Einzelnen Beitrag anzeigen
  #32242  
Alt 14.03.2007, 13:21
Benutzerbild von kiyamx
kiyamx kiyamx ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Islam daveti ve müslümanlar-2-

Islamin en büyük dinamizmi ; Emri bil maruf nehyi anil münker

Islam, hayattir.

Hayatin karsiligi ise fizyolojik manada ölümdür.

Bir taraftan hayat, diger tarafta ölüm !

Biri var olmamizin yegane sebebi, digeri yok olmanin adi.

Bu gercegi Kuran bize söyle ifade ediyor :

ENFÂL SÛRESİ(24)
Ey iman edenler! Size hayat verecek şeylere sizi çağırdığı zaman, Allah"ın ve Resûlü"nün çağrısına uyun ve bilin ki, Allah kişi ile kalbi arasına girer. Yine bilin ki, onun huzurunda toplanacaksınız. Yaradilisimizin ve hayatta olmamizin tek bir sebebi vardir. O da kulluk ve Allaha ibadet etmektirIbadet ise ALLAH i yüceltmek, hayatimizi onun emir ve nehiylerine göre düzenlemektir



ZÂRİYÂT SÛRESİ(56)
Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.

Enfal suresinde „HAYAT“ olarak vasiflandirilan sey islamdir. O her ayetinde insana hayat vermekte ve onu canli kilmaktadir. Kurandan uzak olanlarin hali bir ölü gibidir, ki her yaptiklari is onlari hüsrana ve yok olmaya götürür.

NEML SÛRESİ(80)
Şüphesiz sen ölülere duyuramazsın. Arkalarına dönüp kaçarlarken sağırlara da çağrıyı duyuramazsın


Elbette Allah(cc) in ISLAM i hayat olarak tasvir etmesi taesadüfi degildir. ISLAM in uygulanmasi insanlara, topluma ve devlete tam anlamiyla hayat verir, onlari zararlardan korur ve ihtiyaclarini fitratina uygun bir sekilde karsilar.

Konumuza dönelim :

Emri bil maruf nehyi anil münker Islamin hayatta kalabilmesi icin olmazsa olmazlarin basinda gelir.

Ayattte gecen DAVAT lafzi tipki NASIHAT gibi Emri bil mauf nehyi anil münkerin diger bir ifadeleridir.

Islama davet etmek, iyiligi emredip kötülükten vazgecirmek en büyük farzlardan biridir.

Ancak onun sayesinde Islam canli kalir, hayatta gecerliligini korur ve kötülükler bertrafa edilir.

ÂL-İ İMRÂN SÛRESİ(104)
Sizden, hayra çağıran, iyiliği emreden ve kötülükten men eden bir topluluk bulunsun. İşte kurtuluşa erenler onlardır.

Burda hayirdan murat ISLAM dir, iylik ALLAH in iyi, kötülükte ALLAH in kötü olarak bize bildirdikleridir. Yoksa kisilerin anlayisina özgü iyilik ve kötülük anlayisi degildir.

Bu konuda Resulullah (sav) in su hadis i serifi de bu farzin ehemmiyetini anlamak acisindan cok vurucudur:

„Ya iyiligi emreder kötülükten nehyedersiniz, ya da ALLAH(cc) yaptiginiz dualari kabul etmez „

Peki Emri bil maruf nehyi anil münker neleri kapsar ?

Iste önemli olan soru budur.

Burda misal olarak ickiyi vermek istiyorum.

Icki Kuradnda haram kilinmistir.

MÂİDE SÛRESİ(9
Ey iman edenler! (Aklı örten) içki (ve benzeri şeyler), kumar, dikili taşlar ve fal okları ancak, şeytan işi birer pisliktir. Onlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.

Simdi bir müslüman ickiye karsi nasil hareket etmeli ve bunun boyutu ne olmalidir ?

Icki icen bir insana rastladigi zaman onu bundan nehyetmesi ve Allaha kulluga davet etmesi gerekir. Emri bil maruf nehyi anil münker bunu gerektirir.

Fakat is bununla da bitmez. Zira Resulullah Bir haram görüldügünde onun fiilen engellenmesini, buna gücü yetmiyorsa diliyle nehyetmesini, buna da muktedir degil ise bugzetmesini ve ordan ayrilmasini emrediyor. Resulullahin hayati buna canli bir örnektir.

Esas olan bu haramin engellenmesidir ki bunun karsisindaki engellerin kaldirilmasi da buna dahil oldugu gibi, bu haram a sebep olan unsurlarda buna dahildir.

Bu farzi yeruine getiren bir müslüman sadece icki icen kisiyi engellemekle degil, ayni zamanda bu duruma sebep olan, üreten ve bu üretimi mesrulastiran sisteme karsi da harekete gecmelidir.

Toplumda haramlarin hakim olmasi ve islamin söz sahibi yapilmamasi yönetimle alakli bir meseledir ve asil cibanin basi bu yönetim ve sistemdir.

Hal böyle olunca Davetci icki icen birine davet görevini yerine getirirken daha fazlasiyla bu istenmeyen durumlarin kaynagi olan KÜFÜR SISTEMINI izale etmesi daha elzem ve öncelikli bir davet calismasi olur.

Iste böylelikle kendimizi Küfürle bir catisma ortaminda buluruz. Tipki Resulullah ve sahabesi gibi.

Ve yine böylelikle davet calismamiz feri ve tali bir calisma olmaktan cikip siyasi bir calisma olur.

Halki muhatap aldigi gibi, yöneticileri ve sistemi de muhatap alir ve tüm toplumdaki bozulmalarin hakim olan sistemden kaynaklandigini, korundugunu bilir.

O halde müslümanlarin en öncelikli gayesi hakim olan küfür sistemlerini yikmak ve yerine Insanlarin HAYAT bulacagi Islam Nizamini yerlestirmek olmalidir. Tali cözümlerle ugrasmak ve siyasi boyutta calismamak, batakligi kurutmadan sinek avina cikmaya benzer ki asla gayeyi tahakkuk ettiremez.

Siyasi bir calismanin nasil olacagi konusu da ayri bir konudur.

Fakat burda kastimiz asla ve asla mesru devletlerin catisi altinda bir parti kurmak veya onlara katilmak suretiyle calismak degildir !!

Zira bu, Küfürle hükmetmeyi gerektirir ki bu da haramdir.

s.a