Artik insanlar biliyorsunuz "" PEYGAMBER EFENDIMIZ Buyurdu ki :"" derken Sahih _senetli--saglam gibi blirgeler yapmak zorunda kaliyor..Bunlarin nedenini ve Hadislerin ne kadar saglam oldugunu arastiralim..
Hadis Kitaplarini bir DIN olarak algiliyan Insanlari Irdeleyelim.Bularin isiginda Sünnetullah ( Allah in sünneti ) Peygamber in sünnetini Inceleyelim
Yine bunun gösterdigi yolda NAMAZ da SÜNNET durumunu ele alalim..
Burada Kimsenin kimseyi Kafir-Müsrik Münafik Gibi deyimlerle Kirmasin istiyorum..
Konuya objektif bakalim ve Yanlislar bizi dogruya götürsün..
Devrimiz Mühendislerin Mimarlarin doktorlarin Kimyagerlerin Hic bir takintisi olmadan ALLAH dedigi devir olmalidir.
Müslümanlik Gerici entellektüellerin Yobaz Komunistlerin Elestirdigi Örümcek kafali Din Yobazlarinin tekelinden Cikmali ve Gercek aydinligin O sade ve Ilahi haliyle SIMGESI Olmalidir.
mücadelemiz bunun icindir.
Ve gercek CIHAD budur !!
Buyrun efendim fikirleri dinleyelim FEYZ alalim
Takintilari dinleyelim IBRET alalim
Biliyorsunuz Bizim kapimiz Umutsuzluk kapisi degil Bu kapida ne kullar var Seyhler den SULTAN lardan ICERU yani Üstün..
Artik bizlere yeni mevlana lar yeni Yunus EMRE ler gerek. Hakan lar Komutanlar degil..
Bu sevgisizlikten kurtulmak yanliz ve yanliz Islam in sevgisine sarilmakla mümkün olacaktir.
MUHAMMEDANI vicdana kavusmak Peygamber i ona isnat edilen yalanlardan Arindirmakla olacaktir..
Kadinlarimiza Gercek kimliklerini Kazandirmak Hadis Tarikat FIKIH ücgeni icinde yer alan Kasitli Söylemleri KIRMAK ile olacaktir..
O zaman O en yüce aydinliga ISLAM in Isigina dogru Kosmak bizim icin en Büyük CIHAD olacaktir..
Ne Düyelim:
Alemlerin Rabbi yardimcimiz ve Koruyucumuz Olsun !..
Bu konu burada tartisilmaya baslaninca bazi arkadaslar baslarina gelecekleri bildiklerinden Ziplamaya ve göklere dogru yine cifte atmaya baslayacak ve söveceklerdir . Onlara kizmayin.. Sadece ACIYIN !..
Onlarin Seyhleri de baslarina geleceklerini bildiginden okuma yazmaya karsi tavir alip Halkin okumasini Önlemeye Calismislardi.. Ilk Matbaa osmanliya getirilmek istendiginde " Din elden gidiyor " Diyerek yollara düsmüsler ve Dinin elden gitmedigini ve sadece ilmin elden gittigini 227 yil sonra anliyabilmislerdir .o) Neyse bunu gecelim..
Hadislere gelmeden Sünnet konusuna kisaca bir bakalim ki Hadis meselesini daha iyi anlayabilelim...
efendim;
Peygamberler Allah in elcileridir ortaklari degil.bunun zorunlu sonucu Peygamberlerin söz ve davranislarinin dinde ortak bir irade haline getirilmemesi gerektigidir.Tarih bize göstermektedir ki Bu kapi aralanip Ilahi irade her hangi bir ortak ile paylastirildi mi is,peygamberlerle bitmiyor,art arda diger ortaklarda sökün ediyor
Islam icinde konusursak Bunu en belirgin örnegi ÜNLÜ:
edille-i Ser"iye

insel deliller kabuludur.Bilindigi gibi sünni Islam in temel ve kabullerinden biri de edille-i ser"iye nin dört oldugu yolundaki GELENEKSEL kabuldür. Bunlar KURAN SÜNNET ICMA ve KIYAS olarak siralanir Bazi ekoller ise bunalara bazi ilaveler yaparak Dinsel delilleri 7 ye 9 a hatta 10 a 15 e Cikarmaktadir.Oysa bunlar dinin kaynaklari degil din in kaynagini anlamada beseri ( Insani ) yollardir.
Bunu Gündeme getirdiginde teorik olarak itiraz etmezler esas kaynagin ve delilin TEK oldugunu söylerler ama yasanan hayatta bunun tam tersini yaparlar.
Günümüde yasanan toplum hayatinda Diger delillerle KURAN in hic bir farki kalmamis Hatta Kuran O delillerin arkasina atilarak Diger üc beseri kaynak din in ta kendisi KILINMISTIR.
Simdi Konu hakkinda GAZALI nin el-MUSTASFA sina bakalim :
** Bil ki bakisimizi iyice derinlestirdigimizde görürüz ki Dinsel hükümlerin esas kaynagi bir tanedir:Allah in sözü yani KURAN..Resul ün sözü ne HÜKÜM dür ne de MÜLZIM ( Baglayici-yükümlük altina sokucu ) HÜKÜM ALLAH indir !.. Ancak Allah in Hükümünü ortaya cikarici Gösterici ( Muhzir ) lazimdir ki Iste Bu PEYGAMBER in sözüdür.Gösteren söz de yanliz Bu sözdür Mülzim sebep ise tektir ve o da ALLAH in HÜKMÜDÜR !
Resül Mülzim ve HAKIM degil sadece ALLAH dan haber getiren ( Muhbir anillah ) aracidir ** ( Gazali;Mustasfa, 1 / 285-287 )
EVET iste gercek Gazali nin de ifade ettigi gibi BUDUR ! ama islam hayat ve tarihin de ne yazik ki Toplumlari yöneten sekillendiren GERCEK Bu olmamistir.
Insanlari yönlendiren yöneten Kabuller baskadir.Bu kabuller DIN e bir degil Birkac kaynak bulmuslardir.
Fikih Kitaplarin da ACIK ve tevilsiz SIRK ifadesi olan su baskliklar Atilabilmistir:
** SÜNNETIN KURAN i NESHI ** Bu baslik altinda islenen KORKUNC GÜNAH Hadislerin KURAN AYETLERINI hükümden düsürebilecegini göstermeye kalkmak buna kilif hazirlamaktir.
bu zavalli anlayisa göre ayetlerle hadisler karsi karsiya gelir cekisme durumunda kalirlarsa PEYGAMBER sözleri ALLAH in Hükümlerini saf disi edebilecektir.
Bakiniz Bu Büyük Alimler den (!) BEYHAKI neler diyor :
eser : Delaiü"n-Nubüvve ( Peygamberimizin Peygamberligine iliskin kanitlar )
** Hadislerin KURAN a arz edilip onaylatilmasi yolundaki HADIS BATILDIR !. Böyle bir sey asla dogru olamaz Kuran da Hadislerin Kuran arzina ait hic bir sey yoktur ** ( Beyhaki;delail, 1 / 27 )
Tartismasiz Kitap sadece KURAN olmamis düzinelerle ZÜBÜR Binlerce MISNA Dokunulmaz ve tartisilmaz ilan edilmistir.Bunlari yazanlar örtülü bir bicimde Hasa Allah dan daha fazla OTORITE haline getirilmislerdir.Yani :
Kuran in ve resülün Sikayet ettikleri Temel dertler DINLESTIRILMISTIR !
Tartisilmaz tek kisi olan hz.Peygamber in yanina yüzlerce tartisilmaz kisi eklenmistir. Bunlar:Yerine göre MEHDI dir Mezhep imami dir. tarikat Seyhi dir,efendi dir Üstad dir.
Ve öyle bir yere gelinmistir ki DIN dendiginde teorik kaynak olarak bu dokunulmazlarin kitaplari..canli kaynak dendiginde de kendileri akla gelir olmustur.
Peygamber in DIN islerinde ki Payi bol-bol Salat ve Selam ile sakali nin öpülmesine KURAN in yeri ve payi da cenazeler de mezarliklar da Okunmaya INDIRGENMISTIR !..
Bu gün gelmistir ki Hak ve HIDAYET kavramlarini artik KURAN ifade etmez olmustur !
Cünkü HAK (!) MEZHEPLER ve HAK (!) TARIKATLAR vardir Bunlar disinda HAK arayanlar SÜNNET e ve ÜMMET e Muhalafet ile suclanmislardir !
Alemlere Rahmet olan Peygamber bunu Peygamberligi nin geregi sezmis ve Allah in Kitabi disinda Din kaynagi yaratilmamasina ÖZEN göstermistir. Hadislerinin yazilip troplanmamasi yolunda verdigi talimat Bunu en tipik göstergesidir. Kendisnden habersiz yazilan Hadisleri n de Imhasini Emretmistir.
sahabiler bunu anlam ve esprisini cok iyi bildikleri icin Hadis rivayet etmekten cekinmislerdir. Islam in ilk gününden beri peygamber in yaninda olan En büyük Sahabiler in rivayet etztikleri HADIS parmaklarin sayisi kadar yani 10 dur
Said b Yezid diyorki. Ebi Vakkas ile medine den mekke ye kadar yaklasik bir ay beraber oldum Gidip dönene kadar tek bir hadis rivayet ettigini duymadim.
Sa"bi Söyle konusuyor: Su peygamberimiz buyurdu ki sözüne sasiyorum.Ben Ibn Ömer ile iki yil boyunca beraber oldum Tek bir hadis naklettigini duymadimn ( Süyuti Tahzir"ül- Havas 153-154 )
Arkadaslar;
sunu hic bir zaman unutmayin hadis diye rivayet edilen sözün bize baglanan ucunda "" falanca Rivayet etti "" türünden bir ifade var Ondan öncesi insanlik icin koskoca bir karanliktir.
Ben sahsen filanca dedi ki beyanina dayanarak Dünya hayatimi ve ahiretimi sekillendiremem..
hadis ULEMASININ SAHIH ( saglam ) Ünvani verdigi Hadislerin hepsi ana basligi AHAD Haber veya Haber-i VAHIT olan ve hz.Peygamber den bir Kisi tarafindan rivayet edilen sözlerdir..
Haber-Vahid in en saglami bile ZAN i Ifade eder ( Sanmak ) bir tanesinin bile kesinlik niteligi yoktur.
Kisacasi haber-i vahid in easasi sadece sani ve tahmin e dayalidir Bu sani ve tahmin bizde kuvvetli bir IHTIMAL duygusu yaratmissa bir. Iste bu Hadis saglamdir sahih diyoruz ve Bunu diyebildigimiz anda da Dünyamizi dinimizi o söze teslim ediyoruz.
Böyle Bir tavrin KURAN in INSAN ve IDRAK anlayisi ile bagdastirilmasi asla MÜMKÜN degildir..
saglam denen hadislerin durumu Bundan ibaret ise zayif olarak nitelenenleri ne oldugunu Varin siz düsünün.
Birde SENET KISILER var

)
Bu senet sahislar zincirinin dayanagi nedir? Güvenilirliklerinin Kaniti Nedir ?
kendisi Kanita Muhtac olan Bir seyi nasil KANIT olarak kabul ederiz ?
O halde Bu senet meselesinde üc noktayi sorgulamamiz arastirmamiz gerekir: birincisi senetdeki kisiler kimdir.
ikincisi bu kisilerin rivayet ettikleri söz bizim önümüze konulan Bize sunulan söz mü dür ?
Bu sözün peygamber e nisbeti ne derece dogrudur ?
Önümüzdeki günlerde bu konuda Ibnül-CEZVI nin Ünlü eseri TELBISÜ IBLIS de :
Iblis in bu Mühadisleri nasil aldatip Karmasa ve yalan a ittigini nin Anlatimini verecegim