"Alevilerin Sesi" Aralik
Alevilerin Sesi dergisinde S. 72 de söyle cümleler gecmekte:
„In letzter Zeit habe ich den Eindruck, dass sich das Alevitsein im wesentlichen darauf beschränkt, bei Begegnungen sich schwerpunktmäßig darüber zu definieren, was man im Gegensatz zu den Sunniten nicht ist...
...Ich sehe die Gefahr, dass manche alevitische Funktionäre sich und ihren Glauben für politische Zwecke instrumentalisieren lassen...
In letzter Zeit beobachte ich, dass sich manche Aleviten als die Guten und Gerechten und die anderen (Sunniten) als die Schlechten darstellen...“
Ve böyle devam etmekte. Yani anlayacagin Elazizlim veya BayKihak veya Kihak, sen kendi tepkiselliginin kurbanisin. Tepkisel karaktere sahip kisilikler kendilerini elestirenlere saldirirlar, onlarin düsüncelerini camurla sivamaya kalkisirlar. Tutmasa bile izi kalir düsüncesiyle. Sana hak vermeyen herkes senin gözünde yanlis yoldadir vesapitmistir. Bunlar icinde kendi cevrendeki insanlarda olsa öylesindir. Cünkü insan piskolojisi genel itibariyla degismiyor. Merhum Üstad Necip Fazil Kisakürek’in sözleriyle bitirmek istiyorum: “Zamani kokutanlar mürteci diyor bana/ Yükseldik saniyorlar alcaldikca taban.
|