Einzelnen Beitrag anzeigen
  #30837  
Alt 16.12.2006, 18:22
unknown
 
Beiträge: n/a
Standard Ayetleri istediginiz gibi yorumlamak !!!

3 - AL-İ İMRAN RAHMÂN,

RAHÎM ALLAH ADI Bu sure, H. 3. yılda Medine"de vahyedilen ikinci veya (bazı otoritelere göre) üçüncü suredir. Bununla birlikte, bazı ayetleri daha sonraki bir döneme, yani Hz. Peygamber"in vefatından önceki (H. 10) yıla aittir. Âl-i İmrân ("İmrân Soyu") başlığı, 33 ve 35. ayetlerindeki bu uzun peygamberler silsilesinin ortak menşeine yapılan atıftan alınmıştır. Bir önceki sure gibi, bu da vahiyden ve insanın ona karşı tavrından söz ederek başlar. Bakara suresindeki temel vurgu, Allah tarafından vahyedilen hakikati kabul edenler ile onu reddedenlerin karşıt davranışlarına yöneltilmişti. Buna karşılık Âl-i ?İmrân"ın ilk ayetlerinde, yanlış yönlendirilmiş birçok müminin Kur"an"ın müteşabih (allegorical) pasajlarını -ve dolayısıyla, daha önce vahyedilen metinleri- gelişigüzel bir şekilde yorumlama ve böylece (bunlardan) ilahî mesajın gayesi ve özü ile çatışan gizemli (esoteric) tezler çıkarma temayüllerine işaret edilmektedir. Hz. İsa"nın kendisini izleyenler tarafından sonradan tanrılaştırılması, bir peygamberin orijinal mesajının böyle gelişigüzel yorumlanması konusunda en belirgin örneklerden birisi olduğu için, bu sure, hepsi de İmran"ın soyundan olan Hz. Meryem"in, Hz. İsa"nın ve ayrıca Hz. Yahya"nın babası Hz. Zekeriya"nın kıssaları üzerinde durur. Burada Kur"an, Hz. İsa"nın uluhiyeti ile ilgili Hristiyan doktrinini irdeler: Hz. İsa"nın, kendisini izleyenleri yalnızca Allah"a kulluk etmeye davet ettiği kaydedilir; o"nun saf beşerî tabiatı ve fâniliği tekrar tekrar vurgulanır ve "Allah"ın vahiy, sağlam muhakeme ve nübüvvet bahşettiği bir beşerin, bundan sonra dönüp de kendi toplumuna Allah"ın yanısıra bana da kulluk yapın" (ayet 79) demiş olmasının tasavvur edilemez olduğu" anlatılır.Allah"ın birliği, eşsizliği ve insanın O"na mutlak bağımlılığı ilkesi, birçok yönden açıklığa kavuşturulmakta ve buradan, mantıksal olarak, insanın inancı sorununa ve imanın sürekli olarak maruz kaldığı, beşerî zaafdan kaynaklanan ifsad edici, baştan çıkarıcı etkenlere geçilmektedir: Ve bu geçiş, konuyu Uhud Savaşı"na -ki H. 3. yılda küçük bir Müslüman toplumun başına gelen ve acı, ama daha sonra kaydedilen gelişme açısından yararlı derslerle dolu tam bir felaket idi- getirir. Âl-i İmrân"ın üçte birinden fazlası, bu tecrübe ve ondan çıkarılması gereken çok yönlü ahlak dersi ile ilgilidir.


1. Elif-Lâm-Mîm. (1)

2. ALLAH, Kendisinden başka ilah olmayan, Sonsuza Kadar Diri, Hayatın ve Varlığın Kaynağı ve Dayanağı olan, Her şeyi Hükmüne, İradesine Bağlı Kılan Yaratıcı!

3. [Geçmişte vahyedilenlerden] bugüne ulaşan doğru haberleri tasdik eden bu ilahî kelâmı sana safha safha indiren O"dur. Tevrat"ı ve İncil"i de O indirmişti;

4. geçmişte insanlığa yol gösterici olarak; yine O indirmişti, doğruyla eğriyi birbirinden ayırd etmeye yarayan gerçeklik bilgisini... Allah"ın mesajlarını inkara şartlanmış olanlara gelince; onları acı bir azap beklemektedir: Zira Allah kudret sahibidir, kötülüğü cezalandırandır.

5. Göklerde ve yerde hiçbir şey Allah"tan saklı değildir.

6. Rahimlerde size istediği şekli veren O"dur. O"ndan başka ilah yoktur, O Kudret Sahibi, Hikmet Sahibidir.

7. İlahî kelâmın özü olan açık ve kesin hükümlü mesajlar ile müteşabihleri kapsayan bu ilahî kelâmı sana bahşeden O"dur. (5) Kalpleri hakikatten sapmaya meyilli olanlar, sırf kafaları karıştır[acak şeyler bul]mak için ve ona [keyfî] anlamlar yüklemek amacıyla ilahî kelâmın müteşabih olarak ifade edilen kısmına uyarlar; oysa Allah"tan başka kimse onun kesin anlamını bilemez. Bu yüzden bilgide derinleşenler şöyle derler: "Biz ona inanırız: [ilahî kelâmın] tümü Rabbimizdendir; derin kavrayış sahipleri dışında kimse bundan ders almasa da.

8. "Ey Rabbimiz! Bizi doğru yola ilettikten sonra kalplerimizi hakikatten (bir daha) saptırma ve bize rahmetini bağışla: Sensin (hakikî) Lütuf Sahibi."

not:
allahu teala 4. ayette
" Allah"ın mesajlarını inkara şartlanmış olanlara gelince; onları acı bir azap beklemektedir: Zira Allah kudret sahibidir, kötülüğü cezalandırandır. "

kafirler icindir.ayetleri inkar eden kafirdir.
bu bu kadar basit

yine en dogrusunu ve en iyisini yüce yaradan ALLAHU TEALA BiLiR