Vaybee!
  |   Mitglied werden   |   Hilfe   |   Login
 
  #441  
Alt 05.12.2003, 18:00
Benutzerbild von cidam
cidam cidam ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 5
Standard orta

Merhaba,
evet, mümeyyizin anlami odur. Dogru ögretmisler. Ancak mümeyyizi anlamak icin, hukuk okumaya gerek yok, sözlüge bakmak da kafi olur.

Dinde zorlama yoktur.

Sana hak veriyorum. Cümleyi dogru anlamak lazim. Ve dogru anlamayi da, herkese tavsiye ederim.
Bu ifade, Müslümanlar icin de gecerlidir. Bir Müslüman baska bir Müslümana ögütte bulunabilir. Ama asla, zorlayamaz. Su ya da bu ibadeti yerine getirmelisin (!) ya da günah islemek sana katiyen (!) yasak, diyemez. Nasil yasayacagina her Müslüman (hatta insan) kendince karar verir. Amel defteri ne güne duruyor?
Kisacasi: Dinde zorlama yoktur!

Örnegin iyi hos, ancak unuttugun bir sey var: Dine olan baglilik icten gelmeli. Ibadetleri, Tanri icin yerine getiriyoruz. Herhangi bir insan icin degil!
Islam dininde, ruhani lider veya ruhani bir sinifinin olmadigini, sana hatirlatmama gerek yok herhalde.
Ayrica Islam`in manasi "teslim olmak" demek de sadece "yari dogru" olur. Islam baris demek, Tanri`ya teslim olunarak yasanan baris. Bu da yine, Islam`da zorlama olamayacagini gösterir. Teslim olunan Tanri`dir sadece, o da her haliyle insanin icini bilir. Gönülden yapilmayan ibadetlerin de ne kadar makule gecebilecegini, herkes kendi düsünsün....

Akil ile ilgili verdigin örnekler de pek güclü degil. Hic birinde, din ile akil celismiyor. Benim de dedigim, dinle akil celizmezdi. Celistigi durumda ise, din tevil edilir.
21 yy`da yasiyoruz, bilim ilerledi, insanlar bilgilendi ve senin verdigin örneklerin (el yikama ve burna su cekmek) ne kadar faydali ve gerekli oldugunu BUGÜN anlayabiliyoruz. Aklimizi kullandigimiz halde tabii.
Akil üstü seyler yok mu? Var tabii, dinimiz, dinimizin tamami, akil üstüdür. Binlerce yil önce böyle bir eserin bize hediye edilisidir, akil üstü olan.








Yaniliyor olabilirim, ama yine de yazmis olayim, bu sayfalarda yazmak icin bir rumuz yeter. Sahsi fikrim tabii.
  #442  
Alt 05.12.2003, 18:02
Benutzerbild von cemdean
cemdean cemdean ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Gemäß Deiner.....

..... twillight-zoneschen Formel müsste ja jeder, der:
- einmal Sex gehabt hat ein Sexist sein!
- einmal Auto gefahren ist Rennfahrer sein!
und.... jeder der einmal ein Kochrezept gelesen hat "intellecta" sein!lol
Ich liebe Deine Weltformel! Ich werd gleich mal die Bildzeitung kaufen gehen.....
  #443  
Alt 05.12.2003, 23:16
intellecta
 
Beiträge: n/a
Standard süss ;)))

nimm mich erstmal von der ignoreliste du angsthäschen )

yerim senin korkunu beeen )
  #444  
Alt 05.12.2003, 23:20
intellecta
 
Beiträge: n/a
Standard hadi ordan

intolerantere menschen wie ihr (nämlich gegenüber dem islam) bin ich noch nicht begegenet- eine schar von clowns seid ihr mehr net.

ich finde ihn ebenfalls schön,nur stelle ich ihn nicht pünktlich zu weihnachten auf.

sende birden bire -hristiyan damarinimi-kesvettin yoksa )

babana söyle istersen -"pappiii ich würd so gern jetzt zu weihnachten einen christbaum aufsteeeellen.-geht daaas?"

sana iki samar atmazsa adimi degistiririm


ellerine saglik babanin.

palyacolar sizi yerim sizi ben.


p.s:Allah islah etsin.
  #445  
Alt 05.12.2003, 23:21
intellecta
 
Beiträge: n/a
Standard wie blöd ne ;)

entweder man ists,oder man ists nicht

*gg*

takma kafana.
  #446  
Alt 05.12.2003, 23:34
intellecta
 
Beiträge: n/a
Standard ;)

lustig seid ihr schon. eurer fantasie kann keiner das wasser reichen diese worte!

sizin su kücük forumgrubunuz yokmu,erkegi de kadinida aynisiniz )

die einen leiten seit jahren vergeblich ein religionsforum und anständig zu WIRKEN weil sie es leider nicht mehr sind und finden trotzdem keinen mann---erkek bulma konusunda yavas yavas kafayi yedikleri icin,ve her yazilan seyde artik bunu gördükleri icin baskalarini da kendileri gibi yasli,kart,kasar ve kalik zannediyorlar.

candan aciyorum böyle kizlara. (aslinda-kadinlara

Allah erkek isteyene cabucak erkek versin.erkeksiz bir hayatin sonucu gülünc oluyor cünkü

*gg*
  #447  
Alt 05.12.2003, 23:47
Benutzerbild von cemdean
cemdean cemdean ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Mädel ich sage doch.....

....Du hast den Knall nicht gehört........
Zeige mir eine Äußerung, die islamfeindlich ist?
Wie kann man sich nur intellecta nennen, wenn man nicht fähig ist auch nur eine Zeile richtig zu interpretieren geschweige denn zu verstehen? *kopfschüttel*
Du hast schon ein ganz abgefucktes, suberversives Denken, was typisch für Menschen wie Dich ist. Du und Deine MITstreiter geben der ganzen Welt die Schuld an Dingen die misslingen. Jeder ist es schuld, nur man selbst nicht....
  #448  
Alt 05.12.2003, 23:49
Benutzerbild von cemdean
cemdean cemdean ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Nein, nein.....

...das hast Du falsch verstanden Intellector! Du bist lustig, und zwar so lustig, dass Leute dich zum Kindergeburtstag einladen sollten damit Du Deine clownschen Fähigkeiten unters Dach bringen solltest.....
  #449  
Alt 05.12.2003, 23:51
intellecta
 
Beiträge: n/a
Standard alleine die tatsache

dass sich deine beiträge nie verspäten und ich prompt eine antwort bekomme,zeigt mir dass ich keiner gesunden menschen gegenüber stehe.

hayatin hayat degil bir kere.disari cik,bir nefes al.sana ve senin sürüne ancak bunu diyebilirim:es gibt auch ein leben ausserhalb des forums

ps:erkek arayanlara da duyrulur.hier wirds nix wie ihr seht

*gg*
  #450  
Alt 05.12.2003, 23:54
intellecta
 
Beiträge: n/a
Standard gerne ;)

unter kindern bin ich in meinem element.24 saatimi onlarla gecirebilirim.allerdings als pädagogin

als clown wollen die kinder doch lieber euch

*gg*
Antwort


Themen-Optionen Thema durchsuchen
Thema durchsuchen:

Erweiterte Suche

Forumregeln
Es ist Ihnen nicht erlaubt, neue Themen zu verfassen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, auf Beiträge zu antworten.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Anhänge anzufügen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Ihre Beiträge zu bearbeiten.

vB Code ist An.
Smileys sind An.
[IMG] Code ist An.
HTML-Code ist Aus.
Gehe zu