Vaybee!
  |   Mitglied werden   |   Hilfe   |   Login

Sie sind hier: Startseite > Vaybee! Forum > Gesellschaft & Soziales

Hilfe Kalender Heutige Beiträge

Antwort

Themen-Optionen Thema durchsuchen
Alt 27.04.2004, 15:14
Benutzerbild von kfloeckchen
kfloeckchen kfloeckchen ist offline
Neuer Benutzer

Standard leicht gesagt...

ich verstehe ich dich gut! ich denke ganz genau wie du, ich weiß nur wie schwierig das ist, dies geschichtsbelasteten völkern zu vermitteln!
Alt 27.04.2004, 15:18
Benutzerbild von kerio
kerio kerio ist offline
Neuer Benutzer

Standard söylediklerin kesin dogru olmakla

beraber, insanlarda kötü örnek bulabildigin kadar iyilerini de bulabilirsin. aramizda ne cehverler vardirda kimse farkina varmis degildir.
yazinin sonundaki cagrina katiliyorum
Alt 27.04.2004, 15:20
Benutzerbild von nalan1983
nalan1983 nalan1983 ist offline
Neuer Benutzer

Standard antwort

sollen europäische islamisten dar´stellen. sprich menschen die den moslemischen glauebn haben aber dennoch europäer darstellen möchten. also eure meinung ist gefragt.

ich meine ich bin auch moslimin, und lebe in europa, bzw bin hier aufgewachsen.

andererseits find ichs schade worüber man sich nun schon streitet. ich hab nämlich letztens erst einen bericht darüber gelesen.
Alt 27.04.2004, 15:23
Benutzerbild von cidam
cidam cidam ist offline
Neuer Benutzer

Standard Ne üstüne aliniyorsun?

&gtverdim? öyle oldugunu pek sanmiyorum...
&gtkaldi ki iddia ediyorum sünnilerin cogunun &gtkafalari hala bugün hurafelerle dolu..ancak &gtböyle senin gibi bir iki iyi aleviyle tanisan &gtcikinca " ya bu aleviler de fena insan degil" &gtdeyiveriyor..
&gtyoksa ben her zaman ileriye bakan bir adamim..

Genel fikrimi yazdim, begenirsin, begenmezsin orasi senin bilecegin is. Senin gerici oldugumu iddia ettigimi hatirlamiyorum, öyle algilamak istiyorsan da, keyif senin. Hic umrumda olmaz.
Umrumda olansa genellemelerin! Ne demek ya "sunnilerin kafalari bugün de daha hürafelerle dolu"? Neden illa bir grup kötü ve digeri sütten cikartilmis ak kasik gibi gösteriliyor? Neden cogu insan kendi hatalarini/kendi insanlarinin hatalarini kabullenmeyip de, diger tarafi kötülemeye yelteniyor?
Hele hele bu cümle: senin gibi bir iki iyi aleviyle tanisan cikinca " ya bu aleviler de fena insan degil" deyiveriyor..
Buna ancak gülerim. Bu tür basit düsünceler bana göre degil. Sen belki öyle yapiyorsun, ama ben kararimi 1-2 örnege bakarak vermem. Ayrica Aleviler uzayli degil de bu kadar sasirayim. Son olarak, bir insanin fena olup olmadigina yapisina bakarak karar veririm, inancina degil!

Bunu da demezsem rahat edemem: Sen beni, Sünnileri sucluyorsun. Oysaki elestirdigin o tavri burada sergileyen sensin!
Alt 27.04.2004, 15:24
Benutzerbild von cemdean
cemdean cemdean ist offline
Neuer Benutzer

Standard Das Hauptprbblem....

....der Gegenseitigen ausgrenzung ist doch, dass man nicht aufgeschlossen ist für den anderen gegenüber. Wenn man zu sehr an Religion und Tradition anhaftet, wird man nie zu einem gemeinsamen nenner kommen. Wenn beide seiten akzeptieren würden, dass ihre wege zu gott einfach einen andern urspung haben, könnte ein leben zusammen einfach nur schön und gewinnbringend sein.
Ona bakarsan sünnilerde kendi dünyasinda yasiyor.
Yindede, so abgedroschen es auch klingen mag, kim gelirse gelsin, yeterki insan olsun.:-)
Alt 27.04.2004, 15:29
unknown

Standard In einem Punkt hast du Recht

Und zwar,dass es Schade ist, worüber man sich streitet.
Jeder Mensch hat das Recht und Privileg,seine Religion so zu praktizieren,wie er es für richtig hält.
Und KEIN Mensch hat das Recht, sich in die Religion und deren Praktiken eines anderen einzumischen.
Alt 27.04.2004, 15:31
Neuer Benutzer

Standard nunja

natürlich stimmt das, doch bedenk mal wie einige ihre religion auslegen, also da würde ich dann nicht mehr sagen, jeder hat das recht dazu bzw. bitte keine einmischung...
Alt 27.04.2004, 15:40
unknown

Standard Beachte bitte die Geschichte

Die Geschichte hat uns durch Beispiele wie die Kreuzzüge,die Inquisation,etc. oft genug bewiesen, dass Religionsbelehrungen fatale Folgen haben können.
Wer gibt uns die Garantie und Sicherheit,dass wir RICHTIG belehrt werden?
Belehrungsversuche sind ein ziemlich gewagter Spaghat.
Es sollten in unserem Falle kompetente Übersetzungen vom Koran geben, so dass wir uns unsere eigene Meinung bilden können.Denn ich glaube nicht,dass im Koran irgendwo geschrieben steht,dass wir uns zu so Aktionen wie Flugzeugentführungen im Sinne von Terror hinreissen sollen!!!
Alt 27.04.2004, 15:42
Neuer Benutzer

Standard genau das meinte ich!!

wenn man einige so machen lässt, wie sie wollen, passieren diese dinge!
Alt 27.04.2004, 15:46
Benutzerbild von donvonramses
donvonramses donvonramses ist offline
Neuer Benutzer

Standard sen de üstüne alindin!

ben nurda bos bos sünnileri suclayici laf kullanip aleviler sütten cikmis ak kasiktir demedim de demem de sevgili cidam,
-ben sadece tarihsel vakalardan bahsediyorum..tariht bize alevilerin herzaman ezildigini söylüyor(tabii arasira islam ve demokrasi karsiti sevgili ordumuz son zamanlarda alevilerle kur yapabilr bunu saymiyorum, eger böyle olursa da alevileri suclarim) ama simdi sen kalkip alevilerin de sünnileri ezdigini falan iddia etmezsin sanirim..cünkü bunun icin dayanak bulamazsin..
ama sen gecmisi unut gelecege bakalim diyorsun da gecmis dedigin öyle at demekle atilmiyor ki..insanlarin hayatini,genlerini belirlemis..üstünde calisilmasi lazim
Antwort