Iki kere hatim yapmakla Alim olunmaz
Hay Allah"im, Ahir zamanda yasiyoruz ve Senin emirlerini tartisiyoruz..yaziklar olsun bu ümmete ki birlik olacagimiza, tamamen bölünüyoruz..
Evvela bunu belirtmek istiyorum ki, simdi yasadigimiz zaman Ahir zamani ve bu zamanda bir sürü sahte hocalar, alimler, imamlar var..aynen resulullah saw in buyurdugu gibi. Resulullah saw in bizlere tavsiyesi: Ehli sunnet wel cemaat mezhebten ayrilmayalim. Kuran ve Sünnet kardeslerim, Resulullah saw ve sahabelere dosdogru islami yasamislardir ve onlari örnek alalim lütfen.
Bu zamanda Yasar Nuri Öztürk ve Zekeriya Beyaz gibi zindiklar-münafiklar cikmis ve kendi kafalarina göre ayet yorumu yapiyorlar. Bunlar sapitmislar, cünkü bu sahislar ayetleri inkar ediyorlar ve de ayet yorumlarini degistiriyorlar. Bunlari okursaniz sizin de itikadiniz bozulur ve böyle lüzümsüz tartismalar mevcut olur.
Iki kere hatim yapmakla Alim olunmaz kardesim. Bir ayetin tefisiri icin yillarini harciyan alimler var, biz kim oluyoruz ki bir iki hatim yapmakla kendimizi alim saniyoruz.
Basörtüsü farz, bunun a"si b"si yok kardesim.
"Ey Peygamber sen hanimlarina, kizlarina ve müminlerin hanimlarina de ki: (Ihtiyaclari icin disari cikacaklari zaman) vucutlarini bastan asagi örten carsaf, ferace ve car gibi diş elbiselerden (cilbaab), üzerlerini siki örtsünler."
Ahzab suresi :59.
"Mümin kadinlara da söyle: Gözlerini haram seylere bakmaktan sakinsinlar. Irzlarini korusunlar. Zinetlerini acmasinlar. Bunlardan görünen kismi (yüz,el gibi) müstesna, basörtülerini yakalarinin üstünü (kaplayacak sürette) koysunlar.." Nur suresi:31.
Mehmet Talu hocam ne güzel anlatiyor:
Muhterem mümine kardesim.
Kainatta hic bir varlik gösteremezsiniz ki zarfsiz, kabuksuz ve yapraksiz olsun. O halde sende bir müslime ve mümine bir hanim olarak zarfsiz, kabuksuz ve yapraksiz olamazsin. Olamazsin..Senin zarfin, kabugun ve yapragin da Allah Teala"nin emrettigi örtüdür ki bu emre uymaniz, sizin imaninizin ve hayanizin apacik bir ifadesidir.
Örtünmek, Allah Teala"ya Peygambere, Kurana ve Islama inanan müminler icin mukaddes bir emirdir. Açiklilik ise, Allah Teala"nin bu emrini utanmadan hice saymak ve apacik Isyandir!
Simdi gelelim tekrar Ahzab suresinin 59. ayet i kerimeye: "Ey Peygamber sen hanimlarina, kizlarina ve müminlerin hanimlarina de ki: (Ihtiyaclari icin disari cikacaklari zaman) vucutlarini bastan asagi örten carsaf, ferace ve car gibi diş elbiselerden (cilbaab), üzerlerini siki örtsünler."
Görüldüğü üzere, ayet i kerimede Cilbaab emredilmektedir.
Ayrica ayet i Celilede ki tesettür emri yalniz Peygamber saw"in hanimlarina ve kizlarina degil, Sure i Nur ayetinde oldugu gibi müminlerin kadinlarina dahi tesmil edilmis ve bundan muradin hürre kadinlar oldugu da beyan edilip bildirilmistir. Cünkü müminlerin kadinlarinda asil olan hürriyettir.
Cilbaab: Basörtünün üzerine giyilen bir elbisedir. Bunu: Ibn-i Mesud Ubeyde, Katade, Hasan i Basri, Said b.Cübeyr, Ibrahim Nehai, Atau"l Horasani demistir. Ve yine cilbaab: Bu gün giyilen izar (kesintisiz, bastan ayaga kadar uuzn olan elbise, carsaf) yerindedir.
Islami bir giyinis olabilmesi icin, su sifatlari olmalidir:
1) Kadinin giymis oldugu elbise, avret mahallinin tamamini örtmüs olmalidir.
2) Elbise altindakini gösterecek kadar seffaf, bedenin rengini örtmeyen incecik elbie olmamalidir. Cunku böylesi, uzvu daha cazib gösterir. Bu yüden elbise kalin olmali, altindakini disariya aksettirmemelidir.
3) Giyilen elbise ince ve seffaf olmasa bile, genis olup vucud azalarinin seklini disariya vermemelidir. Hz. Ömer ra halka dagittigi bir cesit elbisinin vucut hatlarini belli edecegi icin kadinlara giydirilmemisini emretmistir. Kadinin vucut hatlarini belli eden elbisesine bakmak o uzuvlara bakmak sayilmistir!!
4) Kadinin giymis oldugu elbise, tesettür icin olmali. Süs icin olmamali. Ziynet elbisesi olmamalidir. Cenab i Hak: "..Zinetlerini acmasinlar..." (Nur suresi:31) emriyle zinetlerin gösterilmesini yasak etmistir.Cünkü tesettürden maksad: Bozok ruhlu kimselerin fitnesine maruz kalmamaktir. halbuki süslü püslü, cicili bicili elbiselerle gezen hanimlar daha çok dikkat çekerler. Binaenaleyh, müslüman kadini en güzel elbiselerini, süslerini, kokularini kocasinin yaninda takinmali, disariya gayet sadece ve Islami tesettüre uygun bir kiyafetle cikmalidir.
5) Kadin disari cikarken giymis oldugu elbiseye koku sürmemelidir. Aslinda Allah Resulu kokuyu çok methetmekle beraber baskalari duysun diye koku sürünüp çikan kadini zina etmis olarak nitelemis. ( Bir güzel koku erkege bastan cikarabilir, maksad buysa ozaman zina oluyor).
6) Kadinin giydigi elbise, erkek elbisesine benzememilidir.
7) Kadinin giydigi elbise, Hristiyan, Yahudi veasir müslüman olmayan milletlerin kadinlarinin elbisesine benzememilidir.
resulullah saw: Kim bir millete benzemeye calisirsa, o da onlardan olur" (Ebu Davud, Libas:4, A.b. Hanbel,2/50)
Resulullah saw: Insanin saadetini 3 seye baglar: "Saliha kadin, salih mesken, salih binek." Hadisin devaminda, kisinin bedbahtligi da 3 seye baglar: "Kötü kadin, kötü mesken, kötü binek."
Dini meselelerimiz; Sorular ve cevaplar. Mehmet Talu. (cilt 5).
<a href="redirect.jsp?url=http://www.lokum.nl/_forum/messages/1207/10332.html?1088633334" target="_blank">http://www.lokum.nl/_forum/messages/1207/10332.html?1088633334</a>
|