Einzelnen Beitrag anzeigen
  #24217  
Alt 14.09.2005, 15:33
Benutzerbild von xbaburx
xbaburx xbaburx ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard anladıkların anlayısın kadardır.

dalga gecmek için hatta sırf bu yuzden tasarlanmıs bir tartısma izlenimi uyandıran danısıklı dögüs gibi görünen örneklerini kaale alıp da cevap vermeye vaktim yok dedim.yok sinek de yok biri böyle demiş de.yazdıgın hadisler mevzu izlenimi uyandırmıyor değil.mevzu hadis vardır dediğimde sözüne gelmiş olmuyorum.en basından dediğim su:hadis ilmi sahabeden sonra gelen neslin yalan hadislerin cok fazla yayılması ve islamın yayılması neticesinde genislleyen cografya ve artan nufus sebebiyle peygamberi tanımak isteyen insanların fazlalığı ortaya cıkan ayrısmalar neticesinde hetorodokslasmaya karsı duyulan tepki nedeniyle sunnete dayalı bir dini hayatın korunması adına dasi ilmi 150 yıl gibi bir surec de dogup gelişmiş ve cok saglam tetkiklerle inceleme ve tasnifler de bulunmustur.gercekten durusat bir sekilde inceleme zahmetine girenler hadis ilminin nedenli titiz davrandıgını görur.söyledigin sözleri de ciddiye alacak değilim yok bu mevzumu bak burda ne diyor bak b u buharide geciyor.bana ne git hadis alimine sor arastırsın incelesin söylesin.

halil hz ibrahimin lakabıdır.habib de peygamberin.peygamber efendimizin bu konudaki hadisinde bir suphe yoktur.istedigin kadar zırvala.sen dedin diye mevzu olacak değil.ya da senin mursitlerin ve yandasların dedi diye.eger br peygamber ne hakla kendisine habiblik makamı verir dersen peygamberliği bilmiyorsun demektir.Allahın sevgili kulu olmak diye bir sey varken en sevgili kulu olmak nerden acayip oluor.edip efendinin elçilik ilanını oturtabilmesi için ilkönce peygamberi yerinden etmesi gerek.attıgı yaygaralar da tutacak gibi değildir.

bu konuda sahih bir hadis metninden esinlenerek ortaya konan nat ı seriflerde ki mevlut de bunlardan biridir habib kelimesinin sıkca kullanılması cok normaldir.istediğin kadar zırvala.yok efendim Allah sevgili edinmiş.senin yaptıgın peygamberin kendisine iftira etmek ten öte bi zatihi Allaha yapılmıs bir hakaret oluyor.cunku halil edinen habib de edinir.Allah bir kuluna habiblik mertebesi lutfetmisse bas egilir.yavs bu nasıl olurmus beya bu yalandır kesin demek terbiyesizliktir.

simdi ben sana bu hadisin sahih oldugunu dört koldan ispatlasam bu ispat sekli hadis ilminin verileri ısıgında olacagı için alay edeceksin.dediğin gibi sen dedin diye mevzu olmaz. o kadar.

diger mesele yani Allahın isminin yanında peygamberin anılması ve bazı seyhlerin Allah sevgisine daldım peygamberi bıraktım lafları insanı sirke bile götürür.DUNYADA PEYGAMBERDEN USTUN İNSAN PEYGAMBERDEN İYİ MUKEMMEL MUSLUMAN ALLAH DOSTU ALLAHI SEVEN VE ONA İTAAT EDEN ONA YAKIN KİMSE YOKTUR.Allah itaat etmenin yolu peygamberi sevmek ve ona itaat etmekten gecer.PEYGAMBERSİZ DİREK TEGET ARACISIZ ALLAH ULASMAK DİYE BİR SEY YOKTUR.peygamberin ustunde bir konum sevdalısı olmak peygamberi dıslamak seytanın vesvesesinden öte bir sey değildir.Allah insanlarla peygamberler aracılıgı ile konusurlar.ve onlara peygamberlerin diliyle hitap ederler.peygamberler yerle arsı ala arasında kapı görevi görürler.insanlar peygambere itaat eettikleri ölcüde Allah itaat etmiş olurlar.eger peygamber yeryuzunde değilse onun ögrettiği dısında herhangi bir yol belirleme ve geliştirme diye bir sey sözkonısı değildir.böyle bir iddiası olanlar hetorodokslasmıs sapık fırkalar haline gelmiş olurlar.

musevilik musa peygamberin isevilik de isa peygamberin dinidir.muhammedilik yani islam da muhammed peygamberin dini.kimse muhammed as asıp da Alla ondan da yakın olamaz.lafı uzatmanın geregi yok.ister inan ister inanma.rasul size neyi verirse alın neyden sakındırırsa uzak durun diyen Allahu teaala.senin sözün de ne olaki.