Haaaaa Bu arada senin ebedi Azapile bir
senin ebedi Azap olayini bana sormustun... ve ben ebedi azap diye bir sey yok demistim....
Evet Kuranda ebedi Azap diye bir kavram yok... arastirdim ve yine Müfessirlerden Süleman Hoca bu hususta güzel bir Beitrag yazmis...
olay Hulud kelimesinde kilitleniyor.... asil anlami "cok uzun zaman" yani bauzi insanlar cok uzun zaman azap görecektir.. ama sonunda hepsi Cennete girecektir...
Bilirsinki Cennetler kalite kalitedir... 8 tane ... tam 8 degisik degisik cennetler... ve 7 cehennem.. yada islahat yeri.....
Umarim senin o sorunda bununla cevabini bilmustur...
Istersen Linke bir bak ve detayli bir sekilde oku...
----- Alinti ---------------
Sonsuz azap Allah"ın adaletine uymaz
Soru: Nisa Suresi"nde haksız yere bir mümini öldürenin sonsuz cehennemde kalacağı yazılı. Ancak bu hükmün değiştirildiği ve şirk dışındaki günahların atfedilebileceği hükmünün geldiği söyleniyor
Buna bakarak, Bakara Suresi"nde belirtilen faize tevbe ettikten sonra tekrar bu işe dönenlerin sonsuz cehennemde kalacağı hükmünün de değiştiğini ve bu büyük günahın da atfedilebileceğini çıkarabilir miyiz? (Fetret Alî)
Cevap: Kur"ân"da hulûd, sonsuzca değil çok uzun zaman anlamına gelir. Sonsuzca azap, Allah"ın adaletine uymaz. Kur"ân"ın birkaç yerinde verilecek cezanın suca denk olması, bir suça hak ettiğinden fazla cezanın zulüm olduğu, yapılan kötülüğü affetmenin ise ceza vermekten daha hayırlı olduğu (Nahl) vurgulanırken nasıl merhametlerin kaynağı olan Allah, günahkâr kulunu milyarlarca değil, sonsuzca azaba mahkûm eder!
Azabın amacı da intikam değil, ıslahtır. Kasten adam öldürmüş olan da ağır cezaya (Kur"ân, ağır cezayı hulûd azabı olarak açıklamaktadır) çarpılır, Allah"ın takdir ettiği azap süresi dolunca, yani kul günah kirlerinden temizlenince Allah"ın lütfuyla çıkıp cennete gider. Ama kul dünyada içtenlikle tevbeyle hatalarını telafi ederse Allah dilerse o kulunu affeder. Katilin saldırıp öldürdüğü maktulü de sevap vererek memnun eder. Böylece tevbe eden kul, azap çekmeden de cennete gidebilir.
Ayetin neshedildiği yani hükmünün yürürlükten kaldırıldığı görüşü ise Kur"ân"a terstir. Allah"ın sözü kaldırılmaz. Evvela bu ayet, hüküm ayeti değil haber ayetidir. Haberlerde nesih olmaz, yani verilen haberin tersi bir haber olamaz. Bu ne demektir? Allah, katili hulûd azabına çarptıracağını belirtmişken sonra bundan vazgeçtiğini belirtmesi, yani kendi yapacağı işi değiştirmesi, birinci sözünün ikinci sözüne aykırı düşmesi, hâşâ Allah"a yalan yakıştırma olur. Allah ne demişse öyledir. Ayetler arasında çelişki yoktur. Katil, ağır cezayı hak eder ama Allah dilerse cezalıyı bağışlar. Çelişki bunun neresinde? "Allah"ın kelimelerinde bir değişme bulamazsın" (âyet).
------------ Alinti ENDE ----------
Link dazu
<a href="redirect.jsp?url=http://www.gazetevatan.com/cat/sates.asp?Newsid=50586&Categoryid=29&wid=31&aid=0
" target="_blank">http://www.gazetevatan.com/cat/sates.asp?Newsid=50586&Categoryid=29&wid=31&aid=0
</a>
|