Yazan Kişi: KIYAM
Tarih: 04-01-05 20:49
Bu sorum özellikle sünneti kabul etmeyenlere ! Cidden uzun Zamandir kafami mesgul eden bir soru.(mümkünse detailli bilgi rica olunur )
Cok sorularim var ama, birde sunu sorayim bari. Kuranda Hirsizin elinin kesilmesiyle ilgili Ayetin sümülüne dair. Kimler hirsizdir? Ne kadar mal calinirsa hirsizlik olur.mesela bir seker calan birinin eli kesilmesi mi lagzim ?
Yoksa Bu ayetin Zahiri gecerli degilmi ? Yani okudugumuz gibi amel edebilirmiyiz ? Kim kesecek bu eli ? Hmm yoksa bu ayettemi mensuhtur ?
Kuranda Allah Allaha Ve Resulune ittati emrediyor.
Bu Itaat sadece Allaha ise neden bunu resule itaatle esdegerde sayiyor. ?
yani sadece "ALLAHA itaat edin" demiyor ?
sorularim devam edecek simdilik bukadari kifayet eder.
**
Yazan Kişi: Alpi003
Tarih: 04-01-05 21:13
Kuran da Emredilen el kesilmesi:
Toplum Huzurunda Hirsiz in elinin Bicakla Isaretlenmesidir.
Bu Hirsizin Toplum icinde bir süre utanc icinde Damgali olarak dolasmasini ön görür.
SATANISTLERIN Yaptigi gibi Pala ile el ucurulmaz !..
ZTulmün kan in Oldugu yerde islam ve Allah yoktur !..
Sadece ve Sadece SEYTAN vardir !..
Resuller Teblig edicidirler. Allah in vahyini Toplumlarina Bildirirler.
Bu yüzden resullere itaat Allah a Itaatdir.
Resul e itat Etmeyen Allah a itaat etmez.
Fakat bu Resuller yasadigi sürece Gecerlidir.
Hz. Muhammed son peygamberdir ve Islam dini Tamamlanmistir.
Hz. Muhammed in Olmadigi Toplum da ALLAHIN KITABINA ITAAT EDILIR !
onu rüyamda gördüm bana buyurdu diyen Saklabanlara degil..
**
Yazan Kişi: 1insan
Tarih: 04-01-05 23:59
KIYAM,
kardesim bu seytan taraftarlari argo bir ifadeyle ALLAHdan peygamberi calmak isteyen beyinsizlerdir..
SANKI PEYGAMBER SADECE ASRI SAADETTEKI MÜSLÜMANLARIN PEYGAMBERIYDI..
Bakma bunlarin KURAN dedigine..Kuranin "K" sine saygilari olsaydilar , asagidaki ayete saygili olurlardi!!
,,Öyle degil,Rabb`in hakki icin onlar , aralarinda cikan ihtilaflarda seni hakem kilmadikca,verdigin hükümlerden dolayi hicbir SIKINTI olmadan sana bütün teslimiyetleriyle boyun egmedikce iman etmi$ olmazlar"k.knisa 65..
bu ayetinda hükmü kalkmistir deseler sasma..
Peygamberimizin veda hutbesindeki Misyonu anlamak istemeyenler, suur altlarinda kendilerini peygaber zan ederler..Kurana yaptiklari yorum bunun acik isbatidir
Bunlar kel yasar gibil Tagutu din saniyorlar..
**
Yazan Kişi: Sinan1122
Tarih: 04-02-05 00:11
Bu sorum özellikle sünneti kabul etmeyenlere ! Cidden uzun Zamandir kafami mesgul eden bir soru.(mümkünse detailli bilgi rica olunur )
Cok sorularim var ama, birde sunu sorayim bari. Kuranda Hirsizin elinin kesilmesiyle ilgili Ayetin sümülüne dair. Kimler hirsizdir? Ne kadar mal calinirsa hirsizlik olur.mesela bir seker calan birinin eli kesilmesi mi lagzim ?
Yoksa Bu ayetin Zahiri gecerli degilmi ? Yani okudugumuz gibi amel edebilirmiyiz ? Kim kesecek bu eli ? Hmm yoksa bu ayettemi mensuhtur ?
Cümleten Selam.
@Kiyam: Kuranda Allah Allaha Ve Resulune ittati emrediyor.
Bu Itaat sadece Allaha ise neden bunu resule itaatle esdegerde sayiyor. ?
yani sadece "ALLAHA itaat edin" demiyor ?
- - -
Aynen Alpi kardesin cevapladigi gibi,
Resule itaat yasadigi sürece olur, o vefatindan sonra ardinda Kurani Kerimden baska kimseyi/hicbirseyi temsilci olarak birakmadi. Bugün yasamis olsa bende gidip ona tabii olurdum, nede olsa Elcinin emanet ettigini en güzel olarak Elci anlatabilir, Allah neyi ne kadar dilemisse.
Elci birseyleri emrediyorsa benim icin yapin demiyor, Allah´in buyruklari. Yasamis olsa yine Allah´in buyruklarina davet edecek, ben günlük hayatimda söyle yasiyorum, sizde aynen benim gibi yasayin demez. Sabahlari ne yapardi, öglen aksam, 24 saat icinde nasil davranirdi, bunlari harfiyen yerine getirmek gayenin amacina cikmaktir.
@: Namaz nasil kilinir?
Bu sorunun cevabi Kurani Kerimde yazili, istersen ac oku. Yok sadece Kurani Kerime uyan birisi olarak benden yanit istiyorsan birkac satirla aciklayamam, ama yinede kisa tutmaya calisacagim.
Namazin belli bir kiyafeti yok, temiz oldugu sürece istedigi elbise ile kilar. Simdi bazilari "peki resimli t-shirt le namaz kilinirmi" sorusunu sorabilir, gözü elbisesindeki birtakim seylere takildiginda konsentrasyonunu bozmuyorsa kendisi bilir.
Kilacagin mekande dikkatini dagitacak herhangi birseyler varsa caresine bakarsin.
Namazda ayakta durus, egilme ve secde söz konusu. Allah senin bunlari ne kadar tekrarladigina bakmiyor, yani kac rekat kildigin önemli degil, kildigin namazin kendisi önemli, rekat sayilari ile Namaz dondurulmaz. Ister bir rekat kil ister oniki rekat.
Ancak, Nisa Suresindeki Ayette Namazi savas halindeyken kisaltmanizda bir günah yok deniyor, bir grup seninle birlikte kilip secdeye varsin sonra nöbetciler gelsin, ilk grup geri cekilip nöbete gecsin, diger grupta seninle secdeye varsin seklinde aciklanmis. Bu Ayeti kimileri normalde enaz iki rekat kilinan namazin savas esnasinda bir rekat olacagi yorumuyla aciklamis, Dogrudur ama illaki enaz iki rekat kilinacak diye bir hüküm vermemis Allah.
Savas esnasinda birisi imamlik yapar, her bir grubun enazindan bir rekat namaz kilmasina önderlik eder, digerleri nöbette durur. Eger namaz enaz iki rekat olsaydi, askerlere iki secde sonrasi nöbet tesliminden bahsederdi.
Savas durumunda düsman geldigi zaman senin rekatlarina bakmaz kendi firsatini degerlendirir. Ahmed beyin kildigi iki rekat namazla Mehmet beyin kildigi iki rekatlik namaz ayni süreyi bulmaz, ve söyleki birisi iki rekat kilar ama 15 dakika sürebilir, digeri on rekat kilar 5 dakikada bitirir. Ben namaz kilan kisinin samimiyetini bagliligini ölcemedigim icin hangisin daha efdal olacaginida bilemem. Allah´i cokca anip yüceltmek rekat sayilari ile cogalmaz, istersen bir secdede on dakika kal bütün övgülerini ilet.
Ben sahsen kildigim zaman, Allah´in ismini yücelterek namaza basliyor, besmele ile ayakta iken Fatiha ve baska bir sure okuyup egiliyorum, egildigimde Allah´i hep farkli farkli sözlerle yüceltiyor, bazen bir dakikadan fazla o halde kaldigim oluyor, geri dogrulup tekrar yüceltiyor yada hamd ediyorum, sonra secdeye varip tekrar yüceltiyorum, "Senden baska Ilah yok, esin ve benzerin yok, yalniz sana hamd ederim Allah´im" veya "Allah´im seni bütün noksan sifatlardan tenzih ederim" diyorum, sen daha baska bir sekilde anmak istiyorsan bunda serbestsin, Kurani Kerimde bir sürü yerde onu ne sekilde anacagimiza dair örnekler verilmis. Ben Kurani Kerimden enaz alti sayfalik Dualar cikartip kagida bastim, ki bu dualar cogu övgü ile icice, bazen tekil sahis olarak kendine yönelik dua ettigin gibi bazen belli bir toplumada dua icerigi var. Isteyen Kurani Kerimden faydalanir isteyen kendi arzusundaki kelimelerle Allah´i anip yüceltir.
En son oturusta ettahiyatu salli barik yerine ya Kurani Kerimden bir sure okuyorum yada dua ediyorum ve selamla bitiriyorum Namazi.
Namaz=Salat kavrami zikir övgü ve duayi icice barindiran özel bir ibadet türü, övgüyü zikri duayi tam olarak hangi durusta yapacagini o durusun kendisi sana zaten bir nevi aciklar. Yani bu konuda ben sana sunu söyle yapacaksin diyemem, belli sinirlar cizilmis, bu sinirlarin icinde hareket etmen lazim.
Namazi türkcemi kilacagiz arapcami kilacagiz diye bir soru olamaz, kisi kimin huzuruna ciktigini bildigi gibi ne okudugunuda bilmeli, ben Fatiha ve bazi sureleri asli ile okuyorsam türce mealini bildigim icin okuyorum, bilmedigim bir sure olursa onuda türkce okuyorum, ne telafüz ettigimi önce kendim anlamam lazimki yogun bir konsantreye sahip olayim. Yaptigim "diger" övgü ve tesekkürlerimi dahi kendi dilimde yapiyorum.
Bu arada kendimce önemli birsey daha söyleyeyim, örnegin bazi Ayetlerde "De ki" diye söz gecer, bu "de ki" sözü senin telafüz edecegin söz degil, sonrasini sen söyleyeceksin, örnegin Gul hu Allahu ehad, Gul hu yerine sadece Allah´hu ehad dersin, cünkü aynisini sende söylersen sende "De ki: O Allah birtektir" demis olacaksin, oysa sen bunu "de ki" diyerek kime diyorsun, senin söyleyecegin birisine iletmek degil kendi suuruna yönelik bir seslenistir. Bu konuda ben böyle düsünüyorum. Illaki bunu böyle yapmacaksin demiyorum, lütfen yazdiklarimin genelinde neyin benim fikrim oldugunu ve neyin Kurani Kerime dayandiginida ayirt edelim.
Namazda Kurani Kerimden bir Ayet okuyorsan icerigine dikkat etmen lazim, örnegin baskalarini anan bir Ayeti okumak yanlis olur, yada kadinlarin özel günlerinden bahseden bir Ayeti okumakta Namazin icerigi ile bagdasmaz.
Sahsen Kurani Kerimden anladiklarim bunlar, ve bunlarla kalacaginida zannetmiyorum.
Kisacasi Salat(Namaz): Zikir, Övgü Dua, icice olan bir Ibadettir, Namazin Kurani Kerimde belirtilen üc ana sekli var, dikilme, egilme ve secde, bunun disinda namaza ne sekilde basladigini ve ne sekilde bitirecegini ve diger ufak defek konulari kendin belirleyeceksin. Istersen bir rekatta bir kere secdeye var istersen üc kere secde et v.s. Bana göre Secde hali Namazda en önemli olan bir haldir, ki insan acizligini ve kul oldugunu en cok bu halinde ortaya koyar.
Toplu halde kilinan Namazda bir uyum olsun diye sartlara ve duruma göre belli bir rekat sayisi belirlenir, yoksa uyum olmaz ve toplu halde namaz kilmanin bir önemide kalmazdi.
Eger Namaz konusunda bazi seyler aciklanmamis dersek, Hz. Allah abdest konusunda su bulamiyorsaniz toprakla abdest alin diyerek ayrintili bir aciklama vermisken bu konuda neden ayrintili bilgi vermemis olsun? Cünkü bize yeterince serbest bir alan birakmis, rekatlari ve rukunlari sayilar ile belirlememis, kisinin yaklasma arzusuna birakmis. Allah´in verdigi bir hür alani Mezhepler kendi hükümleri ile dondurmus vaziyette, belli rekat sayilari atilmis ortaya ama Kurani Kerime dayanarak neden su kadar rakam belirttiklerini aciklamamislar, bir izahi olsa dahi saglam bir dayanagi yok. Peygamberimize atfedilen Kuran disi hükümler ise iftiradan baska birsey degil, ister bilerek ister bilmeyerek yapmis olsunlar.
Bazen cemaat cok fazla kalabalik olunca, örnegin bayram namazlarinda, önündeki insanin üzerinde secde etmek zorunda kaliyorsun, baskasinin sirtindan Allah´a secde etmek olurmu? Imkanim yoksa o sira ima ile secde ederim. Nasil ki ucakta ucarken oturdugum yerden ima ile kiliyorum, yoksa ben ucak koltugundan kalkipta koridarda kilacak degilim. Yada öyle olsa deve üzerinde seyahat eden kisi devenin boynunda secde etmesi gerekecekti. Böyle konularda titiz olmaliyiz.
Namaz öyle basit ki, öyle serbest bir alanki, bi kere zaten Allah ile kulu arasinda, Kurani Kerime göre Namaz kilinsa hic kimseye bir bikkinlik vermez, nefislere agir gelmez. Kaza namazlari olmadigi halde vardir diyerek hükmü olmayan birseyi sartlandiranlarin sayesinde bazi calisan arkadaslarimiz isten sonra kazalari eda etmenin telasi icinde kaliyorlar, kilinan namazlar ne yazikki amacini asiyor. Özelliklede teravih namazlarina bakin, son zaman tvlerde bazi kendini bilmezler bir kac dakika icinde teravih kilacagiz diye kendilerini maskara ettikleri gibi cemaatide cukurlarina cekiyorlar. Öylesine bir cemaat böyle bir sözde imami kabullenirlerse cemaatinde imamdan farki kalmaz. Af edersiniz "Imam zart ederse cemaat bilmem ne yaparmis" derler, cok dogru.
Bu yazinin neticesinde tartisma ortami yaratilacaksa kalsin daha iyi, lütfen. Samimi sekilde cevap vermeye calistim. Eger tartisma konusu olacaksa baska bir baslik acip, ben bu görüse katilmiyorum, benim görüsüm söyle dersiniz.
Kiyam kardesim, baska sorularin varsa insaAllah aciklayici oluruz. Unutma ki, bir insanin sana anlattiklari degil, senin anlatilanlari sorgulaman dogrulara iletir.
Selametle.
sorularim devam edecek simdilik bukadari kifayet eder.
**
Yazan Kişi: Alpi003
Tarih: 04-02-05 15:41
Hırsızlık yapan erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık Allah"tan bir ceza olarak ellerini kesin. Allah Azîz"dir, Hakîm"dir.
Kim zulmünden sonra tövbe eder, halini düzeltirse kuşkusuz Allah onun tövbesini kabul eder. Allah çok affedici, çok merhametlidir. ( maide ,38-39 )
Bu ayet den cikarilacak Hükümler sunlardir.
1- Hirsizlik edenin kadin-erkek elleri Kat edilecek ( kesilecektir )
2-Tövbe ederlerse Kesilmeyecektir.
Islam adina airlardir tartisilan Bu beyyine de omurga ellerin Kat edilmesidir.
Nedir Ellerin kesilmesi ?..
Kani ve siddeti pek seven satanist yaklasim bu ifadeden tek sey anlar:
hirsizlik edenin elini kolunu kopar at !..
Bu anlayisla 21.yüzyilda acligin ve sefaletin kol gezdigi Mogadisu da ac kaldigi icin simit calan bir cocun elini keser atar ve Islam i dünya önünde rezil eder.
hz. ömer in Kitlik yillarinda yemek calan insanlari af ettigi belgelidir.
Af isini gecelim bu esnek bir konudur. cünkü trilyonlar götüren bir hirsiz ile simit calan bir hirsiz ayri seylerdir.
Kesmek e bakalim biz
" Yed " el sözcügü 1-bu organin bilege kadar olan kismini 2. dirsege kadar olan kismini,3- omuza kadar olan kismini ayni anda ifade ettigi gibi " KAT " kesmek sözcügüde 1-kesip atmayi,2- yaralayip kan akitmayi ayna anda ifade eder. Bu yüzden Maide "Müfesser " Yorumlanici bir ayettir. Bu yüzden KURAN bu ayete bu niteligi veren deyimi Yusuf suresinde hem de iki kere yorumlamistir. ( Yusuf 31- 50 )
Bu Ayetlerin ikisinde de Kat tabiri kullanilmaktadir. Buradaki yorum ellerin kanatilmasidir.
Bu ayetlerden yola cikarak SIKINTIYA düsmeden denir ki:
Maide 38 deki el kesmenin anlami:
hirsizin elinin bir sekilde kanatilip ISARETLENMESIDIR !. Toplum icinde bu ceza Caydirici Olacaktir. ve Islam hukukunda Ceza caydirmak icin verilir SAKAT BIRAKMAK icin degil..
Iste ISLAM .. ve
Iste Satanizm in Yaptigi..
Yorumu kendiniz yapin.
_________________
**Yazan Kişi: Alpi003
Tarih: 04-02-05 15:55
Simdi hz. Muhammed in Sünnetine bakalim :
Bizim Kan icici Ulemamiz yani kendi Dinlerine ISLAM yaftasi vuran SATANISTLER aslinda pek Sünnetcidirler Fakat KAN KOKUSU duyunca Sünnetin de pek önemi kalmaz onlar icin

)
Bakin Nisa 34 de ki " kadinlari dövün " meselesine Ve Zina nin Kanitlandigi andaki Kuran Cezasina..
Simdi Peygamber aise yi ne döver ne dövdürür Babasinin evine yollar..
Peygamber in RECM i de yoktur. Bir tek yahudi Kadini haric yahudi oldugu icin yahudilerin kanunlarinin uygulanmasina ses cikartmamistir.Yani recm eden yahudidir.
Bunlar Satanist Ulema nin umurunda bile degildir.Kadini dövmek ,ve RECM etmektir onlarin isi..
Burada da Hirsiz in elini keser atarlar.yani Kuran in Kendi ic dinamikleri calistirilarak ortaya koydugu yorumun yerini onlarin Fikihlarinda yazan Cehalet alir.
Kendilerine:
Kamu malindan Calan sahabisinin neden Kolunu elini koparip atmak yerine cenaze namazina katilmadigini sordugunuz da ise sessiz kalmayi tercih ederler.
Soruyorum:
Hz. Muhammed hangi hirsizin elini kolunu koparip atmistir ?..
Neden o SATANIST SERIAT Acliktan SIMIT calan mogadisulu cocugun Elini Bileginden kesip atmakta sakinca görmez Hatta bunu ibreti Alem icin dünya huzurun da yaparak Yaptigi rezalete de ISLAM yaftasi vurark Allah in dinini Dünya önünde rezil ve rüsvah eder ?..
Arabca mi bilmezler ?
Kuran dan mi Anlamazlar ?..
Bunlardan Cok iyi anlarlar ama amac SEYTAN a Hizmettir.
Islam dinini Rezil edip Insanlari Allah dan uzaklastirmaktir.
Kisacasi Allah -Peygamber adi kullanarak SATANIZM i yaymaktir.
Kuranda Allah Allaha Ve Resulune ittatir emrediyor.
Diyor Kiyamcigim

)
Bakin simdi Bu sünnetciler resul e nasil itaat ediyor Seyredelim.
Kuran da namazda rekat sayisindan asla söz edilmez. Bu demektir ki:
Rekat sayisi Sartlara,duruma göre ICTIHADI olacaktir !..
Hz. Resul bu Ictihadi,Ümmeti adina yaparak Namazin OLMAZSA OLMAZ kismini yani olmasi gerekenin ASGARISINI göstermistir.
Bu yolculuk Hallerinde her vakit icin 2 rekattir.Ve bu 2 rekat kilis yolculukta bir ruhsat degil bir AZIMETTIR !
Yani YOLCULUK HALINDE HERKES namazini 2 REKAT KILACAKTIR !
Simdi Bakin Bu Peygamber e asik Sünnetci SATANISTLER ne yapar Fikihlarina bakin

)
Bunlar peygamber in Olmazsa olmaz dedigini ve Uygulamasini " NIYET " sartina baglamis ve söyle demislerdir:
" Eger yolculuga niyet ederse 2 rekat kilar,niyet etmezse Mukim ( Ikamet yerinde oturan ) sayilir ve YOLCULUK HÜKMÜNDEN yararlanmaz

)
Güzel degil mi ?..

) Hem yolculuk et Hemde yolculukta sayilma..
Kitabu"l FETVA hem ala hem seker
Gönül incitme de Keyfin neyi istiyorsa BECER !..

)
Peygamber in hayatinda böyle bir Uygulama yoktur.Tam aksine O sefer hallerinde Namazi hic degistirmeksizin 2 rekat kilmistir.
Ne oldu SÜNNET e ?..
Yolculuk halinde CUMA namazi kilmak da FARZ olmaktan cikar.
Yolculuk Hali Olmazsa namazlar vakitlere göre:
sabah:2
Öglen:4
ikindi:4
Aksam:3
Yatsi:4
Cuma:2 rekattir.
Tatavvu yani fazla sevap icin kilinan namaz yolculuk halinde de Ikamet halinde de serbesttir. dileyen diledigi kadar kilar.
Ne yazik ki ILMIHAL kitaplari ( Lütfen bakin arastirin ) Yolculuk halinde Farzlarin 2 rekat kilinmasini yazmakta ,ama arkasindan " SÜNNET " adi altinda Farzin bir kac kati Namaz Emretmektedir.
Bunun Akli ve DINI gerekcesi nedir ?..
Bu Nasil SÜNNET ?
KIMIN SÜNNETI ?
Peygamber in Farzlari bile Yariya indirip Uyguladi bir Ibadet Nasil olur da bir takim REVATIP eklemelerle üc-bes katina cikarilir ?..
Ilk Kusaklarda Yolculuk halinde FARZ disi namaz kilanlarin siddetle Azarlanip kinandigini görüyoruz. Ki Kilanlar bunu Din kurali haline getirmeden cekinerek kilmislardir. ona ragmen AZARLANMISLARDIR ! siddetle KINANMISLARDIR ( Ibn Hemmam 2/557-560 )
Bu gün ise bunlar Ilmihal kitaplarinda DIN emri Olarak Müslümanlara Okutulmaktadir.
Bu Nasil SÜNNET ?..
KIMIN SÜNNETI ?
Yolculuk halinde seferi olmayan bir Imama Uyan yolcunun,Farzini 4 rekat kilacagi Uygulamasi da bidattir YALANDIR !
Tekrar yaziyorum namaz sefer halinde 2 rekat kilinir ister Cemaatle ister tek basina Ister Mukim bir Imam Ardinda..
Cünki Yolculuk halinde 2 rekat namaz Kilmak Bir AZIMETTIR !
Bu Azimeti Uygulamamak icin FARZIYET ifade eden bir BEYAN ,bir NAS gereklidir. Böyle bir BEYAN YOKTUR !
O Halde Böyle Bir SÜNNET uygulamasida OLAMAZ !..
O halde bu gün Uygulanan SÜNNET nasil bir SÜNNETTIR ?..
KIMIN SÜNNETIDIR ?
BU HALIFE OSMAN in SÜNNETIDIR !..
Osman yolculuklarda Namazi 4 rekat kilmaya Baslamis ve kendisine itiraz edip Kinayan Sahabilere kendini söyle savunmustur:
" Böyle kildim ki: Halk Namazin iki rekata indigini sanmasin "

) ( Turtisi ;114-116 )
Osman in Bu ÖZRÜ KABAHATINDEN DAHA BÜYÜKTÜR !..
Halkin yanlis anlamasini önlemek icin Din e ilave yapmak ve RESUL ün sünnetini mi degistirmek gerekir ?..
Bakin Lütfen ILMIHAL kitaplarina Bunlar her Namazi iki Kisma ayiriyor.
FARZ ve SÜNNET.
Bir defa Bu Bir Tabir saptirmasidir.
NAMAZ FARZINDAN IBARETTIR !
SÜNNET ise bir Ibadetin Uygulanis bicimi anlatilirken söz konusu edilir.
Ama bunlar Namazi FARZ ve SÜNNET olarak ayirark Ibadeti ALLAH ve Peygamber arasinda bölüstürmektedir.Nitekim bu Bölüstürmenin yikici sonuclarindan bir tanesi Hanefi FIKIHINDA söyle gecer:
FARZLARI kilmak ALLAH RIZASINI kazandirir.
SÜNNETLERI kilmak ise PEYGAMBERIN RIZASINI kazandirir.
SÜNNET KILMAYANA PEYGAMBERIMIZ SEFAAT ETMEZ ! ( Ibn Hemmam 3/51-56 )
Bu Bir SIRK mantigidir !.. Islam ile Muhammedani Teblig ile uyusmasi asla MÜMKÜN DEGILDIR !
Ne Demek Allahin Rizasi ve Peygamber in rizasi ?
Ibadet sadece ve sadece ALLAH a yapilir ki hz. Peygamber de Allah a yapardi

)
Namaz gibi bir TEMEL IBADETE ALLAH in elcisini Allah in ( Hasa ) Ortagi gibi Sokmak örtülü bir PUTPERESTLIK degilse GAFLET ve DELALET in Hangi türüdür ?..
Daha Namazlara deginecegim Canim Halkim !..
Bakin namaz diye Takla atanlarin kildigi namaz kimin namazi ?..
Bunlarin DIN e Olmazsa olmaz diye sokup DIN <EMRI haline getirdikleri namaz türlerini beraber inceleyecegiz
Tatavvu,nafile,revatip,Kaza ,teravih,Kusluk,tesbih,Kandil namazlari,evvabin,sükür gibi bidatlari hep beraber görüp Ibret alip ve Bu SÜNNET in KIMIN -KIMLERIN SÜNNETLERI oldugunu Görecegiz..
simdilik Hoscakalin
**
Yazan Kişi: Sinan1122
Tarih: 04-03-05 02:56
Selam.
@Alpi: Yolculuk Hali Olmazsa namazlar vakitlere göre:
sabah:2
Öglen:4
ikindi:4
Aksam:3
Yatsi:4
Cuma:2 rekattir.
**********************
Nisa Suresinde yanilmiyorsam 102. Ayetiyle baslayan bir aciklama var, Namaz rekatlarinin enaz iki rekat oldugunu anlayabilecegimiz bir konu geciyor. Ki, buda savas esnasinda askerlerin nöbetleserek enaz birer rekat kildiklari namazdir. Bunun disinda, özelliklede günlük namaz rekat sayilarini belirleyen bir mesaj yok.
Onun icin sorum su; Bu minimum rekat sayilarin belirlenmesi hangi kaynaga göredir?
**
Yazan Kişi: Alpi003
Tarih: 04-03-05 15:52
Sinan Merhaba;
O bana sordugun soruda yani benim yazdigim makalenin icinde Yaniti var.
Dedim ki: Kuran Namazin rekat sayisindan hic bir sekilde söz etmez.Bu demektir ki:
REKAT SAYISI ICTIHADIDIR !
Bu Ictihad Peygamber tarafindan yapilmis ve Konu Ibadet alani oldugu icin degismesi Söz konusu olmamistir.ve hic bir zamanda olmayacaktir.
Cünkü Bu alan akil ve kiyas alani degildir.Vahiy ce Tevhid gelenegi alanidir.
Bu Alanda Biz RESUL den ne Görmüssek onu yapariz.
Bu gayet tabii Farz namazlarin rekat sayisidir. Farz disi kalan namazlarin rekat sayisi veya tartismasi olmaz.
**
Yazan Kişi: Sinan1122
Tarih: 04-03-05 16:36
Selam Alpi.
Diger baslikta fikrimi belirttim, buraya da kisaca cevap yazayim.
Kurani Kerimi tek rehber olarak ele alirsak bize Rekat konusunda bir cember cizmemis, sadece Nisa suresinden anlasabilecek tek yorum Namazin enaz iki rekat oldugur. Esas alabilecegimiz en minimum ölcüde burada belirlenmis. Bunun disinda hüküm veren bir Ayet yok, hüküm disinda da hüküm olamaz.
Kisacasi ben bu konuda farkli düsünüyorum.
**
Yazan Kişi: Alpi003
Tarih: 04-03-05 20:07
Temel Ibadetler konusunda Farkli düsünmemeni Öneririm dostum.
Namaz -Hac -Oruc peygamberin Gösterdigi gibidir.
Hadis demiyorum dikkat et.
**
Yazan Kişi: Sinan1122
Tarih: 04-03-05 20:30
Selam.
Peki ama kaynak belirtmedinki, hadis demiyorum diyorsun, peki bu bilgilere nerden ulastin?
Yok, ben keyfim icin farkli düsünmüyorum, baska saglam kaynak olmadigi icin böyle düsünüyorum
**
Yazan Kişi: KIYAM
Tarih: 04-03-05 20:46
Sinan
Sünnetten kopuk bir Namaz anlayisi olarak tam isbat etmissin derim.
Ne varki Resulullahin Beyan vasfini ve görevini tememan saf disi birakmissin.
Eh Sünnete bu demli yaklasan bir arkadasla konusulacak pek bir sey olmasa gerek.
Alpi
Namz hususunda Sünnete uymus olduguna göre diger ibadetlrde de ayni yolu izledgni anliyorum.
Seninle bu konuda ayni cizgide bulusabildgimize sevindim.
Sünneti ya kabul edriz veya etmeyiz. Bunun orta yolu olmaz. Sen bir kismini kabul eder diger bir kismini etmezsen, baskasi cikar senin kabullendigini kabullenmez. Yani Peygamber sünneti bitpazarina dönüsür. Iste Islam yapilabilecek en büyük ihanet budur.
Hadis, kelime olarak Kuran kaynaklidir. Manasi ise teleffuz etmek, konusmak, anlatmak gibi anlamlara gelir.
Resulullah Namazin kilinisini fiilen gösterdigi gibi lafzende anlatmistir.
Zaten Fiili Sünnetin bizlere intikali lafzi rivayetlerle degilmi ?
Gelelim Sünnet Lafzinin Kuranda gecmesine.
Kurani kerim Sünnet kelimesini defalarca kullanmistir. Bazilari "Sünnetullah" Olarak fakat yine Bazilarina Gecmis kavimlarin yasantisi, üzerinde bulunduklari yol, tavir, uyguladiklai kanun gibi anlamlar yüklemistir.
Bu tanima Peygamberleride dahl etmistir.
Tabi bunu anlamak icin mealleri degil, Arapca Kurani okumak gerekli. Cünki mealler siyak ve sibake göre Sünnet kelimeleri yerine baska manalar yüklemislerdir.
Bak :Nisa 26
Ahsap 38
Fatir 43
Ahsap 62
Fetih 23
Hicr 13
Kehf 55
Ali Imran 137
Isra 77
mesela Isra süresinde Allah u Teala söyle buyuruyor :
Bu senden önce gönderdigimiziz elcilerimizin de yasasidir ( Kuranin arapca metninde Sünnet )
Hoscakalin
**
Yazan Kişi: Alpi003
Tarih: 04-03-05 20:48
Kaynak SÜNNET !..
Ama hangi Sünnet ?..Buraya dikkat edelim
Hz,Peygamberin ,Allahin elcisi sifati ile aldigi vahiylerin Uygulanmasindan dogan Davranislar ve sözlerden dogan SÜNNET ki KURAN da böyle olusmustur.
Hz.Peygamber in yasadigi toplumun ve zamanin geleneklerini deiger insanlar gibi yasamasindan dogan sünnet degil..
Bunlari birbirine karistirmamak gerekir.
Islam da birincisine Sünnet-i HÜDA veya Sünnet-i IBADET denir.
Ikincisine ise Sünnet-i ADET veya zevaid denir.
Iste sünnetin En yikici ayak kaymasinin oldugu yer Bu ikisinin dikkate alinmamasindan dogar.Baska Bir deyisle birbirine karistirilmasindam
Sinan dostum sakin ha.Sünnet e karsi cikma..Bu seni Mahveder.
Benim yazdiklarim elstirdiklerim Hurafelere Karsidir. Peygamberin sünnetine karsi cikmak asla ve asla aklimdan gecmez böyle bir Hata dan Allah a siginirim.
**
Yazan Kişi: Sinan1122
Tarih: 04-03-05 20:51
@Kiyam: Sünnetten kopuk bir Namaz anlayisi olarak tam isbat etmissin derim.
Ne varki Resulullahin Beyan vasfini ve görevini tememan saf disi birakmissin.
Eh Sünnete bu demli yaklasan bir arkadasla konusulacak pek bir sey olmasa gerek...
*******
Benim kildigim namaz emin okul ki senin kildigindan hicte farkli degil. Ayrintilarin odakligina inip neyi tam olarak ne sekilde yapmam gerekiyor derken insan esas gayeye ne kadar hazirda durabilir bunu ben bilemem.
Sen bir baslik actin, Kurani Kerime uyan kisilerden cevap istedin bende cevabimi yazdim. Aramizda görüs farki varsa buna bende birsey yapamam.
Hayirli günler kardeslerim.
**
Yazan Kişi: KIYAM
Tarih: 04-03-05 20:52
Alpi
Seni tüm cani gönülden kutlarim dostum. senden bunu beklerdim.
Zaten konumuz Sünnetin bizleri baglayan yönüdür !
Yoksa Adet, anane ve benzeri tutum ve davranislar bizi bagladigina dair bir deli olmadikca serbesttir.
**
Yazan Kişi: KIYAM
Tarih: 04-03-05 20:55
Sinan
Var vaaaaarrr, hemde cok. Ama konuyu zamanin akisina birakalim istersen.
Zamani geldikce deginiriz Insallah.
saygilar
**
Yazan Kişi: Alpi003
Tarih: 04-03-05 20:56
Kiyam dostum;
Beni kutlaman gerekmez!.. Ben müslümanim !..
Ben sadece Dinimin bana söyledigini Yani Dogru olmayi uygulamaya calisiyorum.
Bu Her Müslüman in Görevidir.
Saglicakla
**
Yazan Kişi: KIYAM
Tarih: 04-03-05 21:18
Bindik bir alamete gigiyoruz kiyamete..Seni anlayana askolsun be dostum, zor bir adamsin vesselam
**
Yazan Kişi: KIYAM
Tarih: 04-03-05 21:23
ALPI
>>Kuran da Emredilen el kesilmesi:
Toplum Huzurunda Hirsiz in elinin Bicakla Isaretlenmesidir.
Bu Hirsizin Toplum icinde bir süre utanc icinde Damgali olarak dolasmasini ön görür.<<<
Dostum bu renkli anlatiminin kanagini yazmayi unutmussun.
Made by Alpi ??
**
Yazan Kişi: KIYAM
Tarih: 04-03-05 21:28
Ps: Yani Kuranda böyle bir yöntem yokta ondan, hani sadece kuran diyoruzya :-o O bakimdan anlarsinya ;-o
**
Yazan Kişi: Sinan1122
Tarih: 04-03-05 21:33
Alpi,
@: Sinan dostum sakin ha.Sünnet e karsi cikma..Bu seni Mahveder.
Sünnetlerin bir kismini kabul edecegiz, digerleri söyledir diyerek kabul etmeyecegiz öylemi.
Ha bakin sunuda söyleyeyim, burda ben Alpi kardesten veya diger arkadaslardan esinlenerek bunca zaman fikirlerimi iletmedim. Alpi ben Sünnete karsi degilim diyorsa o onun bilecegi is.
@: Hz,Peygamberin ,Allahin elcisi sifati ile aldigi vahiylerin Uygulanmasindan dogan Davranislar ve sözlerden dogan SÜNNET ki KURAN da böyle olusmustur.
Sünnetin kaynagi bildigimiz nakiller ise, senin bahsettigin konuda buna dayaniyor. Bu konularda benim tavrim belli, daha fazla söz almaya gerek duymuyorum.
selametle
**
Yazan Kişi: KIYAM
Tarih: 04-03-05 21:49
Durum hangi mihrakta olursa olsun sunu kesinlikle kabullenemiz gerekir.
Kurani Kerimi nasilki Allah u Tealanin bizatihi kendisi insanlara getirmedi, Cebrail A.S I vasiti kilmis ise Kuranin Hayata Tatbik keyfiyetini ve bundan dogacak sorulari ve problemlere cözüm üretmesi icin Resulullahi görevlendirmistir.
Resulullahi ve onun lafi gerekse ameli sünnetini birtarafa atarak Kurani kendi rey ve görüsüne göre yorumlamak Kurani Peygamberden daha iyi bilmek iddasiyla esdegerdedir. Kimse Kurani Resulullah ve onun Sahabesi kadar iyi bildigini iddia edemez. O Halde Kurani tam hakkiyla anlayip haytimiza indirgeyebilme anca ve anca Resulullaha uymaktan gecer.
Aklsi takdirde Resulullah sadece bir postaci vazifesi üstlenmis olur.
Bu durum ise Ögretmensiz bir okula benzer.
**