Vaybee! Forum

Vaybee! Forum (http://localhost/forum/index.php)
-   Gesellschaft & Soziales (http://localhost/forum/forumdisplay.php?f=398)
-   -   Religion & Glauben (http://localhost/forum/showthread.php?t=4272)

nemrudunkizi 01.10.2004 23:58

o.T.

selam Enis ben seni zannedersem anladim da sen benim ne demek istedigimi anladinmiki??

Cözümün sadece kadinlar tarafindan cözülebilecegine inamiyorum,bir aile derken ailede sadece kadin bulunmuyor,her iki taraftanda fedakarlik beklenirken sadece kadinlara fedakarlik yapilmasi beklenmekte,ben buna karsiyim.Cünkü dinimiz bunu uygun görmedigi gibi ortaya cikan problemlerdende anlasilmaktadir.
Ama yinede yorumun icin tesekkürler,
hayirli geceler diliyorum

saygilar nemrudunkizi

02.10.2004 00:07

Was ??? elbette var

sen simdi atalarimizin bize anlattiklari Hurafeti ISlam dinimi sayiyorsun ????? eger öyleyse aklina sasarim.......

Sana Kurandan bir kac tane misal vereyim.

1.)
Tüm salih Amel isleyen insanlardan, Allaha ve Ahiret günpne inananlarin nhepsi cennete gidecek, Bakara 62, Maide 69

2.)
Adem ilk Halifeydi, ilk insan degil, yani insanlar evrimden geliyor ve ademden öncede insanlar vardi

3.)
Mezhepler din degildir, ve ayni zamanda Hadisler ve Rivayetler din degildir, sadece 16 tanbe sahih Hadis kabul edilmistir..

4.)
Allah tüm insanligi sevip ve kucakliyor, sadece Müslümanlari degil, zaten halleri malum...

5.)
Kuran, Islam demek degildir, ve Kuran sadece evrensel cerceveyi veriyor, Kurani Kuranin cercevesinde zamana göre yorumlamak lagzim, zaten Mezhep imamlarida bunu yapmislar

6.)
Sakal birakmak veya birakmamak ne sevap nede günah getirir.....

7.)
Sefaat yalniz Allahadir, Zümer 44
Resul hic kimseye sefaat etmeyecek, ancak kendisinden sorumlu olacak ve hic bir kimseye Allahin huzurunda yardimci olamaz, Allah her seye kadirdir....

8.)

Kuranda namaz vakitleri 3 ve rekatlari 2 ile sabittir, ancak Resul uygulamasiyla Islamiyette 5 vakit namaz sabittir....

.... etc.... etc.....

Bunlarin sonu gelmez

Mach einfach wie jeder einen Thema auf, dann diskutieren wir alle gemeinsam darüber..... sende senin meclisini toplar deliller getirirsin, bende benim meclisimi toplar deliller getiririm.......

Medeniyette budur....

Selamlar
Enis

02.10.2004 00:13

Tamam bende kabul ediyorum

Ama senin beklentilerinin bir cogu Türk erkeklerinde yokki.........

Bu özellikler, bende veya cok cok az Türk erkeklerinde var ve bunlarinda hepsi yüksek tahsil gören azinlik bir kitledir.....
Hemde okul insani adamda etmiyor....

O yüzden bence, nesil degisiminden sonra bu isler hallolur diyorum.....

Ben seni yanlis anlamadimki....... yerden göge kadar haklisin ama su anki tioplumdan alacagin yok.... onu demek istedim......

Ama söyle bir seyde var... bizler ve bir cogumuz, artik bu eski Babalar saltanatina savas ilan ettik ve eninde sonunda bu cahil insanlarin sonunu getirecegiz.... ya okur adam olurlar yada zamanda Tarih olurlar.... okuyacaklari olmadigi icin Tarih olacaklar... buda zaman alir...

Selamlar
Enis

02.10.2004 01:08

Hangi federasyon?

Aleviligi temsil etmeye calisip ve tekeline gecirmek isteyen federasyonlarin sayilari belirsizdir. Sende gelmissin bunlarin arasindaki en lavuk federasyonunun baskanini tüm Alevilere mal etmeye calisiyorsun.

Enis söz veriyorum Sana, aydinlatici bir yazi yazacagim alevilik hakkinda. Kendimi övmeyi sevmem ama uzmanlik alanima giriyor, ayni sünnilik gibi, o da uzmanlik alanim. Igneden ipligige baslangisindan günümüze dek Aleviligi ve ugradigi degisimleri ekranlara aktaracagim.

Cahiligin bu kadarina da pes dogrusu. Bu kadar cahillik en dinsizine bile illalallah cektirir.

ALEVILIK ISLAMDIR! EGEMEN EMEVI YEZIT HEGEMONYASINA KARSI ACILAN ISYAN BAYRAGIDIR.

Cahiller ve bunlarin arasinda alevi gecinen ateistler de dahil olmak üzere ne derlerse desinler umursamayin canlar

oezsu 02.10.2004 11:15

Was ist überhaupt das Wort Religion?

Das sollte erst überlegt werden.Ich zähle Buddhismus eine Art Übung der Seele und Zufriedenheit auf ihrer eigenen Art und Weise, welches zu falschen Erkenntnissen bringen kann!!!

Du liegst falsch, Buddhismus kommt nicht von Chinesen mein Lieber! ;))

originalgueler 02.10.2004 11:33

hmm was meinst Du denn damit?

Ich verstehe den Vergleich auch nicht, drück Dich mal genauer aus und was hat das alles mit dem Buddhismus zu tun?

02.10.2004 11:39

Wer war Buddha?

Siddhartha Gautama, der spätere Buddha, wurde etwa 560 v. Chr. in Nordindien geboren und starb im Alter von 80 Jahren. Er entstammte dem Adelsgeschlecht der Sakyer (daher die Bezeichnung Buddha Sakyamuni) und verbrachte eine unbeschwerte Jugend im materiellen Überfluss, heiratete mit 16 Jahren und hatte einen Sohn.

Mit 29 Jahren verläßt er die Palastanlage seiner Familie und begegnet dabei zum ersten Mal einem Greis, einem Schwerkranken und einem Toten. Nun weiß er, dass Alter, Krankheit und Tod unausweichlich mit dem menschlichen Leben verbunden sind. Die ihm bislang selbstverständlichen Vergnügungen verlieren ihren Reiz und er beschließt, von jetzt an die Grundlage für nicht vergängliches, dauerhaftes Glück zu suchen.

Nach sechs Jahren voll vergeblicher Versuche, dies zu erreichen - ob durch Askese oder die Auseinandersetzung mit den besten Philosophien seiner Zeit -, setzt er sich in der Nähe des heutigen Bodh-Gaya unter einem Feigenbaum nieder und verspricht, nicht wieder aufzustehen, bevor er sein Ziel erreicht hat. Schließlich erkennt er in tiefer Meditation das Wesen des Geistes und wird damit erleuchtet, also ein Buddha, ein "vollkommen Erwachter".

Von nun an lehrt er 45 Jahre lang, gründet einen Mönchs- und einen Nonnenorden und gewinnt viele Laienanhänger. Er stirbt mit 80 Jahren und empfielt kurz vor dem Tod seinen Anhängern, seiner Lehre nicht blind zu folgen, sondern alles anhand der eigenen Erfahrung zu überprüfen.
-----------------------------------

Ich habe ja auch nicht behauptet er wäre ein Chinese, aber die meisten Chinesen sin Budisten und auch die Länder rumherum sin Budisten...... und tausend andere Religionen liegen dort in der Luft.....

ich weiss nicht wo mein fehler liegen soll......

Budismuss, Hinduismus, Alevimismuss, Sachamanismuss, das sind im weitesten sinne ähnliche Religionen.......
Es ist dann eine Religion, wenn man von den jenigen Erlösung erhoft, eine Art Gott.
Und jeder Sekte hat einen Stamm Religion, was wäre dies bei Budismuss, wenn ich fragen darf ????

Gruß
Enis

originalgueler 02.10.2004 11:45

ich habe eine Frage dazu...

Du hast wirklich sehr schöne Parallelen aufgezeigt, vielen Dank, aber kannst Du mir vielleicht auch erklären, warum innerhalb der Anhänger des Islams Tendenzen zu gewalttätigen Randgruppen gibt und im Buddhismus gar keine?

Warum sind buddhistische Glaubensbekenner nirgendswo aggressiv? Das Wort Islam ins deutsche übersetzt bedeutet Frieden und Glückseligkeit, weshalb sind leider dennoch solche Fanatiker zu finden wie wir es in den letzten Jahren und Monaten erlebt haben? Was ist der Grund und Anlaß, dass in den Abrahamsreligionen die Religion an sich zur Politik gemacht wird und im Buddhismus alltägliche Werte auch in der Religion definiert und ausgelebt werden, aber ohne Haß und ohne Kriege? Woran liegt das? Sind die uns in gewisser Art im voraus? Haben wir im Kuran etwas übersehen oder nehmen wir den Islam an sich nicht ernst genug? Profilieren wir uns durch die Religion und befriedigen unsere eigenen niederen Werte damit? Gemeint sind Ehrgeiz, Eitelkeit, Reichtum etc. ...

Wenn Du mal die Kriminalitätsrate vergleichst zwischen Lateinamerika und China sind Weltenunterschiede, es gibt viele Rucksackreisende, die dieses Phänomen bestätigen können! In Asien herrscht Frieden und in Lateinamerika wird man für wenige Cent ausgeraubt und eventuell sogar umgebracht.

Was hat der Buddhist dem Muslimen im voraus? Was macht er besser oder welche Voraussetzung oder Einstellung fehlt uns zum absoluten Frieden?

02.10.2004 11:54

Simdi hemso

bak Sünnilik veya Alevilik diye Islamda bir sey yoktur, Mehzepler yoktur...... tüm bunlarin hepsi birer yobazliktir.....

Islam demek, Kuranin Kuran cercevesinde zamana göre yorumlamasi demektir..... o yüzden Islam Kuran kelimesine esit degildir..... bu biraz felsefeye girer.......

Alevilik, sünnilik, siilik, Mezhepcilik..... ve digerleri.... sen bunlarin hepsini gec.... bunlarin hic biri insani kurtulusa erdirmez, cünkü bunlarin hic biri Islam degildir.....

Iste bu hususta benim uzmanlik alanima girer...... yüce Kurani Kerim Islamin evrensel cercevesini cizmis ve zamana göre bizler detayini dolduracagiz......

Ben sahsen ne sünniligi nede Aleviligi, tam anlamiyla Islamdan saymiyorum, cünkü Kuranin ruhuna her ikiside feci sekilde aykiri......

Birisi siddet estirisor, digeri Kuran disi Ideoloji estiriyor ve bir insani piri ve sefaatcisi olarak secmis........

Bunlarin hic birirni ben Islam olarak kabul edemem, hatta bir insani sefaatci olarak secmek, Allahin evrensel Islam dinine küfür etmek anlamina gelir.....

Bunu hem Aleviler, hemde Sünniler yapiyor, Sünnilerde,, Hz. Muhammedden sefaat bekliyorlar..... oysa Kurani-Kerim Zümer 44 Ayetinde, tüm sefaatin Allaha ait oldugunu acikca belirtmis....

Allah dedigimiz, yani herkesin yaraticisi ve evrenin sahibi, bir nevi Enerjidir..... kendisi icin tbir kullanamayiz, ama bu zamanda öyle desek fazla hataya kacmaz......

Yani tüm evren ve hayat icice Enerjilerle dolu.... yanlis dogru, bunlar her insanin ruhuna genetik olarak kodlanmistir......
Küfür eden her insan ayni anda küfür ettiginin bir yanlis oldugunu bilir.....

Din hissi degildir, hayatin evrenin taaa kendisidir......

Islamiyette bunu böyle söylüyor......

Ama sen yinede, sana göre dogru olan ALeviligi Foruma yaz........ bizlerde bildiklerimizi seninle paylasiriz......

Ve sunu hic bir zaman unutma, en büyük kitle kontrolü, dinle saglanir.... ayni sekilde Seytanda dini kullanarak insanlari yoldan sasirma olayina sapar...... en basit ve en cazip insan yönlendirme dinle olur.... o yüzdendirki, tüm insanlarin azmanlari bu yolu secip dinle politika yapip kendi Ideolojisini egemen kilma pesinde.....

Din, sosyo-Kültürel hayat, bilim bunlarin hepsi icicedir....

Selamlar
Enis

oezsu 02.10.2004 12:03

Copy... Copy... Copy..

Mit Kopieren kommt man nicht weiter. Du hast schön Sidharthas Leben kopiert... Sehr schön! Aber Sidhartha hat nichts mit Buddhismus zu tun...wie Jesus mit heutigem Christentum nichts zu tun hat! Sidhartha hat damals den Buddhistentum abgelehnt und sich auf eigenem Weg gegeben!
Hast du das Buch Sidhartha von Hermann Hesse gelesen? "Lehren sind nichts für mich, möchte bei mir lernen" so nebenbei gesagt!
Die heutigen Buddhisten beten jemanden an...Wie kann man es denn mit dem Islam in Verbindung bringen...

Außerdem was sucht jetzt das Wort Schamanismus in dieser Diskussion...??? Ich drehe durch!

02.10.2004 12:09

Ich weiss darauf ein Antwort

Der Buda kamm rund 560 vor Christus, also vor dem Geburt von Resul Isa, auf die Welt und starb mit rund 80.... so ist es überliefert....

Er kamm in eine Zeit, wo in seinem breiten gerade, ein sozio-kulturell weit entwickeltes gesellschaft schon herrschte......

DIes war bei den Arabern nicht so......

Die Araber sind immer noch weit unterbelichtet, das waren die in Zeiten des Propheten, werden es auch im 21 Jahundert sein....

Die etwas sozio-kulturell und Geitig weiter entwickelten, Chineesen, und die Länder in der Umgebung, haben die Lehre vom Buda, der auch nicht so koplex ist die der Islam weit aus besser verstenden, als ein Beduine in der Wüste, der weit hinter einem Budisten lag, verstanden.

Und in den folge Jahren, hat mann keine schriften von dem Islam verfasst, gar keine..... die überlieferung konnten sich nur eine Handvoll Menschen ansehen..... das vollk blieb Mega dumm, bei den Arabern.....

Wenn ein Volk nich lesen und nicht schreiben kann, kann es auch seinen Religion nicht erforschen, geschweige den verstehen...

Di Chineesen waren in sachen Dokumentation und Erforschung seiner Zeit und der Zeit dannach der restlichen Welt weit voraus......

Kurz gesagt, die Araber waren sozio-kulturell nich in der Lage, die Lehren des Propheten zu dokumentieren, vor allem nicht so wie die Chineesen es konnten.... aus diesem Grund ist der Islam deformiert.... es ist nicht mer der Religion wie es Propher Muhammeds zeiten..... und weill Religion eine Art Machtspiel ist, haben die führer den Islam zu Ihren eigenen spielchen benutzt...........

Weisst du Güler, in meinem Kopf weiss ich was ich meine, aber ich weiss nicht, wie es anders beschreiben soll....

In meinem Beruf sagt man:

"Ein guter Ingeniuer mit einem schlechten programm ist besser als esin schlechter Ingenieur mit einem guten Programm"

So ähnlich ist es auch hier gewesen...... ein gebildeter Chineese als Budist ist besser, als ein ungebildeter Araber mit dem Islam..... weil der versteht den Islam gar nicht, aber der Chineese versteht seinen Buda....

Ich hoffe ich konnte Helfen
Selamlar
Enis

02.10.2004 12:17

Warum soll Buda mit dem Budismuss

nicht zu tun haben.....

Wessen Statur beten die Budisten an ???? heeeee

Naturlich entwickelt sich eine Religion weiter und deformiert sich mit der Zeit, das ist ganz natürlich.... wichtig ist dabei die Grundsätze nicht zu verlieren........

Du muss bei dieser Sache ganz sachte und Objektiv bleiben, sonst versteht man es nicht.....

Auch der Islam hat sich weiterentwickel und in den letzten Jahren in der Türkei zum besseren, man Forscht man diskuttiert und versucht den deformierten Islam in seiner Ursprung zu rekonstruieren.....

Was mache ih Falsch, sag mir das... dann kann ich ganauer sagen was ich meine..... und kopieren ist nicht all zu schlimm, ich kenne auch den Kuran nicht auswendig, viel mehr weiss ich wo und wie ich etwas finde...

Selamlar
ENis

originalgueler 02.10.2004 12:17

ob unsere Erkenntnisse tatsächlich

falsch oder richtig sind, das wissen wir erst nach dem Tod...

Religion ist meines Erachtens keine Erkenntnis, sondern ein Bekenntnis. Man bekennt sich zu einem Glauben.

originalgueler 02.10.2004 12:22

ich konnte es nicht verkneifen beim

Lesen ununterbrochen zu grinsen, denn mir fiel ein, dass wir Türken ja wohl viel schlimmer als die Araber sind, denn wir verstehen ja nicht mal arabisch und lernen die Gebete auswendig, sprechen es im Gebet aus und wissen nicht mal die Bedeutung was wir sprechen :)))

oezsu 02.10.2004 12:22

.........!!!

Ich habe es nicht als schlimm behauptet! Nur bringe es bitte nicht mit Sidhartha in Verbindung! Der Buddha ist nicht Sidhartha! Das hat er damals behauptet, ok?! Dass man keine Staturen anbeten soll, sondern alles in sich finden muss!
Glaube es mir ich sehe alles sehr objektiv. Wenn es hier jemanden gibt, der nicht objektiv sehen kann dann bist du das! Du greifst hier jeden an und versuchst deine Meinung durchzusetzen! Neyse, bu konuyu burada tartisacak degilim... yoksa diger konular gibi sakiz misali uzucakta uzucak!

kal saglicakla!

originalgueler 02.10.2004 12:25

nein also vom Hinduismus war nicht

die Rede... ich meinte Buddhismus in seiner eigenen ursprünglichen Form, keine Abzweigungen oder Sekten etc.

02.10.2004 12:28

Genau das ist es eben

solange du etwas nicht verstehst und es nicht auch Türkisch liest.... dann kannst du auch keinen nutzen daraus ziehen.....

Ich habe enige davon grundlich auf Türkisch Studiert.... das wenn ich es lese, dann versteh ich es auch... und manchmal bete ich auch auf Türkisch... das finde ich zumundest für mich besser.....

Erst verstehen und dann folgen... das ist die devise....

Pass auf anne babalarimiz duymasin... yoksa dinden cikti derler... dinin nasil yazildigini bilmeseler bile

Selam
Enis

02.10.2004 12:33

Ok. sen bilirsin

farkindaysan... tüm yazilarima huhalif oluyorsun.....

Oysa ben görünenleri söyledim..... herkes bir sey der veya inanir... ama piyasa gercegi ne ise ona baklmak lagzim......

Senin dedigin o detaylari ne birisi bilir, nede bilmek ister......

Millet cogunlukla kendi Ideolojisiyle ilgilendikleri icin, baskalrinin Ideolojisine fazla bakmazlar...

Üstelik ben bir Buda uzmani degilim.... herkes bir sey söylüyor... gercegi Allaha kalmis, ama zamaninin bir üstadi oldugu kesindir... bir nevi kendi Breitengeradelerde bir Peygamber veya uyarici...... bu görüs Kuranada ters düsmez...

Sanada iyi günler
Enis

oezsu 02.10.2004 12:39

Uzman degil ise bi insan

.. bazi seyleri o zaman bu böyledir diye iddia edmez. Benim bildigim kadariyla yada duydugum gibi deyip temkinli davranir ve olaylari paylasir...!

Sonuc yada Cözüm bulamayan insan, Allah bilir der isin icinden cikar! tabikii, herseyin en iyisini bilen Alahtir, buna sözümüz kesinlikle yok! Fakat bu tarz ideojeleri insanlar yaratmistir farkindaysan!!?

Kusura bakma, ben Peygamber kelimesini Islam ile bagdastirmiyorum bunu seninle konusmustuk...

Hoscakal...

02.10.2004 12:44

Hayati bilgiler pespese

kim derki, Islamiyetim temel konularindan olan abdest, domuz eti, hiristiyanlarla evlilik pespese Ayetlerde düzenlenmis ola...... kimse okumuyorki....

Maide Suresi 3-7 Ayetleri, Islamiyetin en önemli Ayetlerinde bir kac tanesi

Isdediginiz Meale bakin sonuc aynidir...... ama anlayana...

--------- Alinti Maide 3-7-----------

3 Şunlar size haram kılınmıştır: Boğazlanmayarak ölmüş hayvanın eti, kan, domuz eti, üzerine Allah"tan başkasının adı anılmış, boğulmuş, vurulmuş, yuvarlanmış, süsülmüş, canı üzerineyken yetişip kestikleriniz müstesna olmak üzere canavar tarafından yırtılmış ve dikili adak taşları üzerinde boğazlanmış hayvanlar ve bir de fal oklarıyla kısmet paylaşmanız... Bütün bunlar birer sapıştır. Küfre batmış olanlar bugün dininizden ümitlerini kestiler. Artık onlardan korkmayın, benden korkun! Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim, üzerinizdeki nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslam"ı/Allah"a teslim olmayı seçtim. Şu da var ki, her kim ciddi bir açlıkla yüz yüze gelir de günaha kaçmak maksadı olmaksızın onlardan yemek zorunda kalırsa, elbette Allah Gafûr ve Rahîm"dir.

4 Sana soruyorlar, onlar için helal kılınan ne? Şöyle söyle: "Sizin için bütün temiz nimetler helal kılınmıştır. Eğittiğiniz avcı kuşların tuttukları ile eğittiğiniz av köpeklerinin tuttukları da size helal kılındı. Siz bu hayvanlara, Allah"ın size öğrettiklerinden öğretiyorsunuz. O halde onların sizin için tuttuklarından da yiyin ve üzerine Allah"ın adını anın. Allah"tan sakının! Allah gerçekten hesabı çok çabuk görür."

5 Bugün size bütün temiz nimetler helal kılındı. Kendilerine kitap verilmiş olanların yemekleri size helaldir. Sizin yemekleriniz de onlara helaldir. Mümin kadınların iffetlileriyle, sizden önce kendilerine kitap verilmiş olanların iffetli hanımları da mehirlerini verdiğiniz takdirde; iffetinizi korumanız, zinadan uzak kalmanız ve şunu-bunu dost tutmamanız şartıyla size helaldir. İmanı tanımayıp nankörlük edenin ameli boşa gitmiştir. Ve o, âhirette de hüsrana uğrayanlardandır.

6 Ey iman sahipleri! Namaza/duaya duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice temizlenin! Hasta yahut yolculuk halinde iseniz yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinizi ve ellerinizi ondan meshedin. Allah size zorluk çıkarmak istemiyor. Ancak sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredebilesiniz.

7 Allah"ın, üzerinizdeki nimetini ve sizi bağladığı mîsakını unutmayın. Hani, "İşittik, boyun eğdik!" demiştiniz. Allah"tan sakının. Allah, göğüslerin içindekini çok iyi bilir.

originalgueler 02.10.2004 12:48

da hast Du einen wichtigen Punkt ange-

sprochen: Eltern

Wenn ich mir überlege, wie die meisten unserer Eltern die Religion gelernt haben, nämlich auf Koranschulen ... dann wundere ich mich nicht, dass die meisten von Ihnen als programmierte Wesen ohne eigene Meinung und tiefe innere Überzeugung ihre Religion praktizieren, manche sogar gar nicht praktizieren, ihren Kindern auch gar nichts beibringen.

Wieviele unter euch können tatsächlich beten oder geschweige Tesbih namazi?

Und diejenigen, die es können, die sind ebenso gedrillt wie ihre Eltern. Sie haben alles auswendig gelernt, ohne den tieferen Sinn dahinter zu verstehen, geschweige denn zu wissen, was sie da überhaupt aussprechen. Sie haben es ja auswendiggelernt, ohne arabisch zu können.

Das ist das gleiche wie damals im Christentum mit dem Latein. Die Bevölkerung verstand die Bibel nicht. Erst Martin Luther setzte sich durch eine Reformation durch und brachte das Verständnis auch beim Bauern und nicht nur bei den Reichen und Gebildeten.

Und dennoch sehe ich hier leider auch bei Reichen und Gelehrten unserer Zeit Tendenzen zur Aggression und Gewaltbereitschaft. Diese Beobachtung habe ich allerdings nicht nur in islamischen Ländern gemacht, sondern auch in Israel oder in den christlichen Ländern.

Ich meine damit, dass auch wenn die Leute reich sind und gute Bildung genossen haben, auch wenn sie die Bedeutung dahinter gut verstehen, sie die Religion dennoch für ihre eigenen Zwecke mißbrauchen. Sprich die Päpste in den Kreuzzügen, sprich BinLaden und seperatistische Fanatiker, sprich israelische Fanatiker, alle drei Gruppen tendieren dazu andere Religionen zu beherrschen und sie auszulöschen.

Weshalb machen wir die gleiche Beobachtung im Buddhismus nicht? Was ist hier anders?
Weshalb kann man den Buddhismus nicht mißbrauchen? Was haben die uns voraus?

02.10.2004 12:49

Olabilir sen bagdastiramiyorsun diye

biz yokmu sayalim...... onumu istiyorsun.... üstelik benim öyle kavga edici bir tavrim yok.....

tatli sert bir sekilde müzakere ederim..... kaynaksiz konusmayi sevmem.......

Peygamber kelimesi, islamda mevcut olan bir kelimedir......

Detayli bilgi icin Üstadlaradanisman lagzim, o bilgiyi ben uzman olmadigim icin veremem.....

Öyle benim Ideolojim falanda yok.... ben sadece Müslümanim ve daha iyi bir Müslüman olmaya calisirim... Aliymis, Veliymis, Sünniymis, Mezhepmis... bunlardir Ideoloji olanlar.... birilerine baglanmak hem Kurana aykiri hemde insan beynine.....

Aslinda farkli düsünmüyoruz... ama nedense benim sohbet ettiginde, bir düsmani hava hissediyorum.......

oezsu 02.10.2004 12:53

senin tarzindan..

kaynaklanan bi sey olabilir. Dünyayi ben yarattim tavri ile yazmazsan göreceksin ki, ortalik nasil fevkalede bi ortama dönüsecek. Burada Islam dan bahsediyorsun, fakat agir baslilikda önemlidir diye düsünüyorum! Tevazu...!!!! daha nice anahtar kelimeler var... saymama gerek yok.

Ben sen sayma demiyorum... Benim Üstadim bana aciklamis, durduk yere ben burda bir seyleri yok saymiyorum herhalde... Simdi Üstadin kim diye sorma... Burada bos yere bir takim kesim tarafindan küfür saydirttiramam... ;)

originalgueler 02.10.2004 12:56

arkadasim sen üzülme ...

cünkü psikolojide bu tür davranislar normal görülür...

insanlar bilmedigi seye karsi veya yabanci gelen düsünceye veya hayat felsefesine düsmanca davranirmis, onu taniyana ve idrak edene kadar ...

maalesef toplumumuzda tartisma kültürü biraz eksik diyebilirim, konulari tartisacagimiza cogu kez kavga etmeye yöneliyoruz

02.10.2004 12:59

Das weisst du doch

Nur die Bildung ist anders....... erst ein gebildeter Mensch ist in der Lage sein Religion zu verstehen....... nur so kann man Erlösung erhoffen und nicht anders.....

ein ungebildeter Araber braucht keinen Religion, den er wird es sowie so nicht verstehen
Die Rabies sind da auch nicht besser....

Ich sage dir mal was..... Gott hat die meisten Propheten den Juden geschickt, bzw. den Urvätern von den Juden und den Arabern....... deshalb gibt es auch den begriff Söhne von Abraham....

Diese beide Volksgruppen haben den gelichen Ursprung und deshalb sind diese beiden Gruppen Genetisch deformiert.... das ist meine Meinung....

Religion hat nichts mit den Gruppen zu tun, sondern nur mit Geist....

Ich denke die Chineesen wären ein bessere Moslaem, als die Araber.... aber dafür hätte man die Propheten tauschen müssen.... eine Art Ironie ist schon dabei...... die besseren Moslem sind die Budisten... schon komisch...

Was unsere eltern angeht, kann ich nur eines sagen... die könen erzählen was die wollen... gelesen hat von denen keiner einen Buch oder war bei einem Konferenz dabei....
wenn die keinen ausweg finden sagen sie nur... uns hat man es so beigebracht und wir machen es so...... ja gut dann macht es halt so...... es lohnt sich nicht mit denen zu diskutieren... die sind einfach gedrillt.

Gruße
Enis

02.10.2004 13:03

Üstad kendi acimdan en az Prof

lakabini ve ün sahibi kisiler olamsi lagzim.... zannediyorum senin icnde aynidir.....

Ben sahsen sayarim.... tüm Ilahiyatcilari severim ve sayarim........ digerlerini unut.....

Biz Uniyi okudugumuz zaman gidip sokakta bir isciden ders almadik.... en ehli kaynagindan ögrendik....

Iste dinde anidir, en ehli yerinden ögrenmek gerek.....

Mutabikiz

Selamlar

02.10.2004 13:05

Aslinda Özsu dogru düsünüyor

sadece benim tatli sert uslübüm, onu biraz etkiliyor.... bir seyi sert bir sekilde red ediyorum... neden sert elestirdin diye... yepyeni tartisma ortami doguyor ve konudan uzaklasiyoruz....

Olabilir dedigin gibi normal sayilir..... :))))

Selam
Enis

oezsu 02.10.2004 13:54

:))))

@ OrigianlGueler
Bak arkadasim... senin su an benim yaptigimdan ne farkin var? :)) Tesekkürler! Neyse, biz herkesi severiz... ne de olsa ÖZ`DE BIRIZ!!!! ;)

Enis´cim, Üstad kelimesini hak etmek icin, bi Prof olmak gerekmiyor... Her kitap okuyan adammi oluyor? Örnekler görüyoruz dünyada, malum! ;)

Hem Kuran "La Ilahe" derken, ben herhangi bi sahisa nasail Ilahiyatci kelimesini yakistirabilirim, kimin haddine? Ilahiyatcilarmi olmalidir yoksa Din Bilgisi ögretenlermi? Din adami sinifi yoktur... Islam adina konusmak Resul ile sona ermistir, ki Islam hakkinda konusulur....

02.10.2004 16:07

enis cok güzelde

Eti yenilecek hayvanlarin beslemlerine de cok dikkat etsek.
Nedeni sanayilesmis devletlerde son zamanlarda küspelerin icine havan kemiklerini veya diger artiklari karistirmalari yine devam etmekte - dünyaca bu konulari aydinlatmak gerekir milleti.

Hayvan Hastaliklar eskiden bukadar fazla degildi.

Nedeni de serbest beslenen hayvan saglikli olur ve eti de hastalik tasimaz (hertürlü hayvan) Doga onlara serbestligi vermis Kümesleri ahirlari degil !!!

Saygilarimla

02.10.2004 21:16

Cok güzel arkadasim

ama bunlarin dinle bir alakasi yokki...

Elbette sen ot yiyen hayvana et yedirirsen, deli dana ve diger hastaliklar meydana cikar.... bunlar dinle degil cehalette alakasi varve birde profit pesinde kosan insanlarin ürünü....

Allahin sistemi sasmazdir.... hic zerre kadar yerinden oynamaz, oanasa bile onu Allahtan baska kimse kontrol edemez... bunu Kuran belirtiyor...

Sen Allahin sistemine Genetik olarak veya asiri sekilde sanayii artiklariyla müdahele edersen, elbette eninde sonunda mutasyon ve diger hastaliklar meydana cikar.... bunlari Cernobildede gördük......

Ne demisler, insana yeterince zaman ver, eninde sonunda Allahin tahtan indirmeye calisir.....

Selamlar
Enis

02.10.2004 21:19

O halde ise su cerceveden bak

simdi dini sen bir Üstad olan Ahmed Hulusi veya bir Yasar-Nuriden daha iyimi bilirsin ??????

Simdi ben bir arastirma yapacagim zaman hgelip sanami danissam daha dogru olur yoksa bu Üstadlarami ???????

Yani bunun cevabi cok ama cok aciktir..... o yüzden tartisilmaz bile......
Eger bunlarin arasinda bunlara yaklasan Üstadlar varsa zaten bizler bunlardan haberdar olurduk... dimi ama

Selamlar
Enis

02.10.2004 21:30

Ich denke Kerry wird gewinnen

und die Türkei wird nicht in die EU aufgenommen,
die Europär bekommen den Stempel eines Cristlichen Status.....

Die Türkei wird sich als Führer der IKÖ etablieren.......

Ich denke das wird für die Türkei das beste sein....

Wir sind ein sehr erfahrenes Volk was politik angeht...... das haben die anderen Länder ausser, Iran nicht... aber die taugen heut zu Tage auch zu nichts....

Also es ist viel Dynamik drin....

abizettin 02.10.2004 22:07

Du kannst dir deine Vermutungen

ersparen Mr. Enis:-)

1-Von Patriotismus und Hollywood geleitete Amerikaner werden Busch wieder wählen..

2-Trotz häftigem widerstand in der öffentlichkeit werden die Europäer mit Verhandlungen beginnen.Nach einem schmerzhaftem Prozess(für beide Seiten) wird die Vollmitgliedschaft erfolgen

02.10.2004 22:19

Das ist auch nicht all zu schlecht

wie du siehst sind beiede varianten recht sympatisch..... egal wie, die Türkei ist dabei...... wenn es so weiter geht, ist unsere Ekonomie in ein paar Jahren Weltklasse...... das ist nicht übel oder......

Egal zu was sich unsere Führung sich etscheidet, meine Zustimmung in allen bereichen haben sie.....

Artik hayirlisi.... gelecegi ancak Allahtan baskasi bilmiyor..... ist schon Cool oder.... wer Intelligenter Politik betreibt, wird Siegen.....

Gruß
ENis

03.10.2004 03:02

Ananin...

Evet, Ananin... Demiyeyim, belki imanli bir kadindir... Babanin biyigina desem, belki biyiksiz, belki de imanlidir... Gercek olan su ki, Freud"un tarifince bir "Ödipüs kompleksinden" dolayi ebeveyninden intikam aliyorsun. Yezdan seni ve senin gibilerini ya islah eyleye, ya da kahhar ism-i serifince kahreyleye, dünyada olmazsa bile - malum, onun hesabina bazen bizim gibi günahkarlarin akli ermez senin gibilerini ibret olmasi icin küfründe azittirir - ahrette helak eyleye.

oezsu 03.10.2004 05:17

Sen benim dilimden anlamiyorsun!!

Enis´cim dikkatini cekerim! Sen bi Üstadin en az Prof olmasi gerektigini vurguladin!!!!Bende sana dedim, illaki Prof olmasi sart degil diye...

Evet benim üstadim Ahmed Hulusi.. ve kendisi Prof degil!!!! Demekki Prof Ismini tasimadanda Üstad olunuyormus... ;)

Yasar Nuri=No comment...

Objektif ol diye nutuk tutuyorsun, fakat sende hayata gecirsen fena olmayacak!

03.10.2004 12:17

BIR RICA

Sevgili arkadaslar..... sikayet üzerine tüm Beitraglari silinen bazi arkadaslar yine geri gelmisler.....

Yakindan tanidigimiz Frankfurtlu Mehmet.... diger nami Kihak, Elazig und Elazigspor.... yine Forumda Terör yaratiyor.......

Bu Bin Laden kilkli herife, lütfen hic ama hic kimse yazi veya cevap yazmasin, bunu önemle vurguluyorum......
Hatta yazilarinida okumayin.......

Kendi aramizda seviyeli ve Türklügümüze yakisir sekilde sohbetlerimize devam edelim....

Lütfen hic kimse yakindan uzaktan bu kisiyle ilgilenmesin, Vaybee tüm Forumdaki yazilarini ve Nickini silmisti, ama adam insan kani olmadigi icin Forumda fitne yaratiyor....

Yakinda mubarek Ramazan ayi gelecek... ve bizler onu dikkate almadan yolumuzta decam edelim.....

Hepinize tesekkür ederim ve Insallah Vaybee bunu yine en kisa sürede siler....

Selamlar
Enis Kaya / NRW

03.10.2004 13:52

Bilincli ve Saglikli ramazan ayini

degerlendirmek vücuda binbir kat faydasi var.

Ramanzan ayini degerlendirmeyenlere de saygimiz var yalniz insanca davranmalarina rica edilir (mantikli hareketler cok önemli)

Inancini yitirmis insan yok.

03.10.2004 17:54

katiliyorum

hem saglik hemde ruhacisindan Ramazan ayi dinimizin en önemli ayidir denilebilir....

Oruc sadece ac kalmak degil, her seyden evvel ibadettir..... o amacla oruc tutulur ve ibedete sarilir....

Ileride bu hususu fazlasiyla tartisacagiz zaten...

Selamlar
Enis

haydut007 04.10.2004 12:34

ZULMÜ ALKISLAYAMAM ...

Zulmü alkislayamam, zâlimi asla sevemem;
Gelenin keyfi için geçmise kalkip sövemem.
Biri ecdâdima saldirdi mi, hattâ bogarim!..

- Bogamazsin ki!

- Hiç olmazsa yanimdan kovarim.

Üç buçuk soysuzun ardinda zagarlik yapamam;
Hele hak nâmina haksizliga ölsem tapamam.
Dogdugumdan beridir âsigim istiklâle,
Bana hiç tasmalik etmis deðil altin lâle!
Yumusak basli isem, kim dedi uysal koyunum?
Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez boyunum!
Kanayan bir yara gördüm mü yanar tâ cigerim,
Onu dindirmek için kamçi yerim, çifte yerim!
Adam aldirma da geç git, diyemem aldiririm.
Çignerim, çignenirim, hakki tutar kaldiririm!
Zalimin hasmiyim amma severim mazlumu...
Irticâgn su sizin lehçede ma´nâsi bu mu?

Alle Zeitangaben in WEZ +2. Es ist jetzt 18:55 Uhr.