Hislam değil İslam @@@@@@@@@@@@@@@@@q
*İslam özel isim değildir; kök olarak teslimiyet/iman/barış anlamına gelir. Bütün peygamberler ve elçiler tarafından iletilen ilahî sistemi Allah bu kelimeyle tanımlar (5:111; 10:72; 98:5). Sistem İbrahim�le yeni bir aşamaya ulaşmıştır (4:125; 22:78).
*teslimiyet yalnızca Allah�adır (2:112,131; 4:125; 6:71; 22:34; 40:66).
*İslam doğa ile uyumlu evrensel ilkeler sistemidir (3:83; 33:30; 35:43).
*iman yalnızca öznel deneyimlere değil nesnel kanıtlara da dayanmalıdır (3:86; 2:111; 21:24; 74:30).
*genel kabulleri kanıtlamak ve duygulara değil aklın ölçüsüne vurmak gerekir (17:36; 4:174; 8:42; 10:100; 11:17; 74:30-31).
*bilgi ve eğitim alıp öğrenmek önemlidir (35:28; 4:162; 9:122; 22:54; 27:40; 29:44,49).
*insanın yeryüzündeki evrimini bilimsel olarak araştırmak gerekir (29:20).
*Allah ile insanın arasına din adamları ya da başkaları giremez (2:48; 9:31-34).
*dinden çıkar sağlamak yasaktır (9:34; 2:41,79,174; 5:44; 9:9).
*insanın özgür ve sorumlu davranması ve yetkisiz yetkililere itiraz etmesi gerekir (6:164).
*düşünceyi açıklamak özgür olmalıdır (2:256; 18:29; 10:99; 88:21-22).
*yöneticiler inananları temsil eder; inananlar işleri kendi aralarında görüşür (42:38; 5:12).
*yönetime bütün vatandaşların katılmasını sağlayan demokrasi övgüye layıktır (58:11).
*rüşvet yasaktır; çıkar gruplarının ve şirketlerin yönetimde tekel olması önlenmelidir (2:188).
*yönetici seçiminde ehliyet ve adalet ilkeleri gözetilmelidir (4:58).
*adalet herkesindir, hiçbir ırk ya da etnisiteyi kayırmaz (5:8).
*yönetim ya da bireylerce hakkı yenen herkes telafi isteminde bulunabilir (4:148).
*sosyal yardım, ekonomik özgürlük ve zenginliğin paylaşılması gerekir (2:215, 59:7).
*yaşama hakkı son derece önemlidir (5:32).
*bir toplumun niteliği kendisini oluşturan üyelerin niteliğine bağlıdır (13:11).
*kişinin özel yaşamı saygı görmelidir (49:12).
*sanığın suçsuz sayılma hakkı vardır (49:12).
*tanıklık edecek olanlar korunmalıdır (2:282).
*suçsuz kimselere başkasının cezası yüklenemez (53:38).
*kişilerin malvarlığı güvence altında olmalıdır (2:85,188; 4:29; ancak �24:29; 59:6-7�deki durumlar istisnadır).
*üretmeyen ekonomiden uzak durmak gerekir (2:275; 5:90; 3:130).
*yoksullara bakmak ve yardım etmek gerekir (6:141; 7:156).
*insanlar ırk ve cins eşitliğini gözeterek birleşmelidir (49:13).
*kadınlar saygı değerdir; erkeklere hukuken eşittir (3:195; 4:124; 16:97).
*bilincin önemi büyüktür (5:90).
*bütün ulusların birbiryle barışması gerekir (2:62; 2:135-136, 208).
*dünya bütün insanların evidir; göç herkesin hakkıdır (4:97-98).
*saldırganları caydırıp barışı sürdürmek gerekir (60:8,9; 8:60).
*hukukta denklik altın değerinde bir kuraldır; suçu kim işlerse cezayı çeker. Ama bazan bağışlamak ta iyidir (42:20; 7:33).
*hakkı yenenlere ve baskı görenelere arka çıkmak gerekir (4:75).
*insanlara doğruluk ve güzel ahlakta yarışmak yakışır (16:90)
*insanları barış, dürüstlük ve nezaket gibi iyi şeylere özendirip kötülükten caydırmak esastır (3:110)
*ahlak değer yargıları yüksek tutulmalıdır (25:63-76; 31:12-20; 23:1-11).
*doğal çevreyle uyum içinde yaşamak insanların gömrevidir (30:41).
*Allah�ın onayladığı tek yasa/istem, İslamdır (3:19,85).
Sonuç olarak, İslam yani teslimiyet ve barış denen ilahî sistemin yerini almak üzere ulema tarafından hadis, Sünnet ve mezhep kuralları üretilerek bizim Hislam dediğimiz bir din uydurulmuş durumda. Öyle bir çarpıtma ki bunun derinliği ve genişliği insanın hayal gücüne dahi sığamaz
|