Sinirsiz kadin almak
Sinirsiz kadin alma özgürlügü
Muhammed"in kisisel çikarlari için yazdigi ayetlerin en önemlilerinden biri de, Ahzab Suresindedir: "Ey Peygamber! Mehirlerini verdigin hanimlarini, Allah"in sana ganimet olarak verdigi cariyelerini, amcanin, halanin, dayinin, teyzenin seninle beraber göç eden kizlarini sana helal kildik. Bir de peygamber kendisiyle evlenmek istedigi taktirde, kendisini peygambere hibe eden mümin kadini, diger müminlere degil, sirf sana mahsus olmak üzere helal kildik." (Ahzab 50) Muhammed, bu ayetle hem kendisine sinirsiz kadinla evlenme hakki vermis, hem de yine diger Müslümanlara zorunlu kilinan "baslik verme" usulünden kendisini muaf tutmustur.
Kadin sirası
Muhammed, çok karisi oldugu için; karilari arasinda kiskançlik olmamasi için onlarla cinsel iliskilerini siraya koymustu. Fakat bu durumdan da pek memnun degildi. Çünkü karilari içinde yasli olanlar oldugu gibi, bazi esleriyle de, daha fazla birlikte olmak istiyordu. Muhammed"in her istegi oldugunda geldigi gibi, bu durumda da bir vahiy geldi ve Muhammed"in cinsel iliskilerini düzene koydu: "Ey Muhammed! Karilarindan diledigini geri birakabilir, diledigini öne alabilirsin..." (Ahzab 51) Muhammed"in ayet yazmadaki keyfiliginde, Kuran"a aile içi iliskileri tasiyacak kadar ileri gitmesi; karisi Ayse"nin de dikkatini çeker ve Islam"in en önemli hadis kaynaklarindan ögrendigimize göre, su sözü söyler: "Görüyorum ki senin efendi Tanrin, senin hevani (arzu, cinsel istek) yerine getirmek için kosuyor." (Buhari/Müslim/Ibn Mace/Ibn Hanbel).
Oruç zamani cinsellik
Kuran"da Tanri"yi saglikli karar veremeyen, fikir degistiren bir varlik gibi gösteren çeliskilerin kaynagi da aslinda Muhammed"in saglikli karar verememesidir.
Muhammed, ilk basta oruç zamaninda cinsel iliskiyi kisitlamisti. Fakat Müslümanlarin birçogu bu yasaga uyamadilar. Bunun üzerine Muhammed su ayeti yazdi: "...Allah sizin nefislerinize güvenemeyeceginizi biliyordu. Bu sebeple sizi affetti. Artik kadinlariniza yaklasabilirsiniz..." (Bakara 187).
Zeynep
Zeynep
Muhammed"in kendi çikarlari dogrultusunda yazdigi ayetlere en önemli örnek, evlatligi Zeyd"in karisi Zeynep"e asik oldugu zaman yazdigi ayetlerdir. Islamiyet öncesinde, kisi ile evlatligi arasindaki iliski, ana-baba-ogul gibiydi (günümüzde çagdas ülkelerde de oldugu gibi) Muhammed yazdigi bu ayetle bu anlayisi da degistirmistir. Olayi kisaca aktaralim:
Zeyd, Muhammed"in evlatligidir. Muhammed bir gün, Zeyd"i görmek için evine gider. Zeyd evde yoktur. Onun yerine karisi Zeynep"le karsilasir ve hemen asik olur.(Taberi gibi tefsirciler, o sirada Zeynep"in çiplak oldugunu, Muhammed"in bu yüzden asik oldugunu belirtirler) Bunu ögrenen Zeyd, hemen Muhammed"e gidip karisindan ayrilmak istedigini söyler. Zeyd"in karisindan bir sikayeti yoktur ama Peygamberin asik oldugu kadinla da evli kalmayi da dogru bulmamaktadir. Muhammed bu öneriyi reddeder. Bunun bir nedeni, Muhammed"in evlatliginin karisina göz koymasinin, bir yuvayi yikmasinin dogru olmadigini bilmesidir. Diger bir sebebi ise, Zeyd"in Arap geleneklerine göre Muhammed"in oglu sayilmasidir. Yani Zeynep gelinidir... Muhammed öneriyi reddeder ama bir taraftan da Zeynep"i çok istemektedir. Bunun üzerine,(her zaman oldugu gibi!) kurtarici ayet geliverir: "Ey Muhammed! Allah"in nimet verdigi ve senin de nimetlendirdigin kimseye, "Esini birakma, Allah"tan sakin diyor, Allah"in açiga vuracagi seyi içinde sakliyordun. Oysa Allah"tan sakinman daha dogruydu. Sonunda Zeyd esiyle ilgisini kestiginde onu seninle evlendirdik ki, evlatliklari esiyle ilgisini kestiginde onlarla evlenmek konusunda müminlere bir sorumluluk olmadigi bilinsin." (Ahzab 37) Muhammed, Tanri emrini yerine getirdigini, kendisinde bir suç olmadigini da ifade edebilmek için bir de su ayeti yazar: "Peygamberin Allah tarafindan emrolunani yapmasindan dolayi peygambere hiçbir vebal yoktur..." (Ahzab 38).
Muhammed"in isin içinden nasil kolaylikla siyrildigi görülüyor. Isi "ilahi iradeye" döken Muhammed, hem çevrenin tepkisinden kurtuluyor, hem de istedigine ulasmis oluyor. Üstelik, Zeynep"le evlenme gerekçesi olarak, da tamamen saçma bir iddia atiyor ortaya: "...onu seninle evlendirdik ki, evlatlar esleriyle iliskilerini kestiginde onlarla evlenmenin helal oldugu bilinsin!" Sanki böyle bir kural koymak için Kuran"a ayet yazmak yetmezmis gibi! Gerçekten de, bu kurali uygulamaya koymak için Muhammed ile Zeynep"in evlenmesine hiç gerek yoktur. Hatta, bir yuvayi yiktigi için çok yanlis bir davranistir bu... Diyanet vakfi yayinlari da bu durumdan rahatsiz olmus olsa gerek ki, ayetin altina açiklama yapmak zorunda hissetmisler kendilerini. Söyle diyorlar: "...Muhammed Zeynep"e asik olmamisti. Muhammed"in içinde sakladigi sey, ona asik oldugu degil, Tanri tarafindan Zeynep"le evlendirilecegi gerçegiydi. Bunu Zeyd"e söylemiyordu." Burada, Muhammed"in örnek olsun diye Zeynep"le evlendirilmesi saçmaligina deginmemis. Bunun yaninda, bir de Muhammed"in Zeyd"e önceden bildigi bir gerçegi söylemedigini, aksine "esini birakma" dedigini ögreniyoruz. Yani yalan söyledigini... Diyanet Vakfi bunu peygamberine yakistiriyor mu, yoksa bir yorum hatasina mi düsülmüs bilemiyoruz ama biz bir peygambere bunu hiç yakistiramadik.
Bu olayla ilgili yazilan tek ayet de bu degildir. Evlilik olayi gerçeklestikten sonra, halk; "Muhammed kendi oglunun karisiyla evlendi" seklinde konusmaya baslamistir. Bu olay üzerine Muhammed; eski ve son derece güzel bir gelenek olan evlatliklarin gerçek evlat gibi sayilmalarini öngören gelenegi kaldirmistir. Bunun yerine Kuran"a, evlatliklarin gerçek evlat gibi görülmesini yasaklayan Ahzab Suresi 4-5. Ayetleri yazmistir. Bununla da yetinmeyen Muhammed, "...Muhammed içinizden hiçbir erkegin babasi degildir." diyen Ahzab 40"i da yazarak isi tamamen saglama almistir. Bu karar, hicretin 5.yilinda, yani Müslümanligin 15.yilinda gelmistir. Böyle bir gelenegi degistirmek için Allah tam 15 yil beklemis, sonra da tam Muhammed"in isine yarayacagi bir dönemde degistirmistir.
Zina/Kolye olayi
Kolye olayı
Bu konuda en güzel örneklerden biri de Ayse"nin ünlü kolye olayidir. Olaya baska bir bölümde ayrintilariyla degindigimiz için, hatirlatmakla yetinelim:
Mustalikogullari"na yapilan bir gece baskinindan dönülürken, kervan bir yerde geçici bir süre konaklar. Muhammed"in karisi Ayse, tam kervan hareket edecekken; kolyesini kaybettigini fark eder ve aramaya baslar. Bu sirada kervan Ayse"nin yoklugundan habersiz bir sekilde hareket eder. Ayse geri döndügünde kimseyi bulamaz, bir süre orada bekler, sonra da arkadan gelen Safvan ile karsilasir ve onunla beraber kervana yetisir. Bu durum büyük dedikodulara yol açar. Insanlar, Ayse"nin Muhammed"i aldattigini iddia etmektedirler. Muhammed, bundan emin olmadigi için Ayse"yi sorgular ve "Eger dogru söylüyorsan Allah seni temize çikartacaktir" der. Her zaman Muhammed"in imdadina yetisen vahiy bir türlü gelmemektedir. Herkes de bu vahyi beklemektedir. Uzunca bir süre sonra,(Islam kaynaklari, bu sürenin 1 ay oldugunu aktarirlar) yani Muhammed her seyden emin olunca, beklenen vahiy gelir (Nur suresi 11-20.ayetler) ve Ayse"yi temize çikartir. (Sahih-i Buhari) Bu ayetlerde, Muhammed"in kirginligi açikça görülür. Bu sirada, Muhammed"in; karisini temize çikartmak için "zina durumunu ispatlamak için dört tanik gereklidir." (Nur 13) türünden anlamsiz bir kural koymus olmasi da dikkat çekicidir. Ayse"nin zina yaptigi iddialarini geçersiz kilmak için koyuldugu açik olan bu kural, pratikte uygulanamaz. Birisini zina yaparken gören birinin gidip 4 tanik bulmasi mümkün degildir.
|