| | Mitglied werden | | | Hilfe | | | Login | ||||||||
![]() |
Sie sind hier: Startseite > Vaybee! Forum |
Hilfe | Kalender | Heutige Beiträge | Suchen |
![]() |
|
Themen-Optionen | Thema durchsuchen |
|
||||
|
||||
![]() sprochen: Eltern
Wenn ich mir überlege, wie die meisten unserer Eltern die Religion gelernt haben, nämlich auf Koranschulen ... dann wundere ich mich nicht, dass die meisten von Ihnen als programmierte Wesen ohne eigene Meinung und tiefe innere Überzeugung ihre Religion praktizieren, manche sogar gar nicht praktizieren, ihren Kindern auch gar nichts beibringen. Wieviele unter euch können tatsächlich beten oder geschweige Tesbih namazi? Und diejenigen, die es können, die sind ebenso gedrillt wie ihre Eltern. Sie haben alles auswendig gelernt, ohne den tieferen Sinn dahinter zu verstehen, geschweige denn zu wissen, was sie da überhaupt aussprechen. Sie haben es ja auswendiggelernt, ohne arabisch zu können. Das ist das gleiche wie damals im Christentum mit dem Latein. Die Bevölkerung verstand die Bibel nicht. Erst Martin Luther setzte sich durch eine Reformation durch und brachte das Verständnis auch beim Bauern und nicht nur bei den Reichen und Gebildeten. Und dennoch sehe ich hier leider auch bei Reichen und Gelehrten unserer Zeit Tendenzen zur Aggression und Gewaltbereitschaft. Diese Beobachtung habe ich allerdings nicht nur in islamischen Ländern gemacht, sondern auch in Israel oder in den christlichen Ländern. Ich meine damit, dass auch wenn die Leute reich sind und gute Bildung genossen haben, auch wenn sie die Bedeutung dahinter gut verstehen, sie die Religion dennoch für ihre eigenen Zwecke mißbrauchen. Sprich die Päpste in den Kreuzzügen, sprich BinLaden und seperatistische Fanatiker, sprich israelische Fanatiker, alle drei Gruppen tendieren dazu andere Religionen zu beherrschen und sie auszulöschen. Weshalb machen wir die gleiche Beobachtung im Buddhismus nicht? Was ist hier anders? Weshalb kann man den Buddhismus nicht mißbrauchen? Was haben die uns voraus? |
|
|||
|
|||
![]() biz yokmu sayalim...... onumu istiyorsun.... üstelik benim öyle kavga edici bir tavrim yok.....
tatli sert bir sekilde müzakere ederim..... kaynaksiz konusmayi sevmem....... Peygamber kelimesi, islamda mevcut olan bir kelimedir...... Detayli bilgi icin Üstadlaradanisman lagzim, o bilgiyi ben uzman olmadigim icin veremem..... Öyle benim Ideolojim falanda yok.... ben sadece Müslümanim ve daha iyi bir Müslüman olmaya calisirim... Aliymis, Veliymis, Sünniymis, Mezhepmis... bunlardir Ideoloji olanlar.... birilerine baglanmak hem Kurana aykiri hemde insan beynine..... Aslinda farkli düsünmüyoruz... ama nedense benim sohbet ettiginde, bir düsmani hava hissediyorum....... |
|
||||
|
||||
![]() kaynaklanan bi sey olabilir. Dünyayi ben yarattim tavri ile yazmazsan göreceksin ki, ortalik nasil fevkalede bi ortama dönüsecek. Burada Islam dan bahsediyorsun, fakat agir baslilikda önemlidir diye düsünüyorum! Tevazu...!!!! daha nice anahtar kelimeler var... saymama gerek yok.
Ben sen sayma demiyorum... Benim Üstadim bana aciklamis, durduk yere ben burda bir seyleri yok saymiyorum herhalde... Simdi Üstadin kim diye sorma... Burada bos yere bir takim kesim tarafindan küfür saydirttiramam... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() cünkü psikolojide bu tür davranislar normal görülür...
insanlar bilmedigi seye karsi veya yabanci gelen düsünceye veya hayat felsefesine düsmanca davranirmis, onu taniyana ve idrak edene kadar ... maalesef toplumumuzda tartisma kültürü biraz eksik diyebilirim, konulari tartisacagimiza cogu kez kavga etmeye yöneliyoruz |
|
|||
|
|||
![]() Nur die Bildung ist anders....... erst ein gebildeter Mensch ist in der Lage sein Religion zu verstehen....... nur so kann man Erlösung erhoffen und nicht anders.....
ein ungebildeter Araber braucht keinen Religion, den er wird es sowie so nicht verstehen Die Rabies sind da auch nicht besser.... Ich sage dir mal was..... Gott hat die meisten Propheten den Juden geschickt, bzw. den Urvätern von den Juden und den Arabern....... deshalb gibt es auch den begriff Söhne von Abraham.... Diese beide Volksgruppen haben den gelichen Ursprung und deshalb sind diese beiden Gruppen Genetisch deformiert.... das ist meine Meinung.... Religion hat nichts mit den Gruppen zu tun, sondern nur mit Geist.... Ich denke die Chineesen wären ein bessere Moslaem, als die Araber.... aber dafür hätte man die Propheten tauschen müssen.... eine Art Ironie ist schon dabei...... die besseren Moslem sind die Budisten... schon komisch... Was unsere eltern angeht, kann ich nur eines sagen... die könen erzählen was die wollen... gelesen hat von denen keiner einen Buch oder war bei einem Konferenz dabei.... wenn die keinen ausweg finden sagen sie nur... uns hat man es so beigebracht und wir machen es so...... ja gut dann macht es halt so...... es lohnt sich nicht mit denen zu diskutieren... die sind einfach gedrillt. Gruße Enis |
|
|||
|
|||
![]() lakabini ve ün sahibi kisiler olamsi lagzim.... zannediyorum senin icnde aynidir.....
Ben sahsen sayarim.... tüm Ilahiyatcilari severim ve sayarim........ digerlerini unut..... Biz Uniyi okudugumuz zaman gidip sokakta bir isciden ders almadik.... en ehli kaynagindan ögrendik.... Iste dinde anidir, en ehli yerinden ögrenmek gerek..... Mutabikiz Selamlar |
|
|||
|
|||
![]() sadece benim tatli sert uslübüm, onu biraz etkiliyor.... bir seyi sert bir sekilde red ediyorum... neden sert elestirdin diye... yepyeni tartisma ortami doguyor ve konudan uzaklasiyoruz....
Olabilir dedigin gibi normal sayilir..... ![]() Selam Enis |
|
||||
|
||||
![]() @ OrigianlGueler
Bak arkadasim... senin su an benim yaptigimdan ne farkin var? ![]() ![]() Enis´cim, Üstad kelimesini hak etmek icin, bi Prof olmak gerekmiyor... Her kitap okuyan adammi oluyor? Örnekler görüyoruz dünyada, malum! ![]() Hem Kuran "La Ilahe" derken, ben herhangi bi sahisa nasail Ilahiyatci kelimesini yakistirabilirim, kimin haddine? Ilahiyatcilarmi olmalidir yoksa Din Bilgisi ögretenlermi? Din adami sinifi yoktur... Islam adina konusmak Resul ile sona ermistir, ki Islam hakkinda konusulur.... |
|
|||
|
|||
![]() Eti yenilecek hayvanlarin beslemlerine de cok dikkat etsek.
Nedeni sanayilesmis devletlerde son zamanlarda küspelerin icine havan kemiklerini veya diger artiklari karistirmalari yine devam etmekte - dünyaca bu konulari aydinlatmak gerekir milleti. Hayvan Hastaliklar eskiden bukadar fazla degildi. Nedeni de serbest beslenen hayvan saglikli olur ve eti de hastalik tasimaz (hertürlü hayvan) Doga onlara serbestligi vermis Kümesleri ahirlari degil !!! Saygilarimla |
|
|||
|
|||
![]() ama bunlarin dinle bir alakasi yokki...
Elbette sen ot yiyen hayvana et yedirirsen, deli dana ve diger hastaliklar meydana cikar.... bunlar dinle degil cehalette alakasi varve birde profit pesinde kosan insanlarin ürünü.... Allahin sistemi sasmazdir.... hic zerre kadar yerinden oynamaz, oanasa bile onu Allahtan baska kimse kontrol edemez... bunu Kuran belirtiyor... Sen Allahin sistemine Genetik olarak veya asiri sekilde sanayii artiklariyla müdahele edersen, elbette eninde sonunda mutasyon ve diger hastaliklar meydana cikar.... bunlari Cernobildede gördük...... Ne demisler, insana yeterince zaman ver, eninde sonunda Allahin tahtan indirmeye calisir..... Selamlar Enis |