Einzelnen Beitrag anzeigen
  #3072  
Alt 03.02.2005, 12:04
Benutzerbild von tikiiii
tikiiii tikiiii ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard cevabını beklememene yardımcı olayım

Katıldığım ve doğru söylediğin bir şey var ama oda eksik laz çerkez kürtlerin farklı senin gibi düşünen bazı Kürtler farklı olduğudur.nedeni ise Laz Çerkez kardeşçe yaşamayı bilirler senin gibiler kalleşçe yaşamayı bilirler.onlar Türkiye cumhuriyetini vatan olarak bilirler siz sadece Kürtsünüz vatan olarak Türkiye cumhuriyetini benimsemişsiniz çünkü size analarınız babalarınız sadece bir kürt devleti hayalini anlatmışlar ve sizlerde onların izinden gitmek için türlü türlü yalanlar atıp sonrada attığınız yalanlara inananlarsınız.lazların ayrı bir dilleri olduğunu bile bilmiyorsun kafan o kadarına bile basmıyor lazca dedikleri şeyi hiç duymamış biri olarak cahil kalmışsın ayrıca Türklerin ve Kürtlerin birbirinden farklı olduğunu söyleyen sizler gibilere en iyi cevabı Kürt Tarihi" (Yazılışı 1597 olup Arapça yayınlanmıştır) vermiştir kitabın yazarı Bitlis beyi şeref han bir başka eseri ?Şerefname"ye göre "Çemizgezek demek Kürtlük demektir. Kürtler arasında Çekimşgezek deyince akla Kürt gelir" ve bura halkı "Melik Şah"ın soyundan gelir". Diğer taraftan Şerefname Hakkari ile Van arasında bir "Üç Ok" nahiyesinden ve "Kürt Döger" isimli bir Kürt boyundan bahseder. "Üç Ok", "Döger" ve "Çemişgezek" isimlerinin ne kadar Türk olduğu ve Türk"ü anlattığı bugün ilmî çalışmalarla ortaya konmuştur.Özellikle Çemişgezek halkı genelde Alevi olup, Orta Asya Türk kültürünün Anadolu"daki varyantlarını genelde hâlâ canlı bir şekilde yaşatmaktadırlar. Macaristan"da yirmi beş adet Kürt isimli köy olup hepsi de Macarca konuşmaktadırlar. Macar Türkolog Rasony, bunların Yenisey yazıtlarında bahsedilen Kürtlerin soyundan olduklarını kabul eder. Kısaca Beydili, Yüregir ve Avşar boyları (Osmanlı arşivlerinde bu boylar bazen "Ekrat" bazen de "Ekrak" olarak geçer.) ne kadar Türk ise Kürt oymakları da o kadar . Türk"dür. Kürtler"in ayrılığını ifade edenlerin çalışmalarına bakarsanız siyasi ve demagojik anlayıştan başka bir şey göremezsiniz. Oysa bir sosyal grubu millet yapan onun kendine has kültürüdür. Kürtlerin ayrılığından bahsedenler ise Kürtler"in ayrı bir kültürü olduğunu yazmaktan ileri gidememişlerdir. Bu nedenle sadece Kürtlerin ayrı kültürü var diyerek işi geçiştirmektedirler. Diğer taraftan sadece dilden hareket edersek mesela İngilizce konuşan bütün halkların bir millet olduğunu ifade etmek zorunda kalırız ki, bunu bilimsel çalışma yapan hiçbir insan kabul etmez. Bu örneği ortak dil konuşup da ayrı ayrı milletler için de ifade edebiliriz. Irki anlamda ne Türkçülük ne de Kürtçülük mümkündür. Bu yüzdendir ki Gökaip yıllar önce "Türküm diyen herkes Türktür ve ırk atlarda aranır demiştir. Ancak bir millette saf olmamak şartıyla hakim bir soydan bahsedilebilir. Fakat kültürü şekillendiren insanların fiziki yapıları olmayıp onların zihniyetleridir. Bu zihniyet ise geçmişten kaynaklanarak her zaman değişmeyle beraber günümüze ve geleceğimize şekil veren kültür kodlarının ifade ediliş tarzıdır.
Sonuç olarak: Herkes başını iki elinin arasına alıp, sonra damarlarındaki kanın ne kadar saf olduğunu düşünmeli ve saf kanın yukarıda da ifade ettiğim gibi, Gökalp"in deyişiyle atlarda aranması gerektiğini unutmamalıdır. Diğer yandan sadece dili esas alırsak ülkemizde Arap asıllı olup ta Süryanice, Kurmaçca ve Türkçe konuşan vatandaşlarımızı ve Osmanlıyı kuran Urfa"daki Karakeçili aşireti ile Bilecik, Ceyhan ya da Ankara"daki Karakeçili aşiretlerini hangi milletten sayacağız?
Herkes şunu iyi bilmelidir ki çok farklı soylardan (Biz o kadar, ayrı olduğumuza inanmıyoruz.) da olsak yüzyıllarca aynı kültür dairesinde bulunmuş ve o daire içinde yoğrularak nasıl dün beraber kardeşçe yaşamış isek bundan sonra da istemesek de beraber yaşamaya mecburuz.
Çünkü bu birlik ne sadece soy, ne dil, ne de şekli bir birliktir. Bu birliktelik bir kültür ve kader birliğidir; ve bu ülkede Türküm diyen herkes Türk olup gereken yasal haklara sahiptir. Buna inanmayanlar ise Gökalp"in deyişiyle soyca Türk olsa da başkasındandır. Başkaları ise istedikleri ülkede yaşama haklarına sahip olup istedikleri yere gidebilirler. Ancak, Türkiye Cumhuriyeti, hiçbir bilimsel temeli olmayan fikirlere dayanarak üniter yapısını bozmak isteyenlerin görüşlerine yeşil ışık yakamaz.