Einzelnen Beitrag anzeigen
  #24089  
Alt 10.09.2005, 21:49
unknown
 
Beiträge: n/a
Standard BABUR !..

peygamberin sunnetiyle araplıgı karısıtırıp insanların peygamberden koparılması tuzagına dusmus oldugunu söyleyebilirim.SUNNETEİ REDDEDEN BİRİSİNE yok su söyle yok bu böyle diyemem.arap yasam tarzı peygamber zamanında bile İBRAHİM PEYGAMBERİN SUNNETİNİ bilincli ya da bilincsiz kirlenmiş yada bir kısmı tertemiz zaten yasıyordu.peygamberde bu sunnetin uzerine kendi sunnetini yani hayat tarzını ortaya koymustur.musluman olan herkes bu anlayısla pek de ayırt etmeden sunnetin tum sekli özelliklerini de oldugu gibi kabul ediyorlar.burda bir kavmi tutuculuk gözetimediğinden sunnet herseyiyle kabul edildiği için tum bu sekiller islam ulkelerinin tamamın ayayılmıstır.kötü mü olmusutur hayır aksine cok da iyi olmustur.toplumsal bir bilinc butunluk ve sureklilik olusmustur.


**

Sevgili Babur;
Resul insanliga Din olarak Kuran i emanet etti.Baska türlüsünü yapmak Zaten nübüvvetine aykiri olurdu.Ne varki sonradan bu emanetin yanina SII cevreler " Ehlibeyt " diye Sünniler de " SÜNNET " diye yedek iki kaynak eklediler.Böylece allah in elcisinin Allah dan alarak insanliga emanet etmek borcunda oldugu " ZAMAN ÜSTÜ KAYNAK " ücüncü siraya düsürüldü.

Ben bu iki beseri kaynagi Kuran mertebesine cikaran Görüsleri KURAN DISI bularak RED ediyorum.

Sasmaz ve degismez kaynagi Ilavelerle üc e cikarmak Kuran in yiktigi " TESLIS " ( Ücleme ) inancini yapay yollarla Tevhid Dinine sokmaktan baska bir sey degildir.

Kuran Bir degil bir cok yerde " Allah bir tek ilahtir diyor ve emrediyor:

ÜCTÜR DEMEYIN !..(Nahl,22;Hac,34;Saffat ,4 ;Nisa ,171 )

eklenenlerin ILAH olmadigini böyle bir niyetle ekleme yapilmadigini söylemek Cözüm getirmiyor.

Bu Noktada belirleyici olan eklenenlere hangi degerlerin yüklendigi,hangi islevlerin verildigidir.

Eger siz Islam adina Kuran a verdiginiz yetkkiyi Sünnet e ehlibeyt e veriyorsaniz Onlari Allah in yetkileriyle donatiyorsunuz demektir ki Bunun tevil edilmez anlami onlarin ILAHLASTIRILDIGIDIR !,..Nitekim bu Ilahlastirmanin Halk arasindaki belirisleriyle her gün yüzyüzeyiz.

Sünnet konusundaki Yozlastirmalara Her degindiginizde hemen su sözü duyarsiniz )

" Peygambersiz DIN olur mu ? Kuran ile püeygamber i birbirinden ayirmayin "

Bu sözün birinci kismi elbette dogrudur " Peygambersiz din olmaz "

Ama ikinci kismi,bu dogruya alet ederek TEVHID disi bir SAPIKLIGIN sergilenisidir.

Allah ile Peygamberi birbirinden ayirmamak allah i beser seviyesine indirmektir.Yahut da peygamber i Ilah Mertebesine cikartmaktir ki bunlarin ikiside SIRKTIR !..

Allah ile peygamber elbette birbirinden ayrilacaktir. ve Bunu yapmak TEVHID in en hayati geregidir.

bu yapilacagina göre allah a ait olanla Peygamber e ait olanin ayrilmasi sarttir.

" AYRILMAZ " der ve ikisine ayni yetkileri ve dokunulmazliklari isnat edersek Allah in Allahligi Kagit üzerinde kalir,Hayata yön veren ise 2 ORTAKLIK DINI " olur.

Simdi Allah a ait olanla peygamber e ait olani birbirine karistiran ve " HADIS " adiyla sahnelenen su KURAN disi TEVHID DISI sözlere bakalim:

Ümmetimin fesada ugradigi bir zamanda benim sünnetime sarilana yüz sehit sevabi verilir ( elbani ;el-Ahadis ez-zaifa 1/497 )

Bu söz esas alinirsa sunu söylemek gerekiyor:
" FESADI ALLAH -KURAN ÖNLEYEMIYOR "

Fesad söz konusu oldugun da allah degil egrisi dogrusuna karismis Sünnet kurumu öne cikariliyor.Kuran in tebligcisi ve sözlerinin yazilmasina karsi cikan yasaklayan ve yazilan sözleri imha ettirebn peygamber teblig ettigi kitabi ikinci siraya itiyor.. Bu mümkün mü ?..

sevgili babur;
Son sözü Kura a söyletmek kayit ve sartiyla Rivayetlere elbette yer verir onlardan elbette yararlaniriz.Tarihi ve Mirasi neden yok sayalim ?..

Ama icine yalanin ve uydurmanin karistigina kusku olmayan Mirasin Allah in kitabiyla celisen kisimlarini-tesbitlerini devre disi birakmak bizim IMAN ve INSANLIK borcumuzdur.

O halde bize Öngörülen rivayetlerin bir kismini alip bir kismini atmak keyfi bir uygulama degildir. Kuran i denetim mevkiine koymanin verdigi kacinilmaz sonuctur.

Biz Rivayetlerin ve sünnetin Bir kismini alir bir kismini atariz.cünkü biz rivayetleri diger degerlendirme yollarini Kullandiktan sonra en nihayet Kuran a Arz ederiz.
Onun onay verdiklerini alir kullanir ve basimizin üzerinde tasiriz.
Onay vermediklerini ise cöpe atariz.
boiz Tevhidi bu bakis acisi ile su iki sözün Peygamber e ait olacagindan kusku duymuyoruz.Cünkü Bu sözler tarih kritigi yaninda KURAN tarafindan da Onaylaniyor:

**ben aranizda oldugum sürece Bana itaat edin. size Allah in kitabina sarilmanizi öneriyorum.Onun helalini helal,Haramini Haram bilin **

**

**Aranizda oldugum sürece beni dinleyin ve bana itaat edin.Ben aranizdan alindiktan sonra ise size allah in kitabina sarilmanizi öneriyorum Onun helalini helal,haramini haram bilin ( elbani;e--Ahadis es SAHIHA 3/358-360 )

Sevgiler sunarim

selam ve dua ile

Ps. Göz zinasi hakkin da yanit verecegim

deginmedigim Paragraflarda sana hak veriyorum