Einzelnen Beitrag anzeigen
  #3276  
Alt 30.05.2004, 12:37
unknown
 
Beiträge: n/a
Standard KURAN MI HADIS MI SÜNNETMI ICMA MI ?

KURAN"DAN BAŞKA HANGİ HADİSE İNANIYORSUNUZ (45:6)

Hadis ve sünnet izleyicileri, Kuran"ın tamam, mükemmel ve tam detaylı olduğunu bildiren bir çok ayete rağmen(6:19,38,114,115), altmış cildi aşan hurafeler ve yalanlar külliyatının Kuran"ı tamamlamadığını iddia etmektedirler.

Halkı bilgisizce Allah"ın yolundan saptırmak için boş hadislere değer verenler için acı bir azap vardır (31:6). Uyduruk hadislere (sözlere) ihtiyacımız yoktur; çünkü Kuran tam tetaylıdır (12:111). En güzel hadis (söz) Kuran"dır (39:23).

ayetlerinde Allah, bizim uydurma hadislere ihtiyacımız olmadığını, Kuran"ın bir rehber olarak tam anlamıyla her şeyi açıkladığını bildirmekle hem Hadisi ve hem de Hadisçilerin temel iddialarını mahkum etmiştir.
Allah, onlara sorar: "Allah"tan ve ayetlerinden sonra başka hangi hadise inanıyorlar?" (45:6). Onlar şöyle cevap verirler: "Allah"ın ayetlerinin yanında, Buhari"ye, Müslim"e, Tirmizi"ye, Ibni Hanbel"e, Ibni Mace"ye, Ebu Davud"a, Ibni Kesir"e, Kafi"ye, Mecmüatül Abbasi"ye, Nehcül Belağa"ye ve daha nicelerine inanırız!"

Allah, onlara meydan okur: "Doğru sözlüler iseler ona (Kuran"a) benzer bir hadis getirsinler!" (52:34). Cevap olarak, Ebu Davut adlı kutsal hadis kitaplarıyla peygambere iftira ederler: "Bana Kuran, ve bir de benzeri hadis verildi."

Allah, geçmişin ve geleceğin haberlerini içeren Kitabında (11:49; 6:5; 38:88) hadis izleyicilerini şöyle tanımlar:

"Halktan öyle kimseler var ki bilgisizce Allah"ın yolundan saptırmak ve onu küçük düşürmek için boş hadisleri izlerler. İşte onlara küçük düşürücü bir azap vardır." (31:6).
Kuran, peygambere iftira edenlerin ve Kuran"ın tamam ve detaylı olduğuna inanmıyanların aslında ahirete kesinlikle inanmadığını bildirir (6:112-116). Bu yüzden apaçık ve kolay olan Kuran"ı anlayamazlar ve onun zor ve kapalı olduğunu iddia ederler. Kuran"a göre, Allah"ın hükmüne, insanların hükmünü ortak koşan putperestler, Kuran"ı anlayamazlar. Böylece, bu iddiaları aslında kendilerinin gerçek müminler olmadığının bir itirafıdır.
"Kuran okuduğun zaman seninle, ahirete inanmıyanların arasına görünmez bir perde çekeriz. Kalplerine onu anlamalarına engel olacak kabuklar, kulaklarına da ağırlık koyarız. Rabbini yalnız Kuran"da andığın zaman arkalarını dönüp kaçarlar." (17:45,46)
Hadis kelimesi MuhammedÕle ilişkili olarak KuranÕda iki kez geçer. Hem de Sunnilerin ve Şiilerin hadis konusundaki iddialarını tersler bir biçimde... Hadis kelimesini Muhammed peygamberin sözleri olarak kullanan iki ayetin işareti tartışmamız açısından çok önemlidir. Geleceği bilen Allah, hadis kelimesini Sunnilerin ve Şiilerin iddia ettiği gibi dini öğretiler için değil, peygamberin kişisel sözleri için kullanır. Üstelik, her iki yerde de, Yüce Tanrı hadis kelimesini olumsuz bir bağlamda kullanır. İşte, KuranÕin gaybi tecellilerinden iki örnek:
"Ey inananlar, yemeğe çağrılmadan peygamberin evlerine girmeyiniz. . . Yemeği yiyince dağılın; bir hadisÕe (söze) dalmayın. . ." (33:53).
"Peygamber, eşlerinden birine gizli bir hadis (söz) söylemişti; fakat eşi, o sözü ifşa edince Allah da onun bu davranışını peygambere bildirdi. . . " (66:3).

Yukarıdaki her iki örnekte de göreceğiniz gibi "hadis" kelimesi peygamberin sözleri olarak kullanılınca şu Kurani öğüt verilir: Hadis, peygamberin şahsi sözleridir ve biz onlara dalmamalıyız (33:53) ve onları başkalarına rivayet etmemeliyiz (66:3). Binlerce hadisin Hz. AişeÕden gelmesini (veya iftira olarak ona atfedilerek rivayet edilmesini) lütfen 66:3-7 ayetlerinin ışığında değerlendiriniz. Peygamberin cinsel hayatını müstehcen ifadelerle ve palavralarla abartarak nakleden hadislerin yer aldığı kitaplar maalesef müslümanlarca kutsal kaynaklar olarak kabul edilir.


Sünnete gelince... Sünnet; yasa, sistem, emir anlamlarına gelir. Kuran"a göre bir tek geçerli sünnet vardır: Sünnetullah; yani Allah"ın sünneti, Allah"ın yasası (33: 38,62; 35:43; 40:85; 48:23)

Allah"ın, kendisi için istediği bir şeyi yerine getirmekte, peygambere herhangi bir güçlük yoktur. Sizden önce geçenler arasında da Allah"ın sünneti böyle idi. Allah"ın emri, ölçülüp biçilmiştir. (33:38).

"Bu, daha önceki nesiller için geçerli olan Allah"ın sünnetidir. Allah"ın sünnetinde değişiklik bulamazsın." (33:62).

İslamın diğer kaynaklarından biri olarak bildirilen "icma" kelimesinin ve türevlerinin KuranÕdaki geçişi de onu kutsayan anlayışı gaybi olarak mahkum eden bir anlam ve bağlam sergiler... AllahÕtan başkaları için kullanıldığında "icma" ve türevlerinin sürekli olumsuz bir anlam taşıması rastlantı mıdır? (20:60; 70:18; 104:2; 3:173; 3:157; 10:58; 43:32; 26:38; 12:15; 10:71; 20:64; 17:88; 22:73; 54:45; 28:78; 7:48; 26:39; 26:56; 54:44...).

ayetlere bakiniz artik uyaniniz !!!!!