Einzelnen Beitrag anzeigen
  #13160  
Alt 21.03.2005, 11:26
Benutzerbild von hacikischkisch
hacikischkisch hacikischkisch ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard devam

Din adami, kendi inançlari dogrultusunda olmayan "akilci" ve "laik" zihniyetteki kisilere "Tanrisiz", ya da "Tanri düsmani" diyerekten saldirmayi gelenek edinmistir. Ancak ne var ki kendisi, Tanri anlayisina egemen olmak gereken "yücelik"ten" habersiz olup Tanri fikrindeki kutsalliga karsi saygisizlikta rakipsizdir. Hemen her sözü ve davranisi ile bu habersizligini ve rakipsizligini ortaya vurmaktan geri kalmaz. Örnegin "Istinca" sirasinda (yani "Def-i hacet"/abdest yaptiktan sonra temizlenirken) tek sayida tas kullanmanin Tanri"nin tek olusuna inanmak demek olacagindan tutunuz da merkep anirdigi zaman Tanri"nin adini anmanin Tanri"ya sayginlik sayilacagina; ya da "kafirlere" saldirmanin, "müsrikleri" öldürmenin, "Tanrisiz"lari" yok etmenin Tanri emrini yerine getirmek olacagina; ya da Islam"in emirlerine uyanlarin Tanri tarafindan Cennetteki "güzel hurilere, memeleri yeni sertlesmis kizlara" kavusturulacaklarina, vb..., dair saskinlik yaratici nice hükümlerle insanlarimiza Tanri"nin "büyüklügünü" anlatmaya çalisir. Bütün bu çabalariyle Tanri fikrine karsi en büyük saygisizlikta bulundugunun farkina varacak yeterlikte degildir. Din adami"nin Tanri fikrini yüce"likten uzaklastirici nitelikteki ögretisine verilecek örnekler sayisizdir. Kisa bir fikir edinmek üzere bunlardan sadece bazilarini belirtmekle yetinelim.

Din adami"nin halka bellettigi seriat hükümlerine göre horoz öttügü zaman horoz sesini duyan müslüman kisi Tanri"nin "fazl-ü kereminden" istemelidir; merkep anirmasini isitiginde de Allah"in adini anmali, "Euzü bi"llahi mine"s-seytani"r-racim" demeli ve Muhammed"e de salavat getirmelidir. Çünkü din adami"nin bildirmesine göre Muhammed, horozlarin melek gördükleri zaman öttüklerini, merkeb"lerin de seytan gordükleri zaman anirdiklarini söylemistir 492. Bu konuda din adami karsimiza, Buhari, Müslim, Davudi, Ibn-i Hibban, Ebu Müse"l-Isfehani, Ebu Rafi, Sa"lebi vs... gibi gibi en saglam kaynaklari serer. Bunlardan biri Sa"lebi"nin rivayetidir; bu rivayete göre Muhammed, Tanri"nin üç ses"e muhabbet ettigini, ve bu seslerin basinda horoz sesi geldigini bildirmistir. Horoz sesi kadar güzel olan diger sesler Kur"an okuyan kisinin sesi ile bir de seher vakti Allah"i "istigfar" edenlerin (yani Tanri"dan günahlarinin bagislanmasini dileyenlerin) sesidir (Sahih-i..., Cilt IX, sh. 67)493.

Din adami"nin bu konuda verdigi diger bir kaynak Ibn-i Hibban"in Sahih adli yapitidir ki buna göre Muhammed horoz"un diger hayvanlarda bulunmayan bir özelligi oldugunu, bu özelligin de geceler içinde, safaktan önce ve sonra, fasila ile ötmesi, böylece muslüman kisileri namaza da"vet etmesi oldugunu bildirmistir. Ebu Hüreyre ile Ebu Rafi"nin rivayetlerine göre ise Muhammed, horoz"larin melek gördükleri zaman öttüklerini, merkeb"lerin de seytan gördükler zaman anirdiklarini, merkep anirinca Tanri"yi anmak gerektigini bildirmis ve söyle demistir: "Merkep seytan görmedikce anirmaz. Merkep anirinca siz Allahu Teala"yi zikredin, bana da salavat getiriniz" (Sahih-i..., Cilt IX, sh. 68) 494.

Görülüyor ki din adami, merkep anirinca Tanri"nin adini anmanin (ve Muhammed"e salavat getirmenin) Tanri"yi yüceltmek oldugu inancindadir ve müslüman kisiyi de bu inanç ile yetistirme cabasindadir.