Einzelnen Beitrag anzeigen
  #21897  
Alt 26.07.2005, 16:58
unknown
 
Beiträge: n/a
Standard I -C ) Boyaci satanist e selam :o)

Bu Tez;
Hallac-i MANSUR
GAZALI
AYNULKUDDAT HAMADANI
IKBAL
MEVLANA
RUZBIHAN BAKI gibi insanlarin tezi dir.

Bunlarin yola ciktigi kaynak ise:
Abdullah Ibn ABBAS yani asrisaadet in en büyük kuran yorumcusudur.

Hallac dan 300 yil önce yasayan Ibn Abbas in IBLIS görüsü Hallac in sahsinda Sairene bir acilimidir.

Bakin AYNULKUDDAT HAMADANI Bu düsünceleri acikladigi icin 33 yasinda derisi yüzülerek katledildi.
Ders verdigi medresenin girisine astilar cesedini daha sonra üzerine yag dökerek yakildi.

Bu konuyu islememek istemistim Güven arkadasin cekincesi üzerine ama madem sorunu imandan cikma asamasina getirdiniz bir kac satir yazmak durumundayim.

ASK,idda ve erdiriciligin iki temsilcisi vardir:

Hz.MUHAMMED
IBLIS
Gercege varmak icin bu ikisini rehber edinmek gerekir.Rehber edinmek,Mutlaka uymayi gerektirmez.Kendisine uyulmamasi gerektigini bize anlatan kisi veya güc de REHBERDIR.Tabii birincisi keyifli bir rehber olurken ikincisi zorluklara SIKINTILARA dayanmayi gerektiren bir rehberdir.

Seytan in böyle suclanmasinin nedeni belki de budur !

Islam dininde IBLIS MUHAMMED in karsiti olan ilkenin SEMBOLÜDÜR.

Gercegin,CEMALINDE tecellisi MUHAMMED MUSTAFA dir ki O:
Biz seni alemlere Rahmet olman disinda bir sey icin yaratmadik ( Enbiya,107 ) ayetinde ortaya konmustur.

Ayni gercegin CELAL ( Cirkinlik,kahir,istirap ) tecellisi Iblis de vucut bulmaktadir ki o:

( Lanetim kiyamet ününe kadar senin üstündedir ) Ayetinde ortaya konmustur.

Ayni gercek Iblis de delalet,HzMUHAMMED de Rahmet ve Hidayet seklinde tecelli etmektedir.Bu ikisi gercegin varligi ve islevselligi icin kacinilmazdir

Bunlarin birini iyi ötekini kötü ilan etmek izim KISIR bakisimizin bir sonucudur.

Tanrisal ASKIN bütünlügü Hz.MUHAMMED ve Iblis in birlikte düsünülmesiyle ele gecer.Onlar cift kutuplu gercegi karsilikli uclaridir.;Biri ötekisiz düsünülemez.

Ezelden ebede Tüm olus ve erisler Nur ve nar ile gerceklesir.Muhammed in Nuru Iblis in Nari.

Iblis - Muhammed Iliskisi dertle deva iliskisine benzer.Tekamül icin bu ikiside gereklidir.
IBLIS den dertlenen
MUSTAFA da Deva bulur.

Bu bu sekilde devam eder gider.

Iblis KÜFRÜ,MUSTAFA IMANI temsil eder.

Küfür ile Iman da birbirine Muhtactir.

Küfür fenayi Ölümlülügü
IMAN bekayi Sonsuzlugu temsil eder. ve fena olan BEKA anlasilamaz.

Yaratici tek olduguna göre ISIK ve IMAN gibi KARANLIK ve SAPIKLIK da TANRI nin Mahlukudur.Bu mahluklardan biri HIDAYET ( MUHAMMED e ),Ötekisi DELALET ( Iblis e ) Havale edilmistir.

Yani Muhammed te Iblisde Allah in verdigi görevi yapmaktadir.

Bu Islam Düsünürlerinin Hareket noktasi sudur:
Allah in isimleri Zitlik ilkesine göre düzenlenmis isimlerdir.Bu isimlerin her bi kendisinin ZITTI - karsiti ile bilinir.

Bu isimlerin varlik ve olust CEMAL ve LUTUF ifade edenlerini Hz.MUHAMMED.
CELAL ve KAHIR ifade edenlerini IBLIS temsil etmektedir.

O halde IBLIS de MUHAMMED kadar gereklidir.

Bu noktada insanin durumuda diger varliklardan cok farklidir.
Diger varliklarin her biri görev yapmak icin sartlanmistir.Insan ise Özgürlügünü kullanmak icin sartlanmistir.

Onun icin secme Imkan ve Yetisi insan icin bir tür mecburiyettir.

Her varlik yaratilistan mecbur ve mahkum edilmistir.Insanda yaratilistidan özgür secme hakkini kullanmaya mecburdur.
Su icin söndürmek
Ates icin yakmak nasil onlarin dogasiysa Insanin dogasida ÖZGÜRLÜKTÜR!.
Insan bunun icin sorumludur !
ürettigi isleri kendisi yarattigi icin DEGIL !

O halde Iblis de,tipki MUSTAFA gibi Allah in iradesine uygun olarak görevini yapiyor.

Bu görevin Karanlik ve SAPIKLIK kutbunda olmasi Iblis i görev yapmayan yaratik durumuna düsürüp Allah in Iradesi disina cikarmaz.


Tam Bu noktada KURANSAL gercegi IFADEYE koyalim:

Kuran da Allah in yani göklerin ve yerin NUR u olan ( NUR,35 ) ISIGIN isim-sifatlari yani esmaül Hüsna 99 dur ( Tamlama seklindekileri de sayasak )

Kuran da göklerin ve yerin karanligi karicisi olan seytan in adi da 99 dur.88 yerde Seytan 11 yerde IBLIS.

Bir baska ürpertici gercekde sudur:
Melek kelimesi de 88 yerde gecmektedir Kuran da.
Melekler Allah in kendilerine emrettigi konularda asla isyan etmezler.Emrolani yerine getirirler.

Seytan ise RAHMAN in karanlik ilkesini isletmekte görev yapan emir erleridir.

Ve Kuran da bu iki prensip arasinda 88 e 88 bir esitlik olduguna Dikkat cekmistir.

Yani yaratilisi özgürlükle esitlenmis olan insan bu esit gücte olan iki merkezin ortasindadir.

KENDI SECIMI ILE BU YANA YA DA ÖTEKI YANA GIDECEKTIR !!

Sonuc olarak tartismasiz olan sudur:

Tanrisal plandan bakilginda bir ikilik YOKTUR !

TEK ALLAH tek YARATICI esastir. Isik ve karanlik kuvvetleri onun emrinde onun planina uygun olarak hareket etmektedir.

Insan in farki kendisine Isik ya da Karanlik kutubunda yer verilmek yerine,Secim Karakteri verilmis olmasidir.Insani sorumlu kilan ÖZGÜRLÜK ve serbest SECIM firsatidir.

Bu baglamda Materyalist akadaslarina Kötü olani yani Cinayet Hirsizlik veya benzeri gibi Kötülükleri Kader e ve Allah a Isnat etmelerinin yaniti da verilmis oluyor.
Yani Allah kimseye Zulüm etmiyor zulüm eden yine insanlar hemde özgür secim haklarini kullanarak.

Bu kadar yeterli mi bacim bilemiyorum..

Iman konusunda:

Iblis in kafir oldugu hakkinda süphe yoktur.

Allah in Adem de Ruhu ...
Seytan da Ise LANETI vardir. Yani ikisinde de Allah dan
bir sey vardir.

Seytan Allah in CELALI dir.

H.Muhammed Söyle Buyuruyor:

Allah benim isigimi kendi IZZETINDEN NUR dan,IBLIS in isigini ise yine kendi IZZETININ NAR indan yaratmistir !!


Allah meleklere SECDE edin emni verirken,Görünmeyen alemin derinliklerinden IBLIS e:

Benden baskasina SECDE etmeyin seklinde IRADE etmistir.

Allah in Iradesi ne Kimse Karsi duramaz !..

Bilmem Bundan süpheye düsen Iman dan Cikar mi ?

Seytan in Isyani Allah in iradesi ile gerceklesmistir.

Hoscakalin