Einzelnen Beitrag anzeigen
  #28959  
Alt 12.08.2006, 10:45
Benutzerbild von xbaburx
xbaburx xbaburx ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard kısa bir acıklama

bu konuyu daha oncede acıklamıstım size.anlasılan yeterli olmamıs.ve uzulerek?! soylemeliykim ki aynı seyleri soylemek zorundayım.


modern toplumu modern egitimi ve modern aileyi merkeze alarak dusunmek bizi bu olayı hakkını vererek anlamaktan uzaklastıracaktır.biz modern olmayan bir toplumdan bahsediyoruz.YUCELTMELERDEN SIYRILMAK ZORUNDASINIZ.modern toplumun degerlerini yuceltmek ve bunu dayatmak yoluyla belirlediginiz uslubunuza karsılık savunmacı bir yaklasım bekliyorsunuz .hayal kuruyorsunuz.modern toplumun deger olarak kabul ettigi bircok sey MECBURİYETLERDEN OTEYE GECMEYEN sorgulanmayan zihni ezberlerden baska bir sey degildir.kalıplasmıs ve kutsanmıs modern yasam alıskanlıklarını kabul edip bu perspektiften 1400 yıl onceki bir olayı degerlendiremem.her vaka kendi sosyal sartları ve psikolojik unsurlarıyla degerlendirilir.

modern toplumda bir kadının evlenme yası bugun için 30lu yaslara ( tr de dahi 24 lu yaslara) dayanmıstır. yani modernlesmeye paralel olarak egitim kariyer gibi toplumsal yonelimlerden dolayı degisen aile baglarını da hesaba katarsak cekirdek denilen aile cinsine dahil olma yası gunden gune yukseliyor.BU OLUMLU MU OLUMSUZ MU?istiyorsanız bu mevzuda da tartısabiliriz.aile kurma yası yukselse de modern ulkelerdeki (aslında tum dunyadaki)cinsellik yası örnegin ingilteredeki ilkogretim ogrencilerine prezervatif ve dogum kontrol hapı dagıtımının tavan yaptıgını dusunursek normal oolarak BİYOLOJİK İLERLEMEYE PARALEL SEYREDİYOR.yani islam ahlakını yani zinayı haram sayan islam ahlakını ve evlenmeden cinsel hayat olmaz anlayısını kabul etmeyen toplumlarda bu gelişim sakıncalı sayılsa da onlenemez ve yonlendirilmeye calısılan bir sorun durumdadır.BUNU KABUL EDERSİN SANIRIM.bu durum da aile yasının ve evlilik muessesinin yok sayıldıgı yeni bir toplumsal yapının dogmasına zemin hazırlamıstır.avrupada cekirdek ailenin donusup bireye dayalı bir toplumun olustugunu da bircok sosyolog dillendiriyor. herhalde okumussundur.


bu baglamda.bu zihni sartlanmıslıklarla.1400 yıl onceki kabile toplumunda bırak cekirdek aileyi bırak sulaleyi kabilenin cok cok genis ailenin hakim oldugu bir toplumda EVLENMEK BUGUNKUNE NAZARAN COK COK KOLAY BİR VAKAYDI.toplum yapısı insanların ERGENLİK CAGIYLA BİRLİKTE evlenip bir aileye sahip olmalarını destekler bir yapıdaydı.akrabalık ilişkileri TUM ACIKLARI KAPATABİLECEK BİR YAPIDAYDI.TABİ TUM ZİHNİ SARTLANMALARDA BUNA BAGLI GELİŞMİŞTİ.yani insanların adet geciren bir kızın evlenmesinde sakınca teskil edebilecek BİR YIGIN TOPLUMSAL SORUNU ASMA dertleri yoktu.zira adet geciren bir kız aynı zamanda cinsel durtulere de kavusmustur.bu da buyuk baskıya sebep olur.ergenlik cagına girmiş bir kızı cok gecmeden saglıklı bir cinsel hayatın yanında iyi bir aileye kavusturmak temel toplumsal vazife olarak da degerlendirilir.bunu devri anlatan romanlarda acık sekilde gorebiliriz.amin maaouf un afrikalı leo adlı kitabında kahramanın kız kardesi bir sehir askıyası tarafından cuzzamlı hapishanesine tıkıldıgı için 19 yasına kadar evlenememiş kahramanın arkadası onu oradan kacırıp derhal evlenmiştir.ve olay anlatılırken ailenin hic dusunmeden ayıptan kurtulmak adına syancı bir kişiliğe razı olup bu işe olur verdigi soylenmiştir.cunku O ZAMAN YANİ 1500 LU YILLARDA 15 YASINI GECEN KIZLARIN SAKAT YADA AHLAKSIZ OLDUGU DUSUNCESİ HAKİMDİR..

aynı yazarın yuzuncu ad adlı kitabında da kahraman HRİSTİYAN sahıs bir uzak akrabasının 13 yasındaki kızıyla evlenmiştir.bunu burda cok soyledim seakespeare nin julyeti de ataturk un annesi de 13 yasındadır.burda tek gercek ataturk un annesi zubeyde hanım gibi duruyor ama.yazar ve sairlein toplumsal dinamikleri goz onune alarak yazdıklarını goz ardı edemeyiz.soylemeye calıstıgım sey sudur.o devirler de hatta son yuzyıla kadar tr de son elli yıla kadar evlilik yasının ergenlik yası demek oldugu ndan hareketle KIZ COCUKLARDA BU AMACA YANİ BU TOPLUMSAL SARTLARA GÖRE YETİSTİRİLİYORDU.yani o yaslara geldiklerinde o gunun toplumsal yapısına gore evlenmeye bir aileye mesup olmaya hazır oluyorlardı.sekspirin julyete oylesine dolu bir askı YUKLEYEBİLMESİNİN cok manidar oldugunu defalarca soyledim.

hasılı kelam peygamberin 9 yasında olsada ergenlik cagına girmiş bir hz aiseyle evlenmesinde o devir sartalrına gore hicbir sey denemez.ki angel in verdigi orneklerle de goruyoruz ki hz aise de bu evliliği her seyiyle kabul etmiş ve peygambere asık olmak duzeyinde baglanmıstır.verdiği tepkilerde kendisine verilen tepkilerde evliliğin en ust duzeyde yurudugunu ve normal tepkileri oldugunu göstermektedir.hz aise kıskanclık krizlerine girmiştir.bu da normaldir.asagıda bir ornek vermiştim.

aralarındaki yas farkına isaret edip duygu somurusu yapmaya kalkıp asagılamaya mesnet bulmaya calısmak da igrenctir.bugun psikoloklar evlilik de aslolan ın YAS DEGİL DOYUM OLDUGUNU surekli vurgulamaktadır.yani aradaki yas farkı ne kadar olursa olsun kişiler arasındaki doyumun esas oldugunu soylemektedirler.KİŞİLER EVLİLİKTEN MUTLUYSA BU KİME NE!!!birileri bu evliliğe laf ediyorsa bu CİRKEFLİKTEN OTEYE GECMEZ.

sozun sonu olarak hz peygamber toplumsal yapının asliyetinden hareketle hic de yanlıs bir evlilik yapmamıstır.zira hz aise bu evlilikten memnunken baskalarına laf etmek dusmez.laf eden cıkarsa bu da cirkeflikten oteye gecmez.