirliliği bitecek. Küresel ısınma son bulacak. Anlayamadım. Dünya niçin kör? Niçin sağır? Niçin uykuda?
Vestel şirketi açıkladı: Petrolün... Doğalgazın... Kömürün... Termik santrallerin... Barajların.... Nükleer santrallerin... Pabucu dama atılıyor.
Petrolün, doğalgazın, kömürün yerini su enerjisi alıyor. Bizim Karadeniz Bölgesi’nin suları ile Toros Dağları’nın güneşi birleşiyor; evleri havayla, suyla aydınlatacak… Verilen bilgiye göre, bir Türk fabrikasında Türk mühendisler ve buluş adamları bir teknolojik devrim yapmış, hidrojenle çalışan bir yakıt pili geliştirmişlerdi. Bu pil, şu anda 12 bin 500 dolara satılabiliyordu fakat aynı pil 2008 yılında suyla çalışır hale gelecek; o zaman, evlerde ısınmak için ödediğimiz ısınma faturası 100 YTL’den 10 YTL’ye inecekti. Fabrikalar da yüzde 90 daha ucuz enerjiyle çalışacaktı.

Eğer “pili suyla çalıştıran” bir devrim gerçekleşmişse ve sahiden de enerjiye harcanan faturayı yüzde 90 ucuzlatabiliyorsa, düşünmesi bile insanın aklını uçurabilir.
Türkiye yılda petrole: 12 milyar dolar. Doğalgaza: 8 milyar dolar. Toplam: 20 milyar dolar. Ödüyor. Dışa gidiyor paralar. Bu “suyla çalışan pil” hayatımıza girdiği zaman Türkiye’nin yılda 20 milyar dolar ödediği enerji faturası 2 milyar dolara inecek. Ve kendi suyumuzla bunu karşılayacağımız için 2 milyar dolarımız da içeride kalacak.
Dünya da kurtulacak. Çevre kirliliği bitecek. Küresel ısınma son bulacak. ABD ile Çin’in, Japonya ile AB’nin yüksek sanayileşmeden dolayı çok miktarda tüketmek zorunda kaldıkları; petrol-kömür-nükleer enerji gibi kirleticilerin olumsuz etkisi de ortadan kalkacak. Anlayamadım. Dünya niçin kör? Niçin sağır? Niçin uykuda?

Böyle bir buluş karşısında bütün dünyanın ayağa kalkması gerekirdi. Dün dünya basınını taradım, tek bir haber bile koymamışlardı. Tanıdığım ve bilgilerine güvendiğim 4 enerji profesörü ile konuştum, “Bu rüyayı biz yorumlayamayız” diye dudak büktüler. Ben yine de umutluyum. Rüya bir gerçekleşse!
29.4.2007 / NECATİ DOĞRU / VATAN..

--------------------------------------------------

Sevgili Necati buyuruyorki:
}Böyle bir buluş karşısında bütün dünyanın ayağa kalkması gerekirdi}

ah be Necati bilmiyormusun O dahi buluslar basörtüsüne carpti...

80 yildir bir wc kagitina imza atamayan Proflarimiz(!)ayaga kalkti:-)

Bati
suyla enerji üretme ugraslarina yillardir milyarlar aktarildigi malumumuzdur.bunun bir rüya olmadigida malumumuz...Mühendislerimizin hidrojen pili üretmelerine sesiz kalindigini kimse sanmasin...Son günlerde suyu bulandiran cevrelere karsi MÜHENDISLERIMIZI KORUMALIYIZ!! Umarim bir kazaya kurban gitmezler.
  #2992  
Alt 30.04.2007, 23:42
unknown
 
Beiträge: n/a
Standard Deine Ansicht ist begründet,...

...sehr gut nachvollziehbar, sehr detailliert und genau, wie ich es mag und von Dir gewohnt bin; darum hab´ich meine Ansicht aus Deiner Sicht eine Reduktion der Tatsachen zugesprochen.
Für mich zählen hauptsählich die Verhältnisse der Türkei zur EU und der klare Ablauf der politischen Entscheidungen. Nach diesen kann bei einer Gefahr auch noch eingegriffen werden, sollte sich tatsächlich bestätigen, was "Ihr" prophezeit, aber ich bin generell bereit, die vorhergehenden Schritte zu akzeptieren und den Prozeß im seltensten Fall zu unterbrechen. Da bin ich akkurater.
Dieses "Ihr" und "wir" ist im Übrigen nicht mein Ding.
...
Man sollte nicht vergessen, daß man hier weder die Welt rettet, noch sonstiger Art Einschätzungen der Personen so leicht machen kann. Erst recht nicht, ist ein Thema politisch.

Übrigens trage ich gern schöne Kleider, rote stehen mir reell aber nicht.
Bis bald
  #2993  
Alt 01.05.2007, 00:07
unknown
 
Beiträge: n/a
Standard Was mich total erstaunt,

...und das ist es, was ich mit beschränkt* meinte (was nicht nur Dir galt), weil es nämlich wirklich darauf schließen läßt, daß Menschen Deiner Ansicht wohl wirklich zu oft glauben, jeder, der diesbezüglich "Eurer" Meinung widerspricht, trüge ein Kopftuch und/oder sei religiös fanatisch. Mit Deiner politischen Einstellung hatte meine Äußerung nichts zu tun, sie war vielmehr ethisch.
Da trifft nicht ansatzweise eine der beiden Unterstellungen auf mich zu, dazu bekenne ich mich immer! Nur habe ich gerade wegen meiner Gleichgültigkeit auch den Respekt vor dem Glauben anderer und garantiert keine Abneigung gegenüber deren Auslebung, solange sie meines gleichen nicht schadet.
Das mußte noch erwähnt werden, weil sowas ist echt ärgerlich.

Friede.
  #2994  
Alt 01.05.2007, 00:47
unknown
 
Beiträge: n/a
Standard akilli gecinmekle olmuyor...

emin cölasin gafi ya da salakligi.nasil isterseniz

önce cölasanin yazisindan kesitler:
-------------------

"..AKP döneminde çoğumuzun dikkatinden kaçan bir uygulama başlatıldı. Peygamberimizin doğumunu kutlama törenleri (eskiden böyle bir şey yoktu) tam da 23 Nisan bayramına denk getirildi!

Çocuklara ve öğrencilere ulusal egemenlik kavramı, yurt sevgisi ve Türklük, bilinçli olarak unutturulurken, onun yerine dinsel bir kavram çıkarıldı. Başka bir hafta mı kalmadı da, Kutlu Doğum Haftası her yıl 23 Nisan"a denk getiriliyor!

Bunu elbette bilerek ve bilinçli olarak yapıyorlar."

---------------------------

bu da yaziya yapilan bir yorum:

Emin Çölaşan Hicri Takvime göre, Ramazan Ayı"nın da, Kurban Bayramı"nın da, Hacc"ın da her sene 10 gün geriye gittiğini, bundan sonraki Kutlu Doğum Haftası"nın 13 Nisan dolayında yapılacağını mutlaka biliyor olmalı. Mevlit Kandili kutlaması her yıl 10 gün öne gelerek yapılıyor.

Konunun bir başka yönü de, Hz. Muhammed"in doğumu, Miladi Takvim"e göre 20 Nisan 571. Diyanet İşleri, Kutlu Doğum Haftası"nı Çölaşan"ın dediği gibi birkaç yıldan bu yana değil, 1989"dan bu yana aynı tarihte kutluyor. Yani Turgut Özal"ın Başbakanlığı döneminden beri.

Bazı aydın(!)lların bir zamanlar "Bu yıl da hac Kurban Bayramına denk geldi." dediği gibi aynen..

Ya da "İsmet paşa o kadar laikti ki cuma namazlarını Köşk içinde yalnız başına kılardı. Kimse görmemesi için.."

Oysa cuma namazının kılınması için en az üç kişinin bulunması gerektiğini herhalde biliyorlar.

O halde bu değerlendirmeler niye?

Kimbilir?

--------------------

hayatimda cok salak görmüstümde bunun gibi önde gidenini görmemistim.hahahahaha.
  #2995  
Alt 01.05.2007, 00:49
unknown
 
Beiträge: n/a
Standard islam fobinizin kalkani laiklik olamaz!

ohne Text
  #2996  
Alt 01.05.2007, 01:24
intellecta
 
Beiträge: n/a
Standard atatürkcü gecinenlere

haddini bildirmek istedim anlayan anladi

hodri meydan,zitiere auch zum thema passend; wenn du kannst

sizin gibi kör cahiller bir de cumhuriyetci geciniyorlarsa en tehlikeli olanlarsiniz

cünkü sizden hersey beklenir
  #2997  
Alt 01.05.2007, 07:57
Benutzerbild von benekalice
benekalice benekalice ist offline
Erfahrener Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 1.595
Standard Türkei ein Land ohne VerGleichen!

Das Ausland hat immer versucht, die Türkei von jeder Seite zu schwächen, sei es politisch oder wirtschaftlich. Die verfolgen auch ihre eigenen Interessen. Alles was nicht stärker ist als sie selbst, ist "hervorragend". Noch besser ist sogar, wenn andere Länder, die nicht unbedingt unter ihnen weilen, sich Richtung Mittelalter bewegen.

Das Militär in der Türkei ist nicht zu vergleichen mit den amerikanischen Todesmaschinen oder mit sonstigen Armeen. Mit dem einstigen Nazi-Militär schon gar nicht.

Als Özal zu seiner Regierungszeit den Amerikanern im Irak Unterstützung geben wollte, d.h. Soldaten dahin schicken wollte, ist der damalige Armeechef zurück getreten.
Özal hat es dann auch sein lassen, türkische Soldaten gegen Moslems zu hetzen und zum Tod zu schicken.

Die Türkei ist eben ein Land ohne Vergleichen! Und Europa sollte sich da zurückhalten.
  #2998  
Alt 01.05.2007, 08:50
Benutzerbild von benekalice
benekalice benekalice ist offline
Erfahrener Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 1.595
Standard Das Ausland

Sicher begrüßen die deutschen Politiker (z.B. Westerwelle u.a.) die Entwicklung mit der Kandidatur Güls und schwören auf eine "tolle Zusammenarbeit".

Denn, wenn es so weit kommen würde, könnten sie endlich die Türkei in eine islamische Ecke schicken. Jetzt haben sie Probleme, die Türkei in irgendeine Schublade zu stecken, in der Türkei leben nämlich ca. 99% Musliminnen, von denen wahrscheinlich mindestens 60% auch laizistisch denken. Das ist schwer zu verstehen für Schubladendenken.
Daher wäre für das Ausland doch viel einfacher eine islamistische Türkei zu haben, wo sie schließlich paradoxerweise auch noch mehr Grund haben würden, auf sie immer einzuschlagen, als eine laizistische Türkei, die sich ihnen nicht so beugt, wie sie es gerne sehen würden.

Atatürk wollte, dass die Türkei unabhängig bleibt und nicht zur Marionette von anderen Ländern wird.

Die einstmaligen osmanischen Herrscher in einer Scharia-Regime ( vor der "Ausrufung der Türkischen Republik") sind den Außenmächten/ dem späteren Feind, in den Allertesten reingerochen und so den Feind ins Land gelockt haben, bis diese alles in ihre Obhut gebracht und besetzt haben.

Dann kam Atatürk und führte den UNABHÄNGIGKEITSKRIEG und befreite das Land und rief die "Laizistische Republik Türkei" aus.

Kann die Türkei jetzt zulassen, dass sie wieder mit leisen Schritten zurück in die Vergangenheit läuft?

Lest einfach mal "Cilgin Türkler".

Das soll sie nicht! Das Erbe Atatürks, soll unabhängig und freiheitlich bleiben!
  #2999  
Alt 01.05.2007, 09:47
Benutzerbild von illi
illi illi ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 1
Standard Çok şükür ki

demokratik bir ortamda yaşıyorsun değil mi! Yoksa böyle saçma sapan şeyler yazamazdın. Ne demek cahil insanlara seçim hakkı yok. Allah akıl fikir versin ne diyeyim.
  #3000  
Alt 01.05.2007, 09:59
Benutzerbild von benekalice
benekalice benekalice ist offline
Erfahrener Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 1.595
Standard CyberAngel sakin SUSMA!

Hep yaz!
Antwort



Forumregeln
Es ist Ihnen nicht erlaubt, neue Themen zu verfassen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, auf Beiträge zu antworten.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Anhänge anzufügen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Ihre Beiträge zu bearbeiten.

vB Code ist An.
Smileys sind An.
[IMG] Code ist An.
HTML-Code ist Aus.
Gehe zu