Vaybee!
  |   Mitglied werden   |   Hilfe   |   Login

Sie sind hier: Startseite > Vaybee! Forum > Gesellschaft & Soziales

Hilfe Kalender Heutige Beiträge

Antwort

Themen-Optionen Thema durchsuchen
Alt 09.06.2004, 14:29
unknown

Standard muhammed esed in bir kac yazisini bende

okumustum..avrupa akilciginada ters düsmeyen yorumlar getirmis gibi ...yani avusturyada dogup büyüyen yahudi dininyle yetisen sonnra müslüman olan ve amerikada yasamis n bir adamin böyle güzel yorumlarda bulunmasi sence arabcayi bilmesindenmi sence ?
olayi cok teknik düsünme
hemen bir firsatta mesedin türban ve örtünme ile ilgili yorumlarini ve miras paylasimi konusundaki matematiksel sonucu bu foruuma aktarirsan fena olmaz..
arabcasi iyi peki matematigi nasil acaba ? kesirli hesab biliyormu ? allah hic matematiksel yanlis yapabilirmi
amin !
Alt 09.06.2004, 14:31
eniskaya

Standard OK

Ard niyetim yoktu....

Kirk sefer ayni seyi tekrarlattiriyorsun bana....... ö yüzden biraz kizdim...
ama haklisin...

Kralin hakkini kirala verelim... bagisla...alinacagini tahmin etmedim
Alt 09.06.2004, 14:40
Benutzerbild von kerio
kerio kerio ist offline
Neuer Benutzer

Standard tefsir icin tabii ki gerekli

yoksa amerikada yasamasi yahudi olmasi birsey ifade etmez.

esedin matematigi cok iyi idi, nede olsa ailece fizik matematik ile ugrasmislardi.

hepsi arapca ile sinirli degil, öyle birsey demedim. senin kisitli düsünce tarzindan kaynaklandi bu fikir. biraz genis düsün. hikmet arka planda olanlari da düsünebilmektir.
Alt 09.06.2004, 14:41
Benutzerbild von kerio
kerio kerio ist offline
Neuer Benutzer

Standard dinin öyle bir derdi yok

dinin kendisi islamdir.

sen belki yasayanlarin islama uzakligini veya yakinligini tartisabilirsin.
Alt 09.06.2004, 16:08
Benutzerbild von yade80
yade80 yade80 ist offline
Neuer Benutzer

Standard also....

ich bin meinen Eltern sehr sehr dankbar, dass sie mir als kind alles beigebracht haben, dass ich kuran lesen, beten, usw. kann.. Ich bin ganz ehrlich, ich habe keine Ahnung ob ich es später mir selber beigebracht hätte, ich meine, ich kenne viele Menschen, die aus einer religiösen familie stammen, aber die Kinder wissen nicht mal wie man betet (also sie wollen es u können es nur nicht..) und zum lernen ist man dann zu faul, träge, nicht so ganz stark gläubig.. ich bete auch nicht oft..aber wenn ich will, kann ich es zumindest...
Und ich finde auch nicht, dass man nicht gläubig ist, nur weil man kein Koptuch trägt oder nicht betet..ich meine benim "inancim var ama amelim yok(fazla yok)..o günahlar benim boynuma.....
ich bewundere aber Frauen, die Koptuch tragen, vorallem in dieser Gesellschaft, und trotzdem beruflich was erreichen... Das bedeutet das diese Frauen vorallem sehr starke frauen sind, den du hast es als frau schon schwer genug (türkische kultur) und mit Kopftuch ist es umso schwerer..da habe ich großen Respekt davor! Nur sollte man nicht Menschen (Frauen) verurteilen, wenn sie kein Kopftuch tragen, und sich dadurch für ein besseren moslem-menschen halten.
Ich kenne einige Mädchen (mit Kopftuch), die das so sehen, sie sagen mir das sogar offen ins gesicht, " du bist kein richtiger Moslem, sonst hättest du ein Kopftuch..." Nicht überheblich sein, Arroganz.. u all solche Sachen sind auch sehr wichtig in unserer Religion, ich trage kein Kopftuch, aber dass heißt noch lange nicht, dass ich gar nichts für meine Religion mache.. Manche sehen dass so, ganz oder gar nicht, das finde ich falsch.. bilmem anlatabildim mi ne demek istedigimi??? Wollte es mal nur erwähnt haben
Alt 09.06.2004, 16:44
eniskaya

Standard OK.

schluss Du hast nix begriffen und wirst auch nichts begreifen.....

Solange Du den zusammenhang des Sozialen Lebens und der Religion + Politik nicht begreiffst..... wirst Du im Leben keinen fortschritt erfahren

Ich brauche mich mit Dir nicht mehr zu unterhalten.... Zeitverlust..... kacmak cevap verip duruyorsun... gerisi bos...... offfff eski hamam eski tas

Esen kal.....
Alt 09.06.2004, 16:57
Benutzerbild von cidam
cidam cidam ist offline
Neuer Benutzer

Standard @ all

Ich hoffe ihr habt eure Narrenfreiheit genossen. Ab morgen solltet ihr wieder auf eure fabrizierten "Meisterwerke" achten, bzw. euch nicht wundern, wenn sie gelöscht werden und es für gewisse User neue Nicksperrungen gibt.

P.S.: Der Müll im Forum quillt zwar über, aber schön dass es einige neue User gibt, die anscheinend echtes Interesse am Diskutieren haben. Geht bitte nicht auf das Spiel von notorischen "Provokateuren" ein :-)
Alt 09.06.2004, 17:03
eniskaya

Standard Aciklamalarin güzel

din olmayipta sosyolik eksikleri bulunan insanlarin sorunlarini birerbir yakalamissin......

Kurani okumaz zerre kadar marifet degildir....
Bende okuyorum.... hesapta herkes gibi..... yani Arap Alfabesini bilip... söyle düz bir okuma....

Ama ne okudugumuzu ne biz anliyoruz nede baskasi...... genlede bu böyle ...... o yüzden buda hic bir hikmet yoktur.....

Kuranin amaci anlamdigin bir dilde karaborsa bir sekilde söylenmek degildir......
Kurani kendi dilinde okuyup, inis sebebinin sosyolik nedenlerini bilip ve verdigi cevaplari anlayip hayata uygulamizdir........

Gerisinin tümü YALANDIR....... bu böyle biline....sana degil genel olraka söyledim.

Bas örtüsü olayi Kuranin en aci tahrifidir....

Nur Suresi 31 Ayetinde Islam Aleminin en taninmis aciklamasi söyledir...

"Kadinlar Örtülerini göðüs yýrtmaçlarýnýn üzerine vursunlar"

Das heisst sogut wie.... Ladys bedeckt eure Titten.

Cok acik.... den die Männer sind nich auf eure Haare scharf.....

Bu Islamda bir tercüme hatasindan kaynaklaniyor....
Cünkü Örtü ve Basörtüsü anlamininda kullanilan kelime geciyor Kuranda.....

Yeterli bilgi sahibi olmayan bir hesapta din uzmani.... kalsik hataya düsüp.... yanlis tercume ediyor.....

Dedigim gibi dünyanin sosyalik yapisini kavramayan bir kisis Kuranin cevaplarini anlayamaz......

Selamlar
Enis
Alt 09.06.2004, 17:07
eniskaya

Standard Imla hatasi

o yüzden düzeltilmis sekli...

Aciklamalarin güzel

din olmayipta sosyolik eksikleri bulunan insanlarin sorunlarini birerbir yakalamissin......

Kurani okumak, zerre kadar magrifet degildir....
Bende okuyorum hesapta.... herkes gibi..... yani Arap Alfabesini bilip... söyle düz bir sekilde okuma....

Ama ne okudugumuzu ne biz anliyoruz, nede baskasi...... genlede bu böyle ...... o yüzden anlamadan düz okumada hic bir hikmet yoktur.....

Kuranin asil amaci, Kurani anlamdigin bir dilde karaborsa bir sekilde kendi kendine söylenmek degildir......

Kurani kendi anladigin dilde okuyup, inis sebebinin sosyolik nedenlerini bilip ve verdigi cevaplari anlayip, hayata uygulamizdir........
Alt 09.06.2004, 17:11
Benutzerbild von cidam
cidam cidam ist offline
Neuer Benutzer

Standard Eine Frage

Du schreibst, dass du dank deinen Eltern gelernt hast den Koran zu lesen...

Hast du denn auch verstanden, was du da gelesen hast oder hast du einfach nur gelernt, wie man diese fremden Schiftzeichen liest?

Ich habe auch schon in frühen Jahren diese Schriftzeichen lesen können, allerdings sehe ich keinen Sinn darin. Lesen können alleine reicht nicht, man sollte auch verstehen, was man da liest/rezitiert ...
Antwort