Vaybee!
  |   Mitglied werden   |   Hilfe   |   Login
 
Sie sind hier: Startseite > Vaybee! Forum > Gesellschaft & Soziales


Hilfe Kalender Heutige Beiträge

Antwort
 
Themen-Optionen Thema durchsuchen
  #31671  
Alt 21.01.2007, 21:35
Benutzerbild von roman
roman roman ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Enis Merhaba!

Sana kısa bir şekilde ilk okul dönemimde nasıl bir ortamda okula gittiğimi yazayım.

Hem ailemizde, hem okul yöneticilerinde bizleri yönlerdikleri bir kültür olurdu.

Çingenelerden uzak durun, Macurlardan uzak durun, Giritlilerden uzak durun, kuyruklu Ermenilerden uzak durun, Kürtlerden uzak durun.

Ve bu çevrelerin çocuklarıda sınıfımızda bizim sıra arkadaşlarımzdılar. Oyun arkadaşlarımızdılar sokaklarımızda. Ben gerçekten Ermeni arkadaşlarımızın birer kuyrukları olduğuna inanıyordum, benim gibi Türk kökenli olduğunu düşünen her çocukta inanıyordu. Ama, bir türlü sarkan bir kuyruk göremiyorduk bizim yaşlarımızda olan arkadaşlarımızda, bizlerde bunlar daha küçükler henüz kuyrukları görünebilecek kadar büyümemiştir diye düşümüyorduk. Ve çocuk yüreğimiz ile sınıf arkadaşlarımızı saf bir sevgi ile sevmemize rağmen, ürküyordukta onların kuyruklu olmalarından. Şeytanıda kuyruklu olarak anlatırdı büyüklerimiz ve kuyruklu olan sınıf arkadaşlarımız da acaba birer şeytan çocukları mıdır diye kendi aramızda tartışırdık. Bizler bu psikolojinin altında ezilmekte ne yapacağını bilemekte olan çocuklardık. Bir de onları bu şekilde gösteren kişilerin o çocuklarda bıraktığı psikolojiyi bir an için düşünün!!!

İşin tuhaf ve gülünç olan yanı onlarda benim gibi Türk vatandaşlarıydılar. Anayasada ben nasıl korunuyorsam onlarda korunuyorlardı yasal olarak.

Yıllar geçti ve benim aklıma hep bizi kültürel olarak çocukluğumuzda ayırmaya, ayrım yaptırmaya çalışanların o etkileyici kültürü ile bu gün bile kendim ile boğuşmak zorunda kaldığım büyük bir psikolojik sıkıntı halen kaldı.

Bir ülkenin vatandaşları o ülkenin vatandaşlarıdır. Ben eminim ki burada ben milyon kere Türküm diyenlerden ailesel büyük bir kök olarak bozulmamış Türklerdenim. Babam olabildiğince sağcı ve sağlam kariyeri ve kökleri olan bir bürokrattı da. Bir toplum ve devlet içinde yaşayan vatandaşları üzerinde etnik olarak ayırım yapıyorsa ve bu ayırım anayasada bir kanun ve yasa olarak bulunmu yorsa tüm vatandaşlarının yaşam güvencesini ve özgür yaşamasını sağlamakta yükümlüdür.

Hrant ile bir Roman, bir Enis,bir Özsu, bir Alpi, bir Halil, bir Andua vs ler arasında en küçük bir vatandaşlık farkı yasalar üzerinde bulunmaz. Hepsi eşit olan vatandaşlık haklarına sahiptirler: Osmanlıda Ermeni vatandaşlarıda aynı güvenceye sahiptiler, ne onlar korunabildi, ne Hrant korunabildi.

Nedense tüm ülkelerde ultra milliyetçiliği savunanların hepsi devşirmelerden oluşur, aşağılık komplexini yenemeyen, kendisini daha fazla vatandaş olduğunu savunan kesimlerdirler bunlar.

Ben Anadolu Türkü olan bir insanda IRKÇILIK olabileceğine inanmıyorum. Çünkü vatandaşlık denilen bir komplex olmaz bu tür çevrenin olgundur, hoş görülüdür, insan canına değer veren ve saygı duyandır.

Selamlar...
  #31672  
Alt 21.01.2007, 22:06
Benutzerbild von roman
roman roman ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Katilin veya Katillerin Trabzonlu,

olup, olmamasının hiç bir anlamı yoktur.

Anlamlı olan zihniyettir.

Anlamlı olan dünyanın her yerinde sık, sık görüldüğü gibi katilleri daha yaşamın ne olduğunu çözememiş, bilememiş bunları anlayabilecek kadar yaşayamamış olanlardan seçilmesidir.

Anlamlı olan şiddete, cinayete tapmak ve bu tür insanlık suçu olan şeylere tapınmaktır.

Anlamlı olan bu tür aşağılık şeylerden halen medet ummaktır.

Tüm sorun nasıl bir dünyada yaşamak istiyoruz sorusudur???

Her şeyin gerçek anlamı!!!!!!
  #31673  
Alt 22.01.2007, 11:50
Benutzerbild von wobik
wobik wobik ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 3
Standard Wenn Du alles weißt:

Warum fragst Du nicht anders?
Zur sache:1. habe ich Türkisch Kurse besucht.
2.Warum lernen Türken,die hier seit20 jahren und länger leben,nicht endlich richtig Deutsch?!
3.Geht es darum, das ich nicht für mich spreche im direkten Sinne,sondern darum,das auch "normale" deutsch Sprechende zeitgenossen mitdiskutieren können.
4. Bleibt mein Argument,das das seltsamer weise verstärkt nur! im Religionsforum auftritt.
Offenbar habe ich da aber in einem Wespennest gestochert.
Und da frage ich augenzwinkernd:Getroffene Hunde jaulen am lautesten?!)
Wobei ich mit diesem Vergleich niemanden beleidigen möchte,es ist nur das Zitat im Deutschen so.Und im Türkischen lautet es,glaub ich,ähnlich,oder?!?
Fazit.Was Du mir vorwirfst,kannst Du im Umkehrschluß fast 40% aller Älteren Türken vorwerfen.
Und wie die jungen palavern,das weißt Du vermutlich besser wie ich..Kommt meistens auf die Gegend an,ist da meine Erfahrung..
*fg*
  #31674  
Alt 22.01.2007, 11:52
Benutzerbild von wobik
wobik wobik ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 3
Standard Noch etwas:Wer färbt Dich immer Rot?

Ich nicht,bin dabei,das zu ändern,denn das sind Deine Threads nicht wert,sie so abfällig zu behandeln..,))
  #31675  
Alt 22.01.2007, 11:54
Benutzerbild von wobik
wobik wobik ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 3
Standard Lol...;)

Übrigens:Warum so bissig,bist doch sonst gelassener?Schlechter Tag?
*fg*
  #31676  
Alt 22.01.2007, 11:56
Benutzerbild von wobik
wobik wobik ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 3
Standard Türkische Tastatur hat

nicht jeder.Und eine normale Tastatur belegen auf Türkische Schriftzeichen,da mußt Du schon eher Insider sein
*fg*
  #31677  
Alt 22.01.2007, 12:00
Benutzerbild von wobik
wobik wobik ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 3
Standard Und wieso

werden dann unsere Deutschen Dichter (Goethe,Schiller und Heine etc.)international so hoch anerkannt? Und nicht Türkische Dichter?
Was kein abwertendes Urteil sein soll!!
Wer Deutsch sehr gut beherrscht,kann sehr viel damit ausdrücken.
Auf der anderen Seite habe ich gelesen,das Türkisch das französisch des orients genannt wird. In dem Fall aber würde Äpfel mit Birnen verglichen!
*fg*
  #31678  
Alt 22.01.2007, 12:15
Benutzerbild von wobik
wobik wobik ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 3
Standard 1. ist sie nicht

"ständig" neu übersetzt worden..(z.B. ist manchmal bei Sinngehalt von einigen Verlagen aus Weib Frau o.ä. gemacht worden,was am Inhalt nichts ändert!)
2.Die Bibel= Gottes Wort.Glaubst Du im Ernst,das der Schöpfer dieser Welt und des Universums zu lassen würde,das sein Wort verfälscht wird?
Im Buch Offenbarung,dem letzten der Bibel,werden dem Menschen drakonische Strafen angekündigt,der eine Verfälschung begeht!(Letztes kapitel,letzte Verse!)
Was im Mittelalter dazu führte,das die Mönche beim Abschreiben einzelne Buchstaben pro Zeile zählten,um ja keinen zu vergessen oder gar zu verfälschen!
Im übrigen lies doch von dem Wissenschafteler,Religionsneutralen Werner Keller u.a. das Standardwerk "Und die Bibel hat doch Recht"
Quellen dieser Art gibt es ohne Ende...
3.Die Autoren der Bibel waren in der Regel Schreibkundig.Konnten also auf Dokumente zugreifen und lesen,wenn Sie nicht eigenes Erleben und kenntnisse dokumentiert haben.
Wie von Korangelehrten selber behauptet wird,wurde Mohammeds Aussagen aber erst ca. 30 jahre nach seinem Tod aus zig hunderten verschiedenen Überlieferungen zusammengestellt von einem konsortium von Islamisten.Dise legten fest,was in den Ur-Koran kam und was nicht!
Wie das zu bewerten ist?? Urteile selbst!
4.Prophezeiungen der Bibel sind schon eingetretewn,und zwar fast alle!
Wie viele prophezeiungen des Koran haben sich schon erfüllt? Soviel ich weiß,liegen die alle noch in der Zukunft,nicht wahr?
Aber Unterichte mich,wenn ich hier Irre..
*fg*
  #31679  
Alt 22.01.2007, 13:13
unknown
 
Beiträge: n/a
Standard ich werde nie verstehen..

warum man immer nur versucht irgentwelche dinge vergleicht..
ich habe nicht gesagt das die deutsche sprache nicht schön ist..
und gegen diese dichter ist absolut nichts auszusetzen .. im gegenteil..
das hat inzwischen mit deiner frage nichts mehr zutun.. ich wollte einfach mal nett sein und die auf deutsch eine ganz normale antwort geben...
aber wie immer.. muss mit: "aaaaber die türkische sprache, und die türken.... " uund so weiter geantwortet werden.. .
schade .. schade.. schade..
  #31680  
Alt 22.01.2007, 13:17
Benutzerbild von roman
roman roman ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Sanıyorum aktardığım yazının ilk,

cümlesi Alman yasalarında toplumu kışkırtmaktan veya kışkırtmaya çalışmaktan suç teşkil etmektedir.

Gerçi şu an Türkiyedede suç konumundadır. İsteyenler bu gününün Hürriyet gazetesinin Ahmet Hakanın yazısını okuyabilirler.





(sana katiliyorum bi ermeni öldürüldü diye)


ne kendine nede memleketine sövmek cok yanlis!!nerden biliyoruz belki baska isler var isin icinde ?
haaa bu arada okadar askerimiz sehit oldu vede olmaya devam ediyor onlarin ne günahi varki? ama ozaman kimsenin sesi bile cikmiyor,ah ah ,vah ,vah yazik bir askerimiz daha sehit olmus deyip yetiniyorlar,peki ozaman neden sesleri cikmiyor.? haksizmiyim abi sence ?
Antwort



Forumregeln
Es ist Ihnen nicht erlaubt, neue Themen zu verfassen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, auf Beiträge zu antworten.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Anhänge anzufügen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Ihre Beiträge zu bearbeiten.

vB Code ist An.
Smileys sind An.
[IMG] Code ist An.
HTML-Code ist Aus.
Gehe zu