| | Mitglied werden | | | Hilfe | | | Login | ||||||||
![]() |
Sie sind hier: Startseite > Vaybee! Forum |
Hilfe | Kalender | Heutige Beiträge | Suchen |
![]() |
|
Themen-Optionen | Thema durchsuchen |
|
|||
![]() Tanimadiklari halde elestiriyorlar
![]() Önyargilarini tabu haline getirmisler cikamiyorlar oradan.. Dünyalari balkon ile Salon arasinda kisitli.. Evde olan ne varsa onlar icin yasam.. |
|
|||
![]() Bu konu Islam da Firtinalar koparan bir yaklasimdir.
Ilk ele alanda Hallac-i Mansur"dur. Ele aldi ne oldu ?.. Canini aldilar.. Daha sonra bu konu Gazali Mevlana Aynulkuddat Hamadani Ikbal gibi anit insanlarda devam etti.. Konu SEYTAN !.. Yani Karanliklarin kotaricisi " Dai " ünvanli ( Yapici edici ) bir yaratik. Simdi Biz kendi kisir Görüsümüzle Seytan a " Kötü deriz. ama senin yukarida baktigin pencereden akarsak ?.. Yani Allah her seyi önceden bildigine ve yazdigina göre Insanlari neden yakiyor onlari da iyi yapsa ya yaklasimindan yola cikarak. Nasil Seytan Alölah in emrine boyun egmedi ?.. Allah isteseydi Boyun eger ve secdeye kapanirdi diyemez miyiz ?.. Allah Secde et diye emretmistir. Fakat Irade etmis midir ?.. Bilinmeyen bir Boyut da Seytan a benden baskasina secde edilmez mi demistir. Öyle yaptiysa Seytan in lanetlenmesi ne ?.. |
|
|||
![]() Allah Iblis e sordu:
Secde etmiyor musun ey boynu Bükük PEJMÜRDE ? Cevap verdi IBLIS: Ben asikim .. asik her zaman Boynu bükük pejmürdedir.Bak böyle oldugunu sen de söylüyorsun.Oysa ki apacik Konusan kitapta okuduguma göre,benim aleyhime is yapilamaz.. Bu Nasil oluyor Ey Zül kuvvetil-METIN ? ( Ey sarsilmaz gücün sahibi ) Sen beni Atesten yaratmisken nasil egilirdim ADEM e ? O ki yaratildigi sey CAMURDUR .Uyusmayan iki sey Atesle camur !.. Ben hizmette ondan daha eskiyim Kiymette ondan ulviyim Ilimce daha bilgiliyim Ömrü uzun olan da benim. HAK ona söyle dedi: Secme yetkisi bende sende degil !.. Cevap verdi Iblis: secmelerin takdir etmelerin tümü senin !.. Benim secimim de senin !.. Evet benim icinde sen sectin,Ey Her seyi Yaratan-Yapip eden !.. Adem e secde etmemi emrettigin halde: IRADE ETMEMEKLE beni engelliyen de SENSIN !.. Sözlerimde hata ettiysem uzaklastirma beni senden !.. Cünkü yakarislari isiten sensin !.. Ona SECDE etmemi DILESEYDIN ( Irade etseydin ) Elbetteki bu emre ITAAT ederdim .. Hallac-i MANSUR ( TAVASIN ) Bakin Derinlere giden Hallac-i MANSUR a Yobazlik ne yapti ?.. Enel Hak : Ben yaratici gercegin bir tecellisiyim..Ben HAKKIM !! Bu sözleri öncesini bilmeden degerlendirmek inani yanlis Düsüncelere götürür..Onun icin öncesine bakalim..Ortada bir sohbet vardir:Firavun ve seytan ile ilgili: Nur ve NAR in birlekteligi: Ahmed ( Muhammed ) ile iblisten baskasina iddaci olmak yakismamistir.Su var ki Iblis in gözden düsmesine karsin Ahmed icin gözün gözü acildi.. Iblis e : SECDE ET ! dendi; Ahmed e :BAK ! Iblis secde etmedi,Ahmed de saga sola bakmadi ( Yani ikisde isyan etti ) Iblis önce Yakarmis,Hakk in yoluna cagirmisti.Ama sonunda kendi kuvvetine sigindi. Ahmed ise idda da bulunmustu,fakat sonunda kendi gücüne bel baglamaktan vaz gecti ! Ahmed söyle diyordu: Ancak senin yardiminla hareket eder,yanliz senin yardiminla yükselirim. Ey kalplerimizi cekip ceviren Seni yeterince övemem ki ben !. Gök sakinleri icinde Iblis gibi tevhid eri yoktu fakat gözden düstü,sonsuzluk yolculugunda lutufdan uzaklastirildi. " Allah a hic kimseyi ise katmamak suretiyle ibadet etmisti.Ve tam bireycilige ulasinca Lanetlendi.Ve daha fazlasini isteyince de Huzurdan kovulup uzaklastirildi ! Hak ona secde et ! demisti Senden gayriya secde etmem ! diye karsilik verdi Hak dedi: O halde lanetim üzerine dökülecek.. O yine : senden gayriya secde etmem diye karsilik verdi.. Inkarlarim seni takdis Aklim önünde tehvis Senden ayri bir sey mi ki Adem ? Orta yerde kimmis Iblis ? Senden baskasina yok benim yolum Seni seven boynu bükük bir kulum Hak Iblis e sordu : Kibirlendin mi ? Cevap verdi: seninle bir lahzalik beraberligim olsaydi bile kibirlenmek ve Cabbarlik bana yakisirdi.Oysa ki ben ezelden beri seni taniyan biriyim Adem den üstünüm ben Hizmetim ondan kidemli Su alemlerde seni benden iyi taniyan var mi ki ? Benim sende muradim senin bende muradin var Ve senin beni isteyisin daha eski Ya senden baskasina secde etseydim ? Secde etmeyince aslima dönmem gerekti.Cünkü sen beni atesten yaratmissin,bu bir gercek.Ve atese dönecek Sonuc olarak takdir edip secme senin elinde.. Ne kaldi kopacak,ne var korkacak Nasil olsa uzak düsmüsüm sana Anladim,bir bana yakinla uzak Sevgiyle ayrilik olurmu yoldas ? Ayrildim; Ayrilk oldu arkadas Ey Tevfiki veren,Sana Hamt,SENA Seckin bir kul egilmez bir baskasina.. Iblis konusunu bu anlayisla yani iBLIS I TEVHID BAGLILIK;SEBAT Istirabi gögüsleme Ask ve sevgide vefa gibi üstün degerlerin sembolü olarak ilk kez gündeme getiren Müslüman düsünür HALLAC tir. Daha sonra onun bu yaklasimi Ahmed gazali de yankilanacak Aynulkuddat la derinlesecek Attar,Mevlana IKBAL gibi ANIT insanlarin Mucize söylemlerinde vucut bulacaktir. Hallac a Göre Allah in emri ayri IRADESI ayridir ! Allah bir seyi emretmisse Onu istemistir denmez.. Nitekim IBLIS e: SECDE ET ! emrini yöneltmistir ama Iradesi kendisinden baskasina secde edilmemesi yönündedir. Iblis bunu bildigi ve tevhide aykiri buldugu icin Adem e secde etmemistir. Iblis in bu büyük izdirabinin arkasinda bu emir-IRADE farki yatmaktadir. HALLAC bu emir-irade arasinda kalmaktan dogan bu istiraba isaret ederken Su ünlü beyiti önümüze Koyuyor: Onu suya firlatti,elleri basi üstünde bagli Ve seslendi ona: Dikkat et sakin ISLANMA !! Hallac in bu Kiyamet koparan yaklasimi,Islam düsünce tarihinde derin izler birakmis ve art arda yeni yaklasimlara Vücut vermistir. Örnegin Ahmed bin Yahya el-Murtaza: Resuller Ölüme yenik düsürülürken Iblis in kiyamete kadar baki tutulmasinin hikmeti nedir ? Sorusunu sormus ve su Cevapta Birlesilmistir: Kendisinden müstagni kalamiyacagimiz tek varlik ALLAH tir 1 Nebi lere gelince,Allah aerd arda nebi göndererek Insanlari tek bir peygambere bagli kalmaktan kurtarmistir. Iblis e gelince: Allah onun yok edilmesinde yarar görseydi elbet yok ederdi. Demek oluyor ki Iblis in ölümünden dogacak zarar Yasamasiyla vucut bulan zarardan daha büyüktür.. Hz.Musa seytan a sordu: O"nu hala hatirlarmisin ? Cevap verdi: Ey Musa Olusturdugu olayla birlikte yaratilan düsünce hatirlanmaz hatirlanamaz.Ayni anda hem ben aniliyorum hem O ! ** Kovulmus Seytan dan Allah a Siginirim ** Bu Her okunusunda seytan allah ile birlikte anilmaktadir ve seytan bunu bir seckinlik olarak görmektedir. Ve söyle devam eder: Zikri zikrim !..Zikrim zikri.. Birbirini anan beraberleriz.. Hizmetim simdi daha ari daha parlak.cünkü ona eskiden zevkim icin hizmet ediyordum Simdi ise O nun arzusu ugruna didiniyorum.. Biz,engelleme,Savunma,zarar ve kar arzusundan arinmisiz. O nun hakikati üzerine yemin olsun ki: Ne tedbirde hata ettim ne de takdiri red ettim.Tasviri degistirmeye de kalkismis degilim.. Bu oluslarda benim kudretimin de etkisi vardir ! Bana ebedler boyu atesi ile azab etsede O ndan gayrisina egilmem.Ne bir kisi önünde secde ederim ne de bir ceset huzurunda diz cökerim.Ne ogul tanirim ne karsit !.. DAVAM SADIKLAR DAVASIDIR !! Ask konusunda gercek baglilardanim ben Bir adida AZAZIL olan Seytan hakkinda cok sey söylenmistir: Iste Onlardan biri: o hem göklerde hem yerde DAI ( Cagirici ) idi.Gökte Meleklere Dailik yapip Olara iyilikleri güzellikleri gösteriyordu. Yerde ise Insanlarin Daisi onlarada cirkinlikleri kötülükleri gösteriyor Cirkini tanimayan Güzeli taniyamaz !! Iblis ve firavunla Fütüvet ( genclik Atilganlik sadakat ve fedakarlik ) husunda tartistim Iblis söyle dedi: Eger secde etseydim FÜTÜVET benden uzaklasirdi Firavun söyle konustu: Ben O"nun Resulüne inansaydim FÜTÜVET makamindan düserdim. Bende söyle dedim: Ben sözümden dönseydim FÜTÜVET yaygisindan disari atilirdim.. Iblis kendisinden baska GAYR görmeyice: BEN ONDAN ÜSTÜNÜM dedi ve firavun toplumu icinde hakla batili ayiracak olani tanimayinca: Sizin icin benden baska Herhangi bir ILAH tanimiyorum (Kasas;38 - Zühruf,51 ) dedi. Ben dedim ki: EGER O NU TANIMIYORSANIZ ESERLERINI TANIYIN ! ISTE O ESER BENIM !! BEN,HAKKIM !! HAKLA HAK OLARAK ebediyen devam edecegim DOSTUM ve ÜSTADIM IBLIS ile FIRAVUNDUR !! Tevhid i IBLIS den ögrenmiyen ZINDIKTIR !! Sorun bundan ibarettir: yani meselenin asli NUR ile NAR in ayni Kaynaktan olusmasidir. ENEL HAK ben tanriyim manasinda söylenmemistir. Bu benim tezim degil. Hallac-i MANSUR GAZALI AYNULKUDDAT HAMADANI IKBAL MEVLANA RUZBIHAN BAKI gibi insanlarin tezi dir. Bunlarin yola ciktigi kaynak ise: Abdullah Ibn ABBAS yani asrisaadet in en büyük kuran yorumcusudur. Hallac dan 300 yil önce yasayan Ibn Abbas in IBLIS görüsü Hallac in sahsinda Sairene bir acilimidir. Bakin AYNULKUDDAT HAMADANI Bu düsünceleri acikladigi icin 33 yasinda derisi yüzülerek katledildi. Ders verdigi medresenin girisine astilar cesedini daha sonra üzerine yag dökerek yakildi. ASK,idda ve erdiriciligin iki temsilcisi vardir: Hz.MUHAMMED IBLIS Gercege varmak icin bu ikisini rehber edinmek gerekir.Rehber edinmek,Mutlaka uymayi gerektirmez.Kendisine uyulmamasi gerektigini bize anlatan kisi veya güc de REHBERDIR.Tabii birincisi keyifli bir rehber olurken ikincisi zorluklara SIKINTILARA dayanmayi gerektiren bir rehberdir. Seytan in böyle suclanmasinin nedeni belki de budur ! Islam dininde IBLIS MUHAMMED in karsiti olan ilkenin SEMBOLÜDÜR. Gercegin,CEMALINDE tecellisi MUHAMMED MUSTAFA dir ki O: Biz seni alemlere Rahmet olman disinda bir sey icin yaratmadik ( Enbiya,107 ) ayetinde ortaya konmustur. Ayni gercegin CELAL ( Cirkinlik,kahir,istirap ) tecellisi Iblis de vucut bulmaktadir ki o: ( Lanetim kiyamet ününe kadar senin üstündedir ) Ayetinde ortaya konmustur. Ayni gercek Iblis de delalet,HzMUHAMMED de Rahmet ve Hidayet seklinde tecelli etmektedir.Bu ikisi gercegin varligi ve islevselligi icin kacinilmazdir Bunlarin birini iyi ötekini kötü ilan etmek izim KISIR bakisimizin bir sonucudur. Tanrisal ASKIN bütünlügü Hz.MUHAMMED ve Iblis in birlikte düsünülmesiyle ele gecer.Onlar cift kutuplu gercegi karsilikli uclaridir.;Biri ötekisiz düsünülemez. Ezelden ebede Tüm olus ve erisler Nur ve nar ile gerceklesir.Muhammed in Nuru Iblis in Nari. Iblis - Muhammed Iliskisi dertle deva iliskisine benzer.Tekamül icin bu ikiside gereklidir. IBLIS den dertlenen MUSTAFA da Deva bulur. Bu bu sekilde devam eder gider. Iblis KÜFRÜ,MUSTAFA IMANI temsil eder. Küfür ile Iman da birbirine Muhtactir. Küfür fenayi Ölümlülügü IMAN bekayi Sonsuzlugu temsil eder. ve fena olan BEKA anlasilamaz. Yaratici tek olduguna göre ISIK ve IMAN gibi KARANLIK ve SAPIKLIK da TANRI nin Mahlukudur.Bu mahluklardan biri HIDAYET ( MUHAMMED e ),Ötekisi DELALET ( Iblis e ) Havale edilmistir. Yani Muhammed te Iblisde Allah in verdigi görevi yapmaktadir. Bu Islam Düsünürlerinin Hareket noktasi sudur: Allah in isimleri Zitlik ilkesine göre düzenlenmis isimlerdir.Bu isimlerin her bi kendisinin ZITTI - karsiti ile bilinir. Bu isimlerin varlik ve olusta CEMAL ve LUTUF ifade edenlerini Hz.MUHAMMED. CELAL ve KAHIR ifade edenlerini IBLIS temsil etmektedir. O halde IBLIS de MUHAMMED kadar gereklidir. Bu noktada insanin durumu da diger varliklardan cok farklidir. Diger varliklarin her biri görev yapmak icin sartlanmistir.Insan ise Özgürlügünü kullanmak icin sartlanmistir. Onun icin secme Imkan ve Yetisi insan icin bir tür mecburiyettir. Her varlik yaratilistan mecbur ve mahkum edilmistir.Insanda yaratilistidan özgür secme hakkini kullanmaya mecburdur. Su icin söndürmek Ates icin yakmak nasil onlarin dogasiysa Insanin dogasida ÖZGÜRLÜKTÜR!. Insan bunun icin sorumludur ! ürettigi isleri kendisi yarattigi icin DEGIL ! O halde Iblis de,tipki MUSTAFA gibi Allah in iradesine uygun olarak görevini yapiyor. Bu görevin Karanlik ve SAPIKLIK kutbunda olmasi Iblis i görev yapmayan yaratik durumuna düsürüp Allah in Iradesi disina cikarmaz. Tam Bu noktada KURANSAL gercegi IFADEYE koyalim: Kuran da Allah in yani göklerin ve yerin NUR u olan ( NUR,35 ) ISIGIN isim-sifatlari yani esmaül Hüsna 99 dur ( Tamlama seklindekileri de sayarsak ) Kuran da göklerin ve yerin karanligi kotaricisi olan seytan in adi da 99 dur.88 yerde Seytan 11 yerde IBLIS. Bir baska ürpertici gercekde sudur: Melek kelimesi de 88 yerde gecmektedir Kuran da. Melekler Allah in kendilerine emrettigi konularda asla isyan etmezler.Emrolani yerine getirirler. Seytan ise RAHMAN in karanlik ilkesini isletmekte görev yapan emir erleridir. Ve Kuran da bu iki prensip arasinda 88 e 88 bir esitlik olduguna Dikkat cekmistir. Yani yaratilisi özgürlükle esitlenmis olan insan bu esit gücte olan iki merkezin ortasindadir. KENDI SECIMI ILE BU YANA YA DA ÖTEKI YANA GIDECEKTIR !! Sonuc olarak tartismasiz olan sudur: Tanrisal plandan bakilginda bir ikilik YOKTUR ! TEK ALLAH tek YARATICI esastir. Isik ve karanlik kuvvetleri onun emrinde onun planina uygun olarak hareket etmektedir. Insan in farki kendisine Isik ya da Karanlik kutubunda yer verilmek yerine,Secim Karakteri verilmis olmasidir.Insani sorumlu kilan ÖZGÜRLÜK ve serbest SECIM firsatidir. Bu baglamda Materyalist akadaslarina Kötü olani yani Cinayet Hirsizlik veya benzeri gibi Kötülükleri Kader e ve Allah a Isnat etmelerinin yaniti da verilmis oluyor. Yani Allah kimseye Zulüm etmiyor zulüm eden yine insanlar hemde özgür secim haklarini kullanarak. Allah in Adem de Ruhu ... Seytan da Ise LANETI vardir. Yani ikisinde de Allah dan bir sey vardir. Seytan Allah in CELALI dir. H.Muhammed Söyle Buyuruyor: Allah benim isigimi kendi IZZETINDEN NUR dan,IBLIS in isigini ise yine kendi IZZETININ NAR indan yaratmistir !! Allah meleklere SECDE edin emrini verirken,Görünmeyen alemin derinliklerinden IBLIS e: Benden baskasina SECDE etmeyin seklinde IRADE etmistir. Allah in Iradesi ne Kimse Karsi duramaz !.. Bilmem Bundan süpheye düsen Iman dan cikar mi ? Seytan in Isyani Allah in iradesi ile gerceklesmistir. Prof dr. Ilhan Arsel in yanildigi nokta budur. O insanin Kendi özgür iradesi ile secim yetisini görmezden gelerek Kasitli Olarak Allah i suclamakta ve onun Adil olmadigindan dem vurmaktadir. Oysa Kuran da insanlara bildirilen Cok demokratik ve cok adildir. Ve insan kendi seciminin getirdigi cezaya veya mükafata katlanmak durumundadir. Bu mudur ?.. BUDUR !.. O halde iyi haftalar dilerim ![]() |
|
|||
![]() Din nedir ?..
" Gittigin Yoldur !.." Kimsenin yolundan gitmek etiketlere bürünmek zorunda degilsin.. Senin Gittigin yol senin dinindir !.. |
|
|||
![]() degil mi ?..
O halde Aklimizi kullanalim. Elimizde Kuran-i HAKIM var. Topluma din diye pompalananin saglamasini Kuran da yapabiliriz. Bir mani mi var ?.. Bak Benim Yillardim yazdigim seylerden birisi aktuel. Kandiller ![]() Var mi böyle bir sey Islam da ?.. Yok.. Insanlar okuyor Okudukca sorular soruyor .. En sonunda Kuran a müracat ediyor ve gercek ortaya cikiyor. Islam da Reform olmaz !.. Faka Islam da Bazi cevreler tarafindan asirlar önce Reform yapilmis ve Kuran dan saptirilmistir. Soru soran Öldürülmüs sürülmüs baski altinda yasamistir. Ama günümüzde durum öyle degil ve Insanlar Islam a yani Indirilen Islam a dönecekler. |
|
||||
![]() yine kuran bazli oldu.
yani etiketle$ti. madem islam bir etiket degil, o halde cennet cehennem tasvirini etiketsiz bir insana Allah/$eytan muhabbetiyle nasil anlatirsin? kurana iman etmek $art ise bu etiketsiz olmaz. $imdi ben cikipda desemki, ben kurana muhammede inaniyorum ama dinsizim! ne dersin? :-) tabiiki sacma olur degilmi? bunlari kabul ettikten sonra dinsiz olunmazki! e sende dersen, Allah´a ve ahirete inaniyorsan zaten müslümansin. dinsiz de olsan. o zaman kurandaki cehennemi legalle$tirmeye ne gerek var? |
|
|||
![]() Bu Konu sadece Kuran bazli degil Bütün Göksel Dinler de gecer..
|
|
||||
![]() yine soru sorana küfür ediliyor, nicki sildiriliyor :-) tedit ediliyor ve neticede öldürülüyor.
bence sen hedefi yanli$ yöne tutuyorsun. dinin icine pislik katan gericilerin yerine dü$ünenlere yönelip bu böyle degildir $öyledir diyecegine, bunu bu hale getirenlerin kar$isina gecip hatalarini ister benim syaptigim gibi ironik ve alayci bir dille istersen entel bir yakla$imla yüzlerine vurmayi dene. sonunda ölümmü olur zulümmü olur bilemem, bildigim tek $ey, herkezin harci olmayi$i. müselmannlarin cogunlugunda hala kayitsiz $artsiz iman etme ko$ulu gündemlerinde. bu düzen degi$mezde. ne islami reformlarla ne "ilimli" islam masallariyla. onlarin tavuguna ki$ demeden yoluna devam edersin, sadece sana bir$ey olmaz. karanlik yine karanlik kalir. |