![]() |
ISINSU vatanhaini degil
Onu vatan haini olarak nitelediremezsin. Bilakis senden cok vatanini seviyor!!!
Vatanini seven insan, o ülkenin sadece artilarini degil eksilerinide göz önünde bulundurur. Zaten o ülkenin ilerlemesini, kalkinmasini istiyorsa, o eksileri tesbit edip onlara care bulmalidir. ISINSU arkadasimiz ise bu eksileri tesbit etmistir. |
Turk_Völker
TurkVolker
<a href="redirect.jsp?url=http://home.arcor.de/engin.senli/deutsch/tuerkvoelker_heute.htm http://www.globaldefence.net/index.htm?http://www.globaldefence.net/deutsch/eurasien/eura.htm " target="_blank">http://home.arcor.de/engin.senli/deutsch/tuerkvoelker_heute.htm http://www.globaldefence.net/index.htm?http://www.globaldefence.net/deutsch/eurasien/eura.htm </a> |
das was du hier lumlallst hat immer
noch nichts mit diesem Thema zu tun.
|
eeeeeeee
bi pohda yapmamistir.
yani bunu degistirmeye. isterse bi basbakani arasinda fikirlerini söylesin. |
o.T.
basbakana söylese ne olacak, o TR yi cökertmeye dünden hazir!
|
yuuuuuuuh
erdogandan iyi basbakan gördünmü?
adam inflationu sap diye durdurdu. der türkei geht es mittlerweile wieder gut. die leute haben wieder kaufkraft. und es wird von jahr zu jahr besser. erdoganin yaptigini hic bir basbakan yapmadi. tabiki daha schulreforma sira gelmed. ama yakinda oradada bi seyler degisecek |
sorry.. da hast du auch recht..
OTDU z.B. ist soweit ich weiss.. sehr wohl und sehr gut in Amerika "anerkannt"..
Ich habe mich falsch ausgedrückt... Mit europäischem Standard meinte bzw. wollte ich nur sagen, das man nur an diesen Unis eine eine gute "Ausbildung" bekommt.. |
Vatan haini ..
ne demek oldugunu bilmedigin icin.. seni hic kale almiyorum....
|
hallo
ich denke, dass sie überhaupt keine Ahnung hat.. Vatanhaini olmak cok baska birsey .. sanirim karistiriyor.. kale almamak gerekir.. :D
|
vatandas nuri
<a href="redirect.jsp?url=http://www.milliyet.com.tr/2005/08/26/yazar/gunes.htm
interessant..." target="_blank">http://www.milliyet.com.tr/2005/08/26/yazar/gunes.htm interessant...</a> eınfach mal durchlesen lg nilı |
2. versuch vatandas nuri
Vatandaş Nuri, hep haklarından bahseder: Ülkede demokrasi sorunu vardır, özgürlükler sınırlandırılmıştır, insan hakları yeterli değildir, vs. vs. hiç bitmez. Nuri bey hep şikâyetçidir! Ancak kimse de vatandaş Nuri"ye sorumluluklarını anımsatmaz... Oysa bizi insan yapan özgürlüklerimiz olsa bile, bizi yurttaş yapan da toplumsal sorumluluklarımızdır.
Hiç unutmam, İngiltere"de öğrenciyken yurdun karşısında bir telefon kulübesi bozuktu ve her gün Türkiye"yi beleşe arıyorduk. İngiliz bir arkadaşıma konuyu açtığımda, kendi evini de beleşe arayacağına, arızaya haber vermemiz gerektiğini söylemişti. Çünkü doğrusu, toplumsal sorumluluğu olan davranış oydu. Ülkemizde kaçak elektrik kullanımı çok yüksek. Yüzde 28"den daha aşağılara çekildiği için geçenlerde enerji bakanımız memnuniyetini ifade ediyordu. Kaçak elektrik kullanımının nedeni malum; gecekondulardaki yoksulluk nedeniyle beleşe elektrik kullanma. Ya bu arada yoksul olmadan kaçak elektrik kullananlar? Elektriği beleşe kullanınca sanki yoksulluk ortadan kalkıyor mu? Hayır. Ama sadece yoksullar mı kaçak elektrik kullanan? Birçok inşaat, ya da fabrika sahibi bile kaçak elektrik kullanıyor. Kamunun hizmetlerinden beleşe yararlanmayı bir tarafa bırakalım. Medya, toplumu eğitme konusunda ne denli duyarlı. Televizyon kanalları abur cubur programlarla ülkemizde abur cubur bir toplumsal anlayış yaratmadı mı? Ucuz mankenlerle şarkıcı bozuntularını ana haberlere alan bir anlayış yerleşti. Bu da elbette toplumsal sorumsuzluk. Vatandaş Nuri, kaldırımların bozukluğundan şikâyet eder. Ama arabasını kaldırımın üstüne çekmekten hiç hicap duymaz. Önünde durup trafiği sıkıştıran arabaya basar küfrü, bir işi olup yolda durduğunda ise arkadakinin kornasına "çatladın mı be adam!" der. Vatandaş Nuri devlete hep kızar. Sokaklar pistir, yollar bozuktur, hastaneler yetersizdir. Çocuğunu yollayacak ne doğru dürüst bir okul bulabilir, ne de doğru dürüst öğretmen. Ancak vergi zamanı geldi mi, vatandaş Nuri bu işlerin hepsinin vergilerle yapılabileceğini unutur. Sanki para gökten yağacak ve hizmetlerin hepsi oradan sağlanacak. Vatandaş Nuri aslan kesilir ve başlar yine devlete bağırıp çağırmaya. Elbette bir vatandaş olarak bize verilmiş hakları savunmamız gerekiyor. Özgürlüğü olmayan bir insan olabilir mi? Kölelik olur. Ancak bizi toplum içinde vatandaş yapan sorumluluklarımızı da unutmamalıyız. Daha uygar bir yaşantı için yurttaşlık sorumluluklarımızı yerine getirmeliyiz. Ama daha mutlu olmanın sırrını da unutmayalım, hoşgörü ve gelecekle ilgili iyimserlik. Vatandaş Nuri"ye herhalde bunları sık sık hatırlatmak gerekiyor. |
Biliyorum yoksa yazmazdim
Sen bizim vatani kötülemekten baska birsey yapmiyorsun.
Du bist bestimmt der Typ von Mensch der auch bei Deutschen unser Vaterland schlecht macht. Vor solchen leuten wie Dir habe ich nur eine starke Abneigung |
Ich bin ein er
und nicht Sie bitte!!!!!!!!!!
|
o.T.
sayin Nilufar,
Cok güzel bir yazi!!! evet biz TÜRKLER olarak gercekten cok duyarli olmamiz gerekiyor ama bu duyarlilik gökten inemez. Duyarlilik dedigimiz kavram insanin karakterine oturmus olan bir özelliktir. Yani sonradan kazanilmasi imkansiz degil ama güctür. Onun icin en güzeli ve en kolayi buözelligi bastan karakterimize oturtmaktir. Hatta bir adim geri gidersek eger, bu vazifeyi aileler üstlenmelidirler diye düsünüyorum. Duyarli olmak demek bir nevi sorumluluk üstlenmek demektir ve bunu cocuklara kücük yasta asilamak gerekir. Ama bunu yapa bilmek icin ise neredeyse bir egitimci bir piskolog kadar bilgiye sahip olmak lazim. Buda demek oluyorki: aileler öncelikle kendi egitim seviyelerini yükseltmeleri gerekiyor. Ha nasil üniversiteye (bu kelimenin türkcesi: evrenkent) giderekmi ? Hayir!!! Gitseler güzel ama illaki kültürlü olmak icin evrenkente gitmek gerekmiyor!!! Insanlar kendilerini kitaplarla cok rahatlikla ilerlete bilirler ve bu sekilde insanlarin ufku acilacak ve olaylara bakis acilari degisecektir, duyarlilik ve sorumluluk konusundada tabi!!! selamlar |
helal bencede
sana tamamen katiliyorum. Önemli olan baskalranin yazdigi kitaplari ezberleyip, icerigini makina gibi geri vermek degil. Önemli olan o kitabin icerigini yeni fikirlerle süsleyip yeni bir ürün ortaya sürmektir. Bunu TR yapmiyor ve de sürünüyo iste!!!
|
Sizi gibi vatandaslari
dilim dilim dogramak lazim
Für Euch sollte man die Grenzen Türkeis geschlossen halten. Was seid Ihr, die die Türkei so kritisiert und verabscheut. Ich kenne genug Profs ärzte Bauings.Architekten die in der Trükei studiert haben und auf der ganzen Welt lehren. Sicherlich könnt Ihr Affen, die in einem Land leben wo studieren ganz einfach ist noch nichtmal einen Realschulabschluss nachweisen. Ihr seid nur lächerlich!!!!!! |
würde ich nicht unbedingt behaupten
ich war drei jahre in der türkei auf der schule und habe lise abgeschlossen.
dass das system in der türkei besser ist,würde ich nicht unbedingt sagen. zu einem funktionierenden bildungssystem gehört nicht nur,dass einem schüler nur fleiss abverlangt wird. in drei jahren oberstufe türkei habe ich in jedem semester osmanische geschichte durchgenommen;klar ist es wichtig,seine eigene geschichte zu kennen,aber man darf nicht vergessen,dass die weltgeschichte nicht bnur aus den osmanen besteht. um ein weiteres beispiel zu nennen: literataur.es werden nur alt-osmanische gedichte durchgenommen,von denen 70% der wörter aus dem arabischen kommt.kein mensch im unterricht versteht das.das wird durchgenommen,vom lehrer erklärt,und man sollte dieses gedicht auswendig lernen.die bedeutensten werke der weltliterataur kommen aber eindeutig nicht von den osmanen. es gibt noch einen haufen solcher beispiele. |
warum..?
Ich habe mein Lehrer gefragt ob man mit Abi nun in der Türkei studieren kann. Er sagte mir dass ich trotz Abi den ÖSS etc. Test machen muss, natürlich auch erfolgreich abschneiden.
Wird somit ein Test mit 3 Jahre Abitur gleich gelegt? Ich verstehe dass nicht, ich seh da kein System drinne. ich wäre sehr dankbar wenn mir da jmd weiterhelfen würde. Nur wenn ich mit meinem Abitur in Deutschland ein semester studiere, bin ich fähig in der Türkei weiter zu studieren und das dann logischer weise ohne irgendein Test. Ist der Wertstatus des Tests und des jahre langen Abiturs gleich gesetzt? M. f. G. |
Und ich habe eine Abneigung
vor derer, die zu feige sind ihre Fehler einzugestehen!
Vor Feiglingen, die blind irgendwem und irgendwas einfach folgen, ohne zu hinterfragen und selbst seine eigene Gedanken darüber zu machen, ob es richtig oder falsch ist! Meistens sind es die elenden Faschisten, die so drauf sind! |
eine kleine hilfe
dein lehrer hatte vollkommen recht. du muss zu erst den öss gut abschneiden um durch deine punktzahl in eine liste von uni´s aufgenommen zu werden. hier in deutschland hast du eher eine chance in deinem wunsch bereich zu studieren. aber eine frage habe ich an dich. wieso machst du dein studium hier nicht fertig und baust dein abschluß mit einem master in der türkei auf? wegen dem wechsel nach beginn eines studiums würde ich mich an deiner stelle mich mal im konsulat oder direkt an einer türkischen uni informieren. einige studenten die ein semester in der türkei studiert haben, sind nach deutschland gewechselt. ich denke mal das es auch andersrum auch geht. aber wie schon gesagt, frag direkt nach. liebe grüße bihter
|
lustig
komisch das ausgerechnet wir über den türkischen bildungsystem diskutieren, wo vor unserer haustür die bildung auch nicht so besonders rosig ist. vorallem das ausländische schüler nicht so richtig gefördert werden.
zum thema türkei: ich bin selber studentin und habe/hatte schwierigkeiten in den mathefächern. die türkischen master studenten haben mir in mathe geholfen, in dem sie mir es logisch und auf einer einfachen art erklärt haben wie welche aufgaben gelöst werden. wo doch unsere prof. den rechenweg wissen wollen. die haben ein größeres wissen in vielen bereichen als wir. mein papa ist selber früher türkischer literatur lehrer an einem "Lise" gewesen. ich bin ihm in manchen dingen dankbar das er mir das beigebracht hat. durch ihn verstehe ich auch mal manche türkische prof. wenn sie das altosmanische türkisch, wo 70% arabisch drin ist, in ihrer allgemeinen sprache gebrauchen. ich frage euch wer von uns kann schon gut türkisch sprechen geschweigeden schreiben? wir fallen immer in der türkei auf. bevor wir ein urteil über ein bildungsystem, was wir nicht kennen uns aufregen, müssen wir zusehen, dass wir hier unseren kinder eine vernünftige bildung geben. denn wir leben hier und nicht in der türkei. und ich denke schon das die schüler in der türkei, für ihren jungen alter, viel mehr auf den kasten haben als ein schüler im gleichen alter in deutschland. würde mich freuen wenn ich mal ne tolle antwort von euch bekomme. |
Neyse agzimi bozmim
faschist maschict sana ne?
Und ich hasse Leute die Vorurteile haben. Und einer davon bist Du!!!!!!!! |
Ich gebe Dir zu 100% recht
denn ohne dieses Bildungssystem durchlebt zu haben sollte man nicht anfangen zu kritisieren.
Ich danke Dir für diesen Beitrag. Es ist beruhigend solche in Deutschland lebenden landleute, wie Du es bist, zu haben. |
Tabii ki agzini bozmayacaksin!
Ben bozdummu ki sende bozasin?
Welche Vorurteile soll ich denn haben - vorallem Dir gegenüber? |
Wenn das kein Vorurteil ist:
Meistens sind es die elenden Faschisten, die so drauf sind!
WAS DANN?????? |
Wieso, stimmt das denn nicht?
Meinst Du, die türkischen Faschos sind klüger als die deutschen Faschos?
Oder findest Du die rechtseingestellten Skinheads in Deutschland, die die Ausländer hassen und bei Gelegenheit auch angreifen, besonders klug, vorbildhaft und ehrwürdig? Wenn Du es nicht tust, sie zu verehren, was macht denn dann die türkischen Faschos besser als die deutschen Faschos? Wer zu allem euphorisch "Ja & Amen" sagt, was das eigene Vaterland tut und verlangt, ohne erkennen zu wollen, was richtig und was falsch ist, ist nunmal ein elender Faschist! Was bitte ist denn hier dran vorurteilhaft ...? Und wenn Du ISINSU kritisierst und sie damit beschimpfen willst, sie sei eine Vaterlandsverräterin, nur weil sie die Schwachstellen und Fehler im türkischen Bildungssystem aufgezählt hat, dann kannst Du doch auch nur ein Faschist sein, der sofort jemanden angreift, ohne zu überlegen, ob da was dran sein könnte. Oder ...? Und nur, weil man das eigene Land kritisiert, heißt es nicht, das man es nicht mögen würde. So denken nur Dummköpfe! Und Du bist doch keiner, oder? |
olduuuuu
simdi ben politkaci degilim diye politikayla alakali fikirlerimi söyleyemeyecegim öylemi?
Biz suan fikirleri tartisiyoruz, bu forumada fikri olan herkes katila bilir. Ben simdi TR de talebe degilim diye konusmayacagim öylemi??? Asil bu sacma!!! zaten disaridan olaylara baktigin zaman cogu olaylari daha objektif degerlendirme gibi bir avantajin var, ve buda problemlere cözüm bulma acisindan cok önemlidir. Egitim seviyeme gelince: ben bilgisayar mühendisligi okuyorum ve fazlasiyla TR den gelen talebelerle kontagim var. Zaten bende bu tecrübelere dayanarak konusuyorum. eminimki ülkemi senden daha cok seviyorumdur, en azindan sorunlariyla ilgileniyorum ama sen bunlari daha cok gözardi ederek görmemezlikten geliyorsun. Senin gibi insanlarin (bak benim terbiyem musade etmedigi icin sana maymun diyemiyorum!!!) ülkesine bir faydasida olmaz. Tam olarak bir yan gelip yatan tüketiciyi temsil ediyorsun. Ülkeni savunuyorsun ama simdiye kadar bir kelime Türkce yazmadin. Sana soruyorum dilini bilmedigin bir ülkeyi nasil savunursun??? Senin egitim seviyene gelince... senin seviyene düsersem konusuruz:-) selam |
folgender Grund
Erstmal bedanke ich mich für deine antwort.
Nun der Grund warum ich rüber will, ist , dass ich hier einfach weg möchte. Deshalb die recherchen. Nun wie man weiss söylemekle olmuyor, herseyi ayarladim bile ich glaubnicht das es jetzt noch in zurück gibt. Liebe Grüße Nordish by Nature |
o.T.
sana bol sans dilerim. umarim istedigini hayatinda gerceklestirirsin
|
o.T.
Filay forum notunu kimi yazdigini söylersen sevinirim. eger bana yazdiysan sana seve seve yanit vere bilirim. cünkü forumda benim yazim da almanca.
seviye sözcügüne alindim. bana ise eger benim sana yoluyacagim yanita seviyeli bir yanit beklerim. cünkü o yazi kimin seviyesi düsük kimin kisi yüksek belli edecek. benim icin belli ama bence türk halkimizda görsün. saygilarimla |
o.T.
selam hentbolcu,
sözüme yanlis kisi alinmis. sözüm sana yönelik degildi. Sözüm diger sahisadir.seviyesiz kelimesinide ona kullandim. Bir insanla, bir bayana nasil konusulmasi gerektigini bilmiyor, maalesef. Ben sizin almanca yazmanizdan rahatsiz olmuyorum, kesinlikle. Eger vatanimiza, milletimize bagliysak eger, o milletin dilini bilmek bizim üzerimize vazifedir diye düsünüyorum. Bak hentbolcu, evli olup olmadigini bilmiyorum, tahminim degilsin. Eger bir gün böyle birsey düsünüyorsan, cocuguna ana dilini güzel bir sekilde ögretmelisin, tabi bildigin diger dilleride ama ana diline öncelik vermemiz gerekir. Cocuklarin karsisina cat pat bir türkceyle cikamayiz!!! Kesinlikle sözlerime alinma, ben sana dostca yaklasarak olayi izah etmeye calisiyorum. saygilar Filay |
filay
ben evli degilim. ama benim icin kendi dilim cok önemli. ben türkiyede okudum ve bütün alman karnelerimde ana dili türkcedir yaziyor. ben suan sokakta dolasan türkmanca konusan kisilere kiziyorum. ne ana dilini nede yasadiklari ülkenin dilini konusa biliyorlar. okulda onlara pek destek cikmiyor. ailelerinde kabahati cok büyük. senin dedigin gibi benim cocugum olursa eger mutlaka türkce ögrenecek. ama ben bu forumda sadece bir konuya deyinmek istiyorum. almanyada yasayan türkler türkiyedeki egitim sistemine karisacaklarina, burdaki egitim sistemine karsi birseyler yapsin. cünkü burda egitim bayagi düsüyor ve velilerden hic bir tepki gelmiyor. bunlari secimden sonraki degisim geldiginde anliyacaksiniz.
Sevgilerimle ve saygimla |
Dostum türkische Naionalisten
kannste nicht mit Skinheads vergleich bzw. auf die gleiche Stufe stellen.
Hast Du schon mal tr. natios beim Randalieren bzw. Schlägereien gesehn? Gibt es sowas in den Medien. Alparslan Türkes hatte immer gesagt unsere Waffen sind unsere Stifte und daran halten wir uns. Wir gehen nicht wie andere auf die Straßen und versuchen die Leute mit Gewalt einzuschüchtern. Du mußt noch viel lernen, sehr viel. Isinsu habe ich kritiesiert weil sie abwerten über unser Land gesprochen hat. Viele reden über ein bildungssystem was sie gar nicht gesehen haben. daher sollte man vorsichtig mit kritik sein. ich weiß 100% dass deútsche Ingenieure nicht mehr zu den besten der welt zählen. Die Dipl.-ing.´s in der Türkei haben uns schon längst überholt. Mit uns meine ich leute die hier an einer deutschen uni Ingenieurwesen studiert und abgeschlossen haben. ich rede aus Erfahrungen und nicht aus Schätzungen!!!!!!! |
Yorum yok
Gbni oku!
|
Kritik angekommen...
Aber ich liebe mein Land!!! Ich habe 1 Jahr in der Türkei studiert und weiss auch wovon ich rede...
Ach mir ist noch etwas eingefallen... TR de her 2 yilda bir "af" cikiyor.. D.h.Schüler, Studenten usw. die ihren Prüfungsanspruch verloren haben, können dann noch ihren Abschluss nachholen.. Gut, oder schlecht??? :) Ich denke du solltest nicht nur die handvoll guten Ing. sehen, sondern die ganze TR.. ! Ich liebe mein Land und werde ab Januar in der TR arbeiten... ! |
Es ging mir vielmehr darum, Dir zeigen
zu wollen, dass jemand, der sein Land liebt, aber das Bildungssystem dieses Landes fehlerhaft und nicht gut findet, kein Vaterlandsverräter unbedingt sein muss!
Das mit den Skinheads war nur ein kleines Beispiel, wie Rechte halt drauf sind: dass sie blind irgendwelchen Ideologien folgen, ohne zu hinterfragen! Mag sein, dass die TR-Faschos sich ein wenig von ihnen unterscheiden, aber das war auch nicht das Thema, dass Du jetzt fast nur darauf eigegangen warst und Deine Argumentation primär darauf aufgebaut hast, "mein Freund"! Und wie Du inzwischen wohl mitbekommen hast, wurde der ursprüngliche Beitrag auch von jemandem geschrieben, der ebenfalls weiß, wovon er schreibt: Dieser Mensch hat ebenfalls "aus Erfahrungen" geschrieben! :-) |
In der Türkei arbeiten wollen
aber das eigene land in Deutschland schlecht machen. Genau solche leute hat die Türkei gerne.
|
Ein wenig ist gut
eigentlich gibt es vom Verhalten her zwischen deutschen Nazis und den Linksradikalen in der Türkei kein Unterschied.
Beide versuche mit gewalt Ihre Meinung durchzusetzen. Du gehörst auch denen an so wie ich es Deiner Wortwahl nehmen kann |
Komm, verdreh das Ganze jetzt nicht!
Wann und wo habe ich denn versucht, meine Meinung "mit Gewalt" durchsetzen zu wollen?
Welche "Wortwahl" denn, mein Freund? Wo genau habe ich eine Wortwahl benutzt, die Gewalt äußert? Fehlen Dir jetzt plötzlich die Argumente? Oder hast Du einfach nur Angst vor meiner Schreibweise bekommen, dass Du jetzt das Wort "Gewalt" verwendest, mein Freund? Du bist echt lustig! :-) Du bist das beste Beispiel dessen, was ich die ganze Zeit versucht habe zu erklären: Du erkennst nichts, begreifst nichts, greifst blind alles an, was sich gegen Dein "Vaterland" äußert - oder sich auch nur so anhört -, und bist dazu noch feige zuzugeben, dass andere recht haben könnten. Damit meine ich nicht mich selbst, sondern ISINSU, die Dir ja auch noch erklärt hat, dass ihre Meinung auf ihre Erfahrung zurück zu führen ist. Wenn einer, dann bist Du derjenige, der hier mit Gewalt versucht, die Dinge so zurecht zu biegen, dass es seiner Meinung entspricht! So, und jetzt habe ich auch keinen Bock mehr, Dir noch weiterhin zu schreiben - es hat keinen Sinn. Du kannst zwar Lesen und Schreiben, aber mit dem Verstehen hast Du noch sehr große Schwierigkeiten, mein Freund! Übe Dich darin und komme in einem Jahr wieder, um weiter zu diskutieren - um qualifiziert weiter diskutieren zu können! Ciao, mein Freund ... :-) |
Dummkopf! War ja klar, dass so eine
Antwort von Dir kommen wird.
|
Alle Zeitangaben in WEZ +2. Es ist jetzt 20:36 Uhr. |