Vaybee!
  |   Mitglied werden   |   Hilfe   |   Login
 
  #21  
Alt 14.03.2004, 19:06
Benutzerbild von eysevgili
eysevgili eysevgili ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard egitim sart

egitim sart
  #22  
Alt 14.03.2004, 19:08
Benutzerbild von eysevgili
eysevgili eysevgili ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard bencede sence

hissiyatın muhatabını baş kahraman kılan; varlığını, duruşunu, şeklini, her halini onaylayan, olacaklar, olan biten ve olması gerekenler arasındaki mantık köprüsünü, heyecan, özlem, isteyiş gibi ince ama yoğun bir köprü inşa ederek bertaraf eden, mantık yolunda yapılan savaşları, davulun bile dengi dengiliğini, "olurdu olmazdı"ları "esamesi okunmaz" kılan ve kaç perde süreceği bilinmeyen tek kişilik duygu. tek kişilik olmasının yanı sıra, bir ebeveyn telaşı, şaşkınlığı, idealizmi ile bakılıp büyütülmesi gereken çocuktur aşk. uzun süren aşklar, sahibinin o"na gösterdiği ihtimamla beslenip, büyüyen, serpilen ve olgunlaşan; ancak yine de sahibinin gözünde hep çocuk kalmayı başarabilen, yaşayan, nefes alan, bazen ölüm tehlikesi atlatan, ikinci bir can, ikincil bir ruhtur. bünyenin varlığından bağımsız, ama bünye olmadan yaşayamayacak bir mütemmim cüzdür aşk. aşık olan kişi, aşık olduğu varlıkta soluk alır, varlığı için anlamlı olan her ne ise; o anlamı bulduğu için aşıktır. bu anlam bazen hüzündür, bazen heyecan, bazen sadece fark ediş, bazen şüphe, bazen özlem, bazen salt güzelliktir. hayatta ne eksik ise, onu bulmaktır aşk. bulduğunu yitirmemek, yitirince yeniden aramaya gücü olmamaktır bir anlamda. işte bu nedenle, aşkı gelip geçici sanmak yanılgıdır. aşk, eğer aşk ise; kendi kendini defalarca doğurur ve yeniden büyütür.
  #23  
Alt 14.03.2004, 19:20
Benutzerbild von eysevgili
eysevgili eysevgili ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard pilav

malzeme
1 olcu pirinc
1.5 olcu su
kafana gore tuz
kafana gore yag
piric kaynar suyla islanir. (15 dakka)
su hic yag koyulmadan ocakta kaynatilir
iice yikanmi$ ve suyu suzulmu$ pirinc icine atilir. tuz da atilir
kapaa kapatilir. alti cisir cisir etmeye ba$layinca alti kapatilir.
bi kenarda kafana gore olculendirdigin yag iice kizdirilir. kopurur filam azcik sararinca ha$lanmi$ pirincin ustune coooossss diye gezdirilir. kapak kapatilir. 15 dakka sona iice kari$tirilir. kapak kapatilip yarim saat sona servis yapilir.
  #24  
Alt 14.03.2004, 22:46
Benutzerbild von eysevgili
eysevgili eysevgili ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard tevhidi tedrisat kanunu

tevhid-i tedrisat kanunu ile eğitim birliği bir sistem olarak benimsenmiş bulunmaktadır. yeni türkiye"nin kültür hayatında çok önemli bir aşamayı başarıya ulaştıran tevhid-i tedrisat kanunu, aslında büyük bir kültür hamlesidir. eğitimin birleştirilmesi ile, özellikle 19. yüzyıl sonlarından beri türkiye eğitiminde görülen medrese ve okul (mektep) diye devam eden ikililiğe son verilmiştir. "tevhid-i tedrisat kanunu" ile öğretim ve eğitim birliği sağlanarak milli kültür birliğine yönelmek istenmiştir. öğretim ve eğitime milli ve laik bir karakter veren tevhid-i tedrisat kanunu, milli gelişme tarihinde daima büyük yer tutacak bir inkılabın da adı olmuştur.
3 mart 1924 tarihli tevhid-i tedrisat kanunu, öğretim ve eğitimin birliğini sağlamakla beraber medreselerin de kaldırılmasını sağlamıştır. keza 3 mart 1924 tarihli, şer"iye ve evkaf vekaletlerinin kaldırılmasına dair kanunla da, vakıfların bağlı bulunduğu vekalet (bakanlık) kaldırıldığından ve tevhid-i tedrisat kanunu"nun üçüncü maddesi ile de şer"iye ve evkaf vekaleti bütçesinde mektepler (okullar) ve medreseler için ayrılan ödenek maarif vekaletine (milli eğitim bakanlığına) devredildiğinden, medreselerin kaderini tayin maarif vekaletine bırakılmıştır.

2 mart 1926"da kabul edilen, "maarif teşkilatı hakkında kanun" tevhid-i tedrisat (öğretimin birleştirilmesi) kanunun ilkelerinin ışığı altında eğitim hizmetlerini düzenlemiştir. devletin izni olmadan hiç bir okulun açılmayacağını öngören maarif teşkilatı hakkında kanun aynı zamanda çağdışı bütün derslerin okul müfredat programlarından kaldırılmasını da sağlamıştır.
  #25  
Alt 25.03.2004, 12:50
julidehb85
 
Beiträge: n/a
Standard o.T.

Ist es ein Vorteil nachdem Abitur ins Ausland zu gehn und da zu studieren?

Wenn man ein Stipendium im Ausland bekommt (ziehmlich guten), sollte man die Chance ausnutzen?

Wie ist es für Abiturienten die am anderen punkt der Welt studieren und das nur wegen einem Stipendium, und nicht einmal bekannte haben?

Lohnt sich der ganze Dreck, soweit entfernt zusein, nur wegen Zaster fürs Studium und Erfolg?

Oder ist es besser in dem Land zu studieren wo man zur Schule gegangen ist, Und dafür daheim ist??

Eine sehr schwere entscheidung mit 2 wegen, die seeeehhhrr von einander abgespaltet sind, doch weder 1 noch 2 ist gut oder schlecht.
Ich würde gerne Pro und Contra beiträge haben, aber beides hat die gleiche liste. Beide entscheidungen sind falsch und richtig zu gleich.
  #26  
Alt 25.03.2004, 12:51
julidehb85
 
Beiträge: n/a
Standard Ausland nach Abi oder doch nicht??

Ist es ein Vorteil nachdem Abitur ins Ausland zu gehn und da zu studieren?

Wenn man ein Stipendium im Ausland bekommt (ziehmlich guten), sollte man die Chance ausnutzen?

Wie ist es für Abiturienten die am anderen punkt der Welt studieren und das nur wegen einem Stipendium, und nicht einmal bekannte haben?

Lohnt sich der ganze Dreck, soweit entfernt zusein, nur wegen Zaster fürs Studium und Erfolg?

Oder ist es besser in dem Land zu studieren wo man zur Schule gegangen ist, Und dafür daheim ist??

Eine sehr schwere entscheidung mit 2 wegen, die seeeehhhrr von einander abgespaltet sind, doch weder 1 noch 2 ist gut oder schlecht.
Ich würde gerne Pro und Contra beiträge haben, aber beides hat die gleiche liste. Beide entscheidungen sind falsch und richtig zu gleich.
  #27  
Alt 29.03.2004, 03:12
Benutzerbild von cybergirl
cybergirl cybergirl ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Ausland nach Abi oder nicht?

Hallo,
die Entscheidung, ins Ausland zu gehen oder nicht, hängt ganz davon ab, was Du vorhast und in welchem Bereich Du tätig werden willst. Es gibt gewisse Fächer, da wird es heutzutage fast schon vorausgesetzt, dass Du einen Auslandsaufenthalt vorweisen kannst. Es ist bestimmt nicht von der Hand zu weisen, dass Du gewiss bessere Chancen hast und auch Deinen Horizont erweiteren kannst. Ich würde Dir empfehlen, es zu tun - zumindest für ein Semester!

Viel Glück bei Deiner Entscheidung und auf Deinem weiteren Weg!
cybergirl
  #28  
Alt 29.03.2004, 09:26
julidehb85
 
Beiträge: n/a
Standard Ausland oder Nicht...

Stimmt, für manche Fächer ist das eine Voraussetzung, doch meine Beruflicher Wunsch hat nicht damit zu tun ob ich im Ausland studiert habe oder nicht. Meine Absicht ist im großen und ganzen auf jedenfall ein Semester im Ausland zu verbringen, bin mir jedoch net sicher ob ich es schaffe dort acuh die Wurzeln zu schlagen sesshaft zu werden nur wegen dem Lohn.
Ich kann mir leisten Richtung Pathologie zu studieren, und nach einer blöden Statistik (pssstt) hab ich rausgefunden, das ich in den Ver.St. am meisten verdiene, doch dafür auch dort studiert haben muss. Ich würde da wirklich seehhr seeehr gerne ein Semester studieren, doch nicht für immer da bliebm *bäh* nee.
Danke für deinen Tipp.
  #29  
Alt 29.03.2004, 15:03
Benutzerbild von cybergirl
cybergirl cybergirl ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard Unentschieden?

Naja, ich würde mal sagen, dass Du Dir erst einmal klar werden solltest, was Du denn wirklich willst. Du schreibst einerseits von einem Semester und andererseits, dass Du nicht weißt, wie Du Wurzeln schlagen sollst. Klingt ziemlich unentschieden. Das ist auch eine Entscheidung, die nur Du treffen kannst. Schau Dir das alles doch mal für ein Semester an und wer weiß, vielleicht bist Du auch so überwältigt, dass Du da verweilen willst. Aber Du solltest die Entscheidung nie allein aus monetären Gründen treffen. Geld allein macht nicht glücklich.
  #30  
Alt 31.03.2004, 18:17
julidehb85
 
Beiträge: n/a
Standard geld allein macht nicht Glücklich??!!

..wirklich??

ich mein,
ich keine lust wie meine schwester während dem Studium zu ackern,
damit mach ich mich kaputt.

Und ich hab mich entschieden Cyber

Ich hab mich entschieden nach Amerika zu fliegen aber nur für diesen Sommer, ich werde da eine Schule besuchen,
wenn s mir gefällt, dann ist alles klar.

Ich werde es mal versuchen diesen Sommer.

Und wenn eine andere Welt nix für mich ist,
dann muss ich wieder gaaaaanze von vorne anfangen und wieder ne blöde bewerebung an Sabanci schicken,
hoffentlich klappts das 2 mal auch. Das erste hab ich abgesagt *blödeskind*
Antwort


Themen-Optionen Thema durchsuchen
Thema durchsuchen:

Erweiterte Suche

Forumregeln
Es ist Ihnen nicht erlaubt, neue Themen zu verfassen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, auf Beiträge zu antworten.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Anhänge anzufügen.
Es ist Ihnen nicht erlaubt, Ihre Beiträge zu bearbeiten.

vB Code ist An.
Smileys sind An.
[IMG] Code ist An.
HTML-Code ist Aus.
Gehe zu