Bir/ iki/ üç /MOTOR....!
Bu uzun bir gece olacak farkındamısınız bilmiyorum
Daha gecenin ilk perdesi henüz koyulaşmaya, beni kendine çekmeye ,,içime o garip hüznü sızlatarak iliklerime şırıngayla nüfuz ettirmeye başladı
Körkütük sarhoş gibiyim
İçtiğim bilmem kaçıncı acı dolu zehir şişesi
Kırdığım kadehlerin sayısını hatırlamıyorum
Tırnaklarım tuvale hangi resmi kazıyor farkında bile değilim
Boşalan demlerim hangi nehre akıyor.Nerde bunun kaynağı nerede yetişiyor gözyaşı ağacı
Sallanan dallardaki yaprakların yaşı kaç ,yaşını gizleme gereği duyuyormu.
Sararıp kurudukça kuruyup rüzgarın vuruşlarıyla ölümün kimbilir kaçıncı sahnesindeki kaçıncı perdesini senarist beğenmeyip yeniden başlatıyor.
Roller aynı,kostüm aynı ,oyuncular aynı.
Motor diyor yönetmen
Suflör söylenmesi gerekeni söylüyor oyuncuya,o ise ihanet edercesine bağırıyor uzaklara
Bir anda sahne değişiyor
Kostüm renkleniyor
Suflör derinden nefes çekip okuduğunu söylemesi için oyuncunun yüreğine üflüyor
Stop sesi yükseliyor
Tüm ışıklar sönüyor
Kostümler tek renk olan siyaha bezeniyor
Roller kayıpları ararken .Suflör söylediklerini unutuyor
Perdeler sıkıca kapanıyor
Yönetmen kameradan uzaklaşıyor
Motor sesi ertesi sahneye kadar inzivaya çekiliyor
Maskeler yüz değiştiriyor
Dört kişilik sahneye iki figüran daha sığdırılıp senaryoya farklı karakterler dahil edilyor
Karakterlere farklı senaryolar yükleniyor
Kadın adamı baştan çıkarıyor
Adam işini gücünü kaybediyor
Aile dağıldıkça reyting tavan yapıyor
Senarist yazdıkça yazıyor
Üç bölümlük dizi yüz üç bölüme dek sürüyor
Ortada görünen bişey yok
Ne evlilik ne saygı ne edep ne haya herşey istismar ediliyor
Varsa yoksa memleket meselesi gibi reyting çatısını havaya uçurmak için atılan bombalar.
Zaten en küçük çatışmalarda boşanan dağılan aile yapısına destek veriliyor
Bencillik tek şart
Gençlerin hayattaki tek oluşumun iki insanın tutkularıyla çepeçevre kuşatmasıymış gibi göstermek
Haydi aç bir daha perdeyi motor sesi yükselsin
Çatal görünsün /bacak süzülsün /dudak bükülsün
İyide nerede kadınları küçük düşüren onurlarımızı hiçe sayan senaristler onlar bile kadın olduklarının farkında değillermi
Yanlışı doğruyla silmek varken/ doğruyu neden yanlışla yazıyorlar
Sonra film sürer kamera artık bu iç bulandıran sahneleri çekmekten istifa eder
Suflör günah sözcüklerini fısıldarken yanlış filmdeki yanlış rollerin sözlerini karıştırdığı için kurşunlardan nasibini alır
Kağıt kalem kana bulanmış .Ortalıkta feci bir koku dolanmakta
Derin olan dekolte aşikar olur ,yırtmaçlar sökülür
Devir teslim töreninde senaristler üçe bölünür
Kaç genç kızın daha günahına girdiklerini bilmeden şerefe kadeh tokuşturulup
kahkahalarını davulla birleştirip zurnayla kanki olur
Bu perde hiç kapanmamak üzere açık kalır
Mahremiyet bitmiş
Horoz sesi kesmiş
Motorun benzini bitmiş yolda teklemekte
Kostüm yolunu şaşırıp çıkmaz sokaklarda kalmış
Bir dahaki rollere kadar kaldırımın alt köşesindeki kokuşmuş lağamda yaşamaya başlamış
Sahne ışıkları yanmış
Perde aralanıp bakılmış
Tüm yüzsüzler maske takıp ağlamış
Altına imza atanlar alkışlandıkça alkışlamış
|