Kuran da SÜNNET tekil ve cogul olarak 16 yerde gecer.Bunlarin 10 tanesi Allah in Sünneti Yani tavir tarzi anlamindadirki Tabiat kanunlarini ifade eder.
Kullanimlarin hic birinde ** PEYGAMBER in SÜNNETI ** diye bir ifade yoktur.
Dil ve tarih acisindan baktigimizda yol,tarz-tavir ,gelenek,yöntem yasayis gibi anlamlari olan Sünnet kelimesi Islam Literatüründe bu anlamlarin tümünde Kullanilmistir.
Devirlerin Sünnetleri kentlerin sünnetleri Kisilerin sünnetleri deyimleri SIK-SIK gecer.
sünnet sözcügü ayrica Sahabe vre Tabiun kusaklarinin söz ve kabullerini ifade icinde kullanilir.
Tipki sünnetin bir parcasi olan hadis sözcügünün de kullanilmasi gibi.
Islam Literatüründe özel ve terminolojik anlamiyla Sünnet Islam peygamberi nin Davranis bicimlerini sözlerini ve kabullerini birlikte ifade edn bir cerceve kavramidir.
Ancak burada su noktayi unutmamak durumundayiz:
Hz.Peygamber in Sünneti dedigimizde iki ayri anlam söz konusu olmaktadir:
1) Hz.Peygamber in Allah elcisi sifati ile aldigi vahiylerin Uygulanmasindan dogan davranislar ve sözler bütünü anlaminda sünnet
2)Hz.Peygamber in yasadigi toplumun ve zamanin geleneklerini diger insanlar gibi yasamasindan dogan sünnet
Islam bilginleri Buna :
sünnet-i Ibadet ya da sünnet-i HÜDA
Ikincisine de Sünnet-i Adet yada sünnet-iZevaid demislerdir.
Bu ayrimin amaci:
Peygamber in NEBI sifatiyla bizi bagliyan sünnetleriyle Bir beser sifatiyla uyguladigi Din olarak bagliyaciligi olmayan sünnetlerin Farkini göstermektir.
Sünnet konusunun en yikici ayak kaymasi iste bu ayrimin dikkate alinmamasindan kaynaklanmaktadir.
Kim nerede bir sünnet kelimesi Görse su iki hatayi islemekten kendini alamiyor

)
Sünnet kelimesinin hic tartismasiz Peygamberimizin sünnetini ifade ettigini sanmak
Peygamberimizin sünneti oldugu belirlenen bir kayit veyaRivayetin Sünnet-i IBADET oldugunu pesinen kabul etmek.
Sünnet kelimesinin gectigi yerde Önce bunun Peygamberin Sünnetini ifade edip etmedigini ikinci olarakda Peygamberimizin hangi tip sünneti bünyesinde yer aldigini iyi belirlememiz gerekiyor.
Cünkü peygamberimize ait olmayan sünnetlerle ona ait olan ama Sünnet-i IBADET bünyesinde yer almayan Sünnetler bizi DIN adina ilgilendirmiyor.Bu Tür Sünnetlere uymak zevk ve renk meselesidir. Isteyen uyar isteyen uymaz.
Bu ayrimin yapilmamasi ve hizlichat in yukarda sundugu Herzelerin ortya cikmasina yol acar ki Bu da Müslümanlara cok pahaliya mal olmustur.
Cünkü Örf anlamindaki sünnetler ki bunlarin Cogu ARAP ÖRFÜDÜR..din ilan edile edile Adetler DINLESMIS Bunun sonucunda da DIN ADET-GELENEK durumuna düsürülmüstür..
Yukarida gördügünüz ´Gibi Allah kelamina gelenek adina kafa tutacak kadar kendilerini kaybetmislerdir

)
KURAN in ÖRFPERESTLIGI atalarin kabullerini DIN yapmayi PUTPERESTLIGIN-SEYTANCILIGIN bir uzantisi olarak görmesi sebepsiz degildir.
Su bir gercek ki: Bir toplum veya Ümmet Bünyesinde DINLESTIRILEN her adet -gelenek karsiliginda Adetlesen bir din buyrugunu REHIN alir.Bu Bozuk Gidis uzun süre devam ederse DINLE ADET birbirine girer ve GERCEK DIN in neoldugunu anlamak icin MÜCEDDIT Ruhlara ihtiyac kacinilmaz olur.
Siradan bir alim ve Fakih böyle bir devrede Din anlatma sansini yitirir.
ÖRFLERIN NAKLEDICISI bir RIVAYET HAMALINA döner :O)
*
Resul buyurdu ki:
Benden Kuran disinda hic bir sey yazmayin.Kim benden Kuran disinda bir sey yazmissa imha etsin !..
ed-Darimi,Ebu Said den sunu nakleder:
Sahabe Allah in resulünden sözlerini yazmak icin izin istediler ancak onlara izin verilmedi ( Darimi,mukaddime,42 )
Allah resulunden sözlerini yazmak icin izin istedik bize izin vermedi ( Tirmizi,ilm,11; Müslim,zühd,72 )
Simdi tabloya bir bakalim

9
Ibn Hanbel Müsned ini 750 bin hadisden
Imam Malik Muvatta ini 100 bin hadisden
Buhari Sahih ini 600 bin hadis den
Ebu Davud Sünen ini 500 bin hadis den olusturmustur.
Onlar bu Olusumda SENET dedikleri kisileri esas aldilar.
Ama Buna bakarak SENET kisiler zincirinde Hadiscilerin anlastiklari sanilmasin.Tam aksine birinin Ak dedigine digeri ayni kuvvetli dellerle KARA diyebilmektedir..
Örnek vereyim:
Hadis konusunda HÜCCET ( Tartismasiz delil sayilan) kisilerden olan Yahya b.Main Imam SAFII gibi bir zat icin söyle diyor:
Güvenilir bir Ravi degildir !..
Daha ibret verici olan ise Imam SAFII SII likle suclanmistir.Sebep YEZID ve Sürekasini övmemesi ve divaninda:
Ehlibeyt i sevmek rafizilikse Bütün dünya bilsin ki ben rafiziyim Diye bir beytin Bulunmasidir.
Görüldügü gibi Islam in en büyük tevhid erlerine Hesaplarina uymadigi icin iftira atan Bir Beyinsiz Guruh un ne ehlisünnetligine ne de SÜNNET savunuculuguna inanilabilinir.
Ayrica Buhari:
Kendi Yazisi ile Hadis in AHAD haber oldugu Senet kisilerin Rivayetinden baska bir sey olmadigini aciklamistir.
Daha ne olsun ?
Sözlerimi Süfyan es-sevri nin Ölümsüz beiti ile kapatmak istiyorum:
** Hadis de hayir olsaydi Hayrin gittigi gibi giderdi **
Yalan mi ?
Saglami cürügü birbirine karismis Ayrica Peygamber tarafindan yasaklanmis Hadislerin HAYIR neresindedir ?
Hadisi inceleyemez Nakledenlerin durumunu arastiramaz ve Onunla Allah a Kulluk edemezsin..Gercekten bos bir hale geldik!..
Akil sahiplerinin nazarinda Gülünc duruma düstük..
Onlar bize bakarak: Iste bunlar hadiscilerdir Diyorlar .. ( Zehebi; Bayanu Zagalil Ilm,6 )
Canim Halkim;
Buraya arsivden yazdiklarimi Aktariyorum Bu yüzden bazi hitaplari Üstüna alinma..
Resul hic bir sözünün yazilmasina müsade etmedigi gibi nakline de müsade etmemistir.
Vahyin ilk gününden itibaren onunla büyük tevhid erlerinin naklettikleri sözlerin sayisi parmakla sayilaxcak kadar azdir.
Peygamberle bütün nübüvvet sirasinda beraber olanlarin nakilleri elli yi yüz ü gecmezken onunla bir iki yil hemde islamin tamamlanma devrinde beraber olan bir iki kisinin Rivayetleri 10.000 leri bulmaktadir.
burada büyük sahabilerin naklettikleri hadislere bakalim:
Hz.ebubekir: Buharide hz.Ebubekirden sadece 22 hadis vardir
Hz. Ömer: müslüman oldugu andan Hz.resul ün ölüm anina kadar ondan ayrilmayan Ömer in Nakli 50 civarindadir..
Hz.Ali: Allah in elcisi nin ilim beldesinin kapisi dedigi Ali ilk müslüman olan erkek Ali nin naklettigi Buhari de 20 hadistir.
Halife Osman dan Buhari de 9 müslim de 5 hadis vardir.
Zübeyr b.el-Avvam dan Buhari de 9 müslim de 1 hadis var
Talha b. Ubeydullah in buhari de 4 hadisi vardir
Abdurrahman b.avf in 9,
Übey b.Kaab in 60,
Zeyd b.Sabit in 8,
Salman Farrisi nin 7 hadis rivayeti vardir. Bunlarin yaninda Hic bir Hadis rivayet etmeyen ve daima resul ün yaninda olan sahabiler de vardir,
Hz. ömer bu konuda ne kadar hadis uyduran varsa Cezalandirmis sahih yalan ne kadar hadis varsa yaktirmistir.
Evet islam in Basina Onulmaz dertler acan ve halada gördügün gibi acmakta olan hadis uydurma cigiri Ömer in kararli ve imanli dehasinin sahneden cekilmesi ile ipini kopararak yol almaya basladi..
Is giderek öyle bir noktaya geldi ki: ZINDIKLIK yüzünden ( Asr-i Saadet de Hadis uydurana ZINDIK derlerdi simdi bunlar uydurmadir diyene ZINDIK diyorlar ) Boynu vurulan Ibn Evil AVCA (ölüm 155/772) son nefesini verirken Söyle haykiriyordu:
** Icinde Helali HARAM harami HELAL kildigim dört bin Hadis uydurdum **
(Bak: San"ani;Tavazihul efkar,2/75; Suyuti;Tahzir,215 ) Suyuti Burada Hammad b.ZEYD in Su sözünü not ediyor:
** ZINDIKLAR 12000 hadis uydurdular ** ( bk:Tahzir;213 )
Bundan sonra ne oldu ?
binlerce ve binlerce yalandan olusan ZÜBUR yigini ortaya cikti..
ve bu zübur yiginindan olusan yalanlar KURAN i Hakim i geri plana atarak bu gün ´Din adi verilen SOYTARILIK oldu
Tabloya bakin:
Ibn Hanbel Müsnedin i 750 bin hadisten Imam malik muvatta ini 100 bin Hadisten,Buhari Sahih ini 600 bin hadisten Ebu davut Sünnen ini 500 bin Hadisten secerek olusturmustur.
Onlar bu secimde SENET dedikleri kisiler zincirini esas aldilar. bu kisiler kendilerini tatmin etmisse Hadis in metini ile ugrasmamislardir.ama buna bakarak senet kisiler zincirindeki hadiscilerin birbirleri ile anlastiklari sanilmasin.tam aksine birinin AK dedigine Bir ötekisi ayni kuvvetli delillerle KARA diyebilmektedir:
örnek vereyim:
Hadis konusunda HÜCCET ( tartismasiz delil) sayilan kisilerden biri olan Yahya bin Main Imam SAFII gibi bir zat icin söyle diyor:
** Güvenilir bir ravi degildir **
Ve daha komigi Imam safii Alevilik -SIIlikle suclanmistir.nedeni YEZID ve SÜREKASINI övmemesi ve bir divaninda:
** ehli beyt i sevmek RAFIZILIKSE bütün dünya bilsin ki ben RAFIZIYIM ** mealinde bir beytin bulunmasidir.
Durum Bundan ibarettir..
Günümüzde Hadis diye sunulan HERZELERIN hic bir Kiymeti yoktur !..
Bunlar Ahad haber Haber-i Vahittir Yani ondan bundan duyma sözler..
Kendilerinin Güvenirligi mechul olan sahislarin haberleri rivayetleri ile DIN olmaz..
En sahih Hadis bile ZANNI ifade eder Kaynagi Delili karanliktir.
Iste bir din böyle uydurma temeller üzerine kendine DimN derse Coook Turhan dursunlar ilhan akseller cikar hakli olarak soru sorar ve hasa peygamber dediginiz bir SAPIKTI SEX delisi bir SÜBYANCIYDI der..
Bu onlarin sucu degildir..
Suclu: Islami züürler Misnalara Bogan Kendilerine müslüman payesi veren ; Sala a kil a hirka ya Mezarlara tapan PUTPERESTLER TAKIMIDIR !
Hoscakal
HAK RABBIN den GELIR !..
Sakin bunda kuskuya düsenlerden olma..
HAK dan Gayri SAPIKLIKTAN baska ne vardir ?