Vaybee!
  |   Mitglied werden   |   Hilfe   |   Login

Sie sind hier: Startseite > Vaybee! Forum > Gesellschaft & Soziales

Hilfe Kalender Heutige Beiträge

Antwort

Themen-Optionen Thema durchsuchen
Alt 28.07.2004, 23:13
eniskaya

Standard Haaaaa istersen ters oku

belki ucarsin..... ??????

Espirin fena degildi..... aber ich habe trotzdem Recht..... )))
Alt 28.07.2004, 23:14
Benutzerbild von abizettin
abizettin abizettin ist offline
Neuer Benutzer

Standard enis baba sende yani esegin damina

su kacirmaya basladin:-))
abi anladik,yasar hocamiz rasyonel düsünen dini zamana göre yorumlayan ve karizmatikligi ile hatta bir ara tr.nin en sexsi erkegi siralamsinda üst siralara tirmanan bir zati-muhteremdir..ama sen de biraz abartmadin mi?

yasar hocamiz bir ara gece yarilarinda sabaha karsi bir tv. programinda kadin programci ile cikardi..neydi o kadini ismi hatirliyonmu..cok geyik olmustu abi o program
Alt 28.07.2004, 23:34
eniskaya

Standard Olabilir

sonucta oda insandir ve hata yapabilir...... sende ve bende......

Ben sahsen Süleyman Atesi daha üst bir Hoca olarak sayarim ve Ahmed Hulusiyi bir dahi ve Salih Akdemir Hocayi, su an Türkiyenin en ehli Hocasi diye algilarim..... nedenide Salih Hoca su anda Türkiyede tek Olarak sami diller arastirmasi yapiyor ve Kurani eski Arapcayi ve Ibraniceyi arastirdiktan sonra anlamaya calisyor.....

Su anki Arapca bundan 1500 yil önce konusulan Arapca degildi..... tam yaklasik Resulden 500 ve 1000 yil sonra ilk dil ansiklopedilerini yazmaya basladilar... o aradakiler yok oldular...

Yani senin anlayacagin.... Kuranin dili neredeyse Araplarin manyakligi yüzünden kayboluyordu ve kismen kayboldu bile.....

Oysa sami dillerdeki kaynaklar, yaklasik bundan 2500 yila kadar dayanan kaynaklar var....
Hz. Ibrahimden kalma Ibranice dil Arapcanin kolaylastirilmis sekli olarak geciyor ve oaradaki kelimelerin aynilari Kurandada geciyor... ama degisik anlamda algilaniyor.....

Yani o kelimeyi su an Araplar bundan 1500 yil öncekinin anlaminda anlymiyorlar... o yüzden neredeyse tak kalan sami diller kaynagi... tek cikis yolu gibi gözüküyor....

Misal.... Besmelenin asil anlami...

"Cok seven ve müsfik olan (sevgisini insnlarin üzerine yayan) Allahin adiyla"

Sami dillerin arastirmasi sonucu böyle bir anlayis ortaya cikiyor.....

Bizler seven Allahi... kullarina aciyan Merhamat eden, sevgiden daha düsük seviyede olan bir anlayis mertebine sokmusuz.....

Merhamet iyi bir duygu degildir... nasil bir anne baba cocuklarina merhamet degilde sevgiyle bakiyorsa... ayni sekilde Allahta tüm insanligi seviyor.......
Alt 29.07.2004, 08:40
Benutzerbild von haydut007
haydut007 haydut007 ist offline
Neuer Benutzer

Standard Es gibt Menschen...

die versuchen müssen alles zu interpretieren alles was sie lesen, was sie sehen, was sie hören usw. versuchen sie irgendwie einen tiefgründigeren punkt zu finden, sie versuchen beweise aufzustellen, sie befestigen einen satz oder spruch so als wären sie selbst die Verfasser. Der clou liegt nicht darin etwas zu interpretieren, denn das kan jeder auch ein geistesgestörter hat seine meinung worauf es ankommt ist es die Botschaft vom Fundament her zu verstehen alles andere ist eine ableitung des glaubens, je fester der Glaube desto größer ist auch der erfolg!

Vahiylerin inis sebeblerine gelince, wie es so üblich ist werden die meisten drin beschrieben wenn nicht sogar alle denn es macht keinen sinn etwas zu schreiben ohne zu erklären wieso und weshalb.

Unser Prophet sagt es selber in seiner Abschieds Hutba... er hat uns den richtigen weg gezeigt und damit wir uns nach seinem Tode nicht entsinnen und vom richtigen weg weggeraten sollen wir den Koran umarmen.

Bestimmt gibt es stellen im Koran wo man sich fragt was genau gemeint wird, jedoch sollte jeder auch seine eigenen meinung haben... alles was YNÖ sagt ist auch nicht richtig und was bayraktar sagt auch nicht (obwohl von ihm habe ich noch nichts falsches gehört hehe).

Explizit zu YNÖ... ein mann der viel weiss aber leider auch nur einen kleinen teil von dem was er weiss auch preisgibt... ausserdem redet er vieles falsches als richtig und das ist was mich an ihm so stark stört... das ist ne Lüge aus ende!!!
Alt 29.07.2004, 11:31
Benutzerbild von kerio
kerio kerio ist offline
Neuer Benutzer

Standard hem yoktur diyorsun hem vardir

diyorsun.

kuzum sen nerede yasiyorsun? burasi türkiye. ve hala türkiye gerceginde senin mevcut sistemin islemiyor. herhalde sende baska bir sistem uygulaniyor. yani bir update yapsan da türkiye gerceklerinide yüklesen iyi olur.
Alt 29.07.2004, 14:42
eniskaya

Standard Senden alinti

Vahiylerin inis sebeblerine gelince, wie es so üblich ist werden die meisten drin beschrieben wenn nicht sogar alle denn es macht keinen sinn etwas zu schreiben ohne zu erklären wieso und weshalb.
------------------------------------

Aha .... demek sen cözdün bu isi....

Sen bundan sonra Dr. veya baska bir dalda uzmanlasmak istiyorsan... git Kütüphaneden Kitap al ve dümdüz oku ve dünyanin en iyi Doktoru ol...... nede olsa anliyorsun ve sana Uzmanlarin tarif edip egitmesi gerekmez....

O yüzden dinde Resulede gerek yoktur dimi... ki Resul vahyileri insanlara anlatsin.... nede olsa herkes okudumu anlar dimi......

Galub mir mein Freund, du bist der jenige der sich auf dem Holzwege befindet und nicht ich....

Den wenn es so wäre wie du es meinst, dann brauchten wir auch keine Resuls, sondern nur das Buch.

Dan sage mir mal wie setzt sich namez zusammen... wo steht es geschrieben, in welcher Form und reihenfolge wir beten müssen......

Wie willst du das Lösen, ohen Resuls Hilfe ??????

Ich kann es dir sagen.... GAR NICHTS KANNS DU LÖSEN ODER VERSTEHEN OHNE RESULS HILFE......
Alt 29.07.2004, 14:46
eniskaya

Standard Direk kelleyi ört demiyor

örtün diyor sanan... nasilmis...

Sen bilirsin... istedigin gibi örtünebilirsin.....

Allah sana kendi iradeni kullanma izni veriyor.... ama sen iradeni kullacak seviyede degilsen nben ne yapayim sana....

und Tschüß
Alt 29.07.2004, 15:30
Benutzerbild von kerio
kerio kerio ist offline
Neuer Benutzer

Standard kelimelerin manasini bilmemek cok kötü

irade ile ne alakasi var enis????

türkcen biraz gerilerde kalmis.
Alt 29.07.2004, 15:53
eniskaya

Standard Yok baska nelen alakasi varmis ????

Elbette Kuranda her sey son detayina kadar yazmaz.... cerceveyi koru ve gerisini zamana göre yorumla......

Aber das kann auch nur jemanda der das how Know dazu besitzt und nicht aus dem tiefem Urwald kommt...

Ach was rede ich da... du machst ja sowieso was du willst.... jedem das seine...

Haupsache du bist glücklich und kannst mit dem Rest in allen belangen des Lebens mithalten..... nur mit Beeten wird man nicht sat..... alles muss im Einklang mit der Natur und deinem Geist sein.....

Grüße
Enis
Alt 30.07.2004, 10:20
Benutzerbild von kerio
kerio kerio ist offline
Neuer Benutzer

Standard cumaniz mübarek olsun !!! o.T.

ohne Text
Antwort