![]() |
alevilik...hem dini yasamktir hemde...
hayatfelsefesidir... aleviligin yasayan ve yasattan herkes... dinle özlesmis insanlardir...
dinin sartlari bence sunlardir... insanliga aday olabilmek... kul hakki yememek... kendisine ve cevresini doga ve insanlik anlamda zarar vermemek... ve kimseyi yargilamamaktir... kapanmissin... bes vakit namaz kilmissin yada haci hoca olmussun... ne fayda... eger icin dogru degilse... insan olabilmek dünyada en zor sanattir... cünkü cok seyler icerir... bunu anlamaya basladiginda ve uygulamaya calistiginda... hayatin ve hayatgörüslerin zaten degisecektir... bence arkadaslar böyledir... siz ne düsünüyorsunuz bu konuda...? |
cünkü...
...din insanlara merhamet ve allah korkusunu saglar...
birde insanlarin allahi olmasaydi... varken dünya bu halde birde olmasaydi ne olurdu bilemem artik... |
jep
ja ich stimme dir zu du hast schon irgend wo recht,aber trotzdesen müssen wir unsere aufgaben in bezug auf den islam erledigen
|
damit meine ich...
es ist vielles miteinander verbunden... islam ist nicht so einfach... man sollte auch im leben und in seinem glauben das vereinigen...
d. h. dass der glaube deine persönlichkeit wird... cünkü din de sadece güzelliklerden bahsedilir... asla kesmek asmak yakmak vurmak calmak gibi seyler yazmaz... ama haci hocalar din adamlari göya natürlich nicht alle sind so... ama elalim genc kizlarini hanimlarini dikizlerler... yani icin temiz olsun... insanlara güzellik asila... oda yeter... ya tam yap yada hic... yarim sey asla olmaz... bence böyledir arkadaslar... |
Verbesserung
habe bemerkt dass es einen Tipfehler gegeben hat... es ist Sura Das Licht ayah 31
|
:)
tamada ama wir leben in deutscland in einer gesellschaft da kannst du deine religion nicht zu 100% ausleben,genel olarak genclermisin (wir) bilgisi cok az islan yönünden.ein einfaches beispiel aus dem leben ist zum beispiel die tattovierung biri serbes diyor biri olmaz diyor.es ist klar das dies verboten ist ama wir machen uns leicht und sagen das es einen hoca gibt der sagt das es in ordnung ist!!
|
das kann man nicht so sagen...
;))
also tattovierungen sind eigentlich nicht erlaubt im islam... aber wenn ich mir denke, das henna erlaubt ist... verstehe ich den unterschied nicht so ganz... nur der hoca kann soviel sagen wie er will... man sollte den kuran lesen bevor man den hoca frägt... aber tatto ist nicht erlaubt... |
dinin sartlarini sen belirliyorsan
23 senelik bir vahye ne ihtiyac vardi ki?
sana yada alevi dedelerine sorardik ve din neymis söylerdiler. ama sandigin gibi degil. neden öyle degil? cünkü bu alemleri yoktan vareden ve insana isimleri ögreten ona dogru yolu gösteren Allah, kurani kerimi insana kilavuz olarak vahyediyor. kuran ve vahy acisindan senin yazdiklarin ici bos seylerdir. hak ve hakikat ile alakasi olmiyan yanilgilardir. Hayatin kilavuzunu insana gönderen Allah"tan hayat felsefesinin daha iyisini insanin bilmesi söz konusu olabilir mi? olamaz. ne kalir geriye. mekke müsrikleri gibi bir tavir takinarak yanlislari ört bas etmek hak ve hakikkatte yine birsey degistirmez. |
das thema lautet kopftuch...
....und nicht alevitentum. meines wissens nach definiert sich der alevitentum unter anderem daran, dass das kopftuch keine so große rolle spielt.
also, äussert euch zu diesem thema! liebe grüße :o) |
dikkatle anlamani ve satirlarin...
arasinan okumani isterim...
ben anlatabildigim kadar anlattim... düsüncelerimi ve fikirlerimi paylastim... sen tüm bunlarini biliyorsan ozaman uyguladiginida düsünüyorum... sende bukadar biliyorsan yapiyorsan yasadigin kabahat... |
so ist es
du sagst es
wünsche dir noch einen schönen tag byee |
danke dir auch bye... o.T.
ohne Text
|
alevi
alevilik gevurluk degil arkadaslar bunu unutmayin,die leute machen es sich einfach zu leicht ich brauche das nicht ben aleviyim diyorlar ama gecekten alevilik ne oldigunu cogu bilmiyor.....
elveda |
...
also... das die meisten aleviten nicht über ihren glauben bescheid wissen das stimmt... aber es stimmt nicht das es einfacher ist...
ich glaube da kennst du dich selber nicht so gut aus... ist ja auch nicht schlimm... nur wer auch immer dir gesagt hast, das es eine veranfachte form vom islam ist, ist nicht der warheit entsprechen... |
aklinla bin yasa...
kuran-i kerimde bas örtüyü diye bir farz yoktur arkadaslar...
es steht nur das eine frau sich bedecken sollte... und nichts anderes... naja herkesin kendi bilecegi is... insan birazda satirlarin arasinda ki manayi cözmeye calismali bence... saygilar... |
ja....
dann klär uns doch bitte mal auf. ist ernstgemeint.
|
Aber sicher lebe ich
den Islam aus..... ich ernähre mein wissen nicht von irgendwelchen Weltfremden möchte gern Hocas.....
Jeder der in die Uni geht, geht deswegen, weil dort die besten seines Faches zu finden sind... die Profs, Dr. usw..... Falls ich in Islam was wissen will, wende ich mich immer na die verschiedenen Unis der Türkei.... sie alle sind sehr freundlcih und Hilfsbereit.... und das wichtigte ist das Sie alle das selbe erzählän.... Sowie in meinem Beruf und meinem Religion, habe ich das wissen genau an der richtigen stelle erfragt........ un das ist jeden zu empfenlen...... |
Imanin ve paranin kimde oldugunu
ancak Allah bilir... sen nerden bileceksin bende iman olmadigini...... üstelik olmasa, yillarimi islam dinini (yani Kurandaki dini, hurafet dini degil) arastirmaya harcamazdim.....
Benim sucum degil Kurandaki ve piyasadaki dinin, biribirine uymamasi..... onu yasayan düsünsün...... Iki ihtimal var vardir ilerisi icin..... ya Kurandaki dini anlatacagiz cocuklarimiza, yada dinsiz olacaklar..... yani dinsiz üretecegiz.... korkutarak, bagirarak, cagigirarak vaya döverek din ögretilmez.... üstelik öyle bir metod Kurana ve insanliga aykiridir.... Sen bir annen babana sor, zamaninda kara Hocalalr onlara nasil ders vermislerdi... ikide bir dayak...... Iste piyasada dolasan islam dini adini tasiyan din, siddet fikihiyla doludur.... Kuranla uzaktan yakindan alakasi yoktur..... Selamlar ENis |
aralari okudugumdan ürperiyorum
Allahin insanlara lütfettigi kutsal kurtulus recetesi sayisal anlamda degil metafiziksel anlamda büyük bir hicliklige bürünmüs.
buda hakikate ulasmanin yolu olacaksa bence cok eksik. varligini yüce mevlaya yönlendirebilen bir insan onu taniyan ve ona ulasabilmek icin hayatinda gayret sarfeden insan, elbette ki kul olabilmenin gerekcelerini yerine getirecektir. bunlar bes vakti namaz ile bitenler degil, bes vakit namazin bes vaktini bitirdikten sonra basliyanlardir. onun icin üstünlük takvadadir kimsenin kimseye herhangi bir konuda üstünlügü yoktur, ancak ve ancak takvadadir. kul olabilme yarisi, kuranda da belirtildigi gibi salih amel isleyenlerden baslar. Allah"a iman edip salih amelde bulunanlar. bunlar sadece icsel temizligi belirtmez ve tartismaz. insanin iyi olmasi onun tabiatinda vardir. ama bunlarin yaninda bir kul olma yada olabilmesi vardir. kul olabilmesi yüce Yaratana dogru yönelmedir. Bunlar ibadeti de icerir, olmazsa olmaz sartidir. ibadet daha yüce ve ulvi bir icerik kazanir. her rekat namaz ihlas ile kilinan namaz kulun tekrar ve tekrar alemler üstü bir aleme göc etmesini belkide getirir. ve bu konu daha detayli aciklanir. ama türkiye gercegi sadece kalbi temizlige indirgenen bir inanc felsefesi gelistirmis, bu eksiktir yarimdir. din denilen de bu degildir. |
Helal sana
günlerdir agzimda tüy bitti..... bende aynisini söylüyorum.... ama kimse kabul etmiyor....
Bazi tesettürlü kizlarin GB uma yazdiklari küfürleri görsen aglarsin...... Ben onlarin problemini cözdüm..... sorun ne biliyormusun.... sorun su.... Bunlar yillarca memnun olmadan baslarini kapatiyorlar ve bunuda Allahin emrettigini zannediyorlar ve simdi Enis gibi bir adam cikip tersini söyleyip ve hicbir kimsenin icinden cikamayacagi sekilde misallerde verince, bunlar panige kapiliyorlar, acaba bu gencin dedikleri dogrumu.... eger dogruysa biz niye yillarca azap cektik... Bu akillarina gelince cildiriyorlar.... kafayi üstme noktasina geliyorlar.... ve o zaman siddete bas vuruyorlar ve Enisin GB una küfür yazarak azda olsa EGOLARINI rahatlatmaya calisiyorlar..... En basit örnegi... Basbakanimizin karisidir.... basini zorbalikla örttürdükleri icin intihari bile düsünmüs..... eger bu zamanda yasasaydi kesin Erdogana bir siktir cekerdi.... bu kesin... ama nede olsa yanlis oldugunu bile bile kabullenip giyindi... geri dönmesi mümkün degil artik..... En azindan bu Forumda biur kisinin bile, bu sistemi anlayabilmasi beni mutlu etti..... Selamlar Enis |
da kannste lange warten! ;o) o.T.
ohne Text
|
nein
du das habe ich nie behauptet :))
meint mein freund yes77 |
:)
ich habe nie behauptetdas du unglaubig bist ich denke sogar dasdu einen sehr hohen wissenstand hast
saygilarimla beyaz hocalarin talebesi |
was mich bei denen stört
jedesmal wenn es um kopftuch geht, kommen die mit ihren negativbeiträgen und meinen es besser zu wissen als unsere prophet. DAS STÖRT MICH. Und jedesmal, ,ich bete nicht aber mein Herz ist rein hehehehe was für idioten, was für eine Ausrede. Bei diesem beitrag geht es um Kopftuch im Islam, das bedeutet es geht nur Moslems etwas an und nich diejenigen die ihren gift hier auspritzen wollen. Und zu euch ihr möchte gern moslems, geht lieber in die diskos lasst euch befummeln, aber bitte tut nicht so als wäret ihr supermoslems :-))))))))
|
kopftuch ab!
ich finde die die das tragen, tragen es nicht wegen ihrem glauben sondern weil es leider gottes anscheinend momentan mode geworden ist!
kizim siz kimi kandiriyorsunuz allah askina??? allah herseyi görüyor zaten...onu basiniza baglayip yalan mi söylemiyorsunuz...edepsiz seyler mi yapmiyorsunuz!!! yani igrenc igrenc olaylar duyuyorum ve inanmakta cok zorlaniyorum ama ne yazikki hep dogru cikiyor!!! inanc basinizi baglamakla olmuyor!!! ben size bakarak daha inancli ve terbiyeliyim!!! |
kharitjiten
1. Meine Haare sin auch sehr sexy mussich es jetzt bedecken..... ??? ----> es geht gar nicht primer oder plump darum, ob deine Haare sexy sind oder nicht. Hier geht es darum, dass wir ein göttliches Gebote betrachten wollen. Allah (s.w.t.) sagt nicht: "Wenn du häßlich bist, darfst du nackt herumlaufen." sondern er stellt Allgemeine Regeln auf. Ein Vergleich: es gibt Menschen, die werden nach 2 Schluck Sekt beschwippst, andere können 3 Flaschen Bier kippen, ohne wirklich benommen zu werden. Dies spielt aber keine Rolle. Das Verbot gilt für Alkohol allgemein und ändert sich nicht bei Bier oder Sekt, auch nicht bei 2 oder 3 Glas, auch nicht, ob jemand schnell oder langsam den Verstand verliert. Selbst das Alkoholverbot kann in mehreren Dimensionen betrachtet werden.: finanziell, sozial, ja sogar wirtschaftspolitisch etc. Also kann man sich nicht herausreden und sagen: Das Gebot kann nicht für mich gelten, da ich ja nicht soviel trinke, dass ich besoffen werde. Ähnlich ist es mit der Bedeckung. Wenn du nur guckst, ob du sexy bist oder nicht, dann ist das leider nur ein Hinweis darauf dass du entweder selbst oberflächlich betrachtest, oder die Tiefe der Auswirkung des Gebots bzw der Missachtung nicht (an-)erkennst. Weiterhin solltest du bedenken, dass du für Hinz sexy, für Kunz aber unsexy bist. Willst du dich dann mal bedecken, mal entblößen? (Eine Nebenfrage, warum fragst du, ob du dich dann bedecken müsstest? Du würdest es ja sowieso nicht tun, auch wenn ich "ja" sagen würde, was ich in diesem Zusammenhang gar nicht tu...)
2. was sagt du jetzt...---> ich sage, was soll die sarkastische Stichelei? Wir haben 2 verschiedene Meinungen, dass ist okay. Aber warum um alles hängst du eine selbstgefällige Floskel an. Wir können auch normal reden... 3. Im übrigen sollten sich vielleicht alle Männer mit Koptuch bedecken, wie zum Besipiel Brad Pitt, der übrigens sehr schöne Haare hat.....---> ja, vielleicht sollten sie...aber wir bedecken nicht einfach was schön ist. Allah gebietet den Frauen nicht, ihre Gesichter zu bedecken. Er weiß doch, dass es auch schöne Frauengesichter gibt, immerhin hat Er sie selbst erschaffen. Läufst du als Mann splitterfasernackt, als Frau Oben-Ohne durch die Fußgängerzone? Ich denke nicht. Warum nicht? Auch du hast ein gewisses Maß an Anstand. Wenn Allah etwas im Qur´an sagt, hat es seinen Sinn. Er sagt/tut/gebietet nichts, was sinnlos ist. Und dies geschieht unabhängig davon, ob wir Menschen, du und ich, das 100%ig nachvollziehen können. Wenn Er etwas sagt, muss es seine Richtigkeit haben. Allahu alim. 4. Ich glaube ich bin vielen hier um Jahrhunderte weit voraus,---> das heißt, du glaubst, sämtlichen Gelehrten, die die Welt gesehen hat,dem Propheten, den Offenbarungen, dem Schöpfer voraus zu sein - hascha?! 5. zumindest glaube ich an nichts was nicht im Kuran festgehalten ist--->okay, dann schau nochmal unvoreingenommen im Qur´an... 6. unbd falls etwas im Kuran nicht erwähnt wird, so soll man das nach den umständen entsprechend sinnvoll ergänzen und das Zeitgemäß......---> und wem obliegt deiner Meinung nach die rechtmäßige Ergänzung? Dir? Andere Frage. Du hast Halsschmerzen, gehst zum Arzt, er verschreibt dir einen Sirup. Was tust du, trinkst du den Sirup oder reibst du deinen Hals mit etwas ein, weil du meinst, das wird dir mehr helfen? Du hast ein Aquarium, gehst in den Laden und kaufst alle Fische, die dir gefallen. Der Verkäufer sagt dir, dass die einen kaltes, die anderen warmes Wasser benötigen. Was tust tu. Kaufst du ein zweites Aquarium bzw lässt die eine Fischart weg oder wirfst du alle Fische in ein Aquarium und schaust zu, wie die Hälfte stirbt? Du möchtest etwas im Qur´an verstehen. Was machst du, fragst du Gelehrte oder interpretierst du munter, wie es deinem Nafs (trk: nefis; dt: Inneres Selbst) am genehmsten ist? Bedenke, dass es mehrere Quellen gibt: Quran, Sunna, Idschma, Qiyas, Idschtihad, Qalb. Das eigene Herz/Gewissen/Gefühl steht an letzter Stelle, denn diese Reihenfolge ist vorgegeben, was wir einem Hadith entnehmen. Nun mag es sein, dass du Hadithe gar nicht als Referenz akzeptierst. Doch damit machst du den Fehler, den die Kharidjiten in der Geschichte getan haben und du dem Qur´an, dem du - wie du sagst - eher glaubst, widersprichst, der den Muslimen aufträgt, dem Propheten Folge zu leisten: "O ihr, die ihr glaubt, gehorcht Allah und gehorcht dem Gesandten und vereitelt nicht eure Werke!" (47:33) ist nur ein Beispiel. Friede mit uns allen. |
frage
...das heisst gegebenenfalls würdest du auch nackt herumlaufen, wenn es noch gängiger als heute ist?...
|
kizim terbiyeni takin....
Sizin gibi tuttie fruttieleride cok görüyoruz oranizi buranizi ellettire elletire ellemedik yeriniz kalmadi.
Hangi birinizin kizligi yerinde duruyor pasaportunuza güvenip TC den bir enayi nasil olsa getiririz düsüncesiylen yola cikiyorsunuz. Yani bir bas örtülü pislik yaptimi hepsimi yapiyor sen kim oluyorsunda hayvan gibi hepsini ayni kaba koyuyorsun. Her elma agacinin icinde bir cürük elma vardir. |
wir wissen es nun
...dass du auch schöne Haare hast. Viel Spaß damit und danke Allah dafür....kommen wir aber zur Argumentation.
Ist nun mal so... ich habe augenblicklich noch etwas längere Haare und die sind gepflegter als bei den bedeckten Frauen---> ich kann mir vorstellen, dass du es nicht akzeptierst, von einigen Fanatikern als religionslos, unanständig o.ä. bezeichnet zu werden, nur weil du dich nicht bedeckst. Korrekt? Dann verallgemeinere bitte auch nicht alle sich bedeckenden Frauen und gehe nicht davon aus, dass sie ungepflegt sind, unabhängig davon wieviele ungepflegte Bedeckte du gesehen hast. 1000 unehrenhafte Unbedeckte Frauen legitimieren nicht das Brandmarken einer einzigen ehrbaren Unbedeckten... Sündige ich jetzt...... oder ist das Gesicht einer Frau doch nicht Erotischer als die Haare..---> streitest du dich darüber, was Allah sagt? Stellst du das in Frage... Du verstehst den sinn darin nicht---> hast du ihn verstanden? "Bildigimizi zannetmemiz ögrenmemizin en büyük düsmani"(C. Bernand) Du musst erst diue Soziologische Hintergrund dieses Befehls von Nur 31 erforschen..... erst aber auch nur dann kannst due es verstehen.... was gemeint ist....---> gleiches gilt doch auch für dich... Kuran düz okunmalan anlasilmaz...... Tefsir okunmasi lagzim.----> ein weiser Rat, den der Gebende auch beherzigen darf... |
du bist leider nur ein unwissender
du sagst ich hätte kein recht über dich zu urteilen und DU urteilst über das GESAMTE arabische volk...du bist so ein armseliger erdwesen der absolut eingenommen von irgendwelchen medienberichten ist. Peygamberimizin sav. hadisinde diyorki"Araplar hakkinda kötü konusmayin" & "Ben Araplardan ama onlar benden gelmedi". sen bir Mümin olsaydin sünnete uyupda burada milyonlarca araplara böyle laf atmazdin...senin eksikliginde buradan belli oluyor zaten. ama bizim mücadelemiz kafirlerle degil, cahillerle...cok biliyorum deyipte gerckleri örtmeye calisan...Bacilarimizin Basörtüsüne laf atan kim olursa olsun,mücadelem onlarla.ben illa herkes kapatmasi gerekir demiyor, herkes istedigi gibi yapsin...kendine yapar, ama senin gibi ahmak gelmis neymis, arap neymis sicaktan korunmak, neymis atatürk....whatever--->Wer die Wahrheit nicht kennt, der ist nur ein Dummkopf.
Wer die Wahrheit kennt und sie Lüge nennt, ist ein Verbrecher! |
Lächel zurück o.T.
ohne Text
|
Bist du so blöd
oder tust du nur so????? das eine ist "MANN" und das andere ist "FRAU"!!!!! der eine reagiert anders auf das eine wie das andere!!! wieso stehts dann so geschrieben das Frauene ihre reize bedecken sollen??? hey komm du hast echt keine ahnung was du laberst je mehr ich deine beiträge lese...du wärst ein guter sparingpartner für mich in meinem Wing Tsun training, vaktin olursa gelde biraz antraman yapalim ;O)
|
o bana dayak atan...
hocalardan ALlah razi olsun, dayaklada olsa bana dinin gerceklerini anlattilar. Elhamdulillah o anlatilanlarin yaninda bide kendimi gelistirme imkanim oldu, Allah bana bide Hacca gitmeyi nasip eyledi genc yasimda. Ama senin gibi ahmak kafalar herseye bilip yasayamadiktan sonra ve burada milleti yanlis yöne yönlerdimeye calistirdiktan sonra seni Allah"a havale etmek lazim. O kara hocalar, türkiyemizin masonlarca islamin yok edilmeye calisildiga zamanlar( ve halende devam etmektedir) bu yüce Dini ögretmeye calismaslar. Sen buraya cikipta onlara böyle terbiyesizlik yapamazsin. Bunu böyle bil!!!!
|
Da liegst du völlig daneben
Kein gesetzt, nicht ein einziger was in Kuran steht, ist nicht mit dem Menschlichen verstand vereinbar.....
Alles hat einen Soziologischen Hintergrund.... erst wenn man diese begreifft, dann kann man den Kuran verstehen, vorher nicht..... Alles was im Kuran geschrieben ist, ist mit dem Menschlichen verstand im Symbiose und ist sehr gut verständlich..... Gott würde uns niemals, Wild durch die gegend irgendwelceh Gesetze geben den Sinn wir nicht verstehen würden...... deine Aussage musst du neu überdenken..... Wir können unterschiedlicher Meinung sein,´aber was dem Kuran angeht muss eine Meinung rauskommen.... etweder muss man Kopf bedecken, oder muss nicht aber kann wer will..... Das ist ein sehr sehr großer unterschied und ist leztzendlich kein Spiel...... Warum soll eine Frau ihren Kopf bedecken und die Männer nicht...... darauf muss du einen Antwort finden.... dabei kannst du lange suche und wirst auich keinen finden... den es gibt keinen..... Im Arabischen ist die Bedeutung für bedecken und kopfbedeckung die selbe..... daher kommt dieser unsinn zustande...... alle großen Religionswissenschaftler sind dieser ansicht..... Aber man kann als einzelner trotzdem anderer Meinung sein und es als befehl auffassen, aber sollte es nicht dem Kuran zuzuschreiben und lediglich sagen, das ist mein Auffassung...... |
wer sind DIE
1. also DIE, über die du sprichst, haben auch namen, SIE nennen sich ALEVITEN. ich denke, es ist nur höflich, wenn man DIE auch so nennt, und nicht einfach sagt "was mich bei denen stört"
2. darf man nicht vergessen, dass es wie in anderen gruppierungen verschiedene richtungen gibt. kommen wir zu DENEN, die da aleviten heissen: es gibt aleviten, die sich NICHT als muslime betrachten. es gibt die, die Hz. Ali als propheten oder gar inkarnation Gottes sehen. es gibt die, die ihn als ersten rechtmäßigen kalifen ansehen. also, über wen von diesen sprichst du, wenn du DENEN sagst... 3. wenn es um kopftuch geht, kommen die mit ihren negativbeiträgen und meinen es besser zu wissen als unsere prophet. DAS STÖRT MICH.Und jedesmal, ,ich bete nicht aber mein Herz ist rein --->solche leute findest du auch unter sunniten und nicht-muslimen.und es stört wohl jeden muslim. 4.für idioten--->die idioten sind die, die ihr recht und die wahrheit nicht ausdrücken können und auf schimpfworte zurückgreifen...dazu gehöre ich bestimmt auch. 5.was für eine Ausrede.---> Ausrede hin oder her. Es sollte dich nicht interessieren, warum andere beten oder nicht. "Ihr habt eure Religion, und ich habe meine Religion." "Lakum dinukum wa liya din" (109:6) 6. Mach du es richtig, alles andere sollte zweitrangig sein. |
Was soll dieser Scheiss
laufen alle Frauen oder männer die keinen Tuch auf Ihrem Kopf ahebn nackt durch die gegend????? etwas nachdenken, dann schreiben...
Es gibt einen Universellen anstand und das ist überall in der Welt gleicht... ausnahmen sind die Regel..... Für einen Japaner sind die Brüste einer Frau erotisch und für einen Afrikaner und Türken auch.... fertig.... Mann soll sich Zeitgemäß wie alle Menschen verkeliden, sowie Resul das auch getan hat.... Nach dem er Moslem wurde, vorher war er es ja nicht, hat er seine Kleidungsweise nicht geändert.... er hat sich nachwie vor genau so gekleidet wie immer. |
peki sivas katliamini izlerken de
ürpermismiydin?
orda da dini daha iyi praktize ettigini iddia edenler ve sabah aksam ibadet etmekle allaha yakin olduklarini iddia edenler, bunlari yapmayan ve dini her bireyin yürek ve gönül isi olarak algilayanlari hunharca yakmisti.. o zaman da ürperdin mi? merak ederim.. eminim áma sana göre o olay müslüman mahallesinde salyangoz satmaya kalkanlarin kiskirtmasi sonucu olmus ve ürperilmeyecek bir dindar öfkesiydi sadece... |
FEUERLöSCHER ICH GRATULIERE!!!
Süper...eger sen bu kiza lafini vermeseydin inan ben verecektim agzinin payini!! Ama senin söylediklerinin üstüne daha ne denir??? ALLAH BÖYLESi AKILSIZ iNSANLARA öNCE AKIL SONRA HiDAYET VERSiN!!!
Tekrar Allah razi olsun senden Feuerlöscher! ALLAH CÜMLEMiZiN YAR VE YARDIMCISI OLSUN... |
Mücadele etmek gerek !!!
slm ...
ich denke die meisten haben hier das Thema irgendwie verfehlt ... hier ist nicht die Rede von Aleviten und deren Glauben. DIe Frage lautet doch : Warum werden Kopftuckträgerinnen von der Gesellschaft ausgeschlossen ???!!?. yani ne alaka simdi Alevilerle. Bence tabi Türbani giymekle kalmiyor eger Müslümansak Allahin diger sartlarinada dikkate almamiz gerek , yoksa kapanmisiz neye yarar. Ich denke aber das es keinen interessiert wie jemand seinen Glauben auslebt. Mesela bi Kapali kiza gidip sen nasil kapandin öyle hic kapanmasan daha iyi diyemez hic kimse . So was regt mich auf . Jeder soll sich an seiner Nase packen !!! Kopftuchträgerínnen haben in vielen Sachen Nachteile. Egal ob in der Schule oder im Berufsleben. Man muss sich immer doppelt soviel beweisen im Vergleich zu anderen Leuten. Leute das Kopftuch verdeckt nicht das Gehirn oder die Persönlichkeit der Person !!! Anscheinend verstehen das viele Leute nicht !!! Neyse bu Konu hakkinda yaz yaz bitmez....... Mücadele etmek gerek !!! Allah hepinizin yardimcisi olsun ........ |
Alimler ve yöntemleri
Alimler bir soruna yaklasirken nasil hareket etmisler ve ediyorlar diye düsündünüzmü hic?
Bir Misal: Albert Einstein: ´´Bir problemi cözmek icin bir saat zamanim olsa, 45 dakikasinda soruyu anlamaya calisirim, 10 dakika cözüm yolunu düsünürüm, 5 dakikadada cözerim``... Buradan cikaramamiz gereken özet cok net. Önce iyice düsün ve verecegin cevabinin neticesinden emin ol. Bir islam alimi: ´´Bir Alime bir anne geliyor cocugu ile. Cocugunun hasta oldugunu ifade ediyor ve yardim talep ediyor. Alim cocugu inceledikten sonra, simdi gidip 40 gün sonra gelmelerini rica ediyor. 40 gün sonra Anne cocugu ile geldiginde Alim kendisine, cocugun probleminin sütten kaynakladigini, bundan itibaren süt icmemesi gerektigini vurguluyor. Anne hafiften sinirlenip Alime: -Yahu Alim efendi madem sorun sadece süt idi, niye 40 gündür eziyet ettiriyorsun evladima? diye sorunca , Alim: -40 gün önce benim agzim süt kokuyordu, benim agzim süt kokarken, ben nasil inandirici olabilirdim?`` Buradan aldigimiz ders ne? Kendimiz tatbik etmedigimiz nasihatlari vermeye ve sadece laf gevezeligi yapmaya calismamaliyiz. Sevgili gencler, bir hususu tartisirken yikici olmayalim, yapici olalim! Hakaret etmeyelim, saygili olalim. Sesi yükselterek degil, bilgi ile ikna edelim. Din herkesin dini ama tatbikte ve yorumda herkesin dini. Kuralda ve yasada ise Allah ve peygamberinin dini! Dogruyu olusturmaya degil, bulmaya calismaliyiz. Daha acikcasi, herseyi kendimize uydurmaya degil, dogruyla hayatimizi özdeslestirmeye calismaliyiz. Lütfen bilgisi olmayanlar din hakkinda yorum yapmasin, zaten dinimizi kötülemek icin firsat kollayanlar oldukca fazla... Saygilar |
Alle Zeitangaben in WEZ +2. Es ist jetzt 13:33 Uhr. |