İslamı anlamasa da islamı kabullenmese de en azından saglıklı bir sekilde BİLMEYİ arzu edenlerin en basta yapması gerekenlerden birisi bir siyer alıp okumasıdır.yani peygamberin hayatını anlatan kitaplardan birisini okumaları sarttır.mesela martin lings in siyerini tavsiye edebilirim.
Boylelikle islamın hangi sartlar altında nasıl ortaya cıktıgını gormus olurlar.kuran ın,peygamberin peygamberlik hayatını tanzim eden duzenleyen ve ona ve insanlıga ne yapması ve ne yapmamasını anlatan Allahın sozleri olması munasebetiyle bu yolla bircok yerde hangi ayetlerin hangi nedenlerden dolayı indigini ve bu ayetlerin nasıl anlasılıp ayetler cercevesinde neler yapıldıgını görebilirsiniz.boylelikle kuranı ve islamı da daha iyi anlamak yada bilmek adına GERCEKCİ BİR CABA gutmus olursunuz.KURAN herhangi bir felsefe kitabı gibi odalara kapanılıp dusune dusune kaleme alınmıs bir eser degildir.hayatın her anını her an duzenleme ve anında Allahın mudahalesini gozeten bir olusum seyriyle ortaya cıkmıstır.yani Muhammed sav kuranı dusunup tasınıp 23 yılda tamamlayıp tanzim etmemiştir.bunun boyle olmadıgını anlamanın en iyi yolu onun hayatını okumaktır.aklı basında olan her insan kuranı kerimin Muhammed sav tarafından yazılamayacak bir karmasıklıgın ve hayatla içi içeliğin urunu oldugunu gorur.okyanlar Allahın hayatın içerisinde insanlıga ozelde Muhammed sav ve ashabına nasıl mudahale ettiğini gorur.cogunlukla anlık cıkmıs olaylara anında gelen vahiylerin toprlanıp inme sırasasına gore de değil peygamberin bildirdigi tertiple duzenlenmesiyle olusan kuranı kerimin bir insan tarafından yazılamayacagını ancak bu sekilde gorebilirsiniz.peygamberin anlık urettiği yada araya duzenli bir sekilde dusunup tartıp uydurdugu sozleri bir araya getirip kuran gibi (Arapça asla ve asla bir suresi dahi taklit edilemeyen benzeri yazılamayan)bir kitabı tesekkul ettirmesi dusunulemez.okuyun .peygamberin hayatını okuyanlar bunu gorecektir.ayrıca kuranın manası bakımından da barındırdıkları ve hayata nizam verme anlayısını da dusunecek olursak her biri hayatın içerisinde yasanan bir olaya binaen ogut ve emir vermeye dayalı inen ayetlerin,, nasıl olupta bir toplumu 1400 yıl tasıyabildigi ve hayatın duzenini saglayabildigi ,, gece kuran okuyup namaz kılan ve gunduz savasan insanların peygamberin vefatının ardından 100 senede nasıl olupta 3 kıtaya yayılıp istanbulu kusatmalarını Fransa sınırlarına kadar gelmelerini cine ulasmalarını sagladıgını gorup kuranın ole uyduruk bir sey olmadını yada herhangi bir felsefe yada din kitabı olmadıgını gormeye yeter.daha onlarca yuzlerce sey soylenebilir.peygamberin hayatı boyunca hicbir sekilde YALAN SOYLEMEMİŞ oldugu gercegi ve yalanı her sekliyle yasaklayıp yalan soyleyenlerin munafık olacagını ve kafirlerden de asagı bir seviyede cehenneme gideceklerini soyleyip bunu her sekilde insanlara BELLETMESİNİ dusunursek peygamberin hayatının bugun her sekilde dosdogru bir sekilde elimizde oldugunu gocunmadan kabul edebiliriz..yani islamın kendisi saglamlıgının delilidir.yalan soyleyen cehenneme gider.dolyısıyla kuran ve peygamberin hayatı her sekilde elimizdedir.ve su da var peygamber ol dediğinde seve seve anam babam sana feda olsun ey Allahın rasulu diyen insanların yetistirdigi ve canlarının peygamberin bir sozu karsısında hic degerinde oldugu peygamberi o kadar seven insanların ve nesillerin ortaya koydugu yalansız bir tarih anlayısından bahsedşyorum.(ÖRNEK

eygamber namaz kılarken Cebrail gelir ve sag ayarında necis(pislik) oldugunu soyler.peygamber sag ayagındaki corabı cıkarır.namaz bitip dondugunde bakarki namaz kılan ve ona uyan tum sahabe sag ayagındaki corabı cıkarmıs.olayı anlatır ve siz neden cıkardınızki der.cevap da sudur.HELAK OLACAGIMIZDAN KORKTUK.)itaat sevgi sadakat ve dogruluk.tarihi bize her sekilde dogru anlatabilecek uc temel dinamik.peygamberin hayatı ve kuran Allah tarafından tesekkul edilirken bu tur bir cok korumayla gunumuze degin mukemmel derecede dogru bicimde ulasmıstır.
Kısacası. Kuranı anlamak islamı anlamak bilmek isteyen bir kere peygamberin hayatını her sekilde bilecek.ogrenecek.cunku tum islamı birikim bu anlayısla dogmustur.ilkonce kurana bakılıp peygamberin hangi ayette ne yaptıgı incelenmiş o yapılmıs sonra kuranın peygambere bıraktıgı yani peygamberin yaptıgı seyler yani sunnete bakılmıs sonra bu iki temelle beslenmiş İslam alimlerinin birleşmesiyle varılan sonuclara gore hareket edilmiştir.buda muazzam bir birikime ve hayat cokluguna sebep olmustur.
Peygamberin hayatından kısa ornekler verip yazıyı bitirecegim.ama siyer okumaya niyet eden varsa da sunu söylemeden edemeyecegim.bir arkadasım aldı eline bir siyer okudu yarısını.abi ya ben bunu okumuycam dedi.niye dedim.abi ya seytan vesvese veriyor boyle bir insan olmaz olamaz masal gibi geliyor yaa.dedi.ama gercekten ciddi ciddi.okuyanlar masal ayagı falan yapmasın.efsane yaygarası koparmasın.tum bilimsel cevreler siyerlerin dunyanın en saglam tarihi kitapları oldugunu soylemek de cekinmiyor.kimse o kitaplarda bazı cok cok kucuk ihtilaflar haricinde bir yanlısın oldugunu soyleyemiyor.yani orda gunumuz insanlarının deli mecnun kafayı yemiş hastalıklı nitelendirmelerine uyan bir hayat kesiti goruyorsunuz.Allah ın kendisiyle meleklerle iç içe bir hayat kesiti.melekleri kendi gozleriyle defalarca goren insanları mesela.
Ornek.
Peygamberin muhammedul emin oldugunu herkes bilir.asla yalan yanlıs yapmamıstır.
1)Ebu lehep peygambere soyu kesik demiş erkek cocukları yasamadı diye.o da ona hayır senin soyun kesik demiş.(leheb suresinde gectigi sekliyle)herkes sasakalmıs ebu leheb eve gelip karısı ummu cemileye sormus sen bu cocukları kimden peydahladın diye.ummu cemile inkar etmiş.sen ne diyorsun aklın basında mı demiş.ebu leheb(leheb in babası
)de MUHMMED SOYLEDİ diyince.ummu cemile tek laf edememiş.senden cocugum olmayacagını anlayınca colde bir cobanın gonlunu ettim demiş.
2)(BUNU HER OKUDUGUMDA HER AKLIMA GELDİGİNDE TUYLERİM DİKEN DUKEN OLUR.GULMEDEN DE EDEMEM)mekkenin zenginlerinden biri peygamber kabede namaz kılarken gelip “seni oldurcem” diye bagıra bagıra atını sahlandırıp peygamberin ustune suruyormus.bir yapmıs iki yapmıs.sonrasında peygamber ona”hayır ben seni oldurecegim” demiş.adam bu lafı duyunca duraksamıs.atını almıs surmus gitmiş.bir muddet yaklasamamıs peygambere.cesaret gelmiş bir daha ustune gelmiş.aynı lafı duyunca bu sefer duyar duymaz kaçmıs.uhut savasına kadar yaklasamamıs. UHUT SAVASI sırasında bu gerizekalı sahıs her tarafı zırhlı acık tek yeri olmayacak sekilde atını peygamberin ustune surup “Muhammed seni oldurecegim”diye bagıra bagıra peygamberin ustune gelirken peygamber eline bir mızrak alıp hayır ben seni öldürecegim”diyip mızragı atmıs.adam olmus.hayır adam olmemiş.mızrak adamın boynunda kucuk minik bir sıyrık acmıs.adam “Muhammed beni oldurdu Muhammed beni oldurdu “diye bagıra bagıra ordan kaçmıs.mekkeliler savası kazanmıs donerken adam ortalıkta deli danalar gibi dolanıp Muhammed beni oldurdu diyip dururken Mekkeliler onla alay ustune alay etmişler.kolu bacagı kopmus adamlar varken boynunda bir sıyrıkla boguren bir adam tabi haliyle alay konusu olmus.sonra adam uc gun sonra yataga dusmus Muhammed beni oldurdu “diye sayıklıya sayıklıya olmus.adamlar da”Muhammed yine dogru soyledi.oldurcem demişti oldurdu.”demişler.MASAL GİBİ DİMİ

hayır herseyiyle gercek.sizce adamı olduren sıyrık mı Muhammed sav in dogrulugumu,, sozumu.SENİ OLDURECEGİM sozumu actıgı kucuk sıyrık mı?
HASILI KELAM MUHAMMED MUSTAFA SAV O KADAR DOGRU BİR İNSAN Kİ BU,, İNSANLARIN KANINA OYLE BİR İŞLEMİŞKİ ONA İNANMAYIP?! ONU OLDURMEK İSTEYEN İNSANLAR BİLE DOGRULUGU KARSISINDA CANLARINI VERİYOR.MUHAMMED ADAMA ÖL DEDİ .CUNKU OLECEKSİN. CUNKU SANA SENİ OLDURECEGİM DEDİM.BEN YALAN SOYLEMEM DEDİ.GİT VE ÖL DEDİ.ADAM OLDU.o kadar dogru bir insan muhammedul emin.anlatabildim mi?
Dediğim gibi masal değil.gercek.he Muhammed sav e deli sihirbaz buyucu sair hikayeci cinli vb gibi laflar etmeye kalkmayın.hepsini vakti zamanında yuzune soylemişler.OKUYUN GORURSUNUZ.
SİMDİ :galvani hazretleri bana uc bes ayet secip bunar ne diyo die istedigi gibi laga luga etsin.bu işin metodu bu degil.bahsini ettigin metod farklılıklarına asagıda az cok degindim.galvani gibiler soyledikleriyle ve soyleme yontemleriyle bastan suclayıcı asagılayıcı ve belli bir seyi sonucu dayatan bir metodu sart kosuyorlar.dolayısıyla kendileri konusup kendileri dinliyorlar.yani onun metoduna karsılık veren ve cevap vermeye donuk bir sekilde davranırsam onun her saldırısını savusturmak laf yetistirmek ve her fırsatta yaa oylemi diyerek beni asagılamasına fırsat verme aptallıgına dusemem.niye bu fırsatı vereyim?kaba konusuyorum.evet.ama bastan kibirli bir edayla verdigi orneklerle ve bu ornekleri verme metoduyla her sekilde asagılayıp hakaret eden ve bu metodu her sekilde savunup bundan baksa bir sekilde de tartısılamaz diyen bir ahmaga cidiye alıp bir cevap verecekseniz ilkonce AHMAKLIGINI ONUN YUZUNE VURUP ASLINDA NEREDE,, NE TUR BİR ASAGILIK KONUMDA OLDUGUNU gostermeniz gerekiyor.yanılmıs olabilir miyim?olabilir.ama ben böyle dusunuyorum.bana nerede yanıldıgımı soyleyin o zaman.
gosterdigi yazılar da ayet!!ALLAHIN KELAMI.ve ben bir muslumanım.Allahın kelamıyla bu denli serefsizce alay edip asagılayan bir insana yapabilecegim en basit seyi yapıyorum.Anlatabildim mi?serefsiz gerizekalıya ilkonce serefsizsin ve sonra hem cunku gerizekalısın diyorum.Cunku Allahdan baksa ilah yoktur ve Muhammed onun kulu ve elcisidir.siyer bahsinde degindigim insanlar Allahla rasuluyle melekleriyle hemhal olmus insanlar.1400 yıl once yasamıslar.sorun mu?hayır.ama Allahın ayetlerini onlar alıp yasamıs melekleriyle konusup birlikte savasa cıkmıs insanların ve yalandan sahtekarlıktan cehennemden her zerreleriyle korkup sakınan ve Allah ve rasulune her zerreleriyle teslim olup seven ve itaat eden insanların sozune mi inanıcam bu serefsiz gibilerin 200 gramlık sulanmıs kafalarından uydurduklarına mı?hepsi toplansa ikiyuz ton sulanmıs beyinlerinde toplu bir zırva cıkarsalar nolcak.
Sen metoda iliksin bir seyler soylemiştin.bende bu karmasanın cehaletin sonucu oldugunu defalarca soyledim.kardesim islamın kaynakları hele tarihi kaynakları özellikle asrı saadete ilişkin kaynakları o kadar saglamken okumadan etmeden ucbes salagın karaladıgı ucbes gerizekalıca kitab ve yoruma dayanıp bu sekilde laflar etmek gercekten gerizekalılık.ve ben buna tahammul etmek zorunda değilim.