Einzelnen Beitrag anzeigen
  #3434  
Alt 02.06.2004, 11:51
Benutzerbild von kerio
kerio kerio ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 22
Standard inanlara müsrik diyecek kadar haddini

bilmez

kurani ve vayhi peygambersiz yorumlamaya calismak, tekerlegi yeniden icat etmeye benzer.

kuranin ilk muhatabi peygamberin kendisi idi. O kendisi sadece vahyi insanlara teblig etmekle mükellef degil bilakis onu yasamak ile de mükellef idi. Kurani örnek bir insan olarak hayata gecirmek ile mükellef idi.

kurani hayatinda uygulamayip, mühim olani günde 5 vakit namazi dahi hayatinda gerceklestiremeyenlerin gelipte böyle sünnet hakkinda ulu orta atmlari, terbiyesizlikten baska birsey degil.

Neticede kurani o yüce peygamberden daha iyi anliyacak baska bir insan düsünelemez. Anlamak sadece fatiha"nin veya besmelenin sözlük anlami degil, onun insanin hayatinda olusmasi gereken hayat anlayisini sadece zihinsel degil pratikte de gerceklesmesini saglamasini lazim.

aksi takdirde kurana bilimsel yaklasan orientalistlerden bir farki yoktur ki, buda yüzeysel bakisi asamaz. Insanin varlik gayesini ve bu gayeye uygun tarzda yasamayi hem zihinsel hemde ruhi bir yükselisi kavrayamiyacak bir arastirmayi gecemez.

bundan sonra söylediklerine sunu eklemek istiyorum:
namaz pratikte yasanan bir ibadet türüdür. burada yine örnegimiz yüce peygamberimiz hz. Muhammed"dir. Onun günde 5 vakit namaz kildigi acik ve nettir. ibadetin en alt bir siniri fakat yukariya dogru siniri olmadigi, nafile ibadetlerden görülmektedir. namazin vakti konusunda herhangi bir ihtilaf yoktur bu da 5 vakit olmasi. vakit sayisi hakkinda kuran incelendiginde direkt olarak herhangi birsey söylenilmemekte, senin gibi ulemayi kübralar üc vakit cikarabiliyorlar, ulemanin cumhuru yani büyük cogunlugu bunun bes vakit oldugudur.