Einzelnen Beitrag anzeigen
  #28986  
Alt 14.08.2006, 11:07
Benutzerbild von xbaburx
xbaburx xbaburx ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard sanırım bu da uzun oldu.

farklı bir sahtekarlık daha gozume carptı gibi ama.tam emin değilim.emin olmadıgım bir sahtekarlıgı dile getirmiş olmak belki hos sayılmaz ama.zaten hos birisi olmadıgım kabul ediliyor.

kendi yazdıkların arasına usataca copy pasteler yaparak (ayet meallerini kastetmiyorum)sanki varolan bir makaleden yeni bir makale devsiriyorsmussun gibi geldi.ozellikle sonlara dogru.bu bir.

iki.asagıdaki sayfalarda akif in yazdıgı meaL hakkında tartısıyorduk.orda soyle bir sey söylemişti mehmet akif.ve yapılan calısmalar hem meal hem tefsir alanına bu yuzden kaydırılmıstı.MEAL YADA TERCUME kuranın anlamını içeriğini karsılamaya yetmez.dolayısıyla nuzul sebeplerine gore sekillenen tefsirler on plandadır.aslolan meal degil tefsirdir.neden?seni,n gibiler meali eline alıp bu seki,lde konusmasın diyebu da mı sahtekarlık.sen inanmıyorsun ama (mesele de burda zaten)BU KİTABI MUHAMMED YAZMADI.ALLAHIN AYETLERİ BUNLAR)bunların Allahın ayetleri oldugunu kabul ettigimiz andan itibaren du dinin arap lara ozgu olamayacagını da kabul etmek zorunda kalırız.sen kuranın Allah kelamı oldugunu kabullenemediğin için bu amaca donuk uydurulmus ccesitli laf canbazlıklarının pesine dusuyorsun.o yuzden bir meali aynı meali ikimiz ayrı ayrı ablamak durumunda kalıyoruz.tefsir okumanın gereksizliğini dusundugunden eminim.cunku tefsir tamamen islami bir amaca donuk ve muslumanlar için muslumanlar tarafından kaleme alınır.ama kuranı arapcası iyi olan kuresy arapcasına vakıf biriside cevirebilir.bu adam musluman da olmayabilir.yani meal yazılırken kişinin kelimelere verdigi mana ve okuyan kişinin zihin dunyasında belirmiş olan sartlanmalarda kuranı anlama noktasında bazı zıtlasmalara yol acıveriyor.demem o ki meal Allah kelamı nı acıklamaya yetmez.işe yaramaz demiyorum.senin gibiler böyle anlar musluman olanlar bizim gibi anlar.aradaki fark kuranın gercekliğinden degil insnlarn zihin dunyasının bulanıklıgı ya da berraklıgındandır.bak baska bir sahtekarlık yaptımsen oyle anlıyorsun cunku yaptıgın copy pasteleri aldıgın sahısların zihin dunyasından besleniyorsun ve zaten reddetmeye sartlanmıssın.bense 1400 yıllık islami birikimin devasalıgından besleniyorum.bir kere kuarnın indirilme cagındaki vahyin inmi,ş olması gerckeliğini inkar etmiyorum.bu kitabı muhammed yazdı demiyorum.ve kuranın akısını ganimetler artmaya baslayınca evrenselliğe kaydırdı demeye calısmıyorumcunku eminim bu kelam Allah kelamıdır.ve neden ve nasıl emin oldugumu burda defalarca yazdım sizde okudunuz.tekrar etmege gerek yok.

Elmalılı Hamdi Yazır 92 - Bu Kitap (Kur"an), kendinden önceki kitapları tasdik eden, sehirler anası (Mekke) halkını ve cevresindeki bütün insanlıgı uyarman icin indirdigimiz mübarek bir kitaptır. Ahiret gününe iman edenler bu Kitab"a da iman ederler ve onlar namazlarına da devamlıdırlar.
ayeti uzerinde cokca durmussun bak yazır efendi nasıl acıklamıs.mekke sehirlerin anası ve diger tum sehirler onun cevresindeki tum sehirler (mesela newyork) yani tum insanlık ama basta mekke(dunya yuvarlak dimi.merkez mekke olursa diger tum sehirler onu8n etrafında olur.).cunku mekkenin tarihi sehirlerin anası olmasından geliyor.ilk ibadethane hz adem zamanında mekke de yapılmıstır.tum sehirler mekkeden dogmustur.anlatabildim mi.ve şbrahim as ın sehri.nuh tufanından sonra kaybolan mabedi bulup ogluyla yeniden insa eden ibrahim peygamberin sehri.ve islamda mekkeyle butunlesmiş bir temel ibadet hacc ibadeti vardır.Allah yeryuzunde arsı alanın temsili olması için bir sehir secmiştir ve burası mekkedir.hz adem,in ilk mescidi kurdugu ve hz ibrahimin yeniledigi merkezi.

ayrıca mekke ve kureys kavmi ozellikle kureys HZ İBRAHİM İN SOYUNDAN GELİR.ve ibrahimi gelenegi bozulmus olsada devam ettirirler.yahudiler hz peygamberi yahudi beklerken o ismailn soyundan gelmiş ishakınsoyundan gelmemiş ve bu yuzden yahudiler tarafından reddedilmiştir.hz peygamberin soyuda ismail as aracılıgıyla ibrahim peygambere kadar dayanır.dolayısıyla peygamber akrabaları da bu gelenegi surdurmeye meyyal bir toplumdur.yani mekke ibrahim peygamberin mekanı olarak peygamberin yeryuzune yayılmasının merkezi tutulmustur.bu insanlar ibarhim peygamberi biliyor ve ona inanıyorlar Allaha da inanıyorladı ama puta tapıyorlardı.puta tapmayan ibrahim peygamberin yolunu takip eden hanif denen kişiler de vardı.bu yola yeni din yahudilikten ayrı olarak ibrahimi geleneğin merkezine yonelip ibrahim peygamberin mekanını temele almıs ve boylelikle eski ve yeni ahitleri de gecersiz kılmıstır.eski ve yeni ahitlerde ibarhimi gelenekten cıksalarda sapmaya ugramıs ve eger peygamber yahudilerden cıkmıs olsaydı eski ve yeni ahiti yani tevrat ve incili de hesaba katması gerekirdi.hesaba katmasa da yahudiler onu buna zorlarlardı.belki de zekeriya as gibi onu da oldururlerdi.ama Allah ibrahim peygamberin mekanına işaretle ibrahimi gelenegin merkezini teskil eden tevhidi tam merkezinde yeniden yesertmiştir.hacc ibadetinde ibrahim peygamber esi ve oglunun yaptıkları taklit edilerek gerceklesir.burda da buna merkeze işaret vardır.tum peygamberler birbirlerinin aynısını soylerler.tevhidi.birbirlerini tamamlamak için vardırlar.destekci olmak için.ve kuranda tum peygamberler hayatlarıyla anlatılıp insanlar hz peygambere tabi olmaya cagırılmıstır.

3.sen tutturmussun peygamber kueyse araplara gonderildi mekkeye gonderildi diye.ve sonra ganimet gibi nedenlerden dolayı veda haccında belirttiklerini de ele alırsak bunu evrenselliğe cevirmeye calısmıstır.

metod.onemli degil midir?siz yeni bir dinle geliyorsunuz.ilkönce kime anlatacaksınız?ve cok buyuk birtepki olacagı kesinken kime anlatacaksınız.es dost hısım akrabanıza.ve kendi mekanınızda bulunanlara.oncelikle mekkedekilere.baktınız olmuyor ki bu Allah ın emri ,,Allah da yardım eder medineli birileri kabul eder islamı ve medineye tasınırsınız.medinede kısmen rahat ve zulumsuz bir ortamda insanlara daha rahat acılabilirsiniz ve insanlar da korkmadan peygamberle konusup onu kabul edebilir.sonra medineyi yok etmeye kalkarlar ama beceremezler bu da olmayınca mekkeden cıkıp medineye yerlesip ondan sonra arabistandaki tum sehirlere yani KUREYS OLMAYAN MEKKE OLMAYAN sehirlere yonelirsiniz.onlarda musluman olur.ve siz koskoca bir ulke kurarsınız vahiy tamamlanır.yetistirdiginiz insanlar da bu kutlu haberi tum dunyaya tasımaya baslarlar.eeee ne var bunda.nerde sahtekarlık.mekkede herkes muhammede muhammedul emin diyordu.o na ragmen bircogu inanmadı.bu kadar zorlugun içinde akarabalar yakın dostlardan baslayarak ve islamı kabul eden herkesle kardes olarak islamı yaymak neden sahtekarlık olsun.ilkonce mekke ve hatta kureys peygamberin kabilesi ki kureys dedigim gibi ibarhim in soyundan geldigi için diger arap halkları tarafından da ustun bir yere oturtulmustu.daha sonra diger kabileler.sırayla degil tabi ulasılabildigi kadar.ebu zerr de gatafan kabilesinden miş.kabilesi askıyaymıs.peygamber bile sasırmıs gatafandan musluman olan var diye.iyi de bunda ne var.sen evrenselliği modern durtulerle karıstımadıgından emin misin?ne yapacaktı bir kitap yazdım okumak isteyen gelsin.ister arap ister fars ister turk alamn ingiliz(o zaman bunlar yoktu tabi ama yani alman ingiliz )bu kitap evrenseldir.gelin inanın demesini mi bekledin.bir kere kuran 23 yılda kabileden evrensele bir seyirle inmiştir.ve her devrinde tum insanlara gonderildigi vurgulanarak bu seyirle inmiştir.boyle bir seyirle inmesini temel alıp islam arap mekke dinidir demek dogru olur mu?vahyin iniş seyri kuranın ortaya cıkıs seyri peygamberin peygamberlik sureci bu seyri takip etti diye kuran arap lara has mekkeye has olacak oylemi.yada arabistana?mekke mi arabistan mı?yani peygamber mekkeyle basladı aslında sadece mekke kralı olsam ve ganimet elde etsem yeter derken mekkeliler kabul etmedi medineye kactı ordan buyuk bir kin besleyerek guclendi guclendi ve mekkeyi fethetti oyle mi?sonra da bak tuttu basta mekke diyordum arabistanın yarısını aldım baritamamını alayım dedi yani?iyide mekke de ona bunu zaten teklif etmişlerdi.gel seni arabistanın kralı yapalım demişlerdi.o da sag elime gunesi sol elime ayı koysanız bu davadan vazgecmem dedi.ne davası hangi dava?

3.sahtekarlıgınız kuranın iniş seyriyle ve islamın yayılma asamalarıyla islamı karıstırıp akıl karısıklıgı yaratmaya calısmak.bu seyir metod olusum ortya cıkıs ve yukseliş cok normal ve herkes tarafından mukemmel olarak nitelendirilen bir seyirdir.Allah oyle buyurmustur ve islam dunyaya yayımıstır.evrensel bir sey evrensellik idda ediyorsa ilkonce bunu kendi insanına kabul ettirecek.ve kendi merkezini tesekkul ettirecek.bundan normal dogal ne var ki?sahi ne seninonerin neydi?muhammed sav ne yapmalıydı?evrenselolabilmek için arapcılıktan cıkabilmek için???!!!!dediğim gibi kuranın kendisinde hicbir yerinde arapcılık bulunamaz.buldugun ayetleri oncesi sonrası nuzul sebebi ve YOL ACTIGI SONUCLAR VE en son kuranın butunlugu yani zaten bitmiş olan yasanan ve yasatılan islamın genel kaideleri cercevesinde degerlendirirsin.bu da mealle olmaz tefsir hadis ve diger tum islami ilimler bu amaca donuk ortaya cıkmıs ilimlerdir.sadece mealden burda ahkam kesmeye kalkarsan gorebildigin ancak sahtekarca soyledigin seyler olabilir.neymiş bu ayette kuran bile bu dinin mekke arap dini oldugunu gosteriyor.ve aslında peygamber bu anlayısını ganimet için sonradan degistirmiştir.gibi seyler soylersin.sen peygamberin hayatını okudun mu?