''Konu ateistlik degil'' demissin. Alakasi bal gibi var, hatta sarap gibi var

sacma sapan argumanlari ve carpitilmis ayetleri ve hadisleri ateist forumlarda cok sik goruyorum. Islam dusmanlari da gidip direkt oradan kopyalayip geliyor.
Kuran'da X + Y = Z varsa, bu adamlar Kuran sanki Y = Z demis gibi gosteriyor, bu da yaniltici.
Elbette bu soyledigine katiliyorum ama istedigim seyi gosteremedin. Dolayisiyla 70 huri iftiran yerlerde surunuyor su an. Huri kelimesinin anlamini da umarim ogrenmissindir. Sadece Turkce'de 'kadin es' anlaminda. Arapca bilen birine sor ogren.
Bu arada:
Omer Hayyam da kendisine gore yorumlamis, ona da sorsam emin ol o da cevap veremez.
* Kerhanedeki fahiseler ile huriler arasindaki ana farklar sunlar, yanlisim varsa duzelt:
Kerhanede fahiseler calisir, fahiseler de para karsiligi cinsel iliskiye girenlere denir, istemeye istemeye o isi yaparlar genelde.
Huriler ise para karsiligi iliskiye girmez, hatta cinsel iliskiye girdikleri bile belirtilmemistir. 'Temiz esler' olarak betimlenmistir. Pornocu ya da kerhane calisani degiller.
Dolayisiyla Omer Hayyam, temiz eslere, para karsiligi cinsel iliskiye girmeyen kadinlara ve erkekleri de kerhanede calisan fahiselere benzettigine gore, para karsiligi iliskiye girmeyen tum insanlar da onun gozunde birer kerhane fahisesi. Yani, eger sen ya da ben ya da onlar, bunlar vs. sevgilinle, erkek arkadasinla vb. iliskiye girmissen, sana da kerhanedeki kadin muamelesi yapmis oluyor

bunu adam kendisi benzetmis. Bilgisiz bir karsilastirma, kendisi agnostik olabilir.
* Ikincisi.. Omer Hayyam'in bahsettigi irmaklarindan saraplar akan cennet ile bugunku sarap ayni sarap degil. Sarabin haram kabul edilmesinin ana sebebi insana az ya da cok suurunu kaybettirmesi, sarhos etmesidir. Saffat Suresi 46-47. ayetlerinde cennetteki sarabin sarhosluk vermeyeceginden bahsediliyor. Dunyevi bir sarap degil yani. Soyut dusun. Materyal degil, ruhani, ruh hazzi. Bugun sen bir sey yediginde bundan vucudun haz almiyor, ruhun aliyor. Ruhun vucudundan ciktiginda sadece et parcasi olarak kaliyorsun. Oyle ki, anca ruh vucutta olunca gozlerimiz (bu et parcasi) gorebiliyor. Hayatini kaybeden bir insanda, yani ruh vucuttan ayrildiginda o et parcasi bir sey goremiyor, ozelligini kaybediyor. Cennetteki o kadar seylerin dunyevi seylerle kiyaslanarak anlatilmasi bizim anlayabilmemiz icin, yoksa cennet bizim dusunemeyecegimiz kadar guzel. Insan akli anca bir yere kadar hayal edebiliyor.
Sarap konusuna tekrar gelecek olursak:
Cennette, bal denizi, şarap denizi, süt denizi ve su denizi bulunmaktadır. Diğer nehirler bunlardan çıkacaktır. [(Tirmizi), Büyük Hadis Külliyatı-5, s.409/10097]
Saffat Suresi 46.-47. ayetler:
46. = Onların etrafında cennet pınarından doldurulmuş, berrak ve içenlere lezzet veren kadehler dolaştırılır.
47. = Onda baş döndürme özelliği yoktur. Onlar, onu içmekle sarhoş da olmazlar.
---
Diger mesajina gelecek olursak. OKLARLA gosterdiklerin oradaki adamin kendi yorumu. Dolayisiyla kaynaga bagli bir arguman degil, gecersiz
Bunun yaninda cennette ya da bu dunyada dogru duzgun eglence neden kotu bir sey olsun? Eglence denilince aklina direkt seks mi geliyor? Garip. Materyal dunyanin bilincalti iste.