Einzelnen Beitrag anzeigen
  #34  
Alt 26.09.2014, 20:26
Benutzerbild von Lara_
Lara_ Lara_ ist offline
Erfahrener Benutzer
 
Registriert seit: 11.04.2012
Beiträge: 1.469
Standard

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/...89&oe=54856B19

Türk kadınına İslam adıyla yobazlar tarafından dayatılan kara çarşafın kökeni; Uzun yıllardır tartışılagelen, özellikle son yıllarda gündemden düşmeyen, siyasi çekişmelerin vazgeçilmez parçası olan kara çarşaf nereden geliyor? Kökeni neresi, nereden gelmiştir, kim tarafından yasaklanmıştır? Gerçekten biliyor muyuz? İslâmiyet'e mâl edilmek istenen ve İslâm dinine giydirilmek istenen kara çarşaf'ın kökeni!.. Muteber kaynaklarda ne Hazreti Muhammed'in hanımlarının, ne de Eshab-ı kiramın hanımlarının çarşaf giydiklerine dair bir vesika (kayıt) yoktur.
Din kitaplarında da kadına nafaka olarak verilmesi gereken elbiseler bildirilmiş, hiç birisinde çarşaftan bahsedilmemiştir.

Peki çarşaf Türkiye'ye ne zaman girdi? Çarşaf Türkiye'ye Tanzimat döneminde hacca gidenler tarafından, İranlılardan alınmak suretiyle getirilmiştir. Önceleri pek tutulmayan, hatta bid'at denilen çarşaf, 1870'te yaygınlaşmıştır. Daha sonra II. Abdülhamid han, 4 Ramazan 1309 (2 Nisan
1892) tarihli bir emirname ile çarşaf giyilmesini yasaklamıştır. (İslam Ansiklopedisi Diyanet Vakfı) 1913'de Balkan muhacirleri, Rumeli'nde Yahudi ve Ortodoks kadınlarının giydikleri siyah çarşaf ile gelmişlerdi. Zamanla bu İstanbul'a yayıldı. (Osmanlı Tarih Deyimleri Sözlüğü)

Her samimi Müslüman İslam’ın 5 şartı olduğunu bilir. Bunlar, Kelime-i şehadet getirmek, Namaz kılmak, Zekât vermek, Hacca gitmek ve Oruç tutmaktır. Din sömürüsü yapanlar ise bu şartlara bir de türbanı eklediler. Oysa ne şartlar arasında ne de Kur’an’da türban türünden bir örtü yoktur.

Türban konusunda çok yazıldı. Söylenenleri tekrar etmeden, eksik kaldığını düşündüğüm birkaç ayrıntı aktaracağım.

DİN SÖMÜRÜCÜLERİNE DİN DERSİ

Örtünme konusu Kur’an’da, Ahzab Suresi’nin 59’uncu Ayeti ve Nur Suresi’nin 31 ve 60’ıncı ayetlerinde geçmektedir.

Kur’an’da geçen "Hımar' kelimesi 'Baş örtmek' anlamına değil, sadece 'örtmek' anlamına gelmektedir. Başörtüsü demek için "örtmek" yani "hımar" kelimesinin yanına "baş" yani "re's" kelimesinin 'gelmesi gerekmektedir. Böylelikle ortaya hımarü-re's' yani ‘başörtüsü’ çıkacaktır. Oysa ne ayette ne de Kur’an’ın hiçbir yerinde 'hımarü-re's' diye bir tanımlama yoktur.

Arapçada, kadınların başlarına örttükleri örtünün özel bir adı vardır. Bu da ‘mikna’ ve ‘nasıfy’dır. Din sömürücüleri Kur’an’ın herhangi bir yerinde ‘mikna’ ya da ‘nasıfy’ kelimelerinin geçtiğini gösterebilirler mi?

Arzu Bozkurt