Vaybee!
  |   Mitglied werden   |   Hilfe   |   Login

Sie sind hier: Startseite > Vaybee! Forum > Foren Archiv

Hilfe Kalender Heutige Beiträge

Antwort

Themen-Optionen Thema durchsuchen
Alt 03.11.2005, 11:53
unknown

Standard Deutsch oder Türkisch

Eine Frage:
Ist es euch wichtig oder hat es eine relevanz
ob Literatur in Deutsch oder Türkisch ist.
Wird Lyrik in deutscher Sprache von eine Türken geschrieben zur türkischen Literatur gerechnet?
wie seht ihr das?
Alt 03.11.2005, 14:40
Benutzerbild von peren
peren peren ist offline
Neuer Benutzer

Standard Ahmet Taner kislalidan

Orhan Pamukla ilgili bir kac ilginc makale okudum. Ben Orhan Pamugu cok severek ve cok okudugumu söyleyemem, bir kac kitabini okumusumdur. Son gelisen olaylari bende kiniyorum. Bununla ilgili A. Taner Kislaninin bir yazisini ilginize sunuyorum:
AHMET TANER KISLALI"NIN 6 YIL ÖNCE ORHAN PAMUK ILE ILGILI YAZDIGI BIR YAZI
VAR ASAGIDA.
DEMOKRASI SEHIDIMIZ PROF DR AHMET TANER KISLALI YILLAR ÖNCESINDEN
BUGÜNÜ GÖREREK BIZE SESLENIYOR:

MAKALE - AHMET TANER KISLALI
BALO MASKESIZ OLSUN!
Kimileri "ortaoyunu"nu maskeli balo ile karistiriyor. Ortaoyunu güldür güldür, bu güldürmüyor... Maskeli balonun bir gizemi vardir, bu ise sadece cirkinlikleri gizliyor.
Kimileri maskelerin ardindaki gercegi bilmiyor. Kimileri ise bildigi halde susuyor. Ya cikar geregi... Ya da korkudan! Balo maskesiz olmali ki, kimin kiminle dans ettigi
bilinsin... Maskeler inmeli ki, o maskelerin ardindaki suratlari begenmeyenler, aldatilmaktan kurtulsun! * * *
Önce, bir romancimizin son kitabinin 50 bin adet basildigi yazildi. Arkasindan
kisa sürede 100 binlik bir satisin gerceklestigi aciklandi. Derken, ciktigi günden beri ikinci cumhuriyetci cizgisini korumaya özen gösteren Aktüel dergisi, o rpmanciyi
Türkiye"nin "bir numarali aydini" ilan etti. Bu romancimizin adi Orhan Pamuk"tu! Ben bu "Büyük" (!) yazarimizin bir romanini okumayi denemistim. Basladigim seyi bitirme konusundaki tüm inatciligima karsin, bitirememistim. Ama "Kara Kitap" basinda öylesine övüldü ki, ikinci bir deneye girismekten kendimi alamadim. Ve o cabamda da, daha yariya
gelmeden havlu atmak durumunda kaldim. Tahsin Yücel ve Emin Özdemir gibi, cok saydigim isimlerin bu yazarla ilgili oldukca agir elestirilerini animsadim. Ama
begenenlerin de "begenme hakki"na saygi duydum. Ta ki... Bir okurum "Kara Kitap"ta gizlenmis bir bölüme dikkatimi cekinceye kadar... "Cocuklugunda kiz kardesi ile tarlada
karga kovalayan sapik bir padisah" gibi bir anlatim vardi bu bölümde!
* * * Prof. Cetin Yetkin yönetiminde, "Müdafaa-i Hukuk" adli cok degerli aylik bir dergi cikiyor. Ilginc bir rastlanti olarak, derginin Aralik 1998 sayisinda, Prof. Fahir Iz"in bir incelemesi yayimlandi: "O. Pamuk"taki Atatürk Anlayisi..."Meger benim artik okumayi denemedigim kitaplarinda daha neler varmis! Iste birkac örnek: "Sonra kasaba alanina dolanir. Atatürk heykellerine sican güvercinleri ayiplar..." "Atatürk kendini ickiye vermis meyhane kalabaligina cumhuriyeti emanet etmis olmanin güveniyle gülümsüyordu "Atatürk"ün leblebi zevkinin ülkemiz icin ne büyük felaket oldugunu..." "Sonra bir cumhuriyet, Atatürk, damga pulu havasina girdigimizi hatirliyoruz..."Sayin Iz, 275 sayfalik bir kitapta, tam sekiz yerde ve "hic gerekmedigi halde" Atatürk"e satasildigini saptamis. Söyle diyor: "Bunlar kitaptan cikarilsa hicbir sey degismez. Yalniz
yazarin kimi ruhsal gereksinimleri tahmin edilmemis olur!"Kim bilir, belki de Orhan Pamuk"un "en birinci aydin" ilan edilmesinde, bu incelemenin de büyük katkisi olmustur! * * * Ben, inandiklarini acikca savunanlara hep saygi duymusumdur... O düsüncelere karsi olsam bile! Ama o yürekliligi gösteremeyip de bunu sinsice yapmaya calisanlara... oraya buraya "bityenigi" sokusturanlara... hep tiksinerek bakmisimdir. Bunu hep zayif bir kisiligin, zavalli bir ruh halinin yansimasi olarak görmüsümdür. Oyun maskesiz oynanmalidir! Cirkinlikleri gizleyen maskelerin indirilmesini de tüm "gercek aydinlar" görev saymalidir! Ve de Pamuk adli yazari, isteyen okumali, isteyen sevmelidir... Ama ne oldugunu, kim oldugunu bilerek!.. Maskenin arkasindaki gercek yüzü görerek!...

A. Taner KISLALI - Cumhuriyet, 27 Ocak 1999 ( Ben Demokrat Degilim )
Alt 03.11.2005, 18:02
Benutzerbild von classickiz
classickiz classickiz ist offline
Neuer Benutzer

Standard Haklisin, ama

benim rahatsizligim zatende bu!
Ayrimcilik var....heryerde herkonuda. Hele hele türkiyede.....Türk milleti kim yaa, TÜRK halki kim???

Hem neden hep ön planda olmasi gerekki bu türk milleti??
Was ist wenn Deutsche, Deutschland den Deutschen sagen würden.......farki var mi sizce bunun??
Alt 03.11.2005, 23:33
Benutzerbild von hizlikacak
hizlikacak hizlikacak ist offline
Neuer Benutzer

Standard bana bak gizim sen kasiniyon

git bitli köyüne orada kasin okimi senin deden deh deh esek yürütürken benimki pasa adamdi, herkez ne oldugunu bilsin ve kompleks yasamasin hadi yürü yoluna bitliiiiiiii daha iki gün evel okuma yazmayi bilmiyordunuz ciktiniz ortaya 20 cocuk birden atiyorlar basimiza zaten köpek sürüsü gibi yagiyorsunuz Allahtan Almanya var iltica edebileceginiz, birzazda onlar sizi ceksin he he
Alt 03.11.2005, 23:36
Neuer Benutzer

Standard ne diyon lan sen

Almanlar bile Allaha sükür derkene sen kalkip putlara tapiyon halleluja diyerek ulen bari papazlarin sapkasinida tak bari onunla namaz kil hadi görelim seni Ave Mariaci
Alt 03.11.2005, 23:47
Neuer Benutzer

Standard warum redest du für uns alle???

wenn in deine Birne nix reingeht dann geh zum Onkel Doktor
das war nun genau für dich - kurz und bündig
tschusssssssssssss
Alt 03.11.2005, 23:49
Neuer Benutzer

Standard das glaube ich dir nicht ...

erzähl das dem Weihnachtsmann
Alt 04.11.2005, 01:41
Benutzerbild von bakss
bakss bakss ist offline
Neuer Benutzer

Standard o.T.

assala hat die türkischen konsulate ermordet in europa das war ab den 60 ziger jahren und einer wie abdullah catli hat sie eliminiert 17 terroristen
aber wie reden von 1915 junge ich glaube du solltest die geschichte besser lesen

natürlich haben armenier zurück geschlagen 1915 ich würde es auch machen wenn meine familie ermordet wird

wenn du mal wüsstest was der befehl der türkischen arme vor sah beim pkk krieg keine gefangene sei es frauen kinder oder männer also hinstellen und erschiessen hitler hat das auch gemacht ich sage nur genfer koventionen wenn du verstehst was ich meine.
Alt 04.11.2005, 01:54
Benutzerbild von bakss
bakss bakss ist offline
Neuer Benutzer

Standard lasst euch nicht beeinflussen

leider ist die türkischegeschichte die in türkischen schulen unterrichtet wird falsch und deshalb brauchen wir leute wie orhan pamuk die aufklärung leisten aber da kommen natürlich die fälscher und versuchen einen mann wie orhan pamuk mundtot zu machen aber leute es klappt nicht mehr europa steht vor der türe und die türkei möchte dazu gehören und deshalb können die menschen nicht mehr einfach mundtot gemacht werden nur das haben die leute noch nicht verstanden vollidioten
Alt 04.11.2005, 03:18
Benutzerbild von cd1981
cd1981 cd1981 ist offline
Neuer Benutzer

Standard Seit Froh

Wenn ich mir die Kommentare hier teilweise sehe bin ich froh darüber, dass die meisten es ganz positiv sehen. Aber es schreckt mich natürlich immer noch ab, dass junge Leute, die hier Leben auch eindeutig von ihrem Umwelt beeinflusst sind und sich mit Literatur überhaupt nicht auskennen und jetzt herkommen und erzählen, dass Herr Orhan Pamuk nur "polarisieren und nicht "sachlich" über die Türkei berichten würde. Nun Liebe Freunde, lassen wir doch endlich die Kirche im Dorf und kehren zu Realität. Es ist eine Schande für die Leute, die Orhan Pamuk nicht als Begabung und eine Erweiterung der türkischen Literatur sehen. Es ist eine Schande, dass die "türkischen Intellektuellen" und "Führende Kräfte" ihn nicht zu sich holen und endlich mal die Wahrheiten durchzukrempeln, staat von der Geschichte zu flüchten....Und Jungs/Mädels ich sage Euch eins; es ist nicht einfach nach "Yasar Kemal, Aziz Nesin " diesen Preis zu bekommen und es sollten so langsam die Glocken klingen, ansonsten wird es nicht mit Europa.
Wünsche Euch Alles Gute
Antwort