Einzelnen Beitrag anzeigen
  #21097  
Alt 03.07.2005, 01:34
unknown
 
Beiträge: n/a
Standard Sevgili Roman,

Türk Halk Edebiyatina duydudugum ilgimi burada bazi kisiler Aleviligim ile özdelestiriyorlar. Aslina bakarsan babam Sünni annem Alevidir. Beni sorarsan, ben mezhepleri ve bunlarin beraberindeki getirdigi dogmalari, sirkleri, hurafeleri kabul etmedigim icin mezheplerden uzak duruyorum. Bir den fazla dogru olamaz düsüncesi ile yola cikiyorum. Dogru olan sey benim gözümde bir Allah"in olmasi. Peygamber Muhammet ibn Abdullah ve Ali ibn ebu Talib amca cocuklaridir. Aleviligin cesitleri vardir. Türkmen Alevilerinde samanizimin etkisi gözle görülecek sekildedir. Kürt Alevilerinde hristiyan etkenlerini eger biraz irdelersek görmek fevkalade mümkündür. Aleviligin asli Islam"dir ama tarihte Emevi-Yezit iktidari ile Ehl-i Beyt siasi arasinda baslayan arbede orta cagda doruk noktasina erismisti ve katliamlara kadar boyut almis idi. Alevilik yasaklanmasinin, camilerde Imam Ali ebu Talip"e Hüseyin ibn Ali"ye Hasan ibn Ali"ye ve digerlerine hakaret etrilmesi Alevileri camide sogutmus idi. (Zaten Ali ibn Ebu Talib camide sehit edildigi icin camiye gitmezler bir cogu) Muhammet ibn Abdullah peygamberdir ve Ali ibn Ebu Talip"de O"nun amcasinin oglu, damadi, ilk müslüman ettigi kisi ve hayatinda en yakin olan insan idi. Peygamber Muhammet amcasinin oglu Ali"yi, eger kendisi ilim sehiri isevO"nunda o sehirin kapisi oldugunu (sözüm O"na hadisinde belirtmistir)

Peygamber Muhammet ibn Abudullah"nin ölümünden sonra belirlenen yere naasinin gömülmesine karsi cikan ve baska bir yere defn edilmesini talip eden Ebu Bekir ile Ömer, Ali ibn Ebu Talip"i karsilarinda kilincini havaya kaldirmis bir sekilde görürler. Ali ibn Ebu Talip onlara su sözleri söylemis diyorlar: Her kim ki peygamberin naasini baska bir yere gömdürmek gibi bir niyet göster ise, aninda burada canini alirim demis. Ardindan birisi Ebu Bekir"e yaklasmis ve su sözleri demis: Ali sahlandi, bu kükreyis ile sarktan garbe karsisinda kimse duramaz, bu sözlerden sonra Ebu Bekir ve Ömer naasin defnini baska bir yere ettirilmesinden vaz gemcis.

Ancak günümüze kadar Ali-Osman davasi ne getirdi ve ne götürdü. Aleviler Ali"ye asiri bir derecede baglanip Islam yolunun soluna ciktilar ve sünnilerde Muaviye"yi, Yezit"i Mervan"i ve digerlerini savunmak gibi sacmalikta bulunarak adina sünnet diye uydurduklari bir takim yalanlarla kendilerini mesru cikarmaya calistilar ve calisiyorlar. Camilerin adini Muaviye koymaktan bile cekinmiyorlar. Elbette is olacagina vardi ve bu ilk ayrimlar kendilerince dymamiklik kazanarak bir din sekli olusturup Islam dinine sirk kostular (sirk=ortaklik) Neticede Ebu Bekir de, Ömer ibn Hattap"ta, Osman"da bir yandan ve Ali ibn Ebu Talip"te ogulari Hasan ve Hüseyin"de ve digerleri de toprak oldular. Kendi aralarinda yer yüzünde sürdürkükleri davalarini hakimler hakimi Allah-u Teala"nun huzurunda bir sonuca cikaracaklardir. Onlarin davalari artik Mahsere kaldi.

Ama bizim isimiz henüz daha bitmedi bizler dünya alemdeyiz. Ali ve Ebu Bekir, Ömer ve Osman"nin davalarini gütmekten Allah"in ilahi mesajini unuttuk. Zurnanin zirt ettigi delik burasi.