Einzelnen Beitrag anzeigen
  #113  
Alt 08.03.2006, 06:25
Benutzerbild von cagdass
cagdass cagdass ist offline
Neuer Benutzer
 
Registriert seit: 06.05.2008
Beiträge: 0
Standard türk sinemasinin irak`da isi ne!!

öncelikle herkese selamlar,
bazilarinin film üzerine yazilarini okudukca ben baska bir filmi mi seyrettim acaba diye kendimi alikoyamadim! cok yazik, hayatinda sinema degeri tasiyan bir filmi seyretmemis olanlarin, bir sinema filminden bu kadar cok etkilenmeleri.. bilemiyorum yani degisik bir basari olsa gerek. belkide bu filmin en büyük basarisi, hayatinda sinemaya gitmemis kisileri sinema salonlarina cekmesiydi! eger bu bir basariysa ne diyeyim...eywallah!
hemen gene öncelikle söyleyeyim, sadece kurtlar vadisi irak filmi degil...reyting bakimindan tutmus bir dizinin cilkini cikarana kadar kullanmanin zararlarini bu filmde bir kere daha gördük! -bunu kimse inkar edemez! herkes bilir ki "asmali konak hayat" filminin basarisizliginda (sinema-sanat baglaminda) da bu yatiyordu! böyle dizilerin cilkinin cikartilip filmlestirilen, filmlerin cani cehenneme.

kurtlar vadisi irak filmi son derece zorlama bir senaryoyla karsimiza cikmis bir filim. dizideki mafyözlük, filimde yerini politik sulara ve milliyetcilige cekmis! -böylesi igrenc filimlerin cani cehenneme.

kurtlar vadisi irak filimi, baslarina cuval gecirilerek sorgulamaya götürülen türk subaylarinin öcünü almak icin irak`a giden polat`in macerasini anlatiyor...en azindan bu hikayeyle yola cikiyor! peki bunu mu yapiyor? tartisilir... zira bu sanat adina hic bir deger tasimayan film cekildigi bölgeyle ilgili günlük gazetelerde cikmis bütün haberleri de canlandirma yöntemiyle, cok zorlayarak hikayelestirilmis bir senaryoya bürünüyor. böyle zorlama filimlerin cani cehenneme!

irak`ta yasanan, abd`li askerlerin irak`li esirlere yaptiklari iskence görüntüleri, hatta bu görüntülerde yer alan kadin subaya kadar hepsi, sinemasal hicbir yetkinlik, hicbir estetik, hicbir zeka piriltisi eklenmeden direkt olarak canlandirilarak filmde önemli bir süre yer aliyor. bu kacirilan, iskenceye maruz kalan insanlar kimdir, necidir, onlarin öyküleri nelerdir anlatmaya tenezzül etmeden yalnizca irklarina ve arap olmalarina vurgu yapilarak bölgedeki türkmen, kürt, arap halkin arasina kendi kendine bir ayrim getiriveriyor. böylesi zekadan yoksun filimlerin cani cehenneme!!!

kacirilip kafasinin üzerinde elinde kilic tutan bir cellatla görüntülenen gazeteci, kamyoncu gibi sahislarin, bu türden görüntüleri de filmdeki yerini aliyor, dagitilan dügünler, ne idügü belirsiz bir emir komuta zinciri icerisindeki abd askerleri ve bir yanda da subay arkadasinin intikami icin bölgede oldugunu söyleyen polat! tüm bunlar, tüm bu bilinen iskence, kötü muamele.. sadece türkiye`de degil tüm dünyada defalarca haber bültenleri ve gazetelerde yer almis seylerken filmde, hikayeye zerre hizmet etmedigi halde, salt göstermis olmak icin göstermek marifetiyle yerlerini aliyorlar. bunlarin arkasinda yatan gercekler eselenmiyor. daha kötüsü, ana hikaye ve bu görüntüler arasinda önemli kopukluklar var. ayrica filmin ucuz milliyetciligine, TRIBÜNLERE oynayan ahvaline ne demeli! e pes dogrusu! arkadaslar bu aptalca filimlerin cani sahiden cehenneme!

filmde bir tane bile olumlu abd`karekter yer almiyor, bir tane bile olumlu kürt karekter yer almiyor. araplar icerisinden ise seyh ve leyla filmin olumlu karekterleri. onlarin disinda bir arap karekterin de bize tanitildigi yok. türkmen agasini ise polat ve arkadaslarinin evinde kalmasindan ötürü taniyoruz. bu haliyle yillardir ikrah getirdigimiz, vicik vicik abd milliyetciligi kokan filmlere, sadece amerikalilarin iyi oldugu ve hep kazandigi filmlere, RAMBOYA, ücüncü sinif aksiyonlara yakin duruyor bu filmim zihniyeti! (yau su da var; rambo bile askerdi en nihayetinde, polat kim??? neci?? kimin nesi kimin fesi bu adam ya????) türk milliyeticili yapan polat aslinda bir kürt! peki bunu biliyor muydunuz???? böylesi kocaman bir hic kocaman sifir olan filimlerin cani cehenneme!

bu filmin üzerine yazmayi birakin, adini bile duymak istemiyorum ama genede filmde oynayan karekterlere deginemden olmaz. bir defa filmde bir gelisme yok safhasi yok! direkt geliserek baslayan film, geliserek sona eriyor. özellikle seyh karekterinin, filmin gidisatiyla en ufak bir alakasi olmuyor!!! hatta bir sahnede SAM rolünde ki ne idügü belirsiz abd`li seyhin tutuklanmasi icin emir veriyor, ancak bir sonraki sahnede polat`i yakalamak icin bir gece operasyonu düzenlendigini, seyhin unutuldugunu görüyoruz! haliyle, seyhin filmde zikir töreni düzenlemesi (KI FILMIN EN IYI CEKILMIS SAHNESI_zikiri sevdigimden degil, görsellik ve sanat baglaminda diyorum, bu sahne filmin en güzel sahnesi, digerleri cöp) dua etmesi ve nereden nasil geldigini anlayamadigimiz bir anda kafasi ucurulacak gazetecinin imdadina yetisip ögütler vermesi haricinde ana hikayeye bir hizmetini de görmemis bulunuyoruz. tam olarak hikayede ne gibi bir yeri oldugunu anlamak mümkün degil.

memati, seyh ve leyla karekterlerini canlandiran aktörlerin gayet düzgün bir oyun cikarttiklarini söylemek mümkün. ancak polat rolündeki necati sasmazin, dizidekinden daha hareketli ve bu tip aksiyona yönelik filmlerdeki roller icin biraz daha calismasi gerektigi gözle görülür bir gercek! gary busey ve billy zane, kendilerini izleyenlere " ben burada ne ariyorum bakislarini birakip, rol yapmaya ne zaman baslayacaklar" diye icten ice soru sorduruyor, filmin tek mizah yönü olan erhan ufak ise yüz güldürüyor ara sira da olsa..

türk sinemasinin böylesi sinema yapmakdan cok politika yapmak gibi niyetlere sahip olan film yapimcilarina, böylesine neteneksiz senaristlerle, yönetmenlere ihtiyacinin olmadigi gercegi bu filmde bir kere daha ortaya cikiyor!

arkadaslar, bu filmin yapimcilari zaten biz begenilsin, övülsün diye degil tartisilsin diye bu filmi yaptik gibisinden birseyler buyurmuslar! ehh bu kadar sanatsal özürlü kisilerden de ancak böylesine bir söylev beklenirdi! bu tip türk sinemasiyla yakindan uzakdan bir alakasi olamyan filmlerin, bir kere daha da söylemeliyim;CANI CEHENNEME!

ha su da var; filmin devam filmii cikabilecek bir noktada bittigini de belirtmekde fayda var! artik bu müjde mi olur kimisine, yoksa kötü bir haber mi bilemem! ama ben "kurtlar vadisi irak 2" allah yazdiysa bozsun derim!

bir yazi tura varken bir babam ve oglum ve de niceleri varken bu salak filmin tartisiliyor olmasi ne aci bir sey ya türk sinemasi icin! echt beter sooo! echt bir izdirap!