![]() |
Almanlasan Türkler...
Göcün 50.yilini yasarken Almanya da yasayan bircok Türk vatandaslarimiz, burada dogan veya burada büyüyenler kendilerini neredeyse Alman görüyorlar. Mesela alis-veriste satici bayan in Türk oldugunu, adinin yazdigi gögsündeki rozetten görüyorsunuz ve Türkce konusuyorsunuz, o size Almanca cevap veriyor. Doktor yardimcisi bayan Türk ve sizinle Almanca konusuyor. Anlamadinizmi sasiriyorlar niye Almanca anlamiyorsunuz diye. Gencler arasinda konusmalar zaten genelde Almanca veya Türkcenin arasina cok sayida serpilmis Almanca. Türkiye hakkina konusurken olumsuz seyler söylemeler, kendini asiri derecede özgürce görenler, Türk gelenek ve görenekleri hice sayarak kendini Alman gibi hissedenler vs. (Ve onlari Alman olusunu kabul etmeyen Almanlar). Almanlasan Türkler hakkinda ne düsünüyorsunuz...`?
|
Peki buna ne dersin?
http://www.nordbayern.de/nuernberger...rkin-1.1409084 "Istanbul - Eine Deutsch-Türkin hat nach erlittener Gewalt durch ihren Freund in Ankara mit einem ironischen Kommentar für Schlagzeilen gesorgt. „Jetzt bin ich wirklich eine Türkin geworden“, sagte Sema Nur Döndü laut der Zeitung „Milliyet“ vom Donnerstag, als sie bei der Polizei Anzeige erstattete. ... Ein Foto zeigte die 49-Jährige, die bis zur ihrer Einbürgerung Andrea Groch hieß, mit einem blauen Auge. Die Deutsche hatte sich laut „Milliyet“ in der Türkei nicht nur niedergelassen und unter dem neuen Namen Döndü einbürgern lassen, sondern ließ sich auch den Namen des türkischen Staatsgründers Atatürk auf den Arm tätowieren." Für Lesefaule: http://www.vidyotv.net/4022-alman-uy...urk-oldum.html |
.....
naja, eine özilisierung bei hiesingen türken ist nicht von der hand zu weisen (d. h. weder deutsch noch türkisch).
|
Bu Alman uyruklu bayan kendinden cok cok kücük yasta, hatta oglu olacak yasta biriyle evlenmis. Amac belli, genc Almanya ya gelmek istiyor, isci ailesi olarak ve böyle yasli bir bayanla evlilik gerceklestirmis. Bu bayanda biliyor sadece Almanya sevdasina evliligin gerceklestigini. Sahte bir evlilik. Ve Türklerle dalga gecmenin farkli bir yolu. Basit bir Alman uyruklu bayanin dikkatleri üzerine cekmek icin gerceklestirmis oldugu olay. Ciddiye alinmamali. Ve bunun gibi seyleri gündeme getirmemeli. Bu olay sadece gündem yaratmak icin gerceklestirilmis "suni" bir olay....
|
...
Eine Person mit Karakter lässt sich nicht assimilieren !
|
Aus welchem Grund willst du, dass die menschen in ihrer arbeitsstelle mit dir türkisch reden? Brauchst du aufmerksamkeit? Vielleicht ist es bei der arbeit nicht erwünscht. Für manche ist es ungewöhnlich plötzlich türkisch zu reden, zb. welche die lange nicht mehr die sprache geredet haben. Soll auch mal vorkommen. Ausserdem hat man das gefühl, derjenige will sich nur dezent einschleimen.
Natürlich gibt es auch welche, die sich überdeutsch fühlen, zb. wenn sie bei den ämtern oder banken arbeiten und die menschen herabwürdig behandeln, weil sie denken, sie sind endlich was geworden. Das zeigt wie wenig selbstwertgefühl diese menschen haben. |
Almanlasmak degilde, uyum saglamak sart. Kendi kültürünü yasatmak güzel ama bunuda abartmamak gerekiyor. Cogu insan halen cok geri kafali malesef. Kafalarda bir reformasyon sart! Türkiyedekiler bile bizlerden kat kat daha modern.
Kültürünü yeterince taniyan zaten kültür kompleksine giripte iyice asimile olmaz. Olay iki kültüründe iyi seylerini alip kötü yada abarti, tarihi gecmis görüs ve fikirleri atmakta.. |
Zitat:
Hickimse hickimseyi yasama tarzindan dolayi yargilamaya hakki yok sen neden yapiyorsun ??? Isteyen almanlasir istemeyen türk kalir SANA NE ADAM???? |
Zitat:
Almanlar entegre olmaktan yakinmiyor, Türk kimligini yok etmeye calisiyor. Cogu yerde de bu tür "Almanlasmis" lari görüyoruz. Kimligini unutmus, nerden geldigini bilmeyen, kendini bisey sannedenler iste böyle olmuslar, sonradan görmeler vede görgüsüzler genelde böyle olan kisiler. On kilometreden Türk oldugu belli oldugu halde hala kendini Alman sannedenler cok. Sacini sariya boyamayla, mavi lenz takmayla olmuyor. Böyle sacma sapan dialoglar kisilerin "Ben Kimim" diye düsünmelerini sagliyor. Biz vatansiz birileri degiliz, Almanya da yasayan Türklerin hepsinin bir vatani var, geldikleri yer var, öyle kolay kolay Almanlasmak olmaz. Vatani olmayan, kisiligi olmayanlar Almanlassin hatta alman olsun bizi ilgilendirmez. Ama adi Ahmet, Mehmet yada Ayse Fatma olan kisilerin kendini Alman görmelerini savunamayiz. |
Man sollte nicht typisch für eine nationalität sein, sondern einfach sich selbst darstellen. Dieses der masse oder seine kultur anpassen wollen, um seinen ich zurückzustecken, zeigt einen schwachen charakterzug. Mit anpassen ist natürlich das negative gemeint, nicht in dem sinne sich unauffällig zu benehmen und zivilisiert zu sein. Man kann nirgendwo unangenehm auffallen und erwarten dass man akzeptiert wird. Diese leute die hier unangenehm auffallen, werden auch in der türkei nicht akzeptiert. Dazu trägt auch das hinterweltliche denken, was sich nicht in den jahren weiterentwickelt hat. Selbst die jungen kinder, übernehmen das mit von den eltern. Viele bleiben auch immer unter sich, unter diesen geistig nicht wachsenden menschen, statt sich auch mal mit anderen kulturen zu beschäftigen und offen und tolerant für andere zu sein.
|
Zitat:
|
Du kannst deutsch (angeblich). Kannst du auch deine muttersprache? Oder bist du deswegen ein besserer mensch? Stell dir erstmal die fragen.
Und lenk nicht vom thema ab. |
Zitat:
Kendime bakacak olursam bende genellikle almanca türkce karisik konusuyorum türk arkadaslarimla, hatta sadece türkce konusmakta zaman zaman zorlaniyorum ama bu bazen insanin elinde olmayan birsey. Aslinda benim -yazik- dedigim bu degil. Benim - yazik- dedigim: ücüncü neslin türkcesinin kötüye gitmesi ve dördüncü neslin nerdeyse hic türkce konusmamasi. Dilimizi unutmasak iyi. |
Türkische Kunden reden mit türkischen Verkäufern gerne auf Türkisch, da sie sich in der eigenen Sprache wohler fühlen und somit auch eine vertraute Beziehung herstellen können. Ich find´s nicht schlimm. Türkler laklak etmeyi sever.:-D Sollen die Verkäufer doch auf türkisch antworten wo liegt das Problem. In dem Moment liegt die Bedeutung in der Verständigung und nicht in der Sprache!
|
Göknuuuuuuuur
Gecen sokak bir genc Türk annesi kücük cocuguna bagriyor. Göknuuuur, nur kelimesini aynen almancadaki "NUR" kelimesini söylermis gibi söylüyor. Göknur, oysa Göknur isminde "r" vurgulanir. Ama genc anne cocugunun ismi Türk ismi oldugu halde onu almancalastirmis ve Göknuuur diye cagiriyor cocugunu. Simdi bu anne cocuguna neden normal adiyla cagirmiyorda ille Almanlarin konusmalari gibi cagiriyor? Bu Almanlasmislarin kücük bir örnegi...
Diger bir örnek ise su siralar (23-24.8.2011) havalar cok sicak, üstüne üstlük birde ramazan, oruc vakti. Ve bircok havuzlar insanlarla dolu. Bu insanlarin arasinda dikkatleri üzerine ceken bir Türk bayan. Bas örtüsü, üzerinde kalin bir bluz ve yelek, uzun yerleri süpüren bir etek. Oturmu yüksek bir yere, havuzda yüzenlerimi, ortalikta yari ciplak yatan bayanlarimi, tanga-shortlariyla gezen bay-larimi, kimi izliyor belli degil. Gözleri oradan oraya gezip duruyor ve oruclu oldugu her halinden belli. Yorgun yüz ifadesiyle etrafi süzmekten kalmiyor. Simdi bu bayan iyice Almanlasmis ve sicak havada havuza gidenlerdenmi yoksa Almanlasmaya özenen ama birtürlü Almanlasamayan birimi?. |
Zitat:
Aber wenn du bei einem Meeting mit deinen türkischen Kunden bzw. Lieferanten anfängst auf türkisch zu sprechen (obwohl diese der deutschen Sprache mächtig sind), da wirst du eben mal ganz schnell ganz schief angeguckt ;) Das machen meiner Meinung nach auch nur unverschämte Leute (und diese gibt es mit Sicherheit). Ich gehe nur von mir aus, d.h. würde jemand neben mir ständig mit seinem Kollegen bspw. auf spanisch sprechen würde mir das auch nicht gefallen. Ich finde es unverschämt und das ist eben eine Ansichtssache. |
Zitat:
Du könntest "Bild" - Autor werden mein lieber/ liebes? ;) Aber das mit der Aussprache stimmt, dennoch denke ich nicht schlecht darüber. Vielleicht konnte diese Frau das rollende R nicht aussprechen. Es gibt viele Menschen die das nicht können. Bei jugendlichen wäre ich deiner Meinung. Aber bei einer erwachsenen Frau, sollte man über die Aussprache auch nicht gleich urteilen. |
Zitat:
|
türkiye den turist olarak bir arkadasim gelmisti, alis verise gitmis tabi saticinin Türk oldugu rozetindeki adindan belli. Turist olan arkadas Türkce soruyor, satici bayan Almanca cevap veriyor. Anlamadigini belirtsede arkadas, satici bayan israrli Almanca konusmakta. Ve tabiki ingilizce konusmaya baslayan arkadasima satici bayan hayretle bakarak Türkce cevap vermeye basliyor. Yani her önüne gelen Türk ün illede Almanca bilmesi gerekmiyor. Sonucta madem müsterin seninle hangi dilde konusuyorsa o dilde cevaplamak en iyisi. Hem dükkan sahibi adina hemde müsteri adina. Malesef Türk saticilar bukadar nazik ve kibar düsünemiyorlar. Almanyada müsteri olan her Türk illede Almanyada yasiyor degil elbet. Ayrica baska yabancilarin yaninda kendi dilini konusmak ayip degil, saygisizlik degil, cünki o kisi illede senin ne konustugunu anlamak zorunda deil. Almanya ya ilk gelen Türk iscileri malesef hic birsey anlamiyorlardi ve Almanlar hep onlarin yaninda Almanca konusuyorlardi. O günleri lütfen unutmayalim, en azindan kendi milletinle ayni dili konusmak gerek. Nerde olursan ol, kimle olursan ol, kimligini baskalarinin hosuna gider diye kaybetmeyelim...
|
mesele "almanlasmak" degil bana göre, cehalet ve medeniyetsizlik, bu kadar basit, 100 yil da kafa yorsaniz, kolay kolay degismez, o bicim islemis
|
einfach unnötig dieses thema. jeder kann in der sprache sprechen, die er möchte. ich rede auch lieber auf deutsch, weil ich das einfach besser kann. na und??? schliesslich bin ich hier geboren. "eskiden almanlar türk iscilerin yaninda almanca konusuyormus" hahahhahahahahhahah. nee nee, die hätten türkisch lernen müssen :))) oh mann...
|
Zitat:
|
Mein Gott, worin liegt das Problem, wenn wir die deutsche Kultur uns aneignen? Wenn wir in die Geschichte der Türkei anschauen, dann sehen wir auch viele ethnische Bevölkerungen, die zur einer Einheit herangewachsen sind. Warum können wir nicht ein Stück der anderen Kultur mit Respekt und Akzeptanz begegnen? Verlieren wir dann sofort unsere Identität? Ich persönlich würde es sehr beeindruckend finden, wenn ein Deutscher in der Türkei sich ein Stück anpasst. Warum fällt es uns so schwer uns mal einzuordnen, ohne uns zu unterordnen? Ich gebe es selbst zu, dass unsere Humor unsere Lebensart etc. viel herzlicher ist. Bewegender, lebendiger, impulsiver ... man spürt sich selbst regelrecht. Aber es gibt unter den Kartoffeljunkees auch ganz tolle Eigenschaften, die man sich zu Nutze ziehen kann. Wer ständig daran denkt, die eigene Kultur zu retten, wird nie ankommen. Es wäre besser, wenn man die eigene Kultur in Verbindung mit dieser Gesellschaft pflegt. Benden bu kadar ...
|
Zitat:
|
Zitat:
Konuyu yine yanlis yöne cekmeteler. Malesef. Burada "Almanlasmak" ile yok olmaya aciklik getirmek istedik. Almanlarla yasayarak kendi kimliklerini kaybedenlerden söz ettik. Tabiki diger kültürlerin iyi taraflarini almak ve kendi kültüründeki iyilikleri digerlerine vermek gerek. Ama kendi kimligini, kisilgini kaybetmeden. Gercek kimligini yok etmeden. |
Zitat:
|
Es gibt nunmal Menschen, die reden lieber deutsch, weil vielleicht lange kein türkisch mehr geredet haben, fällt denen das viel leichter. Oder weil sie kaum türken kennen. Wo bleibt denn die toleranz, die leute so zu lassen was sie reden möchten? Ihr könnt sie doch nicht zwingen in der sprache zu reden wo ihr lust dazu habt? Die persönlichkeit verlieren wegen der sprache? So ein blödsinn. Diese leute sind vielleicht viel heimatbewusster als ihr denkt. Das gleiche gilt übrigens auch für die religion. Menschen die ihre religion mit kleidern nicht zur schau stellen, müssen nicht weniger gläubiger sein. Ganz im gegenteil, sie sind sogar viel tiefsinniger, weil sie niemanden was beweisen müssen. Aber es gibt immer noch menschen, die meinen, denen was vorzupredigen, weil sie sich höher gestellter fühlen als andere.
Ausserdem was hat das mit der persönlichkeit zu tun? Die idendität sollte nicht sein, sich irgendwo in ein land einzuordnen und somit die persönlichkeit davon abhängig zu machen, sondern einfach nur mensch sein und sich seelisch weiterentwickeln. Was hat man davon sich als türke zu fühlen, aber geistig stehenzubleiben, weil man nationalbewusst denkt. Das ist wirklich eine zu materialistische art zu denken. Es ist so wie wenn man sich mit seinem beruf oder besitz identifiziert. Aber so ein oberflächliches gedankengut scheint bei den meisten menschen normal zu sein. Man will die menschen dazu zwingen sich der gesellschaft auch der religion anzupassen und steckt sich in angelegenheiten anderer hinein und meint denen zu erzählen was für sie richtig und falsch ist, statt tolerant zu sein und zu akzeptieren, dass jeder ein individium ist und seinen weg hat. |
Zitat:
|
Zitat:
|
Zitat:
Das ist das absolute PRO zu deinem Statement :))) Haha die Leute hier im Forum sind der burner... |
Zitat:
--------------- Und zu deinem kompletten Statement: Kendi adima konusuyorum: So tolerant wie du es unten beschrieben hast, werde und kann ich nicht werden ;) Das ist absoluter "Waste" was du da geschrieben hast. Den Menschen als Mensch akzeptieren, auf jedeeen Fall! ....aber danach wird, je nach Meinung und praktizierung differenziert mein Lieber. Und wenn du schon soooo tolerant bist. Dann tolerierst du jetzt meine Meinung! :) |
Zitat:
|
Sorunlari Cözmek mi ya da ortadan kaldirmak mi isteriz?
Zitat:
Hani su Gordion Düğümü'nü çözen dünyanın hakimi olacaktır efsanesini. (Alexander der Große konnte ihn nicht lösen, deswegen zerschlug er ihn mit dem Schwert). Büyük Iskender dügümü kiliciyla kesip atmistir, ancak "Cözmemis"tir. Oysaki o dügümlerde aslolan onlari "Cözebilmektir", onlari "Ortadan kaldirmak" degil! (Bu olay ayni zamanda "Bilgeliğin karşısında kaba kuvvet" i sembolize eder) Senin bu önerini dinleyip Tr ye yerlesecek olan Ali arkadasimizin Problemi belki ortadan kalkacak ama Ali`nin dile getirdigi sorunu cözmeyecek ki! |
Zitat:
sen nikini kronik mualif olarak degisdirsen olmazmi :) |
Güzel kardesim, ilk okul kitaplarini bilirmisin? Hani ögrendigimiz ilk cümleleri mesela:
Ali topu at, Ali topu tut Bazi Ali´ler bu cagdan cikmakadigi sürece atip tuttugu seylerle basa duramazsin. |
Turk dusmani Ewald Stadler
arkadaslar sizlerden rica ediyorum http://www.youtube.com/watch?v=XRmgI_WXff0 adresine girip Turkiye dusmanligi yapa Ewald Stadler isimli Avusturyali irkci milletvekilene destek olan diaspora Ermenileri'ne ve diger irkci Turkiye dusmanlarina gereke cevabi veriniz. Video nun altindaki dislike secenegini isaretlemeyi lutfen unutmayin. Meydani bos bulan irkcilara gereken cevabi lutfen veriniz. Cok tesekkur ederim.
|
Seid erstmal durch das handeln und benehmen ein vorbild für andere, dann könnt ihr weiter darüber diskutieren. Es ist leider traurig wieviele landsleute mit ihrem benehmen hier unangenehm auffallen, so dass die deutschen dazu neigen zu sagen, wenn sich jemand modern und und angenehm verhält, er sei wie ein deutscher, um denjenigen einen kompliment zu machen. Oder du siehst gar nicht so aus wie ein türke, wenn jemand eine nette ausstrahlung hat und gut aussieht, das soll man auch als kompliment ansehen.
|
|
..........
[quote=aligaycan;2033211]Göcün 50.yilini yasarken Almanya da yasayan bircok Türk vatandaslarimiz, burada dogan veya burada büyüyenler kendilerini neredeyse Alman görüyorlar. Mesela alis-veriste satici bayan in Türk oldugunu, adinin yazdigi gögsündeki rozetten görüyorsunuz ve Türkce konusuyorsunuz, o size Almanca cevap veriyor. Doktor yardimcisi bayan Türk ve sizinle Almanca konusuyor. Anlamadinizmi sasiriyorlar niye Almanca anlamiyorsunuz diye.
Bizim is yerimizde Türkce konusmak yasak yilardir bunun kavgasi sürüyor ,Almanca bilmeyen biriyle niye Türkce konusmamiza izin verilmiyor diye. Bu yasak özel konusmalarimiza bile konuldu !! Almanca örensinler diye cevap veriliyor , simdi soru su uyupda is yerimizde devami calismak yada Türkce konusupda isimizimi kayip edelim <<< Sorun sadece bu !!! Bunun Alman olarak kendimizi görmekle alakasi yok !!!!!!!!!!! |
Es ist vielmehr als ..
Zitat:
|
Alle Zeitangaben in WEZ +2. Es ist jetzt 18:56 Uhr. |