simge ve sekilleri cok dar cercevede
degerlendiriyorsun.örtünme simgedir.ama yuzlerce ortunme cesidi vardır.arap örtüsü yok acem fistanı yaygarası koparmak yaygara yoluyla laf atlatmak tan öeteye gecmiyor.diger yakasımlarının da hasılı böyle bir tarzda ortaya cıkmıs olması bu acıklamanın onları da kapasaması lafı uzatmamam anlamına geliyor.hint de örtünüyomus esma da.ya o sırada manastırda hristiyan rahiplerle haham karıları da örtünüyor.örtü simge olarak musluman kadının ruhbanlıgıyla değil özgürlüğüyle alakalıdr.daha öncede acıkladım bu bahsi.peki simdi neden rahibe teresa göge cıkartılırken basortulu bir kadın alasagı ediliyor.nedeni bence su.rahibe ruhbandır.toplumsal bir sınıf ve toplumun dısında ruhaniliğe yönelmiş bir insandır.musluman kadınsa her haliyle TOPLUMUN İÇİNDE ÖZGÜR KİMLİĞİYLE SAYGINLIK VE ASLET UYANDIRAN bir yapıya sahiptir(tabi hakkını verenlerden bahsediyorum)
cami simge değil se kilise de değil dir.hac neyi temsil eder.hipeki hilal.namaz kılan birini gören herkes onun musluman oldugunu anlamıyor mu?peki minare görüp de ezan duyan bir insan buranın cami oldugunu hemen anlamıyor mu?simgelerin kendileriyle devsiririldigi alındıgı sekle burundurulup hayat verildigi kaynakları karıstırma.tamam kuran temeldir.islamın en temel simgesidir.temel simgeler diger tum simgelerin de dogurucusu varedicisidir.
arap gelenegi tairi fransız ihtilalinden sonra yayılan ırkcı millliyetcilik akımlarının tesiriyle devsirtilmiş bir retoriktir.tamam arapların yasadıgı islamla turklerin yada farsların yasadıgı islam arasında bazı kucuk sekil ayrılıkları olsa da seklin butunu ve zaten özü bakımından hicbir ayrılık yoktur.ümmet olmak kişilerin yerel sekillerini kaybetmeleri demek değildir.he islama aykırı ters dusen ya da supheli görülen tum sekil ve simgeler terkedilir.öyle de olması gerekir.
peygamberin sunnetiyle araplıgı karısıtırıp insanların peygamberden koparılması tuzagına dusmus oldugunu söyleyebilirim.SUNNETEİ REDDEDEN BİRİSİNE yok su söyle yok bu böyle diyemem.arap yasam tarzı peygamber zamanında bile İBRAHİM PEYGAMBERİN SUNNETİNİ bilincli ya da bilincsiz kirlenmiş yada bir kısmı tertemiz zaten yasıyordu.peygamberde bu sunnetin uzerine kendi sunnetini yani hayat tarzını ortaya koymustur.musluman olan herkes bu anlayısla pek de ayırt etmeden sunnetin tum sekli özelliklerini de oldugu gibi kabul ediyorlar.burda bir kavmi tutuculuk gözetimediğinden sunnet herseyiyle kabul edildiği için tum bu sekiller islam ulkelerinin tamamın ayayılmıstır.kötü mü olmusutur hayır aksine cok da iyi olmustur.toplumsal bir bilinc butunluk ve sureklilik olusmustur.
bahsini ettigin arapcılık saplantısı ORYANTALİSTLERİN (SARKİYATCI)ayrısmacı ulus anlayıslarına göre dogu dinlerini tasnif ederken takındıkları tavrın sonuclarının bilimsel diye yutturlması ve yaydırılması sonucu zihn,ne atılmıs bilimum solucancıklardır.beynini kemirip durur.butunlugu yakalayamaz göremez sayıklar durursun.
1400 yılın son 150 yılının yaygara bilimiminin sonuclarıdır senin söylediklerin.islamın ve muslumanların böyel bir problemi yoktur.problem oldugunu söyleyenler işte bu sekilde batılılastırılmıs zonbileştirilmiş zihin sahiplerinden baskası değildir.
|