peki, kisaca..
soruya karsi soru sormak, carezizligin ifadesidir.
ALLAH (cc) i en güzel yine ALLAH in kendisi tarif etmistir.
Iste IHLAS suresi kisaca ALLAH hakinda bilmemiz gerekenleri bize bildirmekte:
De ki: "O Allah tek birdir.
Allah, o eksiksiz, Samed"dir (Her şey O"na muhtaçtır.)
Doğurmadı ve doğurulmadı.
O"na bir küfüv (denk) de olmadı!" (Ihlas 1-4)
Allah in vasiflari hakinda KURAN yeterince aciklamalarda bulunmustur. Zahmet edip bakarsan mesele kendilignden cözümlenir .
ISLAM da yaratici her seye müdahil bir yaraticidir.Onun müdahale etmedigi, hakkinda hüküm belirtmedigi, kendi haline ve basibos biraktigi hic bir alan yoktur.
Inanin kendisiyle olan alkali yönünü taksim edip hükme bagladigi gibi, onun sosyal alandaki ve kul- yaratici iliskilerini de düzenlemis ve hükme baglamistir.
Kuran da buna delil yüzlerce ayet var. Arzu eden bakabilir.
Bunlardan bir tanesi " Hüküm ve hakimiyet ancak ALLAH indir" ayati kerimesidir.
Buna mukabil demokrasinin temel ilkesi " Hakimieyet kayitsiz ve sartsiz milletindir" sözü dür. ki bu Islam nazarinda ALLAH aes kosmaktir ve sirkin ta kendisidir.
Ama sanirim senin derdin bu degil.
ISLAM ile Demokrasinin bir din olusu arasinda hakli oldugun bir nokta var.
o da su :
Nitekim ISLAM dini de bir Ideoloji dir. Tipki Kaptilalizm veya komunizim gibi.
Islam ile diger ideolojiler arsindaki temel fark onlarin Insan, Islamin ise vahy kaynakli oldugudur.
Her üc ideolojinin konu alani INSAN in hayatinin taksim edilmesi ve düzenlenmesidir.
Daha acik bir ifade ile Demokrasi de fikir ve hükümlerin yegane kaynagi insan, Islamda Kuran ve sünnettir.
Bundan dolayi Domokrasi de Insan ve hürriyetleri kutsal(dokunulmaz) sayilirken Islmada bu sadece vahy e munhasirdir.
Netice olarak Demokrasi de kanun ve nizamlarin "yaraticisi" insandir Islamda ALLAH .
Bu acidan bakildiginda Demokarsi insana nizam ve kanun koymakta dokunulmazlik vermekle onu ilahlastirmis olmaktadir. Ona göre Insan iradesi üzerinde ne ALLAHin ne de baska bir merciin iradesi söz konusu olamaz. Insaniradesi ve akli tek hakim kaynaktir ve onun üzerinde baska bir güc yoktur.
Konu bir hayli önemli oldugu kadar da anlasilmasinda kullandiginiz ölcek de bir o kadar önemlidir.
Zira hayat, hayat hakkinda ve esya hakkinda olusan fikir ve kavramlar kisinin temel fikirlerinden kaynaklanir.
Bu Temel fikrin mahiyeti ne ise, ondan fiskiran fikir ve düsüncelerde onun mahiyetine uygun olur.
Baska bir tabirle, ALLAH in varligina inana bir insanin hayata bakis acisi ile herseyin madenin tekamülü olduguna inana bir inasanin hayata bakis acisi ve benimseyecegi nizam ve düsünceleri de haliyle farkli olacaktir.
Demokarsi fikri aristokratlara ve DIN adamlarinin insanlari ALLAH adina sömürmesine tepkisel olarak dogmusutur.
Bu durum bazi düsünürleri din in hayattan ayrilmasi gerektigi fikrine ulstirmistir ki laiklik te iste burdan dogmaktadir.
Fakat unutulan nokta, bu sorunun batinin sartlarindan kaynaklanan sorunlara care olarak dogmus olmasidir. Cünkü Islam cografyasinda böyle bir sorun olmadi ki bu düsünceyi biz bire kopya edelim.
Mesele kisacasi budur.
|