Vaybee!
  |   Mitglied werden   |   Hilfe   |   Login
 
  #51  
Alt 29.09.2003, 20:41
Benutzerbild von hasan7575
hasan7575 hasan7575 ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard auch Gott braucht anscheinend

bevormundungen.
wieso will er dass man ihn anbetet?
wieso ist es ihm wichtiger als alles andere,dass man an ihm glaubt?
wieso will er dass man ihm ständig seine dankbarkeit zeigt?
anscheinend braucht er das alles.ne ziemlich menschliche eigenschafft,würde ich mal sagen ;o)
  #52  
Alt 29.09.2003, 22:15
unknown
 
Beiträge: n/a
Standard o.T.

güzel... kaynak rica etmistim, ama mevcut degilse önemi yok... yalniz bir tehlike seziyorum ve son iki cümlen üzerine yogunlasiyorum... (birsey)cilik ancak ihtilaftan dogar. kavram cambazligini da, islam ideolocyasi icinde (o)cu, (bu)culara da gerek yok. bütün müslümanlarin (ehl-i beyt)e tam saygi ve sevgi göstermesi gerekiyorsa aleviligi fuzuli buluyorum, sürekli kullanilmasini da... son iki cümleni de (yanlis tesvik unsuru olma babinda).
  #53  
Alt 30.09.2003, 09:40
Benutzerbild von tiegerente
tiegerente tiegerente ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Müll! o.T.

ohne Text
  #54  
Alt 30.09.2003, 09:40
Benutzerbild von tiegerente
tiegerente tiegerente ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Tonne! o.T.

ohne Text
  #55  
Alt 30.09.2003, 09:58
Benutzerbild von tiegerente
tiegerente tiegerente ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Islam! Hör gut zu Delly Memo!

Mein Junge der Islam ist wie ein Regenbogen er besteht aus mehreren Farben (Al-Tariqqat),
und Du gehörst einer Farbe aus dem reichhaltigen Spektrum des Islams. Meine Farbe hat einen Namen und der nennt sich Alevî(yye).

Du würdest Fragen: Was für Farben gibt es noch?

Weiter Farben sind: - Mevleviyye, Nakshibandiyye, Halvetiyye, Shazeliyye, Kaadiriyye, Ekberiyye, Saadiyye, Bedeviyye, Dusukkiye, Bektasiyye, Bayramiyye, Yeseviyye, Medyeniyye.

Was vereint denn diese Farben? Der heilige Koran. Der glaube an Allah und an seine Worte die genau in diesem Koran festgehalten worden sind.

Ich würde sagen mit diesen Antworten wären deine Fragen geklärt kleiner Memo!

Es gibt einen Kuran aber viele Auslegungen, sich auf Rituale zu konzentrieren, die uns mal aufgetischt wurden ist reine Dummheit!

Der Mensch der Erleuchtung sucht muss mit sich selbst und seiner Umwelt abrechnen!
  #56  
Alt 30.09.2003, 15:02
Benutzerbild von dellymemo
dellymemo dellymemo ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard ja, natürlich..

ja, ist ja klar, insanin icindeki inanci, imanin kuvvetli olmasi önemli...
mich hat es halt interessiert, wer auch wirklich seine religion auslebt..
ben mesela icki icmiyorum, orucumu"da tutuyorum, ama namaz kilmiyorum, haftasonlari discolardan"a cikmiyom...
naja...
  #57  
Alt 30.09.2003, 15:25
Benutzerbild von dellymemo
dellymemo dellymemo ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard alles schön und gut, aber...

ja du hast recht, islam dininde tarikat"lar (Al-Tariqqat) vardir, ama benim bütün bu tarikat"lar, benim bildigime göre, aleviyye tarikat"i haric, hepsi bir mesheb"e baglidir...
4 tane meshep vardir: hanefi, $afi, maleki ve hambeli (sorry,kenne die arabischen audrücken für diese nicht)
mesela biz türkler cogumuz hanefi"yiz, zaza"lar cogunlukla $afi olur, araplar maleki usw.
bu meshebe bagli olanlar bir tarikat"a bagli olabilirler.
yanliz aleviyye tarikat"i kendi ba$ina kafasina göre gidiyor...

vor allem, soviel ich von meiner umgebung mitbekomme, gibt es versch. alevitischen sitten, bräuche, regeln usw.
manche beten, für manche ist es haram...
anlamadim gitti...

Kur"an-i-Kerim"in icinde bir ayet vardir:
"...allah(c.c.)"in sözün"e bir tek kelime"sine bile inanmayan kafir olur..."

siz aleviler cok $eyine inanmiyorsunuz veya inkar ediyorsunuz (soviel ich weiss)

wenn ich was falsches gesagt habe, korrigiere mich bitte
und klär mich mal mehr über den alevitismus auf, würde mich echt interessieren...
was sit besser bei euch, dass sogar schon teilweise leute zu euch "umsteigen" ?

saygi ve selamlar
kleiner memo
  #58  
Alt 30.09.2003, 16:05
Benutzerbild von tiegerente
tiegerente tiegerente ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Die Philosophie des "wahren" Islam´s

Aleviten sind Menschen...

1. Aleviten glauben an den Koran.

2. Jeder weiß das es verschiedene Auslegungen des Korans gibt.

3. Aleviten sind Moslems und leben die Philosophie des "wahren" Islam"s in dem Menschlichkeik, Gleichheit, Gleichberechtigung und Gutmütigkeit die bestimmenden Punkte sind. Wie bei den Christen gibt es bei den Aleviten die Dreifaltigkeit Allah - Hz. Mohammed (S.A.S) - Hz. Ali (R.A.). Da dieses genannten Personen und Allah Kernelemente des Islams sind, sind auch die Aleviten ein Schicht des Islams.

4. Aleviten glauben aber wie schon gesagt nicht an die sunnitische Auslegung sonder an die schiitische.

5. Aleviten glauben an Allah (=Gott)


Ich empfehle dir das Buch von Dedebaba Prof. Dr. Bedri Noyan "Alevilik Bektasilik nedir?" und das Buch "Haci Bektas Efsaneden Gercege" von Irene Melikoff. Wenn du dich mit der Materie beschäftigen willst, dann leiste auch Deinen eigenen Beitrag dazu!

Wie bereits erwähnt:

Der Mensch der Erleuchtung sucht muss mit sich selbst und seiner Umwelt abrechnen
  #59  
Alt 30.09.2003, 16:13
Benutzerbild von tiegerente
tiegerente tiegerente ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Du muss wirklich noch sehr jung sein!

Deine Umgebung interessiert hier nicht, es geht nur um Fakten und nicht nach Ausnahmen!

Du redest davon dass wir an bestimmtes nicht galuben oder ignorieren und fragst mich warum sich viele grad dieser Galubensgemeinschaft des Islams bekehren!

Es gibt keinen Reinereren muslimischen Gedanken als den der Aleviten, so meine Meinung! Lies die von mir empfohlenen Bücher, Du wirst verstehen was ich meine oder auch nicht!

5. Der Koran ist leider nicht der sogenannte Granitfels in der Meeresbrandung, er wurde einige Male überarbeitet. Also ist er nicht unverfälscht.
  #60  
Alt 30.09.2003, 17:44
unknown
 
Beiträge: n/a
Standard hadis: dogruyu bilenler bildirsin

hakikatten de kendini bilmek ve bulmak aydinlanmanin basidir; ama ne bir adim ilerisi, ne de bir adim gerisi... ve hersey islamin, dolaysiylada hakikatin ölcülerine baglidir. ne (alevi)si, ne (sünni)si veya bilmem (neci)si uyduruk ölcülerle kendine, rahat hareket edebilecegi, (tampon bölgesi) yaratma hakkina ve ehliyetine sahiptir. olayi gökkusagina benzetemeyiz, zira onun renkleri birbiriyle zitlasmadan ahenk icindeler... okadar kolaydi sanki: sen mavi, ben yesil, ötekide gri müslüman. böyle düz mantik varmi?.. (popülist) yaklasimlarla hakikat bulunamayacagi gibi bir takim tarikatlar arasinda gökkusagi renklerinin ahenginden söz etmek mümkün degil. bu konuyla alakali üstad (kisakürek)in (dogru yolun sapik kollari) eserinden birkac pasaj:

(gulat) kadrosunun en ileri kolu türlü subeleriyle (alevi)lerdir. mutedil, ölcülü ve sinirlara riayetkar siiler bunlari kendilerinden kabul etmezler... (imam-i rabbani) hz. bunlar icin kaleme aldigi bir risalede söyle buyuruyor: (bugün siilerin en azgin firkasina alevi deniliyor. cogu okuma yazma bilmeyen din ve dünya cahilleri bunlar)... ve meseleye su hadis ile cevap veriyor: (fitneler, bidatler ortaya cikip sahabilerime dil uzatildigi zaman dogruyu bilenler onu bildirsin! eger bildirmezlerse, allahin, meleklerin ve insanlarin laneti bildirmeyenin üstüne olsun! allah, böyle bilginlerin, ne farz, ne nafile, hicbir ibadetini kabul etmez!)

öbürlerinden farkli olarak sahabiliginin inkari küfre varici, nebilerden sonra insanoglunun en büyügü hz. (ebu bekir)i kötülemeye kadar giden (rafizilik) de cevabini bu hadisten alsin: (son zamanlarda rafizi diye isimlendirilen bir topluluk türer. bunlar islami terkederler. onlari öldürün, cünkü sirktedirler!)

hz. (ali)ye hitap eden bir hadis daha: (benden sonra bir topluluk gelir. onlara rafizi ismi verilir. sen onlara yetisirsen, ya ali, onlari yasatma! onlar müsriktir!)... hz. (ali) buyuruyor: (bu emir üzerine sordum: alametleri nedir, ey allahin resulü?).. dediler ki: (sende olmayan seylerle seni medh ve sena edecekler ve evvelkileri kötüleyecekler!)

ve (alevi)lik hakkinda nihai huküm:
eger (sii)lik hz. (ali)yi sevmek saniliyorsa, tersinden, aldatici mantik oyunlarinin en hain ve habesine kurban olunuyor demektir. yaratici hakikatten - yaratilmis hakikatlere kadar herseyi inkar edip hepsini birden hz. (ali)ye baglamak, onu, cimbizla etinin her zerresini kopararak öldürmeye kalkismaktan farksizdir. hz. (ali) sevgisi (sünnet ve cemaat ehli) ölcüsüne baglidir; ve tipki (musa) ve (isa) peygamberlerin gercek kiymet ve hakikatlerini bulmak isteyenlerin, bunu yahudilerde ve hiristiyanlarda bulmak yerine islamda görmek mevkiinde olmalari gibi, topyekün (sii) ve (alevi)lerin de hakiki (alevi)ligi, asli mezhepte gerceklestirmeleri icap eder... (alevi)lik, aynen (imam-i rabbani) ölcüsüyle din ve dünya cahili ellerde, kutusunun ici bos bir etiketten ibarettir; ve ne sünnet ehlinin üzerine yürüyen, ne üzerine yürünülen ve ancak (hic) kelimesiyle belirtilebilecek pasif, fakat her an ve her türlü din aleyhtari cereyanlara istismari mümkün bir manzara arzetmektedir.

(dogru yolun sapik kollari, s. 76-78)

bektasilik mevzuunda söylenilebilecek en tesirli sözü, asrimizin büyük kutbu, (abdülhakim arvasi) hz. birakiyorum: (mevlevinin gururu, bektasinin de küfrü olmasaydi!..)

evet, konuyu (alevi)lik de odakladim. müslümiyye, huremiyye, babekiyye, maziyariyye, mukannaiyye, nusariyye, dürüzziyye, hassasiyye, sabahiyye, talimiyye, fidaviyye falan filan... sayki say, sapik kollar saymayla bitmez. onlarida, sadece kaba cizgileriyle bile, izah etmeye kalksaydim inan ortaya cok korkunc tablo cikardi... hayret ediyorum; insanlarin bu denli sapik fikirler pesinden kosmasi yüregime sigmiyor... aklim zaten almiyor.

ama renk olarak tanimladigin bir yol var ki hakikatin ta kendisi, bütün renklerin karisimi, aslinda tek renk, ak isik, sonsuz nur, peygamber nuru. (sah-i naksibend muhammed bahaüddin)... üstad, (basbug velilerinden 33) eserinde özetiyle onu söyle tarif ediyor:

(sah-i naksibend), (sah-i naksibend); dudaktan dökülürken insani, raselere bogan bu isim, yola tarikate alem oldu. (sah-i naksibend), maddede ve manada seyyid; hem zarf, hem mazruf yoliyle, kainat sirrinin kaynagindan geliyor... veliler ordu ordu olsa. bunlarin basbuglarindan da ayri bir ordu kurulsa... ona basbug olacaklardan da bir ordu... son basbug kim olurdu?.. dereceler sonsuz; fakat bizim bilis ve bildiris vasitalarimiz sinirli, kiyas basamaklarimiz sayili... hayatin son basamagiyle (sah-i naksibend) hazretlerinin ayak parmaklarina bile yetisemeyecegimizin aczi icinde bildirelim ki, son basbug kendileri olurdu. böyleken son basbug bir tane degil... her biri her birinden ayri üstün... yalniz bir nevi bedahet duygusiyle sezebiliriz ki, kemal fezasini dolduran manzume manzume yildiz arasinda günesler, bu günesler arasinda da, insanin, isigina takat getiremeyecegi merkezler vardir; ve iste (sah-i naksibend) hazretleri böyle bir merkez günesidir. allahin lütfu bu... verdigini ve erdirdigini sinirlandirabilmek kimin iktidarina?... düsünün (sah-i naksibend)i...

(basbug velilerinden 33, s. 87,88)

hakikati birbasimiza bulmamizin ihtimali yok denecek kadar az olabilir, ki öyledir. ohalde, herseyi hak ölcülerinde kistasa vuranlara uymaliyiz... türk-islam alemine sonsuz sevgi, saygi ve en derin muhabbetlerimle, vesselam...
Antwort


Themen-Optionen Thema durchsuchen
Thema durchsuchen:

Erweiterte Suche

Forumregeln
Es ist Ihnen nicht erlaubt, neue Themen zu verfassen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, auf Beiträge zu antworten.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Anhänge anzufügen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Ihre Beiträge zu bearbeiten.

vB Code ist An.
Smileys sind An.
[IMG] Code ist An.
HTML-Code ist Aus.
Gehe zu