Vaybee! Forum

Vaybee! Forum (http://localhost/forum/index.php)
-   Gesellschaft & Soziales (http://localhost/forum/forumdisplay.php?f=398)
-   -   Kultur & Gesellschaft (http://localhost/forum/showthread.php?t=4268)

23.05.2004 03:03

Interessanter Artikel über den 3. WK:

<a href="redirect.jsp?url=http://www.herbertmasslau.de/pageID_562061.html" target="_blank">http://www.herbertmasslau.de/pageID_562061.html</a>

24.05.2004 20:07

her nesil....

her nesil bir degisim bir yenilik oldugunu düsünürsek, her nesil ayni zamanda bir öz arayisidir...

asil soruya cevab:
bana kalirsa...atalarimizdan kalan güzel bir gelenek... Aile bagi, neden diye sorulursa,
Ailedir tüm güzel gelenekselleri icinde barindiran,
bunun disinda bu zamanda geleneksel denilebilecek baska neler olabilirki...
veya kaldiki...

Saygilarimla

06.06.2004 13:18

Dankeschön:)

Ich war in diesem Homepage ist einfach genial:)

06.06.2004 13:19

Einfach grausam und unmenschlich!!!!!! o

ohne Text

garakedi 26.06.2004 12:12

150 Millionen Menschen sind depressiv!

In Deutschland leiden offiziell 10 Prozent der Bevölkerung an Depressionen. Je nördlicher die Länder liegen, desto höher scheint die Depressionsrate in der Bevölkerung. Also spielt die Sonne neben anderen Faktoren auch einer erheblicher Rolle. Willst Du wissen, ob Du depressiv bist, dann beantworte folgende Fragen mit JA oder NEIN!

1. Fühle ich mich seit einiger Zeit durchgängig traurig, niedergeschlagen oder hoffnungslos?
2. Empfinde ich keine Freude, kein Vergnügen mehr, habe ich an vielem oder gar allem, was mich interessiert hat, das Interesse verloren?
3. Bin ich ständig müde, erschöpft oder fühle ich mich ausgebrannt?
4. Habe ich keinen Appetit mehr? Habe ich abgenommen, ohne es zu wollen?
5. Kann ich seit längerer Zeit schlecht schlafen? Leide ich unter Ein- und Durchschlafstörungen oder wache ich jeden Morgen sehr früh auf?
6. Fühle, bewege ich mich und denke ich wie mit angezogener Handbremse oder umgekehrt unter Strom?
7. Habe ich mein sexuelles Verlangen verloren?
8. Fühle ich mich wertlos, unfähig, als Versager und an allem Schuld?
9. Habe ich in letzter Zeit auffällige Konzentrationsschwierigkeiten, kann ich mir nichts merken?
10. Erscheint mir das Leben sinnlos, bin ich so verzweifelt, dass ich manchmal daran denke „Schluss zu machen“?

Wenn DU mehr als vier Fragen mit JA antwortest, ist es bei Dir so weit! DU BIST DEPPRESSIV! DU BRAUCHST HILFE !!
Außer den üblichen Ratschlägen wie, geh zum Arzt oder zum Psychotherapeuten, kann man selbst etwas dagegen tun? Was sollst Du tun? Du musst viel Sonne sehen, sprich rausgehen, dann viel SPORT, es gibt einen Zusammenhand zwischen Passivität und Depressionen.
Also neben SPORT viel SONNE sollst Du etwas mit den Freunden unternehmen, und über deine Probleme reden, sie können Dir vielleicht Auswege zeigen, die Dich psychisch entlasten können. Wenn Du all das für Scheiße und umständlich hältst, dann kauf Dir einfach PROZAC! Bin ich wieder heute scheiße depressiv drauf hey! ;-)

GaraKedi

damla77 27.06.2004 15:27

Schön gesagt..

Ich kann Dir das durch meinen Aufenthalt im Frankenland bestätigen..

damla77 27.06.2004 16:32

ohne Titel

Etwas überspitzt ausgedrückt aber hat einen hohen Wahrheitsgehalt..

Ich finde dass man im Ausland durchaus gut mit deren Einheimischen klarkommen kann, ohne ihre eigene Kultur auf die Seite stellt.

Gerade das ist ja das Schöne an einer multikulturellen Gesellschaft. Zu versuchen andere Kulturen zu verstehen; Und somit ein breiteres Spektrum an Eindrücken und Einblicken in die Menschenwelt zu gewinnen, was -unter Anderem- mit der Zeit zur Objektivität des Charakters verhelfen kann.

*das Grossstadtleben durch eine rosa-Brille*

tclady18 27.06.2004 18:14

wir haben gar keine kultur mehr.

wir machen den gravierenden fehler kultur und religion zu mischen.
dadurch haben wir die basis unserer kultur verloren.
wir deutsch-türken haben unsere eigene kultur.jeder für sich eine andere.
jeder wie er es möchte.

sehr schade.

lala1 28.06.2004 11:19

ja, wirklich schade...sogar Joghurt hat

ne eigene Kultur .... nur wir nicht !

Bi sey yapmali !!!!

lala1 28.06.2004 11:23

höchste Selbstmordrate ist u.a. in

Finnland und am Nordkap.

Dort scheint im Winter teilweise die Sonne nur 8 Stunden, d.h. im Schnitt nur 3-4 Stunden Tageslicht....

Wärme wird durch die gesellschaftlich fanatisch ausgelebte Saunakultur ersetzt....

Sonne und zwischenmenschliche Beziehungen sind die Hauptursachen und Haupträger des menschlichen Wohlbefindens

haydut007 28.06.2004 14:57

tabi tabi...

deswegen gibt es sooooo gravierende unterschiede zwischen den türken, hmmm das habe ich glatt übersehen... normal bei den ganzen Türken hier in Kölle z.b.... masallah ich könnte sagen die haben alle einen Vater und eine Mutter... die sehen alle gleich aus :)) hehe

haydut007 28.06.2004 14:59

Es soll auch Menschen geben...

die sich einfach so verziehen !!!

Kennst du solche ???

haydut007 28.06.2004 15:08

RICHTIG... der richtige Umgang mit...

Menschen in unserem Umfeld ist sehr wichtig!!!

Vorallem wenn man sich mal verabschiedet, sollte man das auch mit Niveau machen!!!

Mann kann durch sowas simples einen Menschen sehr verletzten auch wenn man das nicht wollte aber es geht!!!

Leider!!! :(

haydut007 28.06.2004 16:06

AAAAAAAAAAAAAAH ...

Caniiim Kadiköy :))

ne güzeldi... biz okuldan kacdikdan sonra hep oralarda sürünürdük :)) hehe

nerdeeeeeee...

cem yilmaz nasil diyor... woher wohin :)) nerden nereye :)) hehe

karamurat61 29.06.2004 03:45

herkes kültürünü kaybettiginde....

yakiniyor..
Soruyorum size,kültürünüzü devam ettirmek icin veya kaybetmemek icin siz kendiniz ne yaptiniz???Veya ne yapmamiz gerekiyor??burda bos bos konusmaya gerek yok bir cözüm bulalim fikir alisverisinde bulunalim,belki birbirimize yardimci olabiliriz.
Bu kültür kendi kendine yok olmuyo onu devam ettirecek bizleriz,yok edecek yine bizleriz.

Fikirlerinizi bekliyorum.

lala1 29.06.2004 14:58

ben nazizane ....

türkce dilini güzel konusmak icin ve yazmak icin cok ugrasdim ...tabiki ailemden gelen bir zemin vardi ama onu degerlendirmek önemliydi...

sonra sen diyorsun siz ne yaptiniz kültürünüzü devam ettirmek icin ...

kültürümüz ne ki ? ne kadar taniyoruz ki ?

bizim burada bir kültür atasemiz varmi ? yani kültür atasesi kültürü dili, tarihi vs... sahiplenen ve onu ögreten ...

biz ailelerimizden ne kadar ögreniyorsuz ki ?
Dügünlerde taki takmaktan...
Sünnet dügünleri
kiz istemi olaylari ...

ve bunlarin hepsinin bölge bölge kendine has özelliklerinin oldugunu biliyormuyuz ?

Aceba bunu bize ögreten varmi ?

Kitaplara bakarsan ... ne kadar cok insan varki bu gibi seylerle ilgilenen ?

Kültürleri, azinliklari anlatan ... en son cikan kitaplar belki 1980/90 li yillara ait ...

Bizim Almanlar yada Fransizlar gibi söyle bir Kültür evimiz yokki misaller :

Goethe Institut
AA
Koerber Stiftung
DAAD
.
.

Fransizlarda
Institut Francais

Ingilizlerde
British Council

bizim neyimiz var ?

Türk Konsoloslugundan dahi sinir krizleri gecirerek cikiyorum ....
Fakiflar ise .... ya dindar yada entel dantel mühendisler birliktelikli ... yok anam yok ..oraninda toplumu kendisine has ve tepeden bakma kültürü...

eger birirleri böyle bir kültür merkezin baslan gicini yapmak istesin ben hemen varim !!!

lala1 29.06.2004 15:05

.... vakif yani ...

anlayin ....

:))

29.06.2004 22:01

Bizler kültürümüzü dinimize le

ya$atabiliriz.

Kütüphaneleri camilerimize yerlestirip insan iliskilerini ilerletip kültürümüzü de yasatmanin ilk ve son yolu. bence.

kültür merkezleri olarak kahveler var sizler gidip görün köln de ve diger türk toplumun kaldigi $ehirlerinde --- üzücü bir durum :(

Camilerimizdeki kütüphanelerimizi degerlendirelim cocuklarimiz icin gelecegimiz icin, insan iliskileri en önemli konulardan birisi olarak onu gelecek nesil icin ögretelim.

Bos zamanlarimiz sosyal faliyetlere harcamaya bakalim kahvelere degil.

Hocalarimiz cocuklara hafta sonlari sirf din dersi degil Kültürümüzü de ögretsinler ama malesef cok nadir hoca var .......

$u anlik bu kadar
Saygilarimla

karamurat61 30.06.2004 01:04

düsüncelerini yargiliyorum...

senin yazdigin en son cümle senin nasil bir düsünceye sahip oldugunu belli ediyor,baska birsey yazmana gerek yokdu.
Böyle bir cevabin gelecegini biliyordum.Yaptigimiz en büyük hata o iste.Hep baskasindan bekliyoruz,herzaman baskalari suclu oluyor,atese yok diyorsun,kitap yk diyorsun kisacasi kültürümüzü ögrenmemize yardimci olacak herhangi br sey yok....Inanmiyorum!!!!!!

Aslinda isin gercegi sen ögrenmek istemiyorsun,ama bunu kebullenecegini sanmiyorum....eger ögrenmek isteseydin yollarini bulurdun,en ufak örnek vereyim,suanda önünde bulundugun bilgisayarin icinde okadar kültür hakkinda bilgiler varki inanamassin...her ilin kendine özgü sitesi var...hic merak edip aradinmi??? Aramadin...Konsolosluga gidipte ben kültürüm hakkinda bilgi edinmek istiyorum deyipde onlar seni kapidisarimi yapti??? hayir...Herhangi bir caminin yönetimine gidip bi kizlar haftada bir burda bulusup kuran okuycaz veya kütüphane acicaz deyipde olumsuz cevapmi aldin???hayir....

yani uzun lafin kisasi demek istedigim insan istedekten sonra ögrenmek icin okadar firsatlar varki!!!ama o firsatlari görüp kendin kullanmaktir,evde oturup kimse sana o yardimlari yanina getirmez...
Birseyler ögrenmek istiyorsan arastir,sor,imkanlarini kullan eminimki basariya ulasacaksin.....

saygilar

karamurat61 30.06.2004 01:08

wer ist dran schuld?? o.T.

ohne Text

karamurat61 30.06.2004 01:23

das ist genau der fehler was wir machen.

neden kültürümüzün olmadigini yazdigin su misralarla cok güzel belli ettin.....
isimiz gücümüz özenti baska birsey deyil...bizim türk kültürü kadar zengin bir kültür yeryüzünde bulunmuyor...ama biz ne yapiyoruz,avrupa ülkelerini örnek aliyoruz...nedenki??neden biz kendi kültürümüzü örnek alinacak duruma getirmiyoruzda,baskalarini örnek aliyoruz?Herzaman örnek olmaya bak...Onlarin birbirlerine nasil hitap ettikleri bizi ilgilendirmesin,biz kendimize bakalim,onlardan üstün olmaya calismamiz gerekiyor,onlari örnek aldikca biz kendi kültürümüzü unutur onlari attigi adimlari takip ederek herzaman arka planda kalmakla yetiniriz...

acik konusmam gerekirse senin yazdiginin cogunu anlamadim..nedenmi??yazdiginin cogu yabanci kelime,benim gibi cahil kisilerin anliyacagini sanmiyorum,bence kültürden konusuyorsak,türkce yazman daha uygun olurdu,cünkü türkce dili kültürümüzün bir parcasidir,bunuda ek olarak belirtmek istedim.

saygilar

lala1 30.06.2004 10:33

seninki yargisiz infaz ...

kusura bakma ama bu kadar nefret dolu ve kinai yazidan sonra baska kelime bulamiyorum ...

ben yeterince dilime ve kültürüme sahip ciktigima inaniyorum ....

insanlari sahsen tanimadan yargilama ...bir Forum metni bir insanin ne karakterini nede uslubunu nede tam düsüncesini ortaya getirir.

saygi saygiya deger veren insana

esen kal

karamurat61 30.06.2004 12:38

burdaki sadece fikir alisverisi..

ben sana saldirmadim,dövmedimde :))

Inanki su forumda birseyin farkina vardim,gercekci konusanlar dislaniyor,sacmaliyanlar ise en iyileri oluyor...

saygilar

03.07.2004 19:49

Die türkische Kultur hat einen Hang zur

Mit dieser Feststellung kann so mancher Türke sich zunächst häftig irritiert fühlen. Wird damit etwa unterstellt, daß türkische Männer weniger Potenzen besitzen könnten als ihre Geschlechtsgenossen in anderen Erdteilen? Keine Spur! Es ist damit ebensowenig unterstellt, daß türkische Männer weniger soziale Privilegien genießen als Frauen. Mit dem Hang zur Femininität ist lediglich gemeint, daß Eigenschaften, die gemeinhin mit Weiblichkeit assoziiert werden, wie z.B. Nähe, Sensibilität, Nachsichtigkeit u.s.w., in der türkischen Kultur verbreitet sind, u.z. vollkommen gleichgültig, ob es sich bei den Repräsentanten dieser Kultur um Frauen oder Männer handelt.

Maskulinität versus Femininität ist eines von vier Kulturprofilen, die von Geert Hofstede entwickelt wurden. Zugegeben, an diesen Bezeichnung haftet der unangenehme Beigeschmack von gängigen Stereotypen über Männer und Frauen an. Aber es lohnt sich trotzdem, über diese Kritik hinwegzusehen, weil man mit diesen Profilen durchaus einige recht interessante Kulturerkundungen anstellen kann.

Die Station unserer heutigen Kulturerkundung ist das in der türkischen Kultur in der Tat weit verankerte Bedürfnis zur Herstellung und Offenbarung von Nähe. Man könnte das auch mit Beziehungsorientierung umschreiben. Das ist aber bitte nicht mit Sexualität zu verwechseln. Obwohl man in westlichen Landesteilen immer mehr Paare, vor allem junge Liebespaare sehen kann, die sich umarmen oder gelegentlich küssen, ist das Thema Sexualität in der türkischen Öffentlichkeit immer noch mit einigem Tabu besetzt.

Die Nähe bzw. Beziehungsorientierung, wovon hier die Rede ist, ist zwar durchaus mit Körperkontakt verbunden, aber die Geisteshaltung dahinter könnte man vielleicht eher als platonischer Art bezeichnen. Auch wenn sich dem damit wenig vertrauten Auge zunächst vollkommen andere Assoziationen anbieten mögen, geht es doch bei den Nähe bzw. Beziehungsorientierung ausdrückenden Ritualen schließlich auch um Küsse und Umarmungen. Wenn zum Beispiel vor allem Repräsentanten von sogenannten maskulinen Kulturen in der Türkei beobachten, daß nicht nur Frauen, sondern auch Männer sich mitten auf der Straße gegenseitig rechts und links auf die Wangen küssen und anschließend gar Arm in Arm laufen, kommen sie oft nicht umhin als zu denken, ob die Türken vielleicht durch die Bank schwul sind. Es ist allerdings interessant, daß es vielmehr der Anblick von sich küssenden und umarmenden Männern ist und weniger von Frauen, die Gedanken mit homosexueller Assoziation mobilisieren. Übrigens ist dieses Ritual mit Küssen auf die Wange, wenn Bekannte sich treffen und begegnen auch in der arabischen Welt verbreitet. Der kleine Unterschied in der Ausübung besteht darin, daß man es in der Türkei meistens bei einem Wangenkuß beläßt. Hingegen findet in vielen arabischen Kulturen eine mehrfache Wiederholung statt.

Eine weitere Artikulationsform von Nähe ist eine obligatorische Art von"small talk". Gespräche werden selten damit begonnen, daß man sogleich mit dem eigentlichen Thema anfängt. Zuerst macht man "small talk". "Nas&yacute;ls&yacute;n?" bzw. Nas&yacute;ls&yacute;n&yacute;z?" heißt "Wie geht es Dir?" bzw. "Wie geht es Ihnen?"und ist eine der Muß-Fragen zu Beginn eines jeden Gesprächs, und zwar vollkommen unabhängig davon, ob man sich für das Wohlbefinden der anderen Person tatsächlich interessiert oder nicht. Es ist halt ein Ritual, das über Traditionen aus der kulturellen Neigung zur Nähe hervorgegangen ist. Und je nachdem, wie manifest oder latent traditionsgebunden die Gesprächspartner sind, können sich an die Frage nach dem Wohlbefinden des Gegenübers auch weitere Fragen anschließen, wie etwa zum Wohlbefinden der Familie und anderen Verwandten bzw.zu sonstigen Belangen oder Belanglosigkeiten des Alltags.

Die Herstellung von Nähe zu Beginn von Gesprächen ist auch in der türkischen Geschäftswelt verbreitet. Obgleich türkische Geschäftsleute unter ebensoviel Leistungs- und Zeitdruck stehen wie andere Geschäftsleute, die Zeit für ein small talk wird aber trotzdem genommen. Andernfalls käme man sich sehr unhöflich vor, weil solange Unkenntnis über die kulturelle Ausprägung herrscht, dieses Ritual erst einmal eher als Ausdruck von Höflichkeit und Warmherzigkeit ausgelegt wird. Nun stelle man sich aber in dieser Situation einen Geschäftspartner vor, der Vertreter maskuliner Kulturen ist, wie z.B. Deutsche oder gar Amerikaner, der noch dazu vom Wert "Zeit ist Geld" geprägt worden sind. Wenn er vorher keine interkulturelle Einführung erfahren hat, sitzt er angsichts der auf ihn als Zeitvergeudung wirkenden Gesprächseinführungen seines türkischen Partners oft buchstäblich auf Kohlen und fragt sich, wann man nun endlich zum Kern der Sache kommen wird. Vielfach besteht die Neigung, das Ganze auch als Ausdruck von Planlosigkeit oder mangelndem Ehrgeiz des türkischen Gegenüber auszulegen. Wenn Vertreter maskuliner Kulturen schnell auf den Punkt kommen wollen, sind umgekehrt viele Türken der Auffassung, daß sie es mit sehr unhöflichen und groben Zeitgenossen zutun haben. So versuchen schließlich beide Seiten, ihr Befremden über den Anderen mit der einfachsten aller Lösungen zu meistern: Sich gegenseitig mit Etiketten versehen.

03.07.2004 19:53

Troja

Einem Mythos zufolge stritten die Götter einmal gegen Zeus, bezogen aber eine Niederlage. Zwei der Aufständischen, Poseidon und Apollo, mußten darum zur Strafe dem König von Troja, Laomedon, dienen und erbauten ihm die gewaltigen Mauern der Stadt. Sie sollten dafür einen Lohn erhalten, doch Laomedon verweigerte ihnen diesen, weshalb Poseidon, der Meergott, zum einen eine Überschwemmung sandte, zum anderen ein Meerungeheuer, das regelmäßig ein Opfer forderte.

Troja ist der Hauptschauplatz der Illias des Homer. Unter Führung Agamemnons bestürmten die Griechen (Achaier) zehn Jahre lang diese Stadt, um dem Paris die Helena zu entreißen. Erst mit Hilfe des hölzernen Pferdes, in dessen Bauch die tapfersten der griechischen Krieger versteckt waren, gelang es, die Tore Trojas zu öffnen und die Griechen konnten dank dieser List des Odysseus in die Stadt eindringen.

Es entkamen dem brennenden Troja unter anderen Aeneas und die Seinen, die mythische Urahnen der Römer wurden. Lange zuvor soll von hier aus der Stammvater der Trojaner, Dardanos, nach Kleinasien gekommen sein.

Seit 1870 begann Heinrich Schliemann, der im homerischen Epos einen historischen Kern vermutete, mit den Ausgrabungen und tatsächlich gelang auf dem Hügel Hissarlik der Fund Trojas.

03.07.2004 19:55

Nemrut

""Der Tag meiner Geburt soll jedes Jahr gefeiert werden. An diesem Tag hat der Priester, für die Götter und für mich, auf die Haeupter von den Götterstatuen und auf meine Statuen goldene Kraenze zu legen. Für alle von uns soll er reichlich Düfte zerstreuen, Tiere opfern, die heilige Tafel mit den schönsten Speisen und Getraenke austtatten. Mein Volk soll hier in Fülle feiern.""

aldirrmasen 05.07.2004 01:25

Nazim

BÜYÜK İNSANLIK

Büyük insanlık gemide güverte yolcusu
tirende üçüncü mevki
şosede yayan
büyük insanlık.

Büyük insanlık sekizinde işe gider
yirmisinde evlenir
kırkında ölür
büyük insanlık.

Ekmek büyük insanlıktan başka herkese yeter
pirinç de öyle
şeker de öyle
kumaş da öyle
kitap da öyle
büyük insanlıktan başka herkese yeter.

Büyük insanlığın toprağında gölge yok
sokağında fener
penceresinde cam
ama umudu var büyük insanlığın
umutsuz yaşanmıyor.

7 Ekim, Taşkent, 1958

aldirrmasen 05.07.2004 01:26

Nazim Hikmet

VATAN HAİNİ

"Nâzım Hikmet vatan hainliğine devam ediyor hâlâ.
Amerikan emperyalizminin yarı sömürgesiyiz, dedi Hikmet.
Nâzım Hikmet vatan hainliğine devam ediyor hâlâ."
Bir Ankara gazetesinde çıktı bunlar, üç sütun üstüne, kapkara haykıran puntolarla,
bir Ankara gazetesinde, fotoğrafı yanında Amiral Vilyamson"un
66 santimetre karede gülüyor, ağzı kulaklarında, Amerikan amirali
Amerika, bütçemize 120 milyon lira hibe etti, 120 milyon lira.
"Amerikan emperyalizminin yarı sömürgesiyiz, dedi Hikmet
Nâzım Hikmet vatan hainliğine devam ediyor hâlâ."

Evet, vatan hainiyim, siz vatanperverseniz, siz yurtseverseniz, ben yurt
hainiyim, ben vatan hainiyim.
Vatan çiftliklerinizse,
kasalarınızın ve çek defterlerinizin içindekilerse vatan,
vatan, şose boylarında gebermekse açlıktan,
vatan, soğukta it gibi titremek ve sıtmadan kıvranmaksa yazın,
fabrikalarınızda al kanımızı içmekse vatan,
vatan tırnaklarıysa ağalarınızın,
vatan, mızraklı ilmühalse, vatan, polis copuysa,
ödeneklerinizse, maaşlarınızsa vatan,
vatan, Amerikan üsleri, Amerikan bombası, Amerikan donanması topuysa,
vatan, kurtulmamaksa kokmuş karanlığımızdan,
ben vatan hainiyim.
Yazın üç sütun üstüne kapkara haykıran puntolarla :
Nâzım Hikmet vatan hainliğine devam ediyor hâlâ.

aldirrmasen 05.07.2004 01:42

Hayati tersine yasamaliydik

Hayat tersine yaşanmalıydı bence..
Önce ölümü savuşturmalıydık başımızdan.
Yirmi yılımızı huzurevinde geçirip,
Çok gençleştiğimiz için atılmalıydık.
Altın bir saatimiz olduktan sonra işe başlamalıydık
Kırk yıl çalışmalıydık, ta ki emekliliğin tadını
çıkarabilecek denli gençleştiğimiz güne kadar.
Üniversiteye gitmeliydik sonra, liseye hazır hale
gelinceye dek PARTİ yapmalıydık.
İyice ufalmalıydık, oyun oynayıp sorumlulukları
unutmalıydık.
Küçük bir kız ya da erkek bebek olunca annemize
dönmeli, son dokuz ayımızı yüzerek geçirmeli,
ve.. sevgi dolu bir bakışta son bulmalıydık.

Norman GLASS

aldirrmasen 05.07.2004 02:02

MUSTAFA KEMAL

ÇALIŞMADAN, YORULMADAN, ÜRETMEDEN RAHAT YAŞAMAK İSTEYEN TOPLUMLAR ÖNCE HAYSİYETLERİNİ SONRA HÜRRİYETLERİNİ VE DAHA SONRADA İSTİKLAL VE İSTİKBALLERİNİ KAYBEDERLER.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

aldirrmasen 05.07.2004 02:56

Sesleniş

Sesleniş

Dağ gibi karayağız birer delikanlıydık.
Babamız, sırtında yük taşıyarak getirirdi aşımızı, ekmeğimizi.
Arabalar şırıl şırıl ışıklarıyla caddelerden geçerken
bizler bir mum ışığında bitirdik kitaplarımızı.
Kendimiz gibi yaşayan binlerce yoksulun yüreğini
yüreğimizde yaşayarak katıldık o büyük kavgaya.
Ecelsiz öldürüldük.
Dövüldük, vurulduk, asıldık.
Vurulduk ey halkım, unutma bizi...
Yoksulluğun bükemediği bileklerimize çelik kelepçeler takıldı.
İşkence hücrelerinde sabahladık kaç kez.
İsteseydik, diplomalarımızı, mor binlikler getiren
birer senet gibi kullanırdık. Mimardık, mühendistik, doktorduk, avukattık.
Yazlık kışlık katlarımız, arabalarımız olurdu.
Yüreğimiz, işçiyle birlikte attı.
Yaşamımızın en güzel yıllarını birer taze çiçek gibi verdik topluma.
Bizleri yok etmek istediler hep.
Öldürüldük ey halkım, unutma bizi...
Fidan gibi genç kızlardık.
Hayat, şakırdayan bir şelale gibi akardı gözbebeklerimizden. Yirmi yaşında, yirmi bir yaşında, yirmi iki yaşında, işkencecilerin acımasız ellerine terk edildik.
Direndik küçücük yüreğimizle, direndik genç kızlık gururumuzla.
Tükürülesi suratlarına karşı bahar çiçekleri gibi,
taptaze inançlarımızı fırlattık boş birer eldiven gibi.
Utanmadılar insanlıklarından, utanmadılar erkekliklerinden.
Hücrelere atıldık ey halkım, unutma bizi...
Ölümcül hastaydık.
Bağırsaklarımız düğümlenmişti.
Hipokrat yemini etmiş doktor kimlikli işkencecilerin
elinde öldürüldük acınmaksızın.
Gelinliklerimizin ütüsü bozulmamıştı daha.
Cezaevlerine kilitlenmiş kocalarımızın taptaze duygularına, birer mezar taşı gibi savrulduk.
Vicdan sustu. Hukuk sustu. İnsanlık sustu.
Göz göre göre öldürüldük ey halkım, unutma bizi...
..........
..........

Uğur Mumcu

aldirrmasen 05.07.2004 03:01

Bebeğe Çağrı

Bebeğe Çağrı

Soyguncu soysun da, vurguncu vursun
Sen ana karnında boşa durursun
Doksan günde çık gel dokuz ay dursun

Doğmaya gayret et, doğmaya bebek
Sonra geç kalırsın yağmaya bebek

Üçkağıtçı düzen geçip gitmeden
Her ocakta üç- beş baykuş ötmeden
Çabuk " Devlet malı deniz" bitmeden

Doğmaya gayret et, doğmaya bebek

Makam armağandır, koltuk hediye
Muhkem ilamlar var " rüşvet ye" diye
Ne diye beklersin söyle ne diye?

Doğmaya gayret et doğmaya bebek

Göz kırpınca sıfırı çok sayılar
Zirveye tırmandı topal ayılar
Yağcı yeğen arar haydut dayılar

Artık banka soymak basit eğlence
Günde milyar hiçtir " yurtsever genc" e(!)
Dünyaya duhül et, gel biraz önce

Doğmaya gayret et dogmaya bebek

Tez çık, haram süt bul, beleş kundak bul
Yalancılık mübah, yüzsüzlük makbul
Hukuksal açıdan bir " olanak" bul

Adi ekranlarda iğrenç yüzü gör
Halkı tiksindiren bir kof dizi gör
Önce onları gör, sonra bizi gör

Sonra geç kalirsin yağmaya bebek

Abdurrahim Karakoç

aldirrmasen 05.07.2004 03:07

Bebeğe İhtar

Bebeğe İhtar

Geçmişte yağmanın hasat dönemi
Acele gel diye çağırdım seni
Şimdi iş değişti dur, dinle beni
Dokuz aylık yolu altmış ayda çek
Beş sene dolmadan doğma ha bebek.

Emmin, dayın annen, baban kereste
İşçi, memur, çiftçi, çoban kereste
Çarşı, pazar, yazı-yaban kereste
İnsanlar ya mertek, ya orta direk

Doğarsan üç günlük iş bulamazsın
Acıkırsın, ekmek, aş bulamazsın
Ucuz toprak, beleş taş bulumazsın
Yaşamak rezillik, rüsvaylık demek

Arı peteğinde ağulu bal var
Kaçıp kurtulmaya ne yön, ne yol var
Sıkıver dişini, annene yalvar
Buradan rahattır orda beklemek

Kurtlar sülük oldu, sıyrıldı posttan
Kaçan kurtuluyor, ahbaptan dosttan
Değişti bahçıvan, bozuldu bostan,
Hıyarlar acıdır, karpuzlar kelek

Vaziyet bambaşka vaziyet oldu
Yaşamak işkence, eziyet oldu
Dalkavukluk üstün meziyet oldu.
Sanatkârlar sansar, dâhiler şebek
Sözümü dinlersen hiç doğma bebek.

Abdurrahim Karakoç

aldirrmasen 05.07.2004 03:08

Bebeğe Sitem

Bebeğe Sitem

"Aman gelme” dedim, bak geldin işte
Dünyaya meylin var, beşer’sin bebek
Bir bilsen dünyamız neyin nesidir
Ayırır ağzını işersin bebek.

Kimisi su katar içtiğin süte
Kimisi at sokar yediğin ete
Günahtan, hileden, haramdan öte
Zulmet kuyusuna düşersin bebek.

Yukarıya gitsen"köle"sayarlar
Aşağıya insen tefe koyarlar
Her saat bir başka renge boyarlar
Baktıkça sen sana şaşarsın bebek.

Önün bal-petekli, elin mühürlü
Omuzun kötekli, dilin mühürlü
Haftan ipotekli, yılın mühürlü
Aydan, günden mahrum yaşarsın bebek.

Sevgimiz rüşvettir seversek seni
Aldatmak içindir ne versek seni
Kalleş çağımızla eversek seni
Gerdeğe girmeden boşarsın bebek.

Abdurrahim Karakoç

06.07.2004 11:31

Das deutsche Dönerbuden-Idyll

Nach Fatih Akins Berlinale-Sieg reden auch die öffentlich-rechtlichen Wertevermittler über türkischstämmige Künstler. Sie als das akzeptieren, was sie sind, wollen sie nicht: als Deutsche.

Einst standen die Türken vor Wien. Jetzt stehen die Türken vor dem Kulturbetrieb. Ihre Intention indes, so könnte man Volker Panzer und sein Nachtstudio (miss)verstehen, scheint die selbe: die feindliche Übernahme der abendländischen Kultur. "Die Döner-Connection" nannte sich vorgestern Nacht das akademische Kamingespräch im ZDF. Und als wäre das nicht schon fatal genug, wurde noch ein Untertitel nachgeschoben, der ganz wunderbar mit dem Nachnamen des Moderators korrelierte: "Wie die Deutschtürken den Kulturbetrieb erobern". Der Fremde, so hat es Georg Simmel einmal gesagt, ist der, der kommt und bleibt. Wer hingegen der Befremdliche ist, sollte man Volker Panzer fragen. Auch er ein studierter Soziologe.

Die vier geladenen Eroberer indes wollten nicht in den Kulturkrieg ziehen. Schauspielerin Türkiz Talay, Regisseur Fatih Akin, Schwabe Cem Ödzdemir und Rhetorik-Wizard Feridun Zaimoglu verwiesen lieber darauf, dass sie "ja nun einmal hier sind". Dass es eben ihr Leben in Deutschland ist, das sie zum Filmen, zum Schreiben, zur Politik gebracht haben - nicht umgekehrt. Nur: Will das eine Sendung begreifen, die sich den messerwetzenden Dönerbudentürken in die Kulisse hängt? Gleich neben ein Porträt des abendländischen Denkers Niklas Luhmann.

Und so beginnt man sich zu fragen, ob ein solcher Fauxpas eines öffentlich-rechtlichen Wertevermittlers nicht mehr ist als nur Fehlgriff in eine Schublade voller Boulevardrhetorik. Ob es nicht vielleicht auch darum geht, dass manches eben dezidiert anders bleiben soll. Gute Filme darf der Türke zwar machen - als Türke allerdings, nicht als einer von uns. "CLEMENS NIEDENTHAL

noah 13.07.2004 11:44

gülün be

:) KÖTÜ BIR HABER VERMENIN EN AKILLICA YOLU NEDIR?...
Istanbul"da üniversitede okuyan genç kiz Ankara"daki babasina telefon etmis:
-"Baba, meraba. Ben Lale...."
-"Ooooo. Güzel kizim benim. N"abersin bakalim?..."
-"Hiç sorma babacigim. Hiç keyfim yok valla..."
-"Hayirdir ? Bi sorun mu var?...
Kiz aglamaya baslar; babasi ise üzüntü ve meraktan kafayi yemektedir:
-"N"ooldu kizim? Anlatsana..."
-"Murat evi terketti. Bosanmak istiyormus..."
-"Ne evi lan? Ne bosanmasi? Sen ne zaman evlendin de bosaniyorsun?..."
-"Hani senin hiç hoslanmadigin esrarkes çocuk vardi ya. Ben onunla evlendim."
-"Iyi halt ettin, zilli. Neyse, artik yapacak bi sey yok. Versin mahkemeye, hemen bosanin..."
-"Bosanalim ama benden 10 milyar istiyor. Eger vermezsem, iyi zamanlarimizda çektigi çiplak fotograflarimi Internetten herkese yollayacakmis...."
-"Püüh. Rezil... Çiplak fotograf çektirdin, öyle mi?"
-"Ama babacigim. O benim kocamdi. Ne biliyim böyle bir pustluk yapacagini."
-"Peki. Olan olmus artik. Yarin havale ederim parayi...Ögleden sonra Bankaya gidip çekersin; sonra da alip yakarsin o kahrolasi fotograflari..."
-"Sagol baba. Eeee. Sey...Bi de kürtaj için 2 milyara ihtiyacim var..."
Adam artik iyice fenalasir. Boguk bir sesle konusur:
-"Kürtaj mi? Bi de hamile mi kaldin o çocuktan sen?..."
-"Aslinda ondan degil... Zenci bi çocuk vardi...Zaten o yüzden ayriliyoruz ya...."
Adam bayilmak üzeredir. Nabzi yükselir, tansiyonu düser, artik inleyerek konusmaktadir:
-" Biz seni oraya okumaya yollamistik. Sen ne haltlar çevirmissin. Allahim. Nedir bu basimiza gelenler...Okulu bititir bitirmez Ankara"ya dönüyorsun, yoksa kirarim bacaklarini..."
-"Istersen hemen dönebilirim babacigim. Ben geçen yil okuldan atildim çünkü..."
Adam masanin üzerindeki soguk su dolu sürahiyi basindan asagiya devirir ve ancak bu sekilde konusmasini sürdürebilir:
-"Okuldan mi atildin? Hani birlikte avukatlik yapacaktik, zilli?...Eh ulan? Sen hele bi gel buraya. Ben sana yapacagimi bilirim. Evden disariya adim attirmiycam sana. Ilk isteyenle de evlendiricem...."
-"O is zor be baba. Biliyorsun, moda oldu, artik evlenmeden önce esler birbirlerinden saglik raporu istiyorlar... Pek iyi bi rapor sunacagimi zannetmiyorum ben..."
-"Allahim, çildiracagim... Bir de cinsel hastaliklar haaa.....Kesin o zencidendir..."
-"Çok pis arkadaslari vardi. Bilmem artik hangisinden kapmisimdir..."
Güm diye bir ses duyulur. Adam kisa bir süre için kendinden geçmistir; ancak hemen kendisini toparlayip tekrar telefonu alir.
-"Hemen bu aksam dayini yolluyorum oraya. Seni alip gelecek. Adresini ver bakiyim..."
-" Mahmutpasa Karakolu"ndayim... Gelirken kefalet için de biraz para getirsin yaninda..."
-"Karakol mu?...Bi de karakola mi düstün layyynnn? Ne yaptin?...."
-"Dün kafam çok bozuktu, çok içmisim. Araba kiralayip dolasmaya çiktim. O kafayla Arnavutköy"de kokoreççi dükkanina girdim. Ama neyse ki kimse ölmedi. Dükkan sahibiyle kiralik araba firmasina biraz para vermek gerekir sanirim..."
Adam artik iyice fenalasmistir. Hatta fenalasmak ne kelime; adeta kahrolmustur. Telefonda kisa bir sessizlik olur. Kiz tekrar konusmaya baslar:
-"Babacigim. Sakin üzülme. Bütün bunlar bir sakaydi. Ben sadece sinifta kaldigimi söylemek için aramistim..."
Bunun üzerine adam sevinçle ve mutlulukla haykirir:
-"Canin sagolsun be güzelim, bosveeerrr. Okul da neymis? Hiç mühim degil, tatli canin sagolsun senin...."

18.07.2004 14:51

o.T.

wir werden niemals einer von ihnen werden. dazu sind die deutschen gar nicht im stande. die werden uns nie als 100% ihresgleichen ansehen und ich weiß gar nicht ob ich das will: ich bin kein deutscher in bin auch kein türke. ich bin beides: liebe beide kulturen und beide mentalitäten.

18.07.2004 15:01

Warst du schon in Klein-Istanbul?

(=berlin)
onwohl es dort sehr viele ausländer gibt,könne sich die deutschen immer noch nicht mit ihnen anfreunden

18.07.2004 15:06

Türken sind genauso untolerant...

...wie deutsche

die meisten türken in deutschland meckern die deutschen an, weil sie untolerant sind, aber dabei sollten sie sich mal an die eigene nase fassen: ihre kurdischen oder alevitischen nachbarn gehen ihnen auf die nerven oder wenn sie homosexuelle im TV sehen,halten sie sie für außerirdische/kranke,die man in die klapps mühle schicken müsste.

Leute, Ihr erwartet Toleranz??? dann fangt bei euch selber an und toleriert eure mitmenschen

aldifreak 27.07.2004 12:50

die meisten cCc

trottel sind auch nich mehr wert als ein "sieg heil" schreiender nazi..

gibt türkische wie auch deutsche idioten..wieso teilst das eigentlich in nationen auf?..

Alle Zeitangaben in WEZ +2. Es ist jetzt 13:42 Uhr.