Einzelnen Beitrag anzeigen
  #655  
Alt 13.04.2005, 23:13
Benutzerbild von 1insanol
1insanol 1insanol ist offline
Erfahrener Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 391
Standard Üc $ahsiyet-

Asagida üc saihisin Dünya görüslerini kisaca aktariyorum.Sizce, bunlarin hangisi islam`a daha yakin??


Otto von Bismarck:
Sehen wir einmal,was der berühmte deutsche Staatsmann diesbezüglich sagt:
;Ich habe alle Bücher über die Religionen auf der Welt studiert.Ich habe festgestellt,dass keines von ihnen
jemals imstande ist, das Wohlergehen auch nur einer einzigen
Familie zu sichern,geschweige denn eine gesamte Menschheit
oder gar eine Nation zu befriedigen.Jedoch bildet das Buch
der Mohammedaner eine Ausnahme!Denn ich habe den erhabenen
Koran eingehend studiert und entdeckte dabei Tatsachen in jedem seiner Worte.Ich bin sehr traurig,O Mohammed, nicht in deiner Zeit gelebt zu haben!Aber ich beuge mich vor dir mit großer Hochachtung!´ (B.DkAWD.S 13)



"Maddeciler hayati, canli olmayan maddelerden cikarmak istediler.Yani ruhu atomdan cikarmak istediler.Fakat asla isbat edemediler.Her ne olursa olsun gerek atomdaki cari kuvvet ve gerek ilk hareket ve nihayet can ve ruh,bütün bunlarin Allah`in kudretiyle meydana geldigini kabul etmek lazim gerekir.Esasen yaratan varligi muhal olandir.Bundan dolayi varligini isbata bir lüzüm yoktur"Einstein.. John Clover Monsma, The Evidence Of God In Expanding Universe (G. E. Allah´ın V. D),


M. Kemal ve avanesi, belli zaman Müslüman görünmüşler ve Müslümanları avutmuşlardırsa da, zaman zaman dinsiz ilkelerini göstermişlerdir. İslam"a karşı savas açmada gecikmemişlerdir.
Bu hususta Cafer Tayyar Paşa şunları söyler:
"Bu adamlar, iktidarı ellerine geçirmisler ve diledikleri gibi herseyi yapma sevdasına düşmüşlerdi. Ne yapacaklarını da doğru dürüst bilmiyorlardı. Kimisi komünist olma, kimisi dindar olma peşinde, kimisi de bilmem ne. Sonunda tabii bu güçlü grup laiklik namı altında din
düşmanlığına ve diktatörlüğe yürüdü." (1)
Durum böyleydi. Ama asıl amaç dinsizlikti! Çünkü M. Kemal tam anlamıyla dinsiz, Kur"an"a ve Hz. Peygamber (s.a.v.)"e Mekke müşriklerinin yaptıkları iftiraları atmaktan çekinmeyen bir kafirdi. Aşağıda bunların örneklerini göreceksiniz.
1- M. Kemal Allah"a inanmaz:
M.Kemal, dünyayı ve insanları yaratanın Allah değil, tabiat olduğunu iddia eder ve der ki, Natür ( Tabiat ) insanları türetti, onları kendisine taptırdı da.. (2)
M. Kemal yine bu fikrini pekiştirir ve materyalist batı felsefecileri gibi, "İnsanlar bu manada hürriyete hiç bir zaman sahip olmamışlardır ve olamazlar. Çünkü, malumdur ki, insan tabiatın mahlukudur." (3)
"Tabiatın ve tarihin mahsulü olan bir milletin fertleri daima bu hakikatle karşı karşıya bulunur ve ona hürmet eder." (4)
Allah korkusunu hiçe sayar ve bu konuda şöyle der:
"Ibtidaî insan kümelerinde ata korkusu ve nihayet büyük kabile ve kavimlerde ata korkusu yerine kâim olan Allah korkusu insanların kafalarında ve hareketlerinde hesapsız memnular yaratmıştır!"
Allah"ı değil de tabiatı büyük görür:
"Tabiatın herşeyden büyük ve herşey olduğu anlaşıldıkça tabiatın çocuğu olan insan kendinin de büyüklüğünü ve haysiyetini anlamaya başladı." (5)
Böylelikle M. Kemal Allah"ın yaratıcılığını inkâr etmekte ve ateistler gibi düşünmekte. İnsanı tabiatın yarattığını tereddüt etmeden söylemektedir.
2- Hz. Muhammed (s.a.v.) Hakkındaki Görüşleri:
M. Kemal, Allah"ın yaratıcılığını kabul etmedikten sonra tabii ki, Hz. Peygamber"in peygamberliğini hiç kabul etmez.
Hatta Mustafa Kemal Hz. Muhammed (s.a.v.)"ı yalancılıkla itham eder:


"Muhammed, Mekke"de müşriklik muhitinde ve tesirinde büyümüş olmasına rağmen, dinî meseleler ve dinî düşünceler, pek derin bir surette, zihnini işgal ediyordu. Muhammed, 40 yaşına geldiği zaman, vatandaşlarını kendinin bulduğu ve doğru olduğuna inandığı yeni bir dine davete başladı. Muhammed"in davet ettiği bu dine, o zamanın Hanif"lerine imtisalen İbrahim Dini, yahud inkiyad manasina ifade eden "İslam" denilmiştir!"
Mustafa Kemal aynı Mekke müşriklerinin dediğini diyerek Kur"an Muhammed"in sözüdür demiştir.
Aynı müşrikler gibi Hz. Muhammed (s.a.v.)"ı cinli olarak gösteriyordu:
"Tarihi nokta-ı nazardan da müteala edildiği zaman görülüyor ki, Muhammed, birden bire Allah"ın Resulü"yüm diyerek ortaya çıkmamıştır. O, Arap"larin ahlak ve adetlerinin pek fena ve pek ibtidaî ve islaha muhtaç olduğunu anlamış, bunların islahı için tenha yerlere çekilerek senelerce düşünmüş ve yıllarca tefekkürden sonra kendisine vahiy ve ilham fikri doğmuştur."
Devamla Hz. Peygamber (s.a.v)"ı cinli olarak görür ve cinlerden ilham aldığını söyler:



"Vahiy, ilham fikri Muhammed"den evvel de Arap"lar, şairlerin akıl erdiremedikleri kuvvetlerden ilham aldıklarına inanırlardı. Bu kuvvetler Arap"lar için cinlerdi. Cinlerin güya kahinlere gaibten
haber vermek kudretini ilham etmek kudretini ilham ederlerdi. Bu nev"i itikadlar Arabistan"da her zaman o kadar canlı ve derin olmuştur ki, Muhammed dahil cinlerin vücuduna samimi olarak
inanmışlardı. O hakikaten cinlerin şairlere şiir ilham ettiğine kâni idi. Arap"lar şairleri bir kahin gibi telakki ederlerdi. Muhammed"in Musa, İsa dinlerine dair öğrendikleri de kendisinde bu itikadi kuvvetlendirmiştir. Bu peygamberlerde melek telakkisi vardı. Dinler nazarında cinler kötü olduğundan peygamberler onlardan mülhem olamazlardı. Muhammed de diğer peygamberler gibi kendisine ilham eden kuvvetin insanları iğfal eden bir kuvvet olmayıp onları hayır ve saadete irşad eden ilahî bir kuvvet olduğuna samimi olarak inandı." (6)

(1) Teklif Dergisi, Sayı 6
(2) Atatürk"ten Düşünceler, Derleyen: Prof. Enver Ziya Karal
(3) Prof. Afet Inan, Medenî Bilgiler ve M. Kemal Atatürk"ün Elyazıları.
(4) A.g.e.
(5) A.g.e.
(6) Tarih, c. 2, Orta Zamanlar, Devlet Matbaası, Ist., 1931