Ayni zamanda bir usulcü olan Imam Gazali,metodolojiye iliskin ünlü eseri " el-Mustasfa nin EMIR kavramini ele alan bölümünde (bk:1/737-777;2/5-35 )Kuran daki emir kiplerinin fikih acisindan durumunu incelöerken su noktalarin altini cizmektedir :
Imam safii Emrin katagori olarak iki anlam ifade ettigini söylemistir: VUCUP ( gereklilik,farziyet ) Nedb ( edeb ve terbiye tavri )
emir kipinin Vucüp ifade etmesi sirf emir kipinin kullanilmasiyla gerceklesmez,baska dinsel karinelere ihtiyac vardir. Mutlak olarak emir kipinin kullanilmis olmasi yeterli degildir.Bu Karinelerin basta geleni emir kipiyle bildirilen hususun aksini yapanlarin Hesap ve ceza ile tehdit edilmeleridir ( kuran in böyle bir tehdidi ve cezasi var mi bas örtüsü-türban icin )
Gazali burada emrin yerine getirilmemesinin ISYAN anklami ifade etmesinden söz ediyor( bk:1/763 )
Yani emir kipi Kullanilarak bildirilen bir husus Eger Vucup ise ( aksini yapmak haram ise ) O emri cignemenin Allah a ISYAN Oldugunun bildirilmesi gerekir.
Gazali ye göre Emrin Birkac kere tekrar etmesi de vucüp Ifade etmenin kanitlarindan biridir.
Eger Bu iki Özellik yoksa emrin NEDB ( Mendupluk edep ve terbiye tavri ) ifade ettigi kabul edilir.
Ve Gazali ekliyor:
ÜMMETIN NEDBE HAMLETTIGI EMIRLER COGUNLUKTADIR !( Mustasfa 1/773 )
yani Ümmetin genel Kabulü Emrin NEDB ifade ettigi merkezindedir.
gazali ye göre Emrin vucüp veya NEDB ifade ettigi hususunda tartisma cikarsa TEVAKKUF ( Hüküm vermekten kacinip belemek ) esastir
Gerek gazali nin gerekse diger usulcülerin emir kavrami ile ilgili bu anlayis ve kabulleri Dikkate alindiginda NUR 31 deki emrin basi örtmek anlaminda VUCÜP ifade ettigini söylemek MÜMKÜN DEGILDIR !.
Bilmem anladin mi ?

)
Büyük bir ihtimalle yine anliyabilemedin ..
Olsun Allah büyük !..
Bir Gün nasil olsa anliyacaksin..

)