Vaybee!
  |   Mitglied werden   |   Hilfe   |   Login
 
Sie sind hier: Startseite > Vaybee! Forum > Gesellschaft & Soziales


Hilfe Kalender Heutige Beiträge

Antwort
 
Themen-Optionen Thema durchsuchen
  #901  
Alt 02.01.2004, 16:06
unknown
 
Beiträge: n/a
Standard o.T.

sorgulamanda haklisin; madem ki bir müessese, kurulus, ülkü vs. insana hitap ediyor, ohalde ona hesap vermek zorundadir. (zorundadir) derken bunu mecburiyetten ziyade kendini ifade etme firsati olarak görüyorum. islam davasi zaten hicbir seyden cekinmedigi gibi, gizlisi saklisi da yoktur. capulcularimiz zerre kadar islam davasinin cilesini cekmedikleri icin onu kendilerinde bulunmayan akildan arindirmaya calisiyorlar... yeri gelmisken bir kayit düseyim: herseyin fiziki ve metafiziki boyutu var. fiziki boyutunu ancak akilla, deneylerle vs. tesbit edebiliriz. metafiziki boyutunu ise bunun üzerinde, mesela ask, vecd vs... yani onlarin hatasini tekrarlamadan bir boyutunu kabul, digeriniyse inkar etmiyorum. detaylara takilmadan; bunu idealist olarak yazdigim icin benim hakkimda da biraz bilgi edinmis oldun.

kölelik konusu biraz daha basit. bu müessese cahiliye cagina ait ve islam davasina baglanamaz. islamdan önceki dönemlere ait batil inanclarin bazilari radikal sekilde, digerleriyse asama asama kaldirilmistir. sebepleri de ham yobazlarimizin belirttigi gibi ask, vecd, insanlara alistirmayla, falan filanlarla hicbir alakasi yoktur. degerlendirme icin hem o dönemin sartlarina, hemde islam davasinin anlayisina bakmamiz gerekiyor, ki olay böylelikle kendiliginden cözülecektir... ifade: (islam davasiyla hicbir fert veya toplum zayiflamaz, aksine güclenir). bunu kaydederken dönemin sartlarina gecelim: toplumlarin ekonomik altyapisini, kölelik müessesinin merkezleri olan, ziraat/tarim ve madencilik olusturuyordu. tahmin edebilecegin gibi tamamen kaldirilmasi elbette ilk etapta mümkün degildi; zira bu ekonominin, dolaysiyla da devletin zayiflamasina, hatta cökmesine sebep olabilirdi... kisaca, kölelere önce haklar tanindi, daha sonra bu müessese tamamiyle kaldirildi. gelismenin detaylarina girmeme gerek yok, zannedersem anladin.

ayrica durum elverisli oldukca tepkimi veya destegimi ortaya koyuyorum ama vatandaslarin kimi kopyaliyor, kimi ince ve zaman alici konulara giriyor, kimi kendini bilmem ne ilan ediyor veya onun borazanligini yapiyor... kimide alakasiz mevzuularla ya diyalogu ters yönlendiriyor, veya tamamiyle bölüyor. takdir edersin ki hepsine laf yetistirilmiyor; ama bazende muhattap almamak daha da faydali oluyor... yalniz benim icin gecerli olan senin icinde gecerlidir degilmi?.. takdir hakki senin.
  #902  
Alt 02.01.2004, 16:44
Benutzerbild von aliconda
aliconda aliconda ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Saygiyla

karsiliyorum!

Bak dogrusu tutumunu cok begendim!!!

Takdir ediyorum!
Saygi duyuyorum!

Ilk defa bir bilgiye sahip olma imkani oldu!

Dikkat edersen gelen giden birseyler ISTENMEDEN atiyor Forum"a ve herkesden "evet öyle" demelerini bekliyorlar.
Dogrusu cogunu anlamiyorum bile!
Öyle yazilarin zaten burada isi yok ... cünkü burasi FORUM oldugu icin tartisma, sorusturma bir platformu!

Umarim artik sikca katilirsin, cünkü bari senden birseyler ögrenilir!

;-)
Saygilarimla
Ali
  #903  
Alt 02.01.2004, 18:07
Benutzerbild von kardelencilesi
kardelencilesi kardelencilesi ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Recht-UnRecht-Menschlichkeit

Du hast höchstwahrscheinlich recht mit der Andeutung ich würde die deutsche Geschichte nicht kennen. Es war auch nicht meine Absicht die Handlung der Amerikaner nach dem Zweiten Weltkrieg zu verteidigen, denn jedem etwas belesenen Menschen ist es bekannt, dass Deutschland zu einer Agrargesellschaft umgeformt wäre, wäre nicht der kommunistische Feind Hinter dem Eisernen Vorhang.
Es ist Unrecht einen Menschen zu töten, aber es ist kein Unrecht ein Rahmen zu bilden, die bestimmt, wonach diese „Verbrecher“ behandelt werden. Aus diesem Grunde ist auch in Deutschland wie auch in anderen Ländern das StafGesetzBuch (StGB) entstanden. Es ist Unrecht einen unschuldigen Menschen zu schaden. Wer zu unrecht einen Menschen schadet, der muss sich vor dem gesetzten Rahmen zu Verantwortung ziehen. Wie ein Mörder sich für seine Tat vor Gericht gestellt wird, so müssen sich auch Kriegsteilnehmer die Konsequenzen für ihr Verhalten tragen. Wir leben in einer Welt der Kausalität, wenn man was tut, muss man auch hinter diesem stehen.
Die „Kriegsgefangenschaft“ hat wie der Name schon hergibt mit Krieg zu tun. Nach islamischer Auffassung darf nur Krieg betrieben werden, wenn ein muslimisches Land angegriffen wird und die 5 Grundrechte (Lebens-, Religions-, Gewissens-, Verstandes und Familienschutz) nicht mehr gewährleistet sind. Nach dieser Auffassung hätten die Angreifer ein Unrecht getan. Und wenn die Muslime siegreich aus dieser Schlacht hervorgehen würden, so könnten sie diese Angreifer zur Verantwortung ziehen.
Es ist nicht richtig, dass sie zwangsläufig in die Gefangenschaft genommen werden, sie können auch sofort freigelassen werden oder erst gegen Dienste.
Da ich selbst kein Kriegsrechtler bin würde ich dir das Buch „Die Kriege des Propheten“ von Prof. Dr. Muhammad Hamidullah empfehlen. Denn dort sind verschiedene Aspekte der Kriege und deren Folgen sehr aufschlussreich geschildert worden.

Ich weiß nicht was du genau mit Unrecht meinst, wenn du aber damit Ungerechtigkeit meinst, so ist es deine persönliche Meinung, jedoch ist diese Handlung keineswegs Unrecht im Sinne der Abwesenheit vom Recht, ergo Un-Recht. Was Gerechtigkeit ist und was sie nicht ist darüber streiten sich die Gelehrten seit dem es die Menschheit gibt. Das Gerechtigkeitsempfinden ist meiner Meinung nach ein Gefühl, bei dem einen ist es oberflächlich und nicht ausgebildet und bei dem anderen tiefsinnig und vielschichtig.

Was die Menschlichkeit angeht so muss auf die gleiche Logik wie oben greifen. Aber jede Handlung hat mindestens zwei Aspekte, die nicht unbeleuchtet gelassen werden dürfen. Auf der einen Seite hat man die zu unrecht handelnden Angreifer und auf der anderen Seite die unschuldigen Verteidiger (wenn man es vereinfacht darstellen sollte). Und daneben gibt es noch die Waffenlieferer. Ist derjenige der die Waffen liefert und der Angreifer nicht genauso schuld an der Akt des Angriffs? Wer soll nun die Rechte der zu unrecht getöteten Menschen einfordern?

Du brauchst hierauf nicht antworten, da dies den Rahmen des Forumthemas sprengen würde.

Aber wenn dich dieses Thema wirklich interessiert würde ich dir das Buch „Die Kriege des Propheten“ von Prof. Dr. Muhammad Hamidullah sehr empfehlen.
  #904  
Alt 02.01.2004, 18:11
Benutzerbild von kardelencilesi
kardelencilesi kardelencilesi ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Evet hem de cok kisa

Dedimya kisa yazacagim diye, vatandaslar bu konular hakkinda ciltler dolusu kitaplar yazmislar. Surada kendimi kisa kesmek icin zorlayarak agiz tadiyla bir iki cümle yazalim dedik okuma liyakatinde bile bulunmuyorsunuz :-)) saglicakla kalin
  #905  
Alt 02.01.2004, 19:06
Benutzerbild von aliconda
aliconda aliconda ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Schön,

jetzt weiß ich, daß du die deutsche Geschichte kennst und auch der deutschen Sprache mächtig bist.

Das lässt für mich den Schluß zu, daß du dich gewollt auszudrücken vermagst ;-)

Zu deiner relativ langen Auslassung ...
... ich kann da weder ein Pro noch ein Contra erkennen !?!

Es erscheint mir auch das zwischen Sklaverei(Kölelik) und (Straf-/Kriegs-)Gefangenschaft nicht genau getrennt wird!

Kriegsgefangenschaft ist im Verlaufe eines Krieges zumindest notwendig, daß sehe ich ein!

Sie hat jedoch keine Grundlage nach Beendigung eines Krieges.

Was mich aber beschäftigt, ist die Frage oder - laut einigen hier - die "Tatsache", daß der Islam am Anfang die Sklaverei toleriert, wenn nicht gar akzeptiert haben soll.
In diesem Falle wäre ich vom Islam enttäuscht, gestehe ich ehrlich!
Weil meiner Ansicht nach der Islam die modernere Religion im Vergleich zu den beiden älteren monotheistischen Religionen darstellen müßte.

Zu deiner oberer ellenlangen Ausführung ... auf beinahe schon "osmanischem" (?) türkisch ... ich habs nicht gelesen und werde es nicht tun.
Wenn jemand sowas wie "KolayGelsin" ungefragt etwas ins Forum postet, dann muß er damit rechnen, daß selbst ich es zumindest überfliege!
Sollt ich es kommentieren ... dann gewiß nicht um zu applaudieren, das wirst du dir auch denken können!

Nun denn :-)
Deine Ausführung hat mich zumindest erfreut :-)
Wie schon "Magnum45" versuchst du mir auf verständlichem Wege etwas nahezubringen.

... und wenn wieder irgendwelche Leute, unverständliche Surenaufzählungen meinen hier reinpasten zu müssen, dann werde ich in Betracht ziehen, wieder "Bedienungshinweise" - von mir dann als religiös einzustufenden - Gerätschaften einzupasten.
(Einen religiösen Zusammenhang werde ich mir schon einfallen lassen!)

Also :-)))
In diesem Sinne und danke für dein sachliches Auseinandersetzen mit meiner Wenigkeit ;-)
Gruß
Al"
  #906  
Alt 03.01.2004, 02:18
Benutzerbild von roman
roman roman ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard 45 mm Magnum tabanca!!!

Sen çok çılk bir adamsın, demek burada birileri kopi yapıyor. Sen yapmıyorsun! pes sana şu bölümün son elli sayfasına bir bak, kimi göreceksin kopi yapan olarak. sana bir şey yazmaya değmez, lakin ben hem itten, hem yalancıdan oldum olası hep gıcık kapmışımdır.

eğerki islam senin açıklamaların gibisi ise, islam çok tehlikeli ve yalancılıklar ile dopdolu bir dindir.

İyiki aklı başında insanlar varda, islamı islam faşizmi yapmanın önüne geçmeye çalışmaktalar.

kölelik üzerine yazdıkların hepsi büyük bir palavra.

Bilmem hiç duyup, okudunmu? Orta çağın deniz kaşifleri Afrikaya ulaştıkları an, Arap islam zümresinden, karada kaiiflerini sürdürebilmek için, yakaladıkları siyah afrikalıları, Arap islamcılarına at alabilmek için, at başına bir siyahı köle olarak bıraktıklarını.

Bana şunu söylemeye kesin kalkışma o Araplar büyük islam barışı ve humanizmi için, kölelikten kurtarmaki çin bu değiş tokuşu yaptığını.

Sana ben her zaman yazdım sen yalancı ve bilgisiz bir cahilsin. ırkçısın, kimliksizsin, devşirmesin, özünde şiddet yanlısı bir ülkücü ve ırkçısın.

Yazılarının bu güne kadar gördüğüm tüm bölümü ulusları ve dinleri birbirine düşürmedir.

adın üzerinde şiddet ve palavra senin ruhun olmuş.

ali konda senden neyi anladıda sana saygılar yazmakta hayret ettim.

Her neyse umarım biraz daha cesur olursun, adam gibi istediğin her konuda cesurca, ama demogojiye kaçmadan, üç kağıtçılığın kıçına girmeden, yalakalık ve ukelalık yapmadan, dobra dobra ne bok olduğunu yazarsın, birrilerinden sana gerektiği zamanda yanıt gelir.

hani utanmasan tanrıda türk ve islam sentezidir, ırkçıdır, diğer dinleri ve ulusları biz çapulcular tepelesin deye yazacaksın. aslında yazmalısında çapulculuğun geerçek temsilcisi olduğuna göre, ne yapamadığını anlamakta zorlanıyorum, yoksa o devşirme kandanmı kaynaklanmakta. Hani onur ile taşıdığın asil kanından, ne türk olabildiğin, ne islam olabildiğin.

allah bütün dünya insanlarını, dinlerini, uluslarını, cinsiyetlerini ve dillerini sen ve senin gibilerden korusun.

Galvani...
  #907  
Alt 03.01.2004, 02:41
Benutzerbild von roman
roman roman ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Yanlışsın !

İslamda ne antik çağ felsefesi vardır, nede yakın çağ aydınlanması. Bu her ikisini ret ettiği için, aydın bir felsefeye ve barışçıllığa yaklaşamamıştır. Ve bireyin birey olabilmesi için hiç bir özlük hakkına yeterince eğilim duymamıştır.

Neden islami okullarda ne eski yunanca nede latince eğitim verilmez. Nede bu dillerin gelişimi ve felsefesi öğretilmez.

İslam insanlığın binlerce yıllık gelişimini ve toplumsal bilgi evrimini kabul etmez, her şeyi 1200 yıllık dar bir döneme sıkıştırıp bırakır?

Böyle olunca onlar ve bizler saçmalığı çıkar, belkide dünyadaki bütün kötülüklerin en kötü eğilimler bu iki cümleden oluşur, onlar ve biz, yada biz ve onlar. insanlık ve insan nerde?

İslami bilginler dünyanın ve insanlığın tarıhini yeniden incelemeliler. Kendilerini 1200 yıl gibi cüce bir zamana sıkıştırmalılar.

Galvani...
  #908  
Alt 03.01.2004, 07:24
Benutzerbild von kardelencilesi
kardelencilesi kardelencilesi ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Tebrik ederim

Benim kastediklerimi ne güzel ifade etmissin, aklina ve kalemine kuvvet arkadasim. Dili yokki kalbimin ifade edeyim lisan-i kalemimle. Bazi benim gibi haddini asmislar ortaliga atiliyorlar birseyleri düzeltelim diye, maalelesef ehil elde olmayan hersey "kas yaparken göz cikarma" dogrultusunda gelisiyor. Kesinlikle benim gibi ifade edildigi gibi "capulculara" bakilarak Islam hakkinda bir kaniya varilamaz, cünkü bir isin acisini, sancisini cekmeyen o isi gercek anlmiyla sevmedigi gibi onu temsil keyfiyetinde de olamaz. Bu gercegi benim nefsime hatirlattigin icin Güzel Allah"im (c.c.) senden razi olsun.
  #909  
Alt 03.01.2004, 10:03
Benutzerbild von darya
darya darya ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Habt Ihr jemals...

... Gott eine Liebesgedicht geschrieben?
... Nicht? Ich bin schon mit 14 auf solche Ideen gekommen... *schmunzel*




"Hatten wir uns je verloren?

Es kommt mir alles so vertraut vor...

Dieser Duft,
Das Lied des Windes,
Das Rauschen des Baches...
Selbst die melancholische Melodie,
die die Vögel
fröhlich anstimmen...

Hatten wir uns je verloren?

Wenn ich jetzt zurückblicke,
scheint es mir,
als hättest Du mich immer begleitet:

War ich einsam,
hörte ich die Vögel zwitschern
Und sie erzählten mir von Dir...
War mir kalt,
spürte ich die warme Brise,
als würdest Du mich zum Troste streicheln...

War ich je verloren?

Nie stellte ich mir die Frage,
ob ich Dich wiederfände...

Hatten wir uns je verloren?

Mir ist jetzt alles so vertraut...
Und schaue ich jetzt zurück,
scheint es mir,
als hätte ich nie gezweifelt,
nie meine Liebe zum Leben und zu Dir
in Frage gestellt...


Hatten wir uns je verloren?....


Nein...




~*sVy*~



.
  #910  
Alt 03.01.2004, 18:39
unknown
 
Beiträge: n/a
Standard o.T.

ifade ettigim zümreye dahil olmadigini anladim. iltifatlari bir yana birakalim, seninle ve ali vatandasimizla en azindan bu konuda hemfikir oldugumuza sevindim... saygilarla, vesselam
Antwort



Forumregeln
Es ist Ihnen nicht erlaubt, neue Themen zu verfassen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, auf Beiträge zu antworten.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Anhänge anzufügen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Ihre Beiträge zu bearbeiten.

vB Code ist An.
Smileys sind An.
[IMG] Code ist An.
HTML-Code ist Aus.
Gehe zu