| 
				 Islam Devleti Bir Ütopya Deyildir. 
 İSLAMİ  DEVLET  BİR ÜTOPYA DEĞİLDİR
 İslam şeriatına ( kurallarına ) göre yönetilen ve ideal devlet modelini hayata tatbik eden dönemler tarih .çerisinde hep var olmuştur.
 
 İslami devlet bir ütopya , ideal ,hayal değil , tarih sahnesinde yer almış bir realite, hakikat ,gerçekler manzumesidir.Komünizm gibi tarihte hiç gerçekleşmemiş hayali bir dünya sistemi değildir islam dünya görüşü.
 
 Tarihte Hz. Resul , Hz. Ebu bekir , Hz. ömer, Hz ömer b. Abdülaziz dönemlerinde ayrıca Selçuklu ve Osmanlı"ların belli dönemlerinde ideal İslam devleti , idealler dünyasından realiteler dünyasına geçmiş ve hayat ile yoğrularak dünyada uygulanabilirliğini ve üstünlüğünü ispat etmiştir.
 
 Bir devlet başkanı , bir Cumhurbaşkanı düşünün ki halkla olan  toplantısında halka eliyle sırası ile su dağıtıyor( Hz. Resul).Bir devlet başkanı ki  halkı gece denetliyor ;aç-susuz bulunca kendi sırtında çuvalla un - yiyecek taşıyıp kapıya dek taşıp  teslim  ediyor , ayrıca değil rüşveti , "Fırat"taki ( devletin sınırındaki ) bir  koyunu bile düşünebilen bir ideal devlet adamı ( Hz. Ömer) .
 
 Bunu  hangi halkçı (sosyalist ) lider  yapmıştır ?
 
 Bir yönetici düşünün ki yanlış verdiği bir karar sonucu haksız olarak cezalandırılan gayrimüslim bir mimarın hakkını  İslam devletini kadısının koruyup padişah hakkında kısas kararı verip aynı cezayı padişah hakkında da verir de mimarın kendi hakkından feragat etmesi ile padişah kısas"tan kurtulur ( Fatih sultan Mehmet ). Dinin peygamberi bir hüküm için ; " kızım bile olsa ona da aynı cezayı verirdim " diye dedirtecek bir adalet anlayışı...BUNLARDAN  DAHA BÜYÜK " HUKUK"UN ÜSTÜNLÜĞÜNE , BAĞIMSIZ YARGIYA DELİL OLABİLİR Mİ... ? NEREDE UYGULANMIŞTIR !
 
 Bir toplum düşünün ; Avrupalı bir gezgin para kesesini limanda düşürüp bazı paralarının da denize düştüğü anda halkın paraları toplamaya başladığını hatta denize daldığını görünce  " paralarım çalınıyor ." diye telaşlanırken , denize dalanlar dahil herkesin düşen paraları toplayıp kendisine getirdiğini , paralarının tamam olduğunu ,denizde bile kaybolunmasına izin verilmeden kendisine teslim edildiğine  şahit olduğu bir toplum,
 
 Sadakaların  meydandaki  bir çukurda toplanıp ihtiyacı olan kişilerin rencide olmadan geceleyin  ihtiyacı kadarını alıp geri kalanı bıraktıkları ,
 
 Zeka özürlülerini musiki ile iyileştiren , hizmetçilerin kırabileceği vazo,tabak ...gibi eşyaların malzemelerini karşılıksız ödemek üzere kurulmuş vakıfların olduğu , kışın göç edemeyen kuşlar için vakıfların  oluşturulduğu , Hıristiyan halkın " kardinallerin  külahı  yerine Müslümanların  sarığını tercih edecek" kadar özgür ve hümanistçe yaşanılan bir şeriat  toplumu ( Osmanlı) ,...
 
 Ve kapitalistçe yaşayıp , İslam"a bakışları sosyalistçe olan bir toplum...?!
 
 VE YENİ ÖRNEKLERİMİZ; İDEAL İSLAM DEVLETİNDEN,YAŞANAN,UYGULANMIŞ:
 
 Bir Yahudi , Hz. Ali"nin Sıffın yolculuğu sırasında zırhını düşürdüğü  yerde bulur, sahiplenir...Hz. Ali zırhını geri ister ,... sonunda Hz. Ali ile mahkemelik olurlar.Mahkeme başkanı kadı Süreyh"tir.Hz.Ali"ye sorar " şahidin var mı?".Hz ali cevap verir " oğlum ve hizmetçim." kadı " onlar yakının şahitlikleri geçerli olmaz " der....Mahkeme Yahudi lehine sonuçlanır.Halife ile Yahudi"nin davasında mahkeme Yahudi"yi haklı bulmuş, haklife davayı kaybetmiştir.Ama tüm bu gelişmelere Yahudi dayanamaz ve itirafta bulunur " ... bu adalet karşısında direnemiyorum, Müslüman oluyorum ."
 
 Hz. Resul, zekat dağıtır, elindekilerin hepsini tüketir.Sonra biri gelir ve çok ihtiyaç sahibi olduğunu ifade eder.Hz. resul ona " Şehre git, ihtiyaçlarını al, mal senin , borç benimdir." buyururlar.
 Hz. Resul"e o yılın ik olgunlaşan hurmaları getirilir.İkram sırasında Hz. Resul sorar: " idare ettiğim halkım böyle hurma yiyebiliyor mu şu an ?" hayır cevabı üzerine " götürün bunları çocuklara verin , ümmetimin yemediğini yemem, giymediğini giymem . " buyururlar.
 Komutan Halid b. Velid , sefer sırasında sofrasında soğuk su ve yumuşak ekmek görünce ; " kaldırın bunları , bana askerimin yediği kuru ekmek ve sıcak suyu getirin " der.
 
 Hz. Resul , bir toplantı esnasında şöyle buyururlar . " Benim en sevdiğim kimse benden hakkını alandır. " buyururlar.
 
 Hicri 17. sene.Hz. Ömer halife...Hz. Resul"un türbesinin  yanındaki cami ihtiyaç nedeniyle genişletilmek istenir .Çevredeki arsalar para ile satın alınır.Sadece Hz. Abbas arsasını vermek istemez.İş mahkemeye intikal eder.Mahkeme kadısı Übey b. Kab"tır...Sonunda mahkeme kararını verir ." Mescid yapmak için  Mal sahibinin arsası para ile ile bile  olsa zorla alınamaz."Bu sonuçtan sonra Hz. abbas " Ben arsamı hibe ettim " der.kendisine sorulur " neden aşırı fiyatla bile olsa  vermedin de şimdi parasız hibe ediyorsun?" Hz. Abbas cevap verir:" İslam"ın insan haklarına gösterdiği saygıyı dünyaya duyurmak için!..."
 
 Hz. Ömer döneminde Halife olan Ömer gece  teftişlerinin birinde fakir bir adamın çocuğu olduğunu fark eder.Hemen hanımının yanına döner " Yoksul bir adamın yeni doğum yapmış hanımına neler lazım gelir, sen bilirsin " der, ihtiyaçları sırtına çuvalla alır ve  hanımı ile fakir adamın yardımına koşarlar.Çocuk doğar, Hz. Ömer"in hanımı dışarıya seslenir " Ey Mü"minlerin emiri çocuk sağlıklı , merak edecek bir şey yok" fakir adam  yanındaki kişinin halife olduğunu anlayınca ayağa kalkmak ister :"Hiç ayağa kalkmana gerek yok,  " Yöneticinin görevi ihtiyaç sahiplerini tespit edip yardımlarına koşmaktır.Ben görevimi yaptım, geç kalmışsam Allah beni af etsin ." buyurur.Ve ilave eder :" Yoksula görev , devletin görevidir."
 
 Halife Ömer döneminde kıtlık olur....Eslem : " Kıtlık biraz daha devam etseydi yoksullardan önce Hz. Ömer ölebilirdi.Çünkü halktan çok  Ömer yokluğu yaşıyordu ." demektedir .
 
 Kıtlık vaktidir.Hz. Ömer dolaşırken oldukça semirmiş bir deve görür , sahibini sorar.Oğlu Abdullah " benimdir." deyince Hz. Ömer oğluna döner , " bak oğlum bu deve nasıl  semirdi sana anlatayım mı " der ve anlatır :" Bu deve halifenin oğlunundur denip senin devene yedirdiler , otlu yerleri senin devene tahsis ettiler...şimdi bu deveyi al, sat, ana parayı  ayır ,  kârını hemen bana getir , hazineye yatırıp Beytü"l-Mal"e devredelim.çünkü halife unvanı devletindir.Devletin  unvanı ile kazanılan para da devlete aittir.aksi halde nüfuz ticareti yapmış olur, helal malımıza haram karıştırmaktan kurtulamayız, " buyururlar
 
 Hz. Ömer hastalanır." Beytü"l-Mal"dan ( Hazineden ) bal alıp verelim " denir.Halife  itiraz eder :"hazine ortak maldır, izinsiz almak caiz olmaz." der.
 
 Mısır valisi Amr b. As"ın oğlu kendini yarışmada geçen bir kıpti"nin yüzüne kırbaçla vurur.Adam yola çıkar, halife Ömer"i bulur ve durumu anlatır.valinin oğlu çağırılır ve aynı ceza adam tarafından ona da uygulanır .
 
 Übey b. Kaab , Halife Ömer ile mahkemelik olur.mahkeme kadısı Zeyd b. sabit , halifeyi görünce ayağa kalkmak ister,Halife  şöyle   buyurur. " Adalet  hiç kimse için ayağa kalkmaz.Ama herkes  adalete ayağa kalkmalıdır."halife ve halktan biri yan yana   muhakeme olurlar.
 
 Suriye Gassan kabile reisi Cebele"nin  ayağına tavaf esnasında bir köylü yanlışlıkla basar.Cebele bir tokat atar, ...adam Hz. Ömer"e şikayet eder...Hz. Ömer : "  Cebele"nin büyük , Köylünün tokat yiyecek kadar küçük olduğu ne ile belli?..Üstünlük takvadadır." buyururlar.
 
 Halife Ömer  Mısır"a tayin ettiği vali hakkında şikayetler alınca onu geri çağırır.Vali   Bin Ganem  oldukça şişmanlamıştır. Hz. Ömer ona bir sopa verir ve : " Bu  sopayı al, sana lazım olacak bundan sonra hazinenin  koyunlarını otlatacaksın,sana memurluk değil , çobanlık yakışır" der ve ekler : "Senden süt isteyene bedava vereceksin , ama Ömer"in aile efradına  vermeyeceksin..."
 
 Bir devlet memuru halktan birini haksız yere döver.Hz. Ömer"e durum intikal edince, " Sende onu vurduğu kadar kırbaçla " buyurur.Amr b. As " ...memurun itibarı sarsılır.." deyince, Hz. Ömer:" Ben zalimi şu, bu nedenlerle koruyup , mazlumu  uğradığı zulüm ile baş başa bırakamam, kim zulmetmiş ise karşılığını görmeli ki tekrarına cesaret edemesin ." buyururlar....NÜFUZ KULLANANLARA...!
 
 Halife Ömer Abdurrahman b. Avf"dan ödünç para ister .  Abdurrahman b. Avf   şaşırır ve sorar : "...hazine elinin altında..." deyince Hz. Ömer . " Hazine milletin ortak malıdır....ödüncü  ödeyemeden ölürsem bütün bir milletle helalleşmek  zorunda kalırım.Ama senden alırsam ve ödeyemeden ölürsem sadece seninle helalleşmek zorunda kalırım , bu ise göze alınabilecek bir helalleşme olur. " buyururlar.YOLSUZLUK"UN  ZİRVEDE  OLDUĞU TÜRKİYE"YE DUYURULUR!NEDEN BATTIK, HZ. ÖMER"İMİZ YOK !
 
 Hz. Ömer yaşlanır.Oğlunu halife tayin et  diyenlere  Hz.Ömer şu cevabı verir:"  Bir evden bir kurban yeter!"...MAKAM MEVKİ AŞIKLARINA ...!
 
 Hz. Ali akşama kadar hurma ağaçlarından hurma toplar.Akşama doğru devenin üstünde hurma, ipi elinde hizmetçisi Kamber ve Hz. Ali eve doğru yollanırlar.Yolları üzerinde bir fakir el açar  ve  " Allah rızası için ..." diye  yardım ister.Hz. ali Kamber"e döner :"Ne istiyor" , diye sorar.Kamber cevap verir " Hurma " . Hz. ali " ver öyleyse " buyurur.Kamber " Hurma çuvalda " der.Hz. Ali " Çuvalla ver " buyurur.Kamber" Çuval devede " deyince , Hz. Ali " Deveyle ver " buyururlar.Kamber devam diyor " Devenin ipi elimde demekten korktum!...Yoksa beni de deveyle birlikte yoksula vermekte  tereddüt etmeyebilirdi..." BİZDEN İSTEYENE , SONUNDA " VERİN ARABAYLA " DİYEBİLİR MİYİZ...!?NEDEN İDEAL DEVLETİMİZİ KURAMIYORUZ ANLAŞILDI MI ?... NEDEN BİZİZ,  BİZ MÜSLÜMANLAR -IN SAMİMİYETSİZLİĞİ !-
 ŞUNU KENDİMİZE İTİRAF EDELİM : " BEN İSLAM"I YAŞARSAM , İSLAM DÜNYAYA HAKİM OLUR!" KURTARICI SİZSİNİZ !...
 
 Kaynak : Sadr-ı İslam ( Mevlana Şibli) , Aradığımız İslam ( Ahmet Şahin )
 
 
 <a href="redirect.jsp?url=http://www.islamustundur.com/ideal.htm" target="_blank">http://www.islamustundur.com/ideal.htm</a>
 |